کاربردی لوله فولادی برق

citypipe

عضو جدید
لوله برق از مهم ترین تجهیزات تاسیسات الکتریکی و سیم کشی برق به شمار می آید. لوله فولادی برق به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع لوله های برق است و نقش محافظتی بالایی دارد. با پوشش دهی سیم ها و کابل های برق توسط لوله فولادی برق، دو هدف مهمی دنبال می شود. هدف اول، محافظت از جان افراد در مقابل خطر برق گرفتگی است و هدف دوم، محافظت از خود سیم ها در مقابل تخریب و پارگی و برقراری جریان برق استاندارد است. همچنین این نوع لوله ها از اتفاقات و حوادثی همچون آتش سوزی بر اثر اتصال جریان برق در ساختمان جلوگیری می کنند. در بخش تاسیسات الکتریکی، لوله فولادی برق با نام لوله گالوانیزه نیز شناخته می شود.


انواع لوله فولادی برق

لوله های فولادی برق در 4 نوع مختلف و کاربردی تهیه و تولید می شوند. هر یک از این نوع ها، ویژگی های مخصوص به خود را دارا هستند. تمامی انواع لوله های فولادی برق به وسیله دستگاه های مخصوص، خم یا برش داده می شوند. مقاومت بالای این نوع لوله ها در قیمت لوله برق تاثیر خواهد داشت. از انواع لوله های فولادی برق در کابل کشی مناطق شهری، روستایی و صنایع دیگر استفاده می کنند.

لوله فولادی برق سیاه
از انواع لوله های برق، لوله فولادی برق سیاه یا مشکی است. بارزترین مشخصه این نوع لوله های برق، مقاومت آن ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی فلز است. از لوله فولادی برق سیاه در بخش های مختلف ساختمان و درون بتن های سیمانی محکمی استفاده می شود که در پایین ترین نقاط ساختمان و نزدیک به زمین قرار دارند.


لوله گالوانیزه سرد

آبکاری لوله فولادی برق مرحله مهمی از تولید این لوله ها است. سطح بیرونی هر شاخه از لوله گالوانیزه سرد توسط الکترولیت و به صورت برقی آبکاری می شود؛ به طوری که سطح داخلی آن روکش گالوانیزه ندارد. این نوع لوله فولادی برق از پرکاربردترین لوله های فولادی برق محسوب می شود که در مناطقی با رطوبت کم و آلودگی محیطی کمتر استفاده می شود.

لوله گالوانیزه گرم
از مقاوم ترین و بهترین لوله های فولادی برق، می توان به لوله گالوانیزه گرم اشاره داشت. از این نوع لوله ها اغلب در محیط های بیرونی استفاده می شود؛ به همین منظور لوله های گالوانیزه گرم مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی، خوردگی، آلودگی محیطی، رطوبت هوا و… دارند. هر دو سطح بیرونی و داخلی این نوع لوله ها، با غوطه ور شدن در مواد مذاب روی، آبکاری می شوند.
 
بالا