کاربردهای سنگ فیروزه

Mabna.

کاربر فعال
خواص فیزیکی سنگ فیروزه:

از بزرگترين خواص سنگ فیروزه این است که بيش از صد هزار رنگ آبي و سبز دارد.
هرگز دو عدد سنگ سنگ فیروزه از نظر نوع و رنگ مثل هم وجود ندارد و مثل اثر انگشت مي باشد. سنگ فیروزه زنده مي باشد. و مثل انسان از اكسيژن هوا استفاده مي كند.

مواد تشكيل دهنده فيروزه آلومينيم، مس، منگنز، اكسيد آهن و آب مي باشد.
از نظر نوع ارزش در كشورهاي آسيايي همچون كشورهاي پاكستان- افغانستان- هندوستان به نام سنگ مهر و محبت شناخته می شود. و در كشورهاي عربي (اطراف خليج فارس) عزيز ترين چيزي است كه با پول شاه مقياس نمي شود .

از قديم الايام سنگ فیروزه به عنوان سنگ چشم زخم نيز مطرح بوده است. از نظر مردم سوئد افراد مي توانند در محيط خود ديدگاه اشخاص مقابل خود را بسنجند به اين طريق كه شخصي پيدا مي شود و به شخصي كه از سنگ فيروزه استفاده مي كند مي گويد چقدر سنگ زشتي؟ چرا بهتر ازآن را نخريدي؟ و شخص ديگر مي گويد چقدر سنگ زيبايي نامش چيست؟ و خواص سنگ فیروزه چیست.

فيروزه در مقابل سه چيز عكس العمل نشان مي دهد كه هرگز نبايد با آنها تماس پيدا كند.
روغن، كرم، ادكلن.

در كشور سوئد برای تشخیص میزان خلوص سنگ فیروزه آزمایش کوچکی انجام داده اند. سنگ فيروزه را در داخل يك گلدان قرار داده و از ماسه كنار دريا يا ماسه رودخانه گلدان را پر كرده و سنگ را در دل آن قرار داده و به مدت دو هفته در طول روز به آن مانند يك گل آب مي دهند و اگر سنگ فيروزه اصيل نيشابوري باشد بايد به حالت اوليه خود برگردد.
 

Mabna.

کاربر فعال
خواص سنگ فیروزه برای بدن:

خاصیت سنگ فیروزه این است که مفرح معده می باشد.
برای سردرد بسیار مفید است .

استفاده از سرمه آن برای چشمها بسیار مفید بوده و آن را تقویت می نماید .
کسانی که در شب دید خود را از دست می دهند ، استفاده از سرمه سنگ فیروزه آنان را درمان می کند .

اگر مردمک سفید شده و یا هر مورد دیگری در چشم باشد آن را درمان می کند .
درمان بادفتق، درد ریح ، جنون ، درد اعضاء و بسیاری از بیماریهای داخلی از جمله خواص سنگ فیروزه است. اگر کشته آن با شهد استفاده گردد ،سنگ فیروزه صرع را درمان ، سنگ کلیه را خارج و بیماریهای طحال را درمان می نماید .

یک گرم کشته آن همراه با شراب برای نیش مار و هرگونه مسمومیت ، پادزهر می باشد . برای دیگر جانوران موذی و دور کردن سم آنها نیم گرم کافی است.
 

Similar threads

بالا