کاربردهای جالب و حیرت انگیز خمیردندان که از آنها بی خبریم!

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

در ادامه ۱۶ راهکار متنوع برای کمک گرفتن و استفاده ی بهتر از خمیردندان در اتفاقات رومزه زندگی را معرفی میکنیم.[h=3]از بین بردن لکه های آب با استفاده از خمیر دندان[/h]برای از بین بردن لکه های آب ناشی از قرار دادن ظروف خیس و یا نم دار روی سطوح ، از مقداری خمیردندان سفید رنگ استفاده کنید و با کمی حوله و یا پارچه پاک ، سطح را تمیز کنید.
[h=3]از بین بردن خط و خطوط روی گوشی های هوشمند خمیر دندان[/h]برای از بین بدن خط و خطوط موجود روی اسکرین موبایل خود ، مقداری خمیر دندان را روی یک پارچه ی کتانی بمالید و روی اسکرین بکشید.
[h=3]از بین بردن خط و خدشه های روی سی دی و دی وی دی توسط خمیر دندان[/h]کمی خمیر دندان روی سی دی ها بریزید و با یک پارچه نرم که کاملا لطیف باشد ، روی سی دی و یا دی وی دی ها بکشید.این یکی از بهترین و قدیمی ترین روش های پاک کردن و استفاده مجدد از دی وی دی هایی است که برای اجرا آنها مشکل دارید.
[h=3]پاک کردن لکه های روی کفش با استفاده از خمیر دندان[/h]در صورتی که رنگ اصلی کفه ی کفش شما تغییر کرده و یا تیره و کدر شده است ، برای از بین بردن لکه هایی که با آب و یا مواد شوینده از بین نمیروند ، مقدای خمیر دندان روی سطوح بمالید و با دستمال آن قسمت را پاک کنید.
[h=3]نشانه گذاری در نقاط مختلف با استفاده از خمیردندان[/h]زمانی که می خواهید یک تابلو و یا شیئی را به دیوار آویزان کنید ، نقطه ی مورد نظر خود را با خمیردندان مشخص کنید و سپس آن را در محل مورد نظر آویزان کنید.در این حالت زمانی که تابلو یا شی مورد نظر خود را از دیوار موقتا بردارید و بخواهید آن را مجددا نصب کنید ، به راحتی نقطه ی اتصال را یبینید.
[h=3]پاک کردن چراغ های جلوی خودرو با کمک خمیر دندان[/h]به مرور زمان ممکن است دیواره ی شیشه ی محافظ چراغ های ماشین کدر شود که با خمیر دندان می توانید آن را شفاف کنید.
[h=3]درخشان کردن جواهرات با استفاده از خمیردندان[/h]برای این که جواهرات جلای بهتری داشته باشند، کمی خمیردندان روی مسواک بمالید و جواهرات را شست وشو دهید.
[h=3]پاک کردن جوهر ماژیک از سطوح چوبی به وسیله خمیر دندان[/h]معمولا سطوح چوبی مثل میز تحریر ، ممکن است حین استفاده ،اثر جوهر ماژیک روی آن ها بماند.برای پاک کردن خطوطی که با ماژیک روی این سطوح ایجاد میشود، از خمیر دندان استفاده کنید.
[h=3]پرکردن تیوب خمیر دندان ها[/h]با استفاده از یک رابط سیلیکونی نظیر شکل زیر، می توانید تیوب کوچک سفری خمیردندان خود را به تیوب های بزرگتر متصل کنید و آن ها را پر کنید.
[h=3]ساخت خمیردندان سفری در منزل[/h]می توانید تیوب کوچکی برای خمیردندان در طول سفر خود ایجاد کنید.برای این کار مطابق شکل زیر از یک نی ، ابزاری مثل سیم چین ، فندک جهت ایجاد حرارت و یک تیوب خمیردندان استفاده کنید.
[h=3]پاک کردن لاک از روی ناخن با استفاده از خمیر دندان[/h]در صورتی که ابزار پاک کننده ی ناخن را در دسترس ندارید، از مقدای خمیر دندان و یک فرچه نظیر مسواک ، برای پاک کردن لاک روی ناخن هایتان استفاده کنید.
[h=3]پاک کردن آینه ها با استفاده از خمیر دندان[/h]بر اثر دوش گرفتن و استفاده ی مکرر از حمام ، آینه های داخل حمام لکه دار میشوند.برای پاک کردن آن ها از پارچه ی لطیف و مقداری خمیر دندان استفاده کنید.
[h=3]پاک کردن لکه های سطح فرش با استفاده از خمیر دندان[/h]با استفاده از دستمال زبر و مقدای خمیردندان، میتوانید لکه های فرش یا موکت را بدون استفاده از مواد شوینده رایج براحتی پاک و تمیز کنید .
[h=3]تسکین جوش های صورت با استفاده از خمیر دندان[/h]برای تسریع بهبودی جوش های صورت میتوانید از خمیر دندان استفاده کنید.
[h=3]شفاف کردن عینک مخصوص شنا با استفاده از خمیردندان[/h]همان طورکه می دانید برخی از عینک ها بر اثر از بین رفتن مواد ضد بخار ، لکه دار میشوند و پس از مدتی بلا استفاده میشوند.برای استفاده ی مجدد از عینک های مخصوص شنا و غواصی ، از خمیردندان استفاده کنید.
[h=3]لکه گیری شیشه های حمام[/h]لکه گیری درب ها و سطوح شیشه ای می باشد. درب های شیشه ای داخل حمام و هر سطح شیشه ای نظیر آینه که قبلا گفته شد، بر اثر بخار آب لکه دار میشوند و تنها با استفاده از آب و دستمال پاک کننده از بین نمیروند.برای پاک کردن این لکه ها میتوانید از خمیر دندان استفاده کنید.
 

Similar threads

بالا