کارافرینی تولید دام با نژاد مرغوب با قابلیت صادرات

نو آوری

عضو جدید
:eek: با سلام در این تاپیک بیایید طرحهای جدید و زود بازده از پرورش قورباغه خرگوش تمساح و زالو و دیگر حیوانات اهلی با نزاد عالی معرفی کنید
 

نو آوری

عضو جدید
:cry:تمساح ها این موجودات هولناک یکی از پردرآمدترین مشاغل جهان را برای صاحبانشان رقم می زنند. تجارت پوست تمساح سالانه پول هنگفتی نصیب این دسته از تولیدکنندگان استثنایی می کند.

غیر از این، گوشت کروکدیل ها طرفداران خاص خود را دارد. خون و استخوان این جانوران به دلیل خواص شگفت انگیز پزشکی در مصارف صنعتی و پزشکی کاربرد دارد.




کارشناسان آزمایشگاهی می گویند خون تمساح صدها برابر از قوی ترین آنتی بیوتیک ها ضد عفونت و باکتری است و استخوان آنها حاوی ماده ای است که در درمان های شیمیایی انواع سرطان ها کاربرد دارد.

سالانه دو میلیون طاقه پوست کروکدیل در دنیا تجارت می شود که هر طاقه آن ارزشی معادل 10 هزار دلار دارد. ارزش هر کیلوگرم گوشت خوراکی این حیوان نیز 17 تا 25 دلار است. در حال حاضر 70 درصد پرورش دهندگان تمساح در جهان زنان هستند. آنها به دلیل رعایت جزییات ظریف نگهداری از این حیوان موفق می شوند مزرعه خود را به سود اقتصادی برسانند.

تاجیک، مدیر کل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات می گوید یکی از معیارهای مهم شیلات و سازمان های مربوط مانند دامپزشکی و محیط زیست برای ارائه مجوز احداث مزرعه پرورش تمساح داشتن تحصیلات آکادمیک است. متقاضی باید در یکی از رشته های دامپزشکی، علوم جانوری، شیلات یا محیط زیست درس خوانده باشد و با دانش پرورش حیوانات بیگانه نباشد.مزرعه تمساح‌ها
حداقل فضا برای پرورش هر قطعه تمساح، یک مترمربع است. هر تمساح اغلب سالی یک بار و گاه دو بار و هر بار ۲۰ تا ۶۰ تخم می‌گذارد و دارای سرعت رشد بالایی است، به‌طوری که به‌ازای مصرف هر یک کیلوگرم ماده غذایی، ۱/۱کیلوگرم افزایش وزن دارد. بهترین دما برای پرورش تمساح، بین ۲۸ تا ۳۴ درجه سانتیگراد است و بهترین رطوبت برای پرورش این حیوان بین ۷۵ تا ۹۰درصد است، یعنی جانور تقریبا به‌طور مرتب باید در آب باشد.
نوزادان تا یک سالگی باید در فضای سرپوشیده نگهداری شوند و جانوران بیش از یک سال در صورت فراهم بودن شرایط هوایی مورد نیازشان ( ۳۰درجه به بالا) می‌توانند در محیط باز پرورش یابند و در غیر این صورت باید در گلخانه‌های بزرگ با آبگیرهای جداگانه نگهداری شوند.
تمساح برای تغذیه نیاز به جیره غذایی کامل شامل پروتئین، قند، ویتامین و املاح دارد که این غذا را می‌توان از ضایعات کشتارگاهی و تلفات دامداری‌ها و مرغداری‌ها البته زیر نظر ادارات دامپزشکی و ضایعات صید آبزیان به اضافه افزودنی‌های مجاز تامین کرد.در ایران نوعی از تمساح، موسوم به پوزه‌کوتاه با نام محلی «گاندو» که جانور ویژه هندوستان است، به تعداد محدودی در حوزه رودخانه فصلی باهوکلات و تالاب‌های اطراف آن، در منتهی الیه جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌ کنند.
gosfan40.mihanblog.com
 

Similar threads

بالا