کارآفرین موفقی می شوید، اگر...

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
کارآفرینان افرادی خلاق و متفاوت هستند که با بکارگیری ابزارهای موجود ، پرورش باورها و اجرایی صحیح، بسیاری از ناممکن ها را ممکن و عملی می سازند . نکته قابل توجه در کارآفرین ها اعتماد به نفس ، انعطاف پذیری ، قدرت خلاقیت ، استفاده بهینه از زمان و مدیریتی کارآمد است.
برای اینکه به چنین ویژگی هایی دست یابید و به عبارت ساده تر کارآفرین شوید این راهکارها را باید مد نظر قرار دهید:




1. به موفقیت بیاندیشید
رویای ذهنی خویش را با باورهای خود پیوند دهید و آن‌ها را در محیطی حقیقی به اجرا گذارید . همیشه بزرگ بیندیشید تا اهدافی بزرگ داشته باشید زیرا درپس هر داستان موفق ، اندیشه ای برتر و رویایی بزرگ نهفته است .

2. پیگیر اهداف و خواسته های خود باشید
سخت کوشی ، پیگیری برنامه های کاری ، بازبینی روند توسعه تولیدات ، ارتباط موثر با کارکنان ، طرحهای توسعه ای، بهره وری و بسیاری از برنامه ها و اهداف کوتاه و بلند مدتی که تنها خود شما قادر به اجرای آن‌ها هستید ، بخشی از وظایفی هستند که دائم نیازمند پیگیری شما هستند .


3. بر توانایی های خود متمرکز شوید
شناخت استعدادها نخستین گام در توسعه مهارت و افزایش اعتماد به نفس است . بنابراین تنها روی بهترین استعدادتان سرمایه گذاری کنید ، آنرا با آموزشهای مناسب پرورش دهید و متعالی سازید .

4. فکر شکست را هم نکنید
اغلب افراد به دلیل ترس از موفق نشدن شکست می خورند . درواقع شکست مانعی ذهنی است که حس پیروزی را به چالش می کشد و ذهن ، پیرو نگرشی عالمانه یا سطحی نگرانه در تضاد یا تعامل با اصل باورها ، انتخاب خویش را به اجرا می گذارد . شما تنها عامل و برگ برنده این اتفاق هستید که با انتخابتان ، راه موفقیت و شکست در رخدادی عظیم را رقم می زنید .

5. برنامه داشته باشید
پس از تمرکز و قطعیت اهداف ، باید به دنبال راهکارهای اساسی در اجرای صحیح الگوها باشید . اهداف را بنویسید و طبق آن نمودار زمانی مشخصی را تعریف کنید . سپس برای هر روز کاری ، فعالیتی را مشخص کنید . اکنون الگویی مشخص دارید و می توانید براساس آن جلو بروید.

منبع: بانکی
 

Similar threads

بالا