چگونه در نرم افزار حقوق دستمزد، حقوق کارمندان را محاسبه کنیم؟

Mina1397

عضو جدید
فرمول های محاسبه حقوق دستمزد
اضافه کاری = ساعات اضافه کاری * ۱۴۰% * ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
ماده ۵۹ – در شرایط عادی ارجاع کار اضافی به کارگر با شرایط ذیل مجاز است : الف – موافقت کارگر ب – پرداخت ۴۰% اضافه بر مزد هر ساعت کار عادی.
تعطیل کاری =ساعات تعطیل کاری * ۱۴۰% * ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
ماده ۶۲ – روز جمعه، روز تعطیل هفتگى کارگران با استفاده از مزد مى باشد.
کارگرانى که به هر عنوان به این ترتیب روزهاى جمعه کار مى کنند، در مقابل عدم استفاده از تعطیل روز جمعه ۴۰% اضافه بر مزد دریافت خواهند کرد.
شب کاری = ساعات شب کاری * ۱۳۵% * ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
ماده ۵۸ – برای هر ساعت کار درشب تنها به کارگران غیر نوبتی ۳۵% اضافه بر مزد ساعت کار عادی تعلق می گیرد.
فرمول های محاسبه حقوق و دستمزد(کارهای نوبت کاری)
۱-کار نوبت کاری که بین صبح وعصر قرار میگیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری * ۱۱۰% * ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
۲-کار نوبت کاری که بین صبح وعصر وشب قرار گیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری * ۱۱۵% * ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
۳-کار نوبت کاری که صبح وشب یا عصر وشب قرار گیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری * ۱۲۲.۵% * ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
(ساعات شب کاری از ۲۲ تا ۶ بامداد می باشد)
فرمول های محاسبه حقوق و دستمزد(مزایای پایان خدمت و عیدی)
سنوات = تعداد روزهای کارکرد * ۳۶۵ روز / حقوق پایه
ماده ۲۴ – کارفرما مکلف است به کارگری که مطابق قرارداد، یکسال یا بیشتر ……. براساس آخرین حقوق مبلغی معادل یکماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار .
عیدی = دو برابر پایه حقوق مشروط به اینکه از سه برابر حداقل حقوق همان سال بیشتر نباشد .
اگر بیشتر نبود = دو برابر پایه حقوق
اگر بیشتر بود = روزهای کارکرد * ۳۶۵ / ۳ * حداقل پایه حقوق
فرمول های محاسبه حقوق و دستمزد ( ماده ۳۷ قانون کار )
با توجه به اینکه ساعات کاری در روز ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه میباشد پس هر شخص باید در ماه ۳۰ تا ۷.۳۳ کار کند که میشود ۲۲۰ ساعت حالا اگه جمعه ها و نصف روز پنج شنبه ها و سایر روزهای تعطیل رو ازش کم کنیم میشود خالص کارکرد شخص .
مثلا وقتی شخصی در ماه ۱۸۰ ساعت کار میکند و کل حقوق یک ماه را دریافت میکند در واقع قسمتی از حقوق که دریافت میکند بابت ساعاتی است که شخص فعالیتی نداشته.
در قانون کار ۴۴ ساعت کار در هفته اعلام شده و یک روز جمعه هم استراحت ولی حقوق پرداخت میشود پس:
۴۴ ساعت / ۶ روز کاری =۷.۳۳ که همان ۷ ساعت و بیست دقیقه میشود.
خوب روز جمعه هم باید حقوق پرداخت شود پس مشخص شد روز کاری از نظر قانون کار ۷.۳۳ است و این را در ۳۰ روز ضرب کنید عدد۲۲۰ ساعت در ماه بدست خواهد آمد که شما حقوق ماهانه فرد را بر اساس ۳۰ روز یا ۲۲۰ ساعت محاسبه میکنید.

محاسبه حقوق دستمزد کارکنان در شرکت ها و سازمان ها یکی از مهمترین فعالیت هایی است که به دقت محاسبات نیازمند بوده و به طور مستمر مدیران را درگیر خود کرده است. برای از بین بردن خطای محاسباتی و راحت کردن کار مسئولین به ارائه نرم افزار حقوق دستمزد پرداختیم. با استفاده از نرم افزار حقوق دستمزد که یکی از نرم افزارهای حسابداری به شمار می آید گزارش های متنوع مورد نیاز مدیران در اختیارشان می باشد، نرم افزار حقوق دستمزد علاوه بر برآورده کردن نیاز های آن سازمان، بانک اطلاعاتی جامعی از مشخصات و سوابق هر یک از کارکنان را تشکیل می دهد.

نرم افزار حقوق و دستمزد با امکانات متنوع در ثبت اطلاعات و گزارشات می تواند به شرکت ها جهت محاسبه و ارزیابی دقیق حقوق پرسنل کمک کند از امکانات این نرم افزار می توان به ثبت کليه اطلاعات پرسنلي، سوابق کاري، مدارک تحصيلي، اطلاعات تأهل و خانواده و ... ، ثبت کارکرد ماهانه شامل کليه اقلام کارکرد، انواع مزايا و کسورات، وام، مرخصي و ... ، تهیه فایل بيمه برای سایت سازمان تامین اجتماعی، تهیه فایل مالیات حقوق کارکنان برای سایت وزارت دارایی ، امکان انتقال اطلاعات از دستگاه های کارت ساعت زني مختلف و ثبت سند حسابداری در نرم افزار های حسابداری جامع ، عمومی و ساده اشاره کرد .

نرم افزار حسابداری از مهمترین ابزاری که می تواند چنین امکاناتی را در اختیار سازمان قرار دهد. نرم افزار حسابداری به عنوان هسته اصلی سیستم خاص وظیفه جمع آوری و یکپارچه سازی نتایج عملیات و کلیه فعالیت های انجام شده در سطح سازمان را به عهده دارد.
 

Similar threads

بالا