چگونه خوشبخت شويم؟

ALIREZA.F.1988

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تنها حدود‌ ۱۰ درصد علت خوشبختی افراد به شرایط و موقعیتشان برمی‌گردد. آنچه بیشتر از همه خوشبختی شمارا تعیین می‌کند، شخصیت و پس از آن افکار و رفتار شماست.پس نگران نباشید، شما می‌توانید خوشبخت بودن یا حداقل خوشبخت‌تر بودن را بیاموزید. ممکن است خیلی از شما فکر کنید افرادی خوشبخت هستند که ثروتمند یا زیبا متولد شده‌اند یا زندگی بدون استرسی دارند.اما واقعیت این است که بقا و دوام خوشبختی با این چیزها حاصل نمی‌شود. در واقع، خوشبختی نمی‌تواند در یک یا چند چیز خلاصه شود.سعادت مجموعه‌ای از انتخاب‌های شما در زندگی است. مردمی که از زندگی‌شان رضایت دارد اینها را حس کرده‌اند و زندگی‌شان براساس این اصول بنا شده است:
اختصاص وقت به خانواده و دوستان
قانع بودن
خوش بین بودن
هدف داشتنزندگی
در زمان حال
تمرین کنید
نکته مثبت این است که انتخاب‌ها، افکار و اعمال شما می‌تواند بر میزان حس خوشبختی شما تاثیر بگذارد. این کار خیلی راحت نیست، اما شما می‌توانید سطح خوشبختی خود را بالا ببرید. این توصیه ها به شما کمک می‌کند تا گام برداشتن به سوی خوشبختی را آغاز کنید:
روابط‌تان را گسترش دهیدبا افراد خوشحال و سرزنده معاشرت کنید. ارتباط با افرادی که از زندگی‌شان راضی هستند، شما را سرحال و خوش‌بین می‌کند و این حس دوباره به اطرافیان‌تان برگردانده می‌شود.
قدرشناس باشیدقدرشناس‌بودن چیزی بیشتر از تشکر‌کردن است. باید حس شگفتی‌، تشکر و قناعت به زندگی داشته باشید.بیشتر خوش‌بین باشیدخودتان را عادت دهید که همیشه جنبه مثبت هر چیزی را ببینید. لازم نیست ناراحتی‌ها و شکست‌ها را به کلی انگار کنید، فقط اجازه ندهید که این مسائل بر نگرش کلی شما نسبت به زندگی تاثیر بگذارد.
هدف‌تان را مشخص کنیدافرادی که تلاش می کنند تا به هدفی برسند یا کاری را با موفقیت انجام دهند – حتی اگر پرورش یک گیاه یا تربیت یک کودک باشد – از افرادی که چنین انگیزه و محرکی را ندارند، خوشبخت‌تر هستند.داشتن یک هدف ایجاد انگیزه می‌کند
در لحظه زندگی کنیدهیچ‌وقت تفریح و خوشی را به روزی که کمتر مشغله و استرس دارید موکول نکنید؛ چنین روزی ممکن است هیچ‌گاه نرسد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
در لحظه زندگی کنید

هیچ‌وقت تفریح و خوشی را به روزی که کمتر مشغله و استرس دارید موکول نکنید؛ چنین روزی ممکن است هیچ‌گاه نرسد.
 

Similar threads

بالا