چگونه تشخیص دهیم که جوهر پرینتر تمام شده است

c-plus

عضو جدید
[h=2]آیا جوهر پرینتر تمام شده است؟[/h] اگر از کاربران دائمی پرینترهای برادر باشد حتما می‌دانید که یکی از اقلام مصرفی موجود در این پرینترها، جوهر است. جوهر مصرفی بکاررفته در پرینترهای برادر- و البته سایر برندهای پرینتر-، در صورت اتمام، نیازمند تعویض و یا شارژ است؛ عدم توجه به این موضوع و تعلل در شارژ جوهر، ضمن کاهش کیفیت چاپ، استهلاک قطعات دستگاه، در دراز مدت را در پی خواهد داشت. اما زمان تعویض و شارژ جوهر چگونه مشخص می‌شود؟ به عبارتی دیگر کاربر چگونه باید متوجه تمام شدن جوهر پرینتر شود؟ به دلیل پرسش‌های مکرر کاربران در این باره، بر آن شده‌ایم تا نشانه‌های تمام شدن جوهر پرینتر را در این مقاله شرح دهیم.












[h=3]تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر[/h] برای تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر می‌توانید از دو روش درج شده در بخش زیر استفاده نمایید.
در سمت راست پایین صفحه خود دوبار بر روی نماد پرینتر کلیک کنید. (مطابق تصویر زیر)









سپس بر روی تب estimated ink levels کلیک کنید. پس از این کار، صفحه‌ای برای شما به نمایش در می‌آید که در ان می‌توانید میزان جوهر باقی مانده در دستگاه و تمام شدن جوهر پرینتر را مشاهده نمایید. در صورت عدم استفاده از این روش، می‌توانید از روش زیر جهت تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر استفاده نمایید:






  • به Microsoft Word (یا یک برنامه مشابه) بروید.
  • چهار مستطیل کوچک ایجاد کنید.
  • رنگ یکی از آن ها را سیاه، دیگری آبی، بعدی قرمز و آخری را زرد کنید. (شبیه به تصویر زیر)







  • مربع‌های رنگی را توسط پرینتر چاپ نمایید.
  • در صورتی که تمامی مربع‌ها و رنگ موجود در آنها به خوبی چاپ شده باشد، بدان معناست که پرینتر شما به مرحله تمام شدن جوهر پرینتر نرسدیه است. اما اگر یک یا چند مورد از مربع‌عا تصویر واضحی ندارد، باید جوهر پرینتر را عوض کنید.
  • فایل را در « My Documents» ذخیره کنید تا هر بار که شما نیاز به چک نمودن کارتریج پرینتر دارید آن را اجرا نمایید.
  • اگر همیشه از پرینتر خود استفاده نمی کنید، فایل بالا را هر از گاهی چاپ نمایید.











[h=3]نکات مهم در زمان تمام شدن جوهر پرینتر[/h] حال که با شیوه تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر آشنا شدید، بهتر است در صورت بروز این اتفاق، نکات درج شده در این بخش را رعایت نمایید. نکته نخست آن است که در صورت تمام شدن جوهر نوار کارتریج، سریعاً آن را از دستگاه پرینتر خارج کرده و در درون یک کیسه‌ی پلاستیکی مناسب قرار دهید. تأخیر در این کار، خشک شدن نوار کارتریج و بلااستفاده شدن آن را در پی خواهد داشت. در نوار کارتریج رنگی، بایستی به هنگام تمام شدن اولین رنگ، کارتریج را به سرعت بسته‌بندی نمایید؛ در صورتی که در تشخیص این مسئله –یعنی تمام شدن رنگ مشکل دارید- تغییر رنگ طبیعی تصاویر می‌تواند در تشخیص تمام شدن جوهر پرینتر و کارتریج کمک شایانی به شما کند. بسته‌بندی سریع نوار کارتریج و شارژ کردن آن، کمک می‌کند تا برای بار دیگر بتوانید از آن در دستگاه پرینتر خود استفاده کنید.

منبع: تعمیر پرینتر چند کاره برادر
 
بالا