چگونه با نور و رنگ مناسب غرفه خود را زیبا سازیم؟

fagoli754

عضو جدید


یکی از مهم ترین مسائلی که در غرفه سازی و طراحی غرفه ها در نمایشگاه ها باید به آن توجه کرد میزان نور و تأثیر آن بر ارائه کالاها و خدمات است. نور عاملی است که برای زیباتر شدن و برجسته تر شدن کار شما به شما کمک خواهد کرد، به خصوص اگر از رنگ های خاصی برای طراحی و جلوه غرفه خود استفاده می کنید با نور پردازی عالی و حرفه ای می توانید محصولات خود را بهتر در نمایش عموم قرار بدهید.

توصیه های مهم نور پردازی مناسب غرفه سازی

فردی که قصد دارد نور پردازی درغرفه سازی را بر عهده بگیرد حتما باید به این نکته توجه کند که کدام بخش از غرفه احتیاج به نور بیشتر دارد و کدام بخش نور ملایم تری می خواهد. همانطور که می دانید لوگوی هر شرکتی برای بیننده به گونه ای طراحی می شود که محصول یا خدمات و در واقع هدف شرکت را معرفی کند، بنابراین می تواند با نور پردازی مناسب در دورتادور لوگو یا کنار آن می توان آن را برجسته تر و دیدنی تر جلوه داد تا هم بازدیدکننده و هم صاحب برند نظرشان به آن جلب شود. حتما طراح غرفه سازی باید حواسش باشد که نور بیش از حد در غرفه سازی به کار نبرد که باعث دلزدگی و خستگی بیننده نشود و بیشتر سبب مسیر نگاه بیننده را جهت دهد تا به جزئیات کار توجه کند.

اگر بتواند در فرایند طراحی نور پردازی با کار بردن نور لایت یک درخشش عمومی ایجاد کرد باعث می شود که فضای غرفه شما گرم و راحت به نظر برسد. اگر بتوانید ترکیبی از نورهای صحیح ایجاد کنید جلوه بیشتری به محصولات خود می دهید. بهتر است که در نور پردازی نور غالب را به عنوان فضایی بدانیم که در اطرافش نور های دیگری به کار برد، با این کار بخش های مهم غرفه بیشتر دیده می شوند.

فواید نور پردازی مناسب

نور پردازی مناسب می تواند معرف لوگو و برند شما باشد.
با نور پردازی مناسب جلوه زیبا و برجسته ای به محصولات خود می دهید.
نور مناسب و هماهنگ با رنگ غرفه شما سبب جذب افراد بیشتری به سمت شما می شود.
نور ملایم محیط را گرم و دلپذیر می کند.
نور پردازی زیبا و مناسب سبب مزیت رقابتی شما در بین هم صنفانتان می شود.
استفاده از رنگ مناسب در طراحی غرفه ها

در فرایند غرفه سازی ایجاد و به کار بردن رنگ های مناسب در غرفه ها باعث بهتر دیده شدن برند و شرکت شما می شود. اگر طراح غرفه بتواند رنگ های مناسب را کاملا مبتکرانه و حرفه ای در کنار هم ترکیب کند باعث رضایت بیشتری می شود. استفاده از رنگ ها بستگی به نوع محصولات شما و یا ارائه خدمات شما در نمایشگاه دارد؛ مثلا اگر شما مواد غذایی، بهداشتی، آرایشی و … ارائه می دهید بهتر است از رنگ های اصلی مثل قرمز، زرد و آبی استفاده کنید و اگر در صنف مشاغل صنعتی و تجاری فعالیت می کنید بهتر است که از رنگ های ثانویه مثل سفید، طوسی و … استفاده کنید.

بنابراین استفاده از رنگ مناسب بستگی به نوع فعالیت و شرکت شما و همینطور بستگی به رنگی که در لوگوی خود به کار برده اید دارد. هر چقدر بتوانید از رنگ بندی و ترکیب رنگ مناسب بیشتری استفاده کنید به زیباتر جلوه دادن غرفه خود کمک زیادی می کنید و بیننده و مشتری بیشتری به سمت غرفه شما جذب می شوند. با ایجاد ریتم مناسب در رنگ بندی غرفه خود می توانید زودتر به هدف خود و جذب مشتری بیشتر برسید، همچنین می توانید حیطه فعالیت خود را از سایرین متمایز کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا