چگونه افراد باهوش کمتر کار میکنند و دستاوردهای بیشتری دارند؟

kalantari2017

عضو جدید
CleverPeople.jpg
برخی افراد به طرز غیر طبیعی قادر به انجام رساندن کارها هستند. آنها با وجود اینکه شب ها و تعطیلات آخر هفته ی خود را کار نمی کنند، باز هم نسبت به افرادی که ده یا بیست ساعت در هفته بیشتر از آنان کار میکنند، بیشتر کار مفید انجام می دهند.
مطالعه ی جدیدی که در دانشگاه استنفورد انجام شده نشان می دهد با افزایش ساعات کاری به بیش از 50ساعت در هفته، بهره وری به شدت کاهش می یابد و بعد از 55ساعت آنجنان افت می کند که کار کردن بیش از این مقدار، هیچ توجیهی ندارد. این بدان معناست که افرادی که 70 ساعت در هفته کار می کنند در واقع به اندازه ی 55ساعت در هفته کار انجام می دهند.
ویلیام پن: زمان چیزیست که ما بیشتر از هر چیز می خواهیم اما آن را بدتر از هر چیز مصرف می کنیم.
افراد باهوشی که اهمیت استراحت آخر هفته را می دانند، از تعطیلاتشان برای ساختن هفته ای بهتر در پیش رو استفاده می کنند. این کار در حرف بسیار ساده تر از عمل است، بنابراین در ادامه راهکارهایی ارائه می شود که به شما کمک می کند تعطیلی آخر هفته و کار خود را برای کسب انرژی مضاعف برای شروع کار در هفته ی بعد، مدیریت کنید.

۱. ارتباط خود را با کار قطع کنید!
مهم ترین کار در این راستا قطع ارتباط در تعطیلات است، زیرا اگر شما ارتباط الکترونیکی خود را در طول تعطیلات آخر هفته حفظ کنید، در واقع کارتان را ترک نکرده اید. مادامی که در ارتباط با کارتان باشید، در معرض استرس هستید و این امر شما را از تجدید قوا باز میدارد. البته قطع ارتباط کامل نیز ایده آل گرایانه و غیرقابل اجراست. بهتر است ساعت مشخصی از روزهای تعطیلتان را به چک کردن ایمیل ها و تلفن های کاری اختصاص دهید. برنامه ریزی یک زمان کوتاه روزانه در زمان فراغت، به کاهش استرس همزمان با در دسترس بودن برای مسائل کاری بسیار مناسب است.

2. کارهای سخت روزمره را کاهش دهید!
اینگونه کارها کل تعطیلات را تحت تأثیر قرار می دهد و شما را از استراحت و بازیابی انرژیتان باز میدارد. بدتر از همه اینکه بسیاری از کارهای عادی روزمره احساس انجام وظیفه به دست می دهد و اگر شما تمام تعطیلات خود را صرف انجام آنها کنید اینطور به نظر می رسد که مشغول یک کار تمام وقت هفت روز در هفته هستید. برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد بهتر است برای انجام کارهای روزمره در همان روزهای کاری برنامه ریزی کنید و اگر کاری نیمه تمام ماند، آن را به همان صورت رها کنید و در ابتدای هفته ی کاری بعد مابقی آن را انجام دهید تا از تعطیلات خود بهتر استفاده کنید.

3. ورزش کنید!
آیا در طول هفته زمانی برای ورزش کردن ندارید، در پایان هفته به اندازه ی کافی زمان دارید. ورزش کردن در فضای باز برای کاهش استرس و باز کردن ذهن برای خلق ایده های جدید بسیار مفید است. زمانی که شما بیرون از منزل هستید فعالیت های نیروبخش و صحنه های زیبا، بهترین محیط را برای ایجاد خلاقیت می سازد. دویدن، دوچرخه سواری، باغبانی و هر نوع فعالیتی که انجام دهید، منجر به ترشح اندورفین و شادمانی می شود. نکته مهم این است که فعالیتی بیابید که این کار را به بهترین شکل برای شما انجام دهد و آن را جزء مهم ترین برنامه های روزمره ی تعطیلات پایان هفته ی خود قرار دهید.

4. انعکاس دهید!
برای بهبود عملکرد خود در طول هفته آینده لازم است در زمان تعطیلات پایان هفته بازتاب تمامی فشارهایی که شما و کارتان را تحت تاثیر قرار داده بود را درنظر بگیرید و با بررسی تمامی آنها با دیدی متفاوت و به صورت یکجا راه و روش جدید خود در هفته ی کاری پیش رو را بیابید.

۵. شور و شوقی را دنبال کنید!
ممکن است تعجب کنید که چطور ممکن است داشتن اشتیاق و برنامه ای برای شادی به بهبود عملکرد شما کمک می کند. واقعیت این است که تحریک احساسات راهی عالی برای فرار از استرس و باز شدن ذهن برای تفکر جدید خواهد بود. مواردی مانند گوش دادن موسیقی نقاشی یا حتی بازی با بچه ها با تحریک دیدگاه ها و تفکر شما می تواند باعث سودآوری شما در هفته ی کاری پیش رو شود.

۶. ساعات مفید خود را با خانواده سپری کنید!
آخر هفته ها فرصت خوبی است تا به دور از مشغله ی روزهای کاری به گذران وقت با خانواده بپردازید. برای کسب انرژی مجدد لازم است با خانواده وقت بگذرانید برای مثال به دیدار پدر و مادر بروید یا فرزندان خود را به پارک ببرید. اجازه ندهید مشغله های کاری طول هفته به زمان تعطیلاتتان سرایت کند و شما را ازین کارها بازدارد.

ادامه در سایت http://www.ssd-cg.com/ssd/management/smart
 

Similar threads

بالا