چگونه از ذره بین ویندوز 10 استفاده کنیم؟

hadiyadollahi

عضو جدید

چگونه از ذره بین ویندوز 10 استفاده کنیم؟

اگر از مخاطبان فیس آی تی باشید و اخبار و مطالب ما را دنبال کرده باشید می دانید که بعد از انتشار ویندوز 10 نکات آموزشی کار با این سیستم عامل تازه ی مایکروسافت را به مخاطبان سایت ارائه می دهیم،اگر هم از مخاطبان جدید سایت فیس آی تی هستید،به شما پیشنهاد می کنیم برای یادگیری نکات آموزشی ویندوز به ما بپیوندید و با دنبال کردن تگ "ترفندهای ویندوز 10" می توانید به مطالب قبلی در سایت به راحتی دسترسی داشته باشید.

اگر بخواهید هنگام کار با ویندوز 10 خود قسمتی از صفحه نمایش یا اسکرین خود را بزرگ کنید باید از ویژگی ذره بین Magnifier استفاده کنید.ذره بین در ویندوز 10 و همچنین ویندوزهای دیگر قابلیتی است که به کاربر کمک می کند تا متن،نرم افزارها و موارد دیگر را بزرگ تر کند.در ائامه به شما آموزش می دهیم که چطور از این ویژگی در ویندوز 10 استفاده کنید و به نکات مختلفی اشاره می کنیم.شما هم می توانید تجربه ی شخصی خود را در قسمت نظران فیسیت با دیگران به اشتراک بگذارید.
یکی از راه های سریع دسترسی به این ویژگی ماینبر کیبورد است یعنی با گرفتن دکمه ی ویندوز کیبورد و دکمه ی + (پلاس) به طور هم زمان صفحه بزرگ تر خواهد شد و برای کوچک کردن همان دکمه ی ویندوز و دکمه ی – صفحه را به حالت قبلی باز می گرداند.به طور خلاصه + باعث زوم zoom in و – تصویر را کوچک می کند zoom out برای خروج از حالت ذره بین هم کافی است به صورت هم زمان دکمه های ویندوز و Esc را فشار دهید.زمانی که دکمه های پلاس و ویندوز را فشار می دهید پنجره ای مشخص می شود که بالای آن گزینه ای به نام View ظاهر می شود که چندین گزینه دارد.
نمایش گزینه هاView option

زمانی که شما زوم می کنید می توانید با کلیک بر روی آیکون view سه حالت مختلف را ببینید: Full screen،Lens و Docked.هر کدام از این حالت امکان خاصی را به شما در زمان زوم کردن می دهند.
تمام صفحه-Full screen
این حالت یک حالت پیشفرض یا دیفالت است.در این حالت بخشی از صفحه نمایش بزرگ می شود و با نشانگر موس می توانید صفحه را جا به جا کنید تنها کافی است دستتان را حرکت دهید.اگر از تبلت استفاده میکنید با ضربه بر روی علامت مثبت و منفی کنار صفحه می توانید،حالت بزرگنمایی و کوچکنمایی را تنظیم کنید.

لنز-Lens

با استفاده از این گزینه می توانید تنها بخش خاصی از صفحه نمایش را بزرگ کنید. با انتخاب این گزینه زمان که نشانگر موس در هر قسمت قرار گرفت ان قسمت زوم می شود.


Docked

با انتخاب این گزینه در مرکز صفحه نمایش خود تغییری نمی بینید و قسمت زوم شده در کادر در قسمت بالای صفحه نمایش نشان داده خواهد شد. به طور کل با انتخاب این گزینه، شما قسمتی از صفحه‌ نمایش‌تان را از دست خواهید داد. به صورت پیشفرض قسمتی از بالای صفحه‌ نمایش در باکسی محصور می‌شود که بزرگنمایی در آن صورت می‌گیرد. ماوس را روی قسمتی از صفحه‌ نمایش نگه دارید تا تصویر بزرگ‌تر آن را در باکس ایجاد شده ببینید. این باکس را می‌توانید به هر قسمت صفحه‌ نمایش منتقل کنید.
حالت Docked مناسب‌ترین گزینه برای زمانی است که به ارائه مستندات از طریق ویدئوپروژکتور و... می‌پردازید.
تنظیمات بیش تر
در کنار آیکون view آیکون دیگری که نماد آن یک چرخ دنده ی کوچک است مشاهد می کنید.اگر این آیکون را انتخاب کنید با تنظیمات بیش تری مواجه خواهید شد مانند تنظیمات رنگ و ردیابی.اگر در حالت لنز باشید،می تونید سایز لنز را یا همان کادر لنز را تغییر دهید به طوری که اندازه های عرض و طول آن را تغییر دهید.


در پایان به شما کلیدهای میانبر را معرفی می کنیم که با یاد گرفتن آن ها می توانید به کار خود سرعت بیش تری ببخشید:
کلید ویندوز و پلاس + یا کلید منفی - : بزرگ نمایی و کوچک نمایی
Ctrl + Alt + Spacebar : تمام صفحه در چند لحظه نشان می دهد
Ctrl + Alt + D : ظاهر شدن حالت Docked
Ctrl + Alt + F: ظاهر شدن حالت تمام صفحه
Ctrl + Alt + L : ظاهر شدن حالت لنز lens
Ctrl + Alt + R : تغییر سایز لنز
Ctrl+Alt+arrow keys : حرکت در جهت کلیدهای کلیدهای اشاره گر
منبع : فیسیت

 
بالا