چگونه آیفون گم شده را ردیابی کنیم؟

t@mirat

عضو جدید
یکی از بدترین اتفاقاتی برای کاربران گوشی موبایل به ویژه کاربران گوشی های آیفون ( باتوجه به قیمت بالای این گوشی ها ) ممکنه بیفته، گم شدن این وسیله با ارزش هستش . ولی اتفاقیه که ممکنه بیفته و شرکت اپل هم این اتفاق رو پیش بینی کرده و براش پیش پیش چاره ای هم اندیشیده. به این ترتیب که این کمپانی، قابلیتی به نام Find My iphone در محصول شرکتش قرار داده که با استفاده از این قابلیت، میشه رد یابی آیفون گم شده رو به راحتی انجام داد و نسبت به پیدا کردن اون اقدام کرد. کاربر با استفاده از این قابلیت و از طریق وارد کردن مشخصات اپل آی دی فعال تو دستگاه خودش، امکان ردیابی و تشخیص محل دقیق گوشی ش رو خواهد داشت. البته چنین قابلیتی در اندروید هم هست و با عنوان Android Device Manager شناخته میشه. توی این مطلب، میخوایم با استفاده از تجربه و دانش بالای همکارامون در واحد تعمیرات موبایل اپل در نمایندگی اپل، شما دوستان عزیز رو با این قابلیت و نحوه ی استفاده از اون آشنا کنیم. به عبارتی توی این مقاله، روش و ترفندهای کاربردی رو برای ردیابی آیفون بهتون آموزش میدیم. لازم به ذکره که چون قابلیت مورد بحث در آیپد هم وجود داره، نکات ارائه شده برای این محصول هم کاربرد خواهند داشت.
[h=2]ردیابی آیفون با آیکلود[/h]همونطور که اشاره کردیم، قابلیت Find My iPhone یه توانایی ویژه در سیستم عامل ios هست که برای ردیابی و پیدا کردن آیفون گم یا سرقت شده خیلی کاربرد داره. برای استفاده از این قابلیت، اول باید اون رو توی گوشی آیفون خودتون فعالش کنید. توجه کنید که لازمه ی اصلی استفاده از این آپشن، بهره مندی از یه اکانت فعال تو آیکلود (iCloud) هست. برای اطمینان از این مساله، وارد بخش تنظیمات یا Settings آیفونتون بشید و به قسمت iCloud مراجعه کنین. بعد تو این بخش باید نام اکانت فعال خودتون در گوشی رو ببینید. نشان داده شدن نام و اکانت شما توی این قسمت، به این معناس که شما یه اکانت آیکلود فعال در آیفونتون دارین و میتونین با استفاده از اون، گوشی تون رو در صورت گم شدن ردیابی کنین. اما اگه تو این بخش اکانت فعالی وجود نداشت، باید نسبت به ساخت یک اکانت آیکلود اقدام کنین. شرکت اپل توی تنظیمات پیش فرض آیفون‌هاش این قابلیت رو ارائه میده تا کاربراش بتونن به راحتی حساب کاربردی بسازن و امکان ردیابی آیفون رو داشته باشن.







[h=3]فعال کردن Find My iPhone[/h]قبل از فعال کردن قابلیت قابلیت Find My iPhone باید بدونین که برای ردیابی گوشی تون با استفاده از این قابلیت، نیاز به استفاده از ایمیل اپل آیدی دارین. در واقع فایند نای آیفون با استفاده از اپل آیدی، بین دستگاه های مورد نظر ارتباط برقرار میکنه و به این ترتیب، گوشی گم شده رو پیدا میکنه. برای فعال کردن قابلیت مورد بحث و ردیابی موبایل apple با استفاده از اون، به ترتیب زیر عمل کنین:


  • اول وارد بخش تنظیمات یا Settings گوشی بشید
  • گزینه iCloud رو انتخاب کنین.
  • تو این قسمت در بخش آخر لیست، گزینه ‌ای با اسم Find My iPhone هستش . این گزینه رو انتخاب کرده و وارد اون بشید.
  • روی اسلایدرهایی که کنار گزینه Find My iPhone وجود دارن کلیک کنین تا قابلیت رد یابی آیفون فعال بشه.
  • با فعال کردن گزینه Send Last Location قبل از خاموش شدن آیفون، موقعیت مکانی که گوشی در اون قرار داره، برای سرورهای اپل ارسال میشه .
[h=3]سایر روش های ردیابی موبایل اپل[/h]به جز روشی که گفتیم، روش های دیگه ای هم برای ردیابی آیفون وجود داره که می تونید با استفاده از اونا، گوشی محبوبتون رو پیدا کنین. استفاده از کد IMEI هم یه روش کاربردی دیگه س که اگرچه زمان بره ولی میتونه خیلی بهتون کمک کنه. این کد معمولا روی بسته بندی گوسی حک شده و میتونین با شماره گیری یک کد دستوری در موبایل تون، اونو پیدا کنین. این کد به صورت اختصاصی برای هر گوشی صادر شده و مدل و مشخصات محصول مورد نظر رو نشون میده. کارشناس های تعمیرات اپل معتقدن که با استفاده از این کد و تحویل دادن اون به مراجع قضایی، میشه خیلی راحت گوشی اپل رو ردیابی کرد.

منبع : نمایندگی Apple
 

Similar threads

بالا