چهارمين ميزگرد خانواده : "تاثير شبكه هاي اجتماعي بر شالوده زندگي متاهلي"

وضعیت
موضوع بسته شده است.

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
با عرض سلام خدمت دوستان گرامي


شايسته است در ابتداي سخن از تاخير به وجود آمده در اجراي مباحث ميزگرد به علت مشغله هاي بنده عذر تقصير خدمت دوستان عزيز به جا آورم.

طبق روال گذشته با ميزگردي از مباحث آئين همسرداري تالار مشاوره در خدمت شما هستيم.

عنوان ميزگرد : تاثير شبكه هاي اجتماعي بر شالوده زندگي متاهلي


سخن نخست:

با توجه به پيشرفت علم ارتباطات و افزايش رو افزون وسايل و روش هاي ارتباط جمعي علاوه بر مزايا و فوايد ممكن , اين امكان وجود دارد در اثر استفاده غير استاندارد و اصولي و نبود فرهنگ و قانون علل ايجاد و استفاده اين وسايل خطرات و مضراتي شامل زندگي انسان نيز شود.

لذا در اين ميزگرد حول محور هايي همچون موارد زير بحث و گفت وگو انجام ميگيرد

- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر رفتار و عملكرد همسران نسبت به يكديگر
- تاثير شبكه اجتماعي بر ميزان اعتماد همسران به يكديگر
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر ميزان رضايتمندي همسران از يكديگر
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر فرهنگ زناشويي
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر ميزان انتظارات همسران از يكديگر
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر جلوه نمايي هرچه بيشتر مشكلات زندگي
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر آمار طلاق و ازدواج مجدد
و مباحث ممكن ديگر از نظر دوستان.......


اميدوارم با نظرات مفيد و سازنده و حضور خود باعث حل مشكلات و ايجاد فرهنگي غني شويم

منتظر حضور سبز
شما دوستان هستيم

مدت ميزگرد : 2 هفته





 

mahtab2689

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]سلام و تشکر و سپاس بابت تاپیک پر محتوای شما:gol:

تأثیرات شبکه های اجتماعی بر ابعاد مختلف زندگی
[/h][h=3][/h] امروزه، گسترش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، بر ابعاد مختلف زندگی بشر ـ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی ـ تأثیر گذاشته است. با کمرنگ شدن اهمیت زمان و امکان و بی نیازی به مکان مشترک برای برقراری ارتباط، افراد به شکل بسیار آسان تری می توانند در فضای مجازی، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این شکل جدید برقراری ارتباط، موجب تحول در فرهنگ و هویت جوامع می شود.
ویژگی های ارتباطات الکترونیکی در فضای مجازی، شرایطی متفاوت با روابط رو در رو را برای کاربران فراهم می کند. سرعت عمل، ناشناس ماندن و...، فضای یکسان و مشابهی را فارغ از الزاماتی چون جنسیت، طبقه، قوم، نژاد و مکان فراهم می کند که تجارب متفاوتی را برای کاربران به وجود می آورد. تعاملاتی که در این فضا اتفاق می افتد، برای کاربران اینترنتی، ذهنیت و گرایش جدیدی ایجاد می کند که می تواند رفتار و تعاملات آن ها را در دنیای حقیقی، تغییراتی هر چند جزئی بدهد. ارتباطات اینترنتی می تواند انگیزه بیشتری را برای کاربران در بازی با هویت، رفتارهای آزمایشی و ارائه تصویری غیرواقعی فراهم سازد که ریسک شرمندگی در آن کمتر است.
[h=3]۱. هویت زدایی[/h] فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی موجب می شود تا اجتماعات و هویت های جدیدی تشکیل شود. وسایل نوین اطلاعاتی و ارتباطی، تغییراتی را در برداشت های فرد به وجود می آورد و هویت ها را در وضعیت تازه ای قرار می دهد که با گذشته بسیار متفاوت و حتی گاهی مغایر است.
هویت در اجتماعات مجازی در مسیر فراملیتی شدن حرکت می کند. جامعه اطلاعاتی، مبین هویت بی ثبات، تغییرپذیر و منعطف انسان جدید است. در این جامعه، دیگر نزدیک بودن افراد از نظر مکان، نشان دهنده صمیمیت آن ها نیست و افراد در کشورهای مختلف می توانند با هم ارتباط داشته و احساس نزدیک بودن و هویت یکسان داشته باشند. هویت ملی در جامعه اطلاعاتی، به دلیل ظهور اجتماعات مجازی، به شدت تهدید می شود. در اجتماعات مجازی معمولاً افراد حداقل در یک چیز اشتراک دارند و آن، علایق و منافعی است که آن ها را دور هم جمع می کند. این منافع که همان دسترسی به اطلاعات است، هویت آن ها را می سازد؛ هویتی که مدام در حال تغییر و ناپایدار است.
هویت افراد در اجتماعات مجازی «هویتی دیجیتال» است و سرزمین، زبان بومی و محلی، کشور، فرهنگ ملی و نژاد، هویت افراد را در اجتماعات مجازی تعیین نمی کنند؛ بلکه منافع مقطعی، محدود و در حوزه موضوعات مختلف افراد را دور هم جمع می کند و هویت آن ها را می سازد.
[h=3]۲. انزواطلبی[/h] از مهم ترین ویژگی های فضای مجازی، گسترش اهمیت فرد و حیطه خصوصی در برابر جمع و حوزه عمومی است. افراد در فضای مجازی در عین حال که می توانند در گروه های مختلف حضور داشته باشند؛ می توانند خود را جدا از دیگران و تنها نیز حس کنند. نبود مراتب قدرت در فضای مجازی، باعث می شود فردیت افراد در جمع حل نشود. در جهان واقعی، قدرت انتخاب افراد، همواره تحت تأثیر عواملی چون جبر مکان، زمان، فرهنگ، حکومت و... محدود بوده است؛ اما در جهان مجازی این مرزها وجود ندارد و افراد می توانند در مقیاس جهانی دست به انتخاب بزنند.
رسانه های جدید، رسانه های فردی شدن و مبتنی بر تعامل فردی انسان ـ رایانه هستند و موجب می شوند انسان ها بیش از پیش گوشه گیر، منزوی و کم تحرک شده و کم کم از زمینه عملی زندگی خود دور شوند. به عبارت دیگر شکل گیری اجتماعات در فضای مجازی، موجب می شود که اجتماعات در جهان واقعی، به تدریج کم رنگ و بی اهمیت شود. این بدان معناست که منبع هویت بخشی افراد، متکثر و متنوع می شود و به همین جهت هویت ملی و انسجام اجتماعی یک جامعه به تدریج تضعیف می شود.
[h=3]۳. فردگرایی[/h] با آمدن شبکه های اجتماعی مجازی، شکل جدیدی از زندگی در فضای مجازی شکل گرفت و روابط میان افراد با شکل سنتی آن، فرق کرد و تأثیر غیرقابل انکاری بر روابط اجتماعی برجای گذاشت. شبکه های اجتماعی، یکی از پرطرفدارین رسانه ها هستند که مخاطبان بسیاری، به خصوص از قشر جوان دارند. ویژگی های تعاملی و ایجاد بستر برای ایجاد روابط اجتماعی، از دلایل مورد استقبال واقع شدن شبکه های اجتماعی است. این شبکه ها با قابلیت هایی که در اختیار کاربران خود قرار می دهند، به 5 اولویت اول کاربران اینترنت تبدیل شده اند.
فرد با طیف وسیعی از افراد در ارتباط است و علایق خود در زمینه های مختلف را با آن ها به اشتراک می گذارد. افراد در شبکه های اجتماعی می توانند هویتی کاملاً دلخواه داشته باشند و بر پایه همان هویت دلخواه، ارتباط مجازی خود را با دیگران گسترش دهند. ظاهر این شبکه ها جمع گراست، اما سبب فردگرایی افراد می شود.
امروزه تغییرات فرهنگی موجب شده که مردم ترجیح دهند در عین تنهایی، ارتباطات گسترده ای هم با جهان پیرامون خود داشته باشند. شبکه های اجتماعی این خواسته را فراهم می کنند. این شبکه ها با سرویس ها و خدمات مختلفی که در اختیار کابران خود قرار می دهند، موجب تأثیرگذاری بیشتر بر زندگی آن ها و جامعه و نیز رفتارهای اجتماعی می شوند، کارکردهای گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی دارند و به گفته متخصصان ارتباطات، بیش از پیش رابطه های چهره به چهره را کاهش می دهند.http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/5659/7970/104210/#_edn2

[h=3]4. روابط آزاد[/h] محیط های اینترنتی به ویژه شبکه های اجتماعی به گسترش روابط می انجامد، روابطی با هویت جدید! اینترنت به افراد هویتی نامعلوم می بخشد، نظارتی، هم چون نظارت دنیای واقعی هم بر آن حاکم نیست و همین خود، باعث می شود که افراد دچار نوعی آزادی روابط شوند. دختران جوان با ورود به دنیای مجازی به راحتی می توانند با جماعتی گسترده از غیرهمجنسان خود ارتباط داشته باشند؛ ارتباطی که به دلیل نبود هیچ قانون خاص و هیچ نیروی کنترل کننده ای شکل و هویت تازه ای به خود می گیرد؛ ارتباطی که در دنیای واقعی به دلایلی هم چون ترس از آبرو، خانواده، جامعه، دین و … هرگز امکان شکل گیری آن به این شکل و شمایل وجود ندارد. این روابط در شبکه های مجازی به سادگی رخ می هد و رفته رفته بر سبک روابط افراد تأثیری منفی خواهد گذاشت و این نوع ارتباط گسترده و آزاد با جنس مخالف را به شکل عادی درخواهد آورد.
[h=3]5. استرس زنان[/h] زنان نسبت به هر فرد آنلاین دیگری، تعدی ها و ظلم های بیشتری را تجربه می کنند. آن ها اغلب قربانی مزاحمت های سایبری و آزار و اذیت های آنلاین هستند و هزاران تن از زنان جوان (اگر میلیون ها نفر نباشند) احساس می کنند که نمی توان هیچ کاری در این زمینه انجام داد. البته در فرهنگی که در آن نگاه به زنان جوان کاملاً جنسی است، این تعجب برانگیز نیست که وقتی به زنان جوان ابزاری را برای تعیین هویت خودشان می دهند، آن ها از آن ابزار در همان مسیر استفاده کنند. اکثر اوقات خشونت هایی که علیه زنان در فضای اینترنت وجود دارد، نه تنها باعث استرس می شود که موجب به وجود آمدن صدمات روانی و احساسی جدی نیز می شود.
[h=3]به طور کلی آسیب های روانی شبکه های اجتماعی را می توان به چهار دسته تقسیم بندی کرد:[/h] 1. کاهش احساسات: اغلب ارتباطات در این فضا نوشتاری است و کیفیت ارتباط در فضای واقعی را ندارد و از احساس کمتری برخوردار است. همین امر موجب کاهش احساسات در فرد می شود. ارتباطات متنی، پایه و اساس شبکه های اجتماعی را می سازد و وسایل ارتباطی جدید هم نتوانسته اند خللی در آن ایجاد کنند. این موضوع از آن جا اهمیت دارد که یک نوشته ممکن است حق مطلب را ادا کند، اما به هیچ وجه نمی تواند احساس افراد در جریان کنش متقابل را منتقل کند.
2. متن گرایی: با وجود امکانات چندرسانه ای موجود در فضای مجازی، هنوز هم قسمت بزرگی از ارتباطات در فضای مجازی را ارتباطات متنی (ایمیل و چت) تشکیل می دهد. ارتباط متنی می تواند شکل جدیدی از هویت مجازی را شکل دهد.
3. انعطاف پذیری هویتی: افراد در فضای مجازی می توانند چهره ها و بازنمایی های متفاوتی از خود ارائه دهند.
4. دریافت های جایگزین: در ارتباطات مجازی می توان دیوارها را شکست و به حوزه خصوصی دیگران وارد شد و حرف هایی را که افراد حاضر نیستند در ارتباط چهره به چهره بگویند، گفت.
شبکه ‎های اجتماعی از سویی به عنوان یکی از گونه‎ های رسانه‎ های اجتماعی امکانات تعاملی قابل توجهی برای کاربران اینترنتی فراهم کرده و در افزایش مشارکت شهروندان در برخی فرآیند‎ها مؤثر بوده اند، از سوی دیگر این شبکه ‎ها با آسیب های گسترد‎ه ای در حوزه هایی هم چون حریم خصوصی، کپی رایت، اعتیاد مجازی، سوء‎استفاده از کودکان، دزدی اطلاعات و هویت و مواردی این چنینی مواجه بوده اند. چالش حریم خصوصی، از مهم ترین مباحثی است که همواره درباره شبکه های اجتماعی مطرح بوده است. کاربران اینترنتی در این شبکه ها بخشی از اطلاعات شخصی خود را در اینترنت منتشر می کنند که می تواند خطراتی برای آن‎ ها به همراه داشته باشد.http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/5659/7970/104210/#_edn3

وب سایت ‎های شبکه اجتماعی، حجم قابل توجهی از اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار دارند و امکان سوءاستفاده شرکت های تجاری و دولت ها از این اطلاعات، همواره از دغدغه های اصلی مطرح شده درباره این شبکه هاست. این شبکه ها هم چنین عرصه ارتباطات سیاسی را نیز متحول کرده اند. فعالیت های کاربران در حوزه سیاسی در شبکه های اجتماعی، بر وقایع سیاسی در دنیای واقعی مؤثر بوده است. در حوزه ارتباطات بین الملل نیز شبکه های اجتماعی قابل توجه هستند و برخی کشور‎های شرقی مانند چین و روسیه که دغدغه حفظ فرهنگ ملی برایشان اهمیت دارد، با تقویت شبکه های اجتماعی بومی تلاش کرده اند کاربرانشان را از شبکه‎ های اجتماعی بین المللی که در مالکیت شرکت های آمریکایی هستند، دور کنند. شبکه‎ های اجتماعی هم چنین بر عرصه اقتصاد نیز مؤثر بوده اند.
شبکه های اجتماعی٬ امکان اتصال انسان ها را در سراسر جهان به طور غیرقابل تصوری افزایش داده اند. با این همه٬ برخی از متخصصان فناوری، جامعه شناسان و روان شناسان می گویند کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به دیگرانی که در آن حضور ندارند٬ یا بهره کم تری از آن می برند٬ «تنهاتر» و «خودشیفته تر» شده اند، حتی بیماری های جسمی و روحی هم کاربران را تهدید می کند.


[h=1]شبکه های اجتماعی برای زندگی های متاهلی سم است
[/h] به گزارش کرج رسا، تحقیق جدیدی که توسط شرکت حقوقی اسلیتر و گوردون از دو هزار زوج بریتانیایی انجام شده نشان می‌دهد رسانه‌ های اجتماعی برای زندگی‌ های متاهلی سم است.

یک نفر از هر هفت فرد متاهل حاضر در این تحقیق اعلام کرد که به دلیل نحوه رفتار و عملکرد همسرش در اپلیکیشن‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی از قبیل فیس‌ بوک، توئیتر، واتس‌ اپ و اسکایپ قصد جدایی و طلاق از او را دارد.

دست کم یک نفر از چهار نفر افراد حاضر در این تحقیق یکبار در هفته برسر موضوعاتی مرتبط با شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر بحث و جدل می‌کنند. همچنین ۱۷ درصد از این افراد اعلام کردند روزانه با همسرانشان برسر عملکرد آنها در شبکه‌های اجتماعی مشاجره می‌کنند.
شاید جالب باشد بدانید ۵۸ درصد از افراد اعتراف کردند رمز‌های عبور حساب‌های کاربری همسرانشان را گاه حتی بدون اطلاع آنها، می‌دانند. این رویکرد نشان‌دهنده شدت تلاش افراد برای نظارت بر رفتارهای اجتماعی همسرانشان است.
شبکه‌ های اجتماعی در پرونده‌های طلاق آمریکا نیز نقشی قابل توجه دارند. وکلای خانواده معتقدند شبکه‌های اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگری در مسائل و مشکلات خانوادگی تاثیرگذار شده‌ اند. در سال ۲۰۱۰ بیش از ۸۰ درصد از وکلای خانوادگی تایید کردند که رسانه‌های اجتماعی از سال ۲۰۰۵ به بعد در پرونده‌های طلاق نقشی پررنگ داشته‌اند.
اگرچه این آمار ارقام بسیار واضح و گویا هستند، اما تنها ازدواج نیست که تحت اثرات منفی شبکه‌ های اجتماعی قرار گرفته‌است. وال استریت ژورنال چند سال پیش مقاله‌ای درباره اثر شبکه‌های اجتماعی بر روابط دوستانه منتشر کرد که نتیجه‌گیری آن نشان می‌دادند این رسانه‌ ها بیشتر از آنکه در دوستی افراد با یکدیگی موثر باشند،‌مخرب روابط هستند. چکیده این مقاله دو بخش داشت: اول اینکه شبکه‌های اجتماعی افراد را به نوشتن محتوای بی‌معنی، ناخوشایند و کسل‌کندده تشویق می‌کند که دیگران را آزار می‌دهد. دوم اینکه این شبکه‌ها به واسطه اینکه بستری مناسب برای خودنمایی افرادی است که اتفاق ویژه‌ ای در زندگی آنها رخ داده،‌حس حسادت را در میان دیگران افزایش می‌دهد.




اینارو از اینترنت پیدا کردم و اینجا قرار دادم برای استفاده دوستان
من خودم متن رو خوندم و در کامنت های بعدی نظر خودم رو میگم
:smile:
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
سلاممم.
من تاثیر مثبت این شبکه هارو خیلی کمتر از تاثیر منفی اون میدونم.
اونچیزی که در مورد فضای مجازی خیلی اهمیت داره اینه که بدونیم این فضا برای ما تبدیل به زندگی دوم نشه.....ولی در اکثر استفاده کنندگان از این فضا این اتفاق افتاده.و این یعنی مصیبت.
چیزی که در زندگی دوم انسان ها در فضای مجازی(این توشیح رو بدم که ایده فضای مجازی واسه 2600 سال پیشه.اونم زمانی که تو متافیزیک و تبیین ماده اولیه عالم آقای فیثاغورث عدد و کمیت رو آرخه یا ماده اولیه دنیا میدونه.اون زمان خود فیثاغورث فکر نمیکرد که این عدد یه روزی پایه گذار یک تمدن بشه و اونم تمدن دیجیتالی.تازه فقط از دو عدد یعنی 0 و 1) موضوعیت داره و این فضا بر بستر اون قرار میگیره موضوع آواتاریسمه.
آواتار هر شخص(منظورم این عکس نیست .لی این عکس معنایی داره در فضای مجازی) که میشه همون شخصیت مجازیش که خیلی اوقات متفاوته از شخصیت حقیقیش باعث میشه شخص اون چیزی که تو زندگی حقیقی نمیتونه باشه رو اینجا برای خودش بسازه که قطعا این شخصیت بهتر از شخصیت حقیقیشه.
وقتی این شخصیت مجازی پرورش پیدا کرد قطعا با توجه به ارتباط هایی که اینجا شکل میگیره ،خود شخص شروع میکنه به ساختن زندگی دوم در این فضا.
محاسبه کنیم چند ساعت از روز رو در این فضا سیر میکنیم و چند ساعت از شب.به همون مقدار که از زندگی حقیقی فاصله گرفتیم(چون اون چیزی که میخواستیم باشیم ،اینجا نشدیم) داخل در این زندگی دوم هستیم.یعنی حالا که اون اوتوپیای مورد نظر خودمون رو نمیتونیم تو زندگی حقیقی محقق کنیم میبریم تو زندگی دوم و اونجا میسازیمش.
مستندی رو دیده بودم که یه خانواده آمریکایی رو نشون میداد که خانومه واسه خودش زندگی دوم تشکیل داده بود در فضای مجازی.با مردی در انگلیس ازدواج مجازی کرده بود و در یک بازی مجازی برای خودشون آوتاری درست کرده بودن.مثلا خانومه یه شخصیت باربی مانند و اون مرده یه شکل آرمانی از خودش ساخته بود.بعد اینا ویلای کنار ساحل و بقیه داستان ها.
خانومه کلا زندگی حقیقیش رو ول کرده بود.شوهرش از بچه ها مراقبت میکرد و کاراشون رو انجام میداد.خونه زندگیشون یه وضع اسف باری داشت و خانومه صبح تا شب در زندگی دوم خودش سیر میکرد .
حالا این شکل افراطیش بود ولی باید ببینیم که ما در چه نسبتی با این قضیه قرار داریم.آیا در حد معقول از این فضا استفاد میکنیم یا نه اصلا این فضا شده زندگی دوم ما؟
به همین نسبت این قضیه تاثیر های خیلی بدی میتونه بزاره تو زندگی حقیقی.البته من متاهل و مجردش بودن رو خیلی مد نظر ندارم.جفتش میتونه مضر باشه.ولی در زندگی مشترک این تاثیر اغلب بد به طرف مقابل و در نتیجه به کل زندگی منتقل میشه.
من خیلی دیدم که زندگی ها از هم پاشیده و اونم ندونستن این موارده.
 

Foster.nicely

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام ممنون بابت دعوت
موضوع خیلی خوبی هست تا آون جای که من میدونم و گذشته نشون داده این شبکه ها بعضی از خانواده هارو از هم جدا کرده منظورم اون های متاهل.زندگی مجردی رو نمیگم. ما یه فامیل داشتیم زن شوهر سال پیش از هم جدا شدن اونم فقط بخاطر این شبکه های مثلا وایبر لاین و...... مرد میگفت هر وقتی از سره کار برمیگشتم خانومم انقد جو گیر اینها میشه میگفت من به کنار حواسش نبود که اصلا به بچه برسه بهش غذا بده یا مثلا وقتی از کار برمیگشتم نهار آماده بشه خلاصه با مرور زمان بلاخره از هم جدا شدن همه روز دعوا همه روز قهر تا از هم طلاق گرفتن .. باید بگم تاثیر زیادی رو زندگی میزاره واین چیزه بدی هست خیلی ساده حتی نمیتونید فکرشو بکنید بنیان خانواده رو از هم میپاشونه .

متشکرم:gol:
 

mahtab2689

عضو جدید
کاربر ممتاز
من خودم به شخصه میگم آثار مثبتش بیشتر از منفیشه
این چت روم هایی (مثل لاین، بی تالک و ...) که درست شده و بعضا متاهل ها توش شرکت میکنن نشان از یجور کمبود محبت و عاطفه در زندگیشونه و یه سریشم برمیگرده به بی ظرفیت بودن بعضی از آدما و همینطور تنوع طلبی و زیاده خواهیاشون
استفاده متاهل ها و یا حتی مجردها به این شبکه های اجتماعی اگر بار معنوی و یا علمی و حتی فرهنگی براشون داشته باشه چرا که نه اتفاقا خیلی هم خوب هست...
 

EECi

مدیر بازنشسته
با عرض سلام خدمت دوستان گرامي


شايسته است در ابتداي سخن از تاخير به وجود آمده در اجراي مباحث ميزگرد به علت مشغله هاي بنده عذر تقصير خدمت دوستان عزيز به جا آورم.

طبق روال گذشته با ميزگردي از مباحث آئين همسرداري تالار مشاوره در خدمت شما هستيم.

عنوان ميزگرد : تاثير شبكه هاي اجتماعي بر شالوده زندگي متاهلي


سخن نخست:

با توجه به پيشرفت علم ارتباطات و افزايش رو افزون وسايل و روش هاي ارتباط جمعي علاوه بر مزايا و فوايد ممكن , اين امكان وجود دارد در اثر استفاده غير استاندارد و اصولي و نبود فرهنگ و قانون علل ايجاد و استفاده اين وسايل خطرات و مضراتي شامل زندگي انسان نيز شود.

لذا در اين ميزگرد حول محور هايي همچون موارد زير بحث و گفت وگو انجام ميگيرد

- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر رفتار و عملكرد همسران نسبت به يكديگر
- تاثير شبكه اجتماعي بر ميزان اعتماد همسران به يكديگر
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر ميزان رضايتمندي همسران از يكديگر
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر فرهنگ زناشويي
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر ميزان انتظارات همسران از يكديگر
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر جلوه نمايي هرچه بيشتر مشكلات زندگي
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر آمار طلاق و ازدواج مجدد
و مباحث ممكن ديگر از نظر دوستان.......


اميدوارم با نظرات مفيد و سازنده و حضور خود باعث حل مشكلات و ايجاد فرهنگي غني شويم

منتظر حضور سبز
شما دوستان هستيم

مدت ميزگرد : 2 هفته

سلام :gol:

شبکه های اجتماعی یه پدیده مثبت برای جامعه انسانی هست . اولین اثر مثبت این شبکه ها گردش اطلاعاته.

اعتماد در همسران ، راضیتمندی ، علمکرد اونها و... بر میگرده به مهارت های شخصی اون افراد و نداشتن اختلال های روانی در اونها . شبکه های اجتماعی یه ابزار برای اجتماعی بودن هست نه بیشتر و نه کمتر .

در مورد ماه واره (!) هم همچنین . همانطور که من و شما باید دوستان خودمون رو بخوبی انتخاب کنیم تا تاثیر سو نگیریم ، در ماه واره هم باید برنامه هایی رو ببینیم که تاثیر سو نگیریم .

منع کردن از این ابزار مثل این هست که بگیم به جامعه و اجتماع وارد نشید تا مبادا آسیبی ببینید

من از شما می پرسم در طول دوره دبیرستان چند کتاب در مورد مهارت های روانشناسی و برای مثال اعتماد بنفس که مفید باشه خوندیم ؟ من خودم جواب میدم ! هیچی
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام :gol:

شبکه های اجتماعی یه پدیده مثبت برای جامعه انسانی هست . اولین اثر مثبت این شبکه ها گردش اطلاعاته.

اعتماد در همسران ، راضیتمندی ، علمکرد اونها و... بر میگرده به مهارت های شخصی اون افراد و نداشتن اختلال های روانی در اونها . شبکه های اجتماعی یه ابزار برای اجتماعی بودن هست نه بیشتر و نه کمتر .

در مورد ماه واره (!) هم همچنین . همانطور که من و شما باید دوستان خودمون رو بخوبی انتخاب کنیم تا تاثیر سو نگیریم ، در ماه واره هم باید برنامه هایی رو ببینیم که تاثیر سو نگیریم .

منع کردن از این ابزار مثل این هست که بگیم به جامعه و اجتماع وارد نشید تا مبادا آسیبی ببینید

من از شما می پرسم در طول دوره دبیرستان چند کتاب در مورد مهارت های روانشناسی و برای مثال اعتماد بنفس که مفید باشه خوندیم ؟ من خودم جواب میدم ! هیچی


دقیقا با دوستمون موافقم :gol:

تاثیری که این ابزار روی زندگی آدما میذاره بستگی داره به ذات و زمینه و نوع تربیت و نگاه اونها
اگه آدم خوب تربیت شده باشه و آدم فهیمی باشه می تونه استفاده ی مثبتی ازشون داشته باشه

مثلا همین وایبر و تلگرام و اینا..می تونه جایی باشه برای تبادل اطلاعات مفید و نه فقط حرف زدن و جک گذاشتن و ...
می تونن با همین ابزار عضو گروه های آشپزی بشن و کلی چیز یاد بگیرن و خیلی گروه های دیگه، گروه درسی، روانشناسی، حقوقی، هنری و ...
یا در مورد ماهواره در کنار برنامه های بی مختواش کلی هم برنامه های خوب داره می تونیم اونارو ببینیم
یا از همین سریالایی که پخش می کنه نکات مثبتش رو یاد بگیریم

البته یه مشکلی هم هست اینه که استفاده ی مفید از این ابزار رو یادمون ندادن و همش اینقدر بدی هاشو پررنگ کردن که بیشتر باعث جلب توجه افراد میشه تا اینکه بخوان ازشون دوری کنند
 
آخرین ویرایش:

M.A777

عضو جدید
کاربر ممتاز

عنوان ميزگرد : تاثير شبكه هاي اجتماعي بر شالوده زندگي متاهلي

لذا در اين ميزگرد حول محور هايي همچون موارد زير بحث و گفت وگو انجام ميگيرد

- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر رفتار و عملكرد همسران نسبت به يكديگر
- تاثير شبكه اجتماعي بر ميزان اعتماد همسران به يكديگر
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر ميزان رضايتمندي همسران از يكديگر
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر فرهنگ زناشويي
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر ميزان انتظارات همسران از يكديگر
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر جلوه نمايي هرچه بيشتر مشكلات زندگي
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر آمار طلاق و ازدواج مجدد
و مباحث ممكن ديگر از نظر دوستان.......


اميدوارم با نظرات مفيد و سازنده و حضور خود باعث حل مشكلات و ايجاد فرهنگي غني شويم

میتونم خواهش کنم پست های "کپی - پیست" قرار ندید (قرار ندن دوستان!) چون ده سالی هستش که گوگل هست و براحتی با یک عدد سرچ میشه تمام پست های کپی پیست اینجا رو بدست آورد.
اگر هدف بحث و استفاده از نظرات دوستان هست،پس خواهشن تایپ کنید،نظرتونو بگید،ما بشنویم با هم صحبت کنیم

اگر هدف کپی پیست سایت های دیگه هست و اعمال نظرات کارشناسی و غیر کارشناسی و هدف دار بقیه که واسه سایت هاشون کار میکنن، همین الآن بگید که کلا شرکت نکنیم(بشینیم یه گوشه وایسیم کدوم کپیش بهتره :| )

مرسی.
 

ELnur

عضو جدید
کاربر ممتاز
شاید نظرم مخالف نظر دوستان باشه اما من عرض میکنم

از دیدگاه من مهمترین ضربه ی تکنولوژی از عدم استفاده ی به جا ازش هست یعنی بلد نیستیم درست حسابی از تکنولوژی استفاده کنیم...اانسان ذاتا موجودی مختار هست و یه نفسی هم در درونش داره وقتی نتونه جلوی وجدان نفس و وجدشو بگیره مشکلات زیادی تو زندگیش به وجود میاد...حالا اینجا یه سوالی مطرح میشه آیا نباید سراغ تکنولوژی و ... رفت؟چطوری باید ازش استفاده کرد؟
تاثیرات منفی که ماهواره و چیزای دیگه تو زندگی گذاشته کاملا مشخصه کسی نمیتونه انکارش کنه آدمهای جهان سوم دچار دگرگونی در رفتار کردار و زندگیشون شدن درست یا غلط؟تغییر خوبه اما به چه شرطی و با چه رویکردی؟
چیزی که مشخصه اینه که یجور دو به شکی تو وجد آدم ایجاد میکنه و باعث میشه انسان خودش نباشه مردم کشور ما الان نه شرقی محسوب میشن نه غربی رو هوا موندن چون دارن تقلید میکنن نه اونن نه این
آدمی که ازدواج میکنه متعهد هست تعهد کلمه ی کوچیکی نیست خیانت فقط این نیست که یکی بره با کس دیگه ای دوست بشه و .... وقتی انسان حریمو شکست یعنی خیانت کرده و بعضی از شبکه های اجتماعی کاملا موجب میشن انسان تعهد خودشو بشکنه ....این بازم برمیگرده به فردی که داره از تکنولؤژی استفاده میکنه ....یکی از دوستان میگفتن تو فامیلشون آقا خانوم با هم مشکل پیدا کردن و دلیل آقا این بود که تو چرا شبیه فلان بازگیر نیستی چرا اون همیشه ژیگول میگوله تو اونجوری نیستی....انسان باید تشخیص بده یه چیزایی رو اما بعضیا واقعا قدرتشو ندارن یعنی نمیخوان داشته باشن و طبیعتا یجور مقایسه به وجود میاد و آدم شاید از طرف مقابلش دلزده بشه در حالی که کاملا اشتباه هست و انگار یه نوجوان 15-16ساله داره تو خیال سیر میکنه....
هر چیز بدی یه قبحی داره که وقتی شکست دیگه نمیشه جلوشو گرفت وقتی انسان مدام فیلمهایی میبینه که توش فقط خیانت و ... هست واقعا براش عادی میشه(همه نه)و اکثر فیلمای ماهواره با همین مظمون هستن(نه هموشون) اصلا چه لرزومی داره آدم هرچیزی رو ببینه واقعا حیف چشممون نیست؟
زندگی خیلی خیلی ازرشمندتر از اون چیزی هست که با رویاهای بچگانه و چشم هم چشمی های کورکورانه تباه بشه.....
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
با سلام خدمت دوستان گرامي



در مورد بحث اين تاپيك بهتر است يك مقدار شفاف سازي كنم

هر چيزي داراي مزايا معايبي هست ......و اينجا اين ما هستيم كه تشخيص مي دهيم و مزايا و معايب سبك و سنگين مي كنيم و ميزان انها مي سنجيم ....

از نظر شما وقتي براي يك فرد معايب آن بيشتر از مزايا هست .......عقل سليم چه حكمي ميكند؟
اين مورد در افراد مختلف متفاوت هست در فرد ديگر ممكن است مزاياي آن بيشتر باشد


بي شك با توجه به افزايش و پيشرفت علم شايد نتوان از اين شبكه ها دوري كرد اما مي توانيم فرهنگ و نوع استفاده صحيح از آن را رواج دهيم
همون طور كه دوستان اشاره كردن .......به جايي كه شبكه ها محلي براي اتلاف وقت و يا مشكلات بيشتر شود ميتواند مفيد باشد

چه بهتر بود وقتي روش يا وسيله اي رواج پيدا مي كند علل ايجاد و نوع استفاده و فرهنگ استفاده درست رواج پيدا كند


اما

در مورد محورهاي گفت و گوي بهتره بيشتر توضيح بدم



- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر رفتار و عملكرد همسران نسبت به يكديگر
ورود به شبكه هاي اجتماعي اين امكان براي فرد ايجاد مي كند تا با انواع رفتار كلمات حرف ها اشنا شود و اگر فرد اين موارد سازماندهي نكند و بدون فكر تقليد كند باعث تغيير رفتاري فرد مي شود
- تاثير شبكه اجتماعي بر ميزان اعتماد همسران به يكديگر
از انجايي كه در شبكه ها اجتماعي با انواع افراد برخورد داريم و جنسيت اينجا ملاك نيست و باز بسته به خلق و خو فردي ممكن است وارد فضايي شود كه باعث كم توجهي و ارتباط بيشتر با جنس مخالف گردد و خب الزاما حساسيت همسر خود را بر انگيرد و مخصوصا اگر واقعه اي در جامعه رخ دهد تجارب ديگران اين حساسيت بيشتر مي كند و حتي كساني كه يك مقدار اخلاق حساسيت و يا بد دلي دارند در اينطور مواقع باعث تشديد اين رفتارها ميشه ...البته اين مورد براي افرادي كه داراي اين خلق و خو نيستند هم صدق مي كند
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر ميزان رضايتمندي همسران از يكديگر
ورود به اين شبكه ها باعث اشنايي با انواع افراد مي شود و چه بسا حس تنوع گرايي و يا مقايسه باعث تغيير نظر در مورد همسر خود شود و به رفتارهاي ايرادگيري و عدم رضايت منجر شود
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر فرهنگ زناشويي
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر ميزان انتظارات همسران از يكديگر
- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر جلوه نمايي هرچه بيشتر مشكلات زندگي
زندگي انسان بي شك ممكن است داراي مشكلاتي باشد .........كه دو نفر سعي مي كنند با همياري هم انها را برطرف كنند اگر ورود به اين شبكه ها باعث اشنايي ما با زندگي و خلق و خوي افراد ديگر شود و به جاي تصحيح به دنبال مقايسه و نارضايتي باشيم.......راه صبر و تحمل و همياري زندگيمان بسته مي شود و در اين موقع مشكلات هر چند كوچك برايمان بزرگ جلوه مي كند و ممكن از خود بپرسيم چرا تحمل كنم و چرا طرف مقابل بايد اينطور باشد؟...........
بدون در نظر گرفتن اين مورد كه فضاهاي سايبري در دسترس هر نوع انساني هست و چه بسا بعضي افراد با جلوه هاي آرماني حضور پيدا مي كنند هرچند در واقعيت چنين انسان كاملي وجود نداشته باشد .......فضاي سايبري براي ما يك جلوه آرماني پيدا مي كند

- تاثير شبكه هاي اجتماعي بر آمار طلاق و ازدواج مجدد

پيرو توضيحات قبلي وقتي به راه مقايسه و ايرادگيري از همسر خود نسبت به افراد اين شبكه ها وارد شويم ......فكر كنيم چنين انساني در فلان جا داراي خيلي اخلاق هاي خوب هست و ميتوان از اين جا هم پيشرفت كرد و به دنبال نارضايتي باعث طلاق و ازدواج مجدد مي شود .....هرچند اخلاق ها و فردهاي سايبري تنها يك انسانهاي ارماني و همه پسند باشند و يا با وجود همين چهره ما با كل زندگي انها اشنايي نداشته باشيم

در اين موراد است كه بايد بيدار باشيم و فرهنگ و روش زندگي خود را در دست اين شبكه ها قرار ندهيم

مورد بعدي صحبت دوستان در مورد جنبه استفاده بود
مي دانيم هر انسان دچار خطراتي ممكن است شود ....و وقتي شرايط حساس تر شود اين اسيب پذيري بيشتر هست و حكم كلي بر عدم اسيب پذيري نمي توان داد
چه بسا شرايط و مواجه شدن با افراد مختلف ميزان اثر گذاري اسيب پذيري را بيشتر كند

 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مامانم مودم رو گذاشته توی آشپزخونه !!
هر وقت کارمون داره ، دیگه صدامون نمی کنه ، مودم رو خاموش می کنه...
یکی یکی از اتاقمون خارج مى شیم !
:D

پ ن :کاش در قسمت موضوع تاپیک کلمه ی متاهل درون پرانتز قرار می گرفت

==============
بنظرم مهمترین یا تنها دلیل استفاده از شبکه های اجتماعی سرگرم شدن ، و ایجاد سرگرمی ، بهتر گذشتن (سریع تر گذشتن) وقت هست!

مخصوصا وقتی تو محیط کار یا اتوبوس و مترو یا پختن غذا ، نیاز داریم که زمان سریع تر بگذره ، نیاز به یک سرگرمی بشدت احساس میشه!

سرگرمی های انفرادی مثل کتاب خوندن ، گوش دادن به موزیک یا ... هم در دسترس هست !

اما آدما معمولا از تنهایی لذت نمی برن، (شاید بعضیا دوست دارن خودشون رو نشون بدن(زندگیشون رو تا اونجا که از خط قرمزش رد نشده با همه شیر کنن و سهیم بشن) ، بعضیا تو تنهایی دلشون میگیره ، خیلی ها افسرده میشن ، از جامعه ای که مجبورن باهاش تعامل داشته باشن جدا میمونن و دچار مشکل میشن در روابط عمومیشون یا ...)

خلاصه آدما از تنهایی لذت نمی برن، از یه طرف نیاز به سرگرمی دارن با کلی وقت های کوچولو کوچولو ، که با این وقت های کوچیک فقط میشه به شبکه های اجتماعی سر زد و کمی استراحت کرد!
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
میتونم خواهش کنم پست های "کپی - پیست" قرار ندید (قرار ندن دوستان!) چون ده سالی هستش که گوگل هست و براحتی با یک عدد سرچ میشه تمام پست های کپی پیست اینجا رو بدست آورد.
اگر هدف بحث و استفاده از نظرات دوستان هست،پس خواهشن تایپ کنید،نظرتونو بگید،ما بشنویم با هم صحبت کنیم

اگر هدف کپی پیست سایت های دیگه هست و اعمال نظرات کارشناسی و غیر کارشناسی و هدف دار بقیه که واسه سایت هاشون کار میکنن، همین الآن بگید که کلا شرکت نکنیم(بشینیم یه گوشه وایسیم کدوم کپیش بهتره :| )

مرسی.
سلام بر شما

بله تاپيك هاي ميزگرد مخصوص نظرات ديگران هست و تاپيك هاي كپي مطالب در تالار جدا گانه ايجاد مي شود


ممنون ميشم دوستان اين مورد رعايت كنند و نظرات شخصي خودشون بذارند البته اگر امار و ارقام مستند بود يا وقايع مستند حرفي نيست


همچنين پست هاي طولاني ممكن است همه افراد وقت خوندن را پيدا نكنند .....پس براي مفيد واقع شدن نظرات خود را بذاريد و موارد مهم معلوم كنيد
 
آخرین ویرایش:

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خلاصه آدما از تنهایی لذت نمی برن، از یه طرف نیاز به سرگرمی دارن با کلی وقت های کوچولو کوچولو ، که با این وقت های کوچیک فقط میشه به شبکه های اجتماعی سر زد و کمی استراحت کرد!

قسمت 2
=================

یکی از اصلی ترین موارد که درشبکه های اجتماعی وجود داره ، جذابیت موضوع برای مخاطبینش هست! قطعا هرکسی به فراخور موضوعی که براش جذاب هست ، جذب این شبکه ها ی اجتماعی میشه و هرکسی سلیقه ی خودش رو داره، و خوشبختانه در شبکه های مجازی معمولا چون ساخت شبکه ها برای همه ی افراد در دسترس هست ، مخاطب هر نوع تمایلاتی که داشته باشه ،قطعا می تونه شبکه ی مورد نظر خودش رو پیدا کنه و خودش رو سرگرم کنه.

چون شبکه ای که در ان عضو هست کاملا مطابق با خواسته ی فرد طراحی شده ، خیلی راحت و سریع مخاطب دچار اعتیاد میشه !

در اثر این اعتیاد (ممکنه از کار برکنار بشه، ممکنه همیشه خسته و خوابالود باشه ، ممکنه زندگی مشترکش نابود بشه! یا ....)
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خلاصه آدما از تنهایی لذت نمی برن، از یه طرف نیاز به سرگرمی دارن با کلی وقت های کوچولو کوچولو ، که با این وقت های کوچیک فقط میشه به شبکه های اجتماعی سر زد و کمی استراحت کرد!

چون شبکه ای که در ان عضو هست کاملا مطابق با خواسته ی فرد طراحی شده ، خیلی راحت و سریع مخاطب دچار اعتیاد میشه !

قسمت 3:

فرد به جایی می رسه که زندگیش در شبکه های مجازی که قرار بود صرفا راهی برای سرگرمی و پر کردن زمان های مرده اش باشه ، در اثر اعتیاد به این سرگرمی تبدیل به اصل زندگی اش میشه ! شاید برای پیدا کردن طرف لازم باشه ارتباطش با شبکه اجتماعی قطع بشه (مثل همون خاموش شدن مودم :cool: )

==============
شاید اگر برای بودن در این شبکه های اجتماعی فرد محدوده زمانی در نظر بگیره ، سعی کنه زیاد از محدوده ی مشخص شده خارج نشه ، و زمانی رو برای سایر سرگرمی ها اجتماعی یا انفرادی فارغ از شبکه های مجازی مشخص کنه ، و سعی کنه خودش رو با چیزی بجز این شبکه ها سرگرم کنه

دچار اعتیاد نشه!

========
دم توی این روزها کلی دلش می گیره!از بس هم پای نت و گیم نشستیم حالمون گرفته شد؛ می خواستیم بریم با بچه ها سالن کرایه کنیم بریم فوتسال؛ یارو میگفت 60 تومن واسه یک ساعت و نیم!بی خیال شدیم؛ گفتیم بریم توی فضای آزاد؛ دیدیم اگه یه توپ بخوره توی صورتمون بدبخت میشیم. خلاصه برگشتیم توی منزل و باز نشستیم پای نت!

اعتیاد به مواد مخدر هم هست که وجه ی خوبی تو جامعه نداره
الان بهترین راه برای گذروندن عمر همین شبکه های اجتماعی هست که ادم معتادش بشه و یه عمری رو بگذرونه!

پ . ن : مدیر محترم تالار اگه شد میز گرد بعدی رو در مورد این بذاریم که چطور و چگونه وقت خود را می گذرانید، آیا از نحوه و شرایط گذراندن وقت خود رضایت کافی را دارید ؟
(فکر می کنم خیلی ها مثل من باشن که ارزش وقت خودشون رو ندونن، شاید کسی باشه که سرگرمی مفیدی سراغ داشته باشه)
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
با سلام

عرض کنم خدمت دوستان که نظر من یکم متفاوته...
به نظر من این مسئله تک بعدی نیست و نمیشه گفت چرا میری سراغ وایبر یا ماهواره... اینا جیز هستن لولو میاد میخورتت دست نزن!!

قسمتی از مشکل هم به ما و جامعه برمیگرده... الان دوستان میشه بگن که دلخوشی و تفریح سالم یه جوون چی میتونه باشه؟ که هم هزینه خاصی نداشته باشه و هم ضربه نزنه؟!!
وقتی جوون بیکار باشه، یا صبح تا شب سگ دو بزنه به خاطر 1 قرون پول، آخرشم اونقدر چاله چوله داره تو زندگیشه که نمیتونه پول خرج کنه بره پارک آبی فلان جا (مثال) پس چیکار کنه؟!
من فکر میکنم عدم مدیریت درست کشور، اهمیت ندادن به مسائل و مشکلات، فشارات زندگی، نداشتن محل مناسب برای اوقات فراغت، سرگرمی و تخلیه انرژی جوونا و ... از عوامل رو آوردن ملت به شبکه های اجتماعیه ...
حالا من کاری ندارم که چقدر میتونه خوب باشه و یا چقدر بد... فقط میگم که اگه کسی میخواد جلوی آثار سو اینا رو بگیره باید به فکر جایگزین مناسب باشه... نه اینکه بیان با چندتا بنر مسخره توی سطح شهر بگن که ماهواره نگاه نکنین یا بیان هی از شبکه های اجتماعی بد بگن... انسان که مجسمه نیست... بالاخره باید با کسی حرف بزنه، تفریج کنه...
 

EECi

مدیر بازنشسته
شاید نظرم مخالف نظر دوستان باشه اما من عرض میکنم

از دیدگاه من مهمترین ضربه ی تکنولوژی از عدم استفاده ی به جا ازش هست یعنی بلد نیستیم درست حسابی از تکنولوژی استفاده کنیم...اانسان ذاتا موجودی مختار هست و یه نفسی هم در درونش داره وقتی نتونه جلوی وجدان نفس و وجدشو بگیره مشکلات زیادی تو زندگیش به وجود میاد...حالا اینجا یه سوالی مطرح میشه آیا نباید سراغ تکنولوژی و ... رفت؟چطوری باید ازش استفاده کرد؟
تاثیرات منفی که ماهواره و چیزای دیگه تو زندگی گذاشته کاملا مشخصه کسی نمیتونه انکارش کنه آدمهای جهان سوم دچار دگرگونی در رفتار کردار و زندگیشون شدن درست یا غلط؟تغییر خوبه اما به چه شرطی و با چه رویکردی؟
چیزی که مشخصه اینه که یجور دو به شکی تو وجد آدم ایجاد میکنه و باعث میشه انسان خودش نباشه مردم کشور ما الان نه شرقی محسوب میشن نه غربی رو هوا موندن چون دارن تقلید میکنن نه اونن نه این
آدمی که ازدواج میکنه متعهد هست تعهد کلمه ی کوچیکی نیست خیانت فقط این نیست که یکی بره با کس دیگه ای دوست بشه و .... وقتی انسان حریمو شکست یعنی خیانت کرده و بعضی از شبکه های اجتماعی کاملا موجب میشن انسان تعهد خودشو بشکنه ....این بازم برمیگرده به فردی که داره از تکنولؤژی استفاده میکنه ....یکی از دوستان میگفتن تو فامیلشون آقا خانوم با هم مشکل پیدا کردن و دلیل آقا این بود که تو چرا شبیه فلان بازگیر نیستی چرا اون همیشه ژیگول میگوله تو اونجوری نیستی....انسان باید تشخیص بده یه چیزایی رو اما بعضیا واقعا قدرتشو ندارن یعنی نمیخوان داشته باشن و طبیعتا یجور مقایسه به وجود میاد و آدم شاید از طرف مقابلش دلزده بشه در حالی که کاملا اشتباه هست و انگار یه نوجوان 15-16ساله داره تو خیال سیر میکنه....
هر چیز بدی یه قبحی داره که وقتی شکست دیگه نمیشه جلوشو گرفت وقتی انسان مدام فیلمهایی میبینه که توش فقط خیانت و ... هست واقعا براش عادی میشه(همه نه)و اکثر فیلمای ماهواره با همین مظمون هستن(نه هموشون) اصلا چه لرزومی داره آدم هرچیزی رو ببینه واقعا حیف چشممون نیست؟
زندگی خیلی خیلی ازرشمندتر از اون چیزی هست که با رویاهای بچگانه و چشم هم چشمی های کورکورانه تباه بشه.....

همینطوره که توضیح دادید ;)

مشکل اکثر مردم جهان سوم ، فکر نکردن و مطالعه نکردن هست . این مساله باعث میشه که قدرت استدلال کمی داشته باشند و سراغ راه هایی اکثرا نادرست برای رفع مشکلاتشون برن . مثلا همدردی در گروه های اجتماعی که افراد زیادی مثل خودشون حضور دارن . بعد ها هم اکثرا دچار مشکلات عاطفی و بعضا خیانت و ... میشن

همین مساله تعهد هم یه مهارت اجتماعی هست . حفظ حریم تعهد ، نیاز به اعتماد بنفس داره ، نیاز به بلوغ عاطفی و فکری و اجتماعی داره ، نیاز به مهارت حل مساله داره و...

میشه گفت علت های خیلی زیادی دست به دست هم میدن تا یه خانواده از هم بپاشه ...

مثلا همین مثالی که در مورد دیدن فیلم ها با محتوای خیانت خانوادگی زدید ، کاملا بجا بود . ضمیر ناخودآگاه انسان تاثیر بسیار زیادی میگیره . نوعی الگو های رفتاری در ذهن شکل میگیره که در زمان های بحرانی مورد استفاده قرار میگیره ... مخصوصا فیلم های ترکی و کره ای که زمینه های اخلاقی و فرهنگی نزدیک تر به فرهنگ تا حدودی شرقی ما دارن
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
يك نكته لازم شد بگم
منظور از وسايل و راه هاي ارتباط جمعي كليه روش هاست
ماهواره, اينترنت ,گروهاي وايبر ..تانگو... واتس اپ و ..........

ممنون از حضور دوستان
:gol:

چرا تلگرام رو نگفتی :mad:
 

EECi

مدیر بازنشسته
با سلام

عرض کنم خدمت دوستان که نظر من یکم متفاوته...
به نظر من این مسئله تک بعدی نیست و نمیشه گفت چرا میری سراغ وایبر یا ماهواره... اینا جیز هستن لولو میاد میخورتت دست نزن!!

قسمتی از مشکل هم به ما و جامعه برمیگرده... الان دوستان میشه بگن که دلخوشی و تفریح سالم یه جوون چی میتونه باشه؟ که هم هزینه خاصی نداشته باشه و هم ضربه نزنه؟!!
وقتی جوون بیکار باشه، یا صبح تا شب سگ دو بزنه به خاطر 1 قرون پول، آخرشم اونقدر چاله چوله داره تو زندگیشه که نمیتونه پول خرج کنه بره پارک آبی فلان جا (مثال) پس چیکار کنه؟!
من فکر میکنم عدم مدیریت درست کشور، اهمیت ندادن به مسائل و مشکلات، فشارات زندگی، نداشتن محل مناسب برای اوقات فراغت، سرگرمی و تخلیه انرژی جوونا و ... از عوامل رو آوردن ملت به شبکه های اجتماعیه ...
حالا من کاری ندارم که چقدر میتونه خوب باشه و یا چقدر بد... فقط میگم که اگه کسی میخواد جلوی آثار سو اینا رو بگیره باید به فکر جایگزین مناسب باشه... نه اینکه بیان با چندتا بنر مسخره توی سطح شهر بگن که ماهواره نگاه نکنین یا بیان هی از شبکه های اجتماعی بد بگن... انسان که مجسمه نیست... بالاخره باید با کسی حرف بزنه، تفریج کنه...

به نکته خوبی اشاره کردید

مشکل اصلی سیستمی هست . این سیستم هست که باید بستر تربیت و رشد یه انسان سالم رو ایجاد بکنه
وقتی اینطور نمیشه ، اون فرد بصورت دیمی (!) سعی می کنه راه خودش رو پیدا بکنه که اغلب غلط از آب در میاد ( بنا به مشکلات دیگه !)

جدا مشکلات خیلی ریشه تر از این حرفاس !
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
به نکته خوبی اشاره کردید

مشکل اصلی سیستمی هست . این سیستم هست که باید بستر تربیت و رشد یه انسان سالم رو ایجاد بکنه
وقتی اینطور نمیشه ، اون فرد بصورت دیمی (!) سعی می کنه راه خودش رو پیدا بکنه که اغلب غلط از آب در میاد ( بنا به مشکلات دیگه !)

جدا مشکلات خیلی ریشه تر از این حرفاس !
بله منم به آموزش و فرهنگ سازی و مخصوصا به ایجاد زیر ساخت مناسب اعتقاد دارم...
متاسفانه الان ملت به حال خودشون رها شدن و مسئولین دنبال کارای خودشون (!!) هستن... و فقط شعار میدیم که فلان وسیله خانمان براندازه!!

اولش اینو عرض کنم که شبکه های اجتماعی مثل وایبر نمیدونم چطور ضرر میرسونه... چون امکان ارتباط فقط با کنتاکت ها هست... خب با کنتاکت ها میشه بدون وایبر هم ارتباط داشت و اس ام اس داد!! (ما کلا اعتقاد داریم که تکنولوژی به پایه های اسلام ضربه میزنه برای همین هم تبلیغات سو میکنیم... منظورم اینه که این تبلیغاتی که الان تو رسانه های داخلی بر علیه این شبکه ها به راه افتاده همش هم به خاطر بد بودن اونها نیست و جنبه دیگری داره!!)
بعدش هم اون روز تو اخبار میگفت که ایرانی ها رتبه اول استفاده از وایبر رو دارن!!!
نمیشه در کل جلوی پیشرفت تکنولوژی و گسترش اطلاعات رو گرفت... بهتره به جای مبارزه با اون، فرهنگ سازی بشه... و گزینه های دیگری هم برای گذران وقت ایجاد بشه...
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام
متاهل نیستم اما دوس دارم دور میز گردتون بشینم:دی

با نظر دوستامون ک میگن باید بسترسازی شه و جایگزین ایجاد شه و ... کاملا و 1000% موافقم!! بارها هم تو مباحث مختلف بطرق گوناگون نظرمو گفتم

اما!! اما بیاین یک بعدی نباشیم!! حالا ک اونا کاری واسمون نمیکنن خودمون واسه خودمون ی کاری بکنیم.هوم؟؟
مثلنــــــــــــــــــــ ! عضو هرشبکه اجتماعی ک هستیم گروههای خوب با مطالب مفید ایجاد کنیم
تو روابط حتی مجازی حدودی رو رعایت کنیم.حریمهارو رعایت کنیم.
ازهمین لحظه تصمیم بگیریم هرفیلمی و هر شبکه ای رو نبینیم و ...

ازخودمون شرو کنیم. بارها گفتیم و شنیدیم اگه میخوایم جامعه درست شه باید ازخودمون شرو کنیم.حالا شما میگی جامعه درست نمیشه؟باشه!!قبول! حداقل فایدش اینه ک خودمونو نجات میدیم.: )
 

ali561266

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تحقیق جدیدی که توسط شرکت حقوقی اسلیتر و گوردون از دو هزار زوج بریتانیایی انجام شده نشان می‌دهد رسانه‌ های اجتماعی برای زندگی‌ های متاهلی سم است.یک نفر از هر هفت فرد متاهل حاضر در این تحقیق اعلام کرد که به دلیل نحوه رفتار و عملکرد همسرش در اپلیکیشن‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی از قبیل فیس‌ بوک، توئیتر، واتس‌ اپ و اسکایپ قصد جدایی و طلاق از او را دارد.دست کم یک نفر از چهار نفر افراد حاضر در این تحقیق یکبار در هفته برسر موضوعاتی مرتبط با شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر بحث و جدل می‌کنند. همچنین ۱۷ درصد از این افراد اعلام کردند روزانه با همسرانشان برسر عملکرد آنها در شبکه‌های اجتماعی مشاجره می‌کنند.شاید جالب باشد بدانید ۵۸ درصد از افراد اعتراف کردند رمز‌های عبور حساب‌های کاربری همسرانشان را گاه حتی بدون اطلاع آنها، می‌دانند. این رویکرد نشان‌دهنده شدت تلاش افراد برای نظارت بر رفتارهای اجتماعی همسرانشان است.شبکه‌ های اجتماعی در پرونده‌های طلاق آمریکا نیز نقشی قابل توجه دارند. وکلای خانواده معتقدند شبکه‌های اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگری در مسائل و مشکلات خانوادگی تاثیرگذار شده‌ اند. در سال ۲۰۱۰ بیش از ۸۰ درصد از وکلای خانوادگی تایید کردند که رسانه‌های اجتماعی از سال ۲۰۰۵ به بعد در پرونده‌های طلاق نقشی پررنگ داشته‌اند.اگرچه این آمار ارقام بسیار واضح و گویا هستند، اما تنها ازدواج نیست که تحت اثرات منفی شبکه‌ های اجتماعی قرار گرفته‌است. وال استریت ژورنال چند سال پیش مقاله‌ای درباره اثر شبکه‌های اجتماعی بر روابط دوستانه منتشر کرد که نتیجه‌گیری آن نشان می‌دادند این رسانه‌ ها بیشتر از آنکه در دوستی افراد با یکدیگی موثر باشند،‌مخرب روابط هستند. چکیده این مقاله دو بخش داشت: اول اینکه شبکه‌های اجتماعی افراد را به نوشتن محتوای بی‌معنی، ناخوشایند و کسل‌کندده تشویق می‌کند که دیگران را آزار می‌دهد. دوم اینکه این شبکه‌ها به واسطه اینکه بستری مناسب برای خودنمایی افرادی است که اتفاق ویژه‌ ای در زندگی آنها رخ داده،‌حس حسادت را در میان دیگران افزایش می‌دهد.اگرچه قرارگیری در دل عصر دیجیتال به آن معنی است که شبکه‌های اجتماعی به این زودی‌ها انسان را به حال خود رها نخواهند‌کرد،‌اما شاید نتایج این تحقیقات تلنگری باشد برای تجدید نظر درباره مدت زمانی که در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنید.
 

ali561266

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1]۱۰ اثر منفی و غیر قابل جبران شبکه های اجتماعی بر زندگی انسان ها[/h]



فناوری ابزار مفیدی ست، اما اکثر افراد نمی‌دانند که چطور باید از آن به درستی استفاده کرد که همین مسئله می‌تواند فناوری را به ابزاری مخرب تبدیل کند. هر چقدر هم صفحه توییتر خود را دوست داشته باشید آیا واقعاً ارزش دارد که سلامتی خود را به خاطر توییت های تان به خطر بی اندازید؟ فکر می‌کنم بعد از مطالعه ۱۰ اثر منفی شبکه‌های اجتماعی بر زندگی افراد بتوانید پاسخی منطقی و معقول به این سؤال بدهید.

تعاملات فرد به فرد یا رو در رو را کاهش میدهد.
با استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی نه تنها وقت کم‌تری برای گذراندن با افرادی خواهید داشت که به صورت فیزیکی در اطراف شما حضور دارند بلکه دوستان و اعضای خانواده‌تان زمانی که ببینند شما به دستگاه‌های الکترونیکی، موبایل و گدجت های تان بیش از آن‌ها اهمیت می‌دهید از محبت شما نا امید شده و ناراحت خواهند شد. در نهایت هم افراد تمایل کم‌تری به صرف وقت و بودن در کنار شما خواهند داشت.
این مقاله را مطالعه کنید : فناوری گفت و گوی انسانی را نابود کرد : ۱۲ عکس برای اثبات
احساس نیاز به توجه را به شدت افزایش میدهد.
ارسال پست‌ها و استاتوس های غیرمفید و مبهم در فیس‌بوک به راحتی می‌تواند تبدیل به عادتی زننده و مخرب در زندگی افرادی شود که غالباً از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. رقابت بی‌پایان برای به دست آوردن لایک بیشتر و کامنت های متعدد می‌تواند زندگی شما را به نابودی بکشاند.
توجه شما را از اهداف زندگی واقعی منحرف خواهد کرد.
درک این موضوع که توجه بیش از حد افراد به دنیای مجازی و هویت خود در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را از رقابت در دنیای واقعی و رسیدن به اهداف مهم بازداشته بسیار آسان است. اکثر جوانان به جای اینکه با تلاش و پشتکار مهارت‌های لازم برای رسیدن به اهداف عالی خود را کسب کنند ترجیح می‌دهند به فوق ستاره‌ای در دنیای مجازی و شبکه‌هایی از قبیل فیس‌بوک، توییتر و … شوند.
خطر ابتلا به افسردگی را افزایش میدهد.
با توجه به مطالعات اخیر افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده‌ای اعتیاد گونه دارند نسبت به افراد عادی احساسات منفی بیشتری از جمله افسردگی را تجربه می‌کنند. افرادی که قبلاً سابقه ابتلا به افسردگی داشته‌اند بیش از دیگران در معرض خطر هستند. اگر فکر می‌کنید که غمگین شده‌اید یا کمی احساس افسردگی می‌کنید بهتر است به خود استراحتی بدهید و چند روز از شبکه‌های اجتماعی و دوستان مجازی خود فاصله بگیرید.
احتمال شکست روابط موجود در شبکههای اجتماعی بیش از روابطی ست که در دنیای واقعی داریم.
از حسادت و غیرتی که در روابط موجود در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد به ندرت نتیجه مثبتی حاصل می‌شود. استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد روابط بیشتر و صمیمی‌تر گزینه‌ای آسان است اما بهتر است بدانید که این گزینه آسان می‌تواند خسارات غیر قابل جبرانی به روابط شما در دنیای واقعی بزند. مطالعات نشان می‌دهد زمانی که یکی از زوجین بیش از حد درگیر یک شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک شود همسر او تمایل بیشتری برای نظارت و کنترل اعمال و رفتار او خواهد داشت که این موضوع می‌تواند منجر به بحث‌های طولانی و در نهایت مرگ رابطه شود.
استفاده بیش از حد از شبکههای اجتماعی خلاقیت افراد را نابود میکند.
طبق تجربه و به جرئت می‌گویم که شبکه‌های اجتماعی آسان‌ترین راه برای توقف رشد یا کشتن فرآیند خلاقیت در انسان است. تأثیرات منفی گشت‌وگذارهای بی‌هدف در شبکه‌های اجتماعی مانند زمانی ست که شما از روی بی‌فکری و بدون برنامه خاصی به تماشای تلویزیون و برنامه‌های این جعبه جادویی بپردازید. اگر تصمیم گرفته‌اید که بهره‌وری خود را افزایش دهید و از وقت خود استفاده‌ای بهینه کنید تمام اپلیکیشن های شبکه‌های اجتماعی را از همین امروز خاموش کنید.
قلدرهای فضای سایبری هنوز زنده و سرحال هستند.
مردم فکر می‌کنند در فضای مجازی هیچ محدودیتی وجود ندارد و به همین دلیل چیزهایی را که در زندگی واقعی به عنوان راز حفظ می‌کنند و کم‌تر بر زبان می‌آورند به آسانی در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌کنند. اگر شما جزء این قبیل افراد نیستید باز هم این احتمال وجود دارد که روزی برخی از مسائل خصوصی خود را با کاربران دیگر در میان بگذارید و اگر همین الآن هم بیان حرف‌های خصوصی‌تان برای دیگران در فضای مجازی یکی از عادت‌هایتان است بهتر است همین جا تمامش کنید. آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید در اینترنت ناشناس نیستید. با وجود هکرهای و کلاه بردان حرفه‌ای که در دنیای وب پرسه می‌زنند باید همیشه مراقب امنیت خود و اطلاعات محرمانه‌تان در شبکه‌های اجتماعی باشید.
مقایسه پیوسته خود با دیگران در شبکههای اجتماعی شما را به نابودی خواهد کشاند.
شخصیت‌های دیجیتالی افراد که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد به طرز چشم‌گیری با شخصیت و هویت واقعی آن‌ها متفاوت است. بعد از چند ماه درگیر شدن با این شبکه‌ها و مقایسه خود با افراد دیگر ممکن است فکر کنید که آن‌ها از شما خیلی بهترند اما بهتر است این موضوع را همیشه به خاطر بسپارید که آن‌ها هم مانند شما یک انسان هستند و درست مانند شما از نقاط ضعف و قوت مشخصی برخوردارند.
شبکههای اجتماعی افراد را به شدت بیخواب میکنند.
نوری که از صفحه‌نمایش دستگاه‌های الکترونیکی مختلف به چشمان شما ساطع می‌شود ذهن را فریب داده و به آن القا می‌کنند که الآن وقت خواب نیست. یکی از عوامل کلیدی برای برخورداری از سلامت جسمی و روانی کامل خواب کافی ست و عوارض بی‌خوابی‌های مکرر بر هیچ‌کس پوشیده نیست بنابراین بهتر است هنگام خواب گوشی خود را در اتاق دیگری بگذارید و آن را با خود به رخت خواب نبرید.
حریم خصوصی شما را به خطر میاندازد.
در بین شبکه‌های اجتماعی خرید و فروش اطلاعات افراد امری طبیعی ست و طبق افشاگری‌های اخیر اسنودن دولت‌هایی نظیر آمریکا به تمام اطلاعات افراد از جمله آدرس ایمیل، تماس‌های شما در اسکایپ و … دسترسی دارد که این امر موجب کم رنگ شدن مفهومی به نام حریم خصوصی در فضای مجازی شده است بنابراین اگر هر چیزی را که به ذهنتان می‌رسد در شبکه‌های اجتماعی با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید باید بدانید که تنها به دولت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمک کرده‌اید که شما را راحت‌تر به دام بی اندازند.
در پایان ذکر این نکته ضروری ست که شبکه‌های اجتماعی در کنار این اثرات منفی و مخرب فواید بی‌نظیری برای پیشرفت و ترقی جوامع، سازمان‌ها و افراد نیز داشته است و انتخاب بعد مثبت یا منفی هر فناوری بر عهده خود کاربر است.
 

midas.h

عضو جدید
سلام
این قضیه خیلی پیچیده تر از اونیه که بخوایم با ی سوال ساده براش جواب پیدا کنیم!
تو این عصر استفاده از این شبکه ها ی نوع زندگی دوم (مجازی )برای افراد ایجاد کرده...و در سوال مث اینه بگی زندگی واقعی خوبه یا نه؟!!!
زندگی واقعی زیرمجموعه و المان های زیادی داره که تعیین کننده خوبی یا بدیشه(هرکار بد بد جلوه ش میده و هرکار خوب خوب)
این فضا و شبکه ها هم همینطور...(البته اینو بگم که این زندگی دوم ب هیچ وجه از لحاظ کاربری استفاده نباید پابه پای زندگی واقعی باشه)
اگه اپلیکیشن های این فضاها بدرستی استفاده بشه خوب معلومه بخوبی وجهه داده میشه و اگه نه برعکس.
متاسفانه قضایایی که دوستان تو پست های اول گفتن فقط بعد بدو البته معمولات این روزهای این فضاها بود(تمسخر-جک-ظاهرگرایی-دورویی و ...)
که این ها حتی تو ی فضای واقعی هم جز خصلت های خوب بشمار نمیان.
پس کلا این نوع نگاه و کاربرد افراده که تعیین کننده مضر یا مفید بود این شبکه هاست...
 

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
به نظرم ملت کتاب بخونن یا سالن وقت بگیرن تفریح سالم بکنن، فیلم یا موسیقی مورد علاقه شون رو گوش کنند و ببینند، خیلی هم جالب تر و سرگرم کننده تره. حالا جالب اینه که از تکنولوژی ارتباطات ما فقط شبکه های اجتماعیش رو یاد گرفتیم. الگوی رفتاری و حریم شخصی از بین رفته. مطالب موثق توی وایبر و لاین و... نیست. چرا نرم افزار هایی مثل اسکایپ کاربرد تله کنفرانسی دارند برای ارتباطات صوتی و تصویری خوبن اما شیوه رایج گروه ها و فن پیج ها و ... هیچ نکته مثبت و سازنده ای نداره
 
آخرین ویرایش:

بانو امین

مدیر تالار اسلام و قرآن
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
اثراتی که فیلم های ماهواره ای روی زندگی ها داره و اینکه روابط آزاد رو خیلی عادی نشون میده درش اصلا بحثی نیست. همه هم میدونن چه آثاری میتونه روی زندگی هاشون داشته باشه
البته تلویزیون خودمونم همچین تاثیرات خوبی نداره
تمام وقت خبر جنگ و دزدی و اختلاص و ...
کلا هرچی بیشتر از تلویزیون و ... دوری کنید بهتره و آرامش بیشتری دارید
به نظر من بهترین کار حذف تلویزیونه و برای اینکار بهتره کمتر توی خونه بمونید. مهمونی رفتن و پارک رفتن و تفریحات اینطوری بهترین جایگزینه
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
اثراتی که فیلم های ماهواره ای روی زندگی ها داره و اینکه روابط آزاد رو خیلی عادی نشون میده درش اصلا بحثی نیست. همه هم میدونن چه آثاری میتونه روی زندگی هاشون داشته باشه
البته تلویزیون خودمونم همچین تاثیرات خوبی نداره
تمام وقت خبر جنگ و دزدی و اختلاص و ...
کلا هرچی بیشتر از تلویزیون و ... دوری کنید بهتره و آرامش بیشتری دارید
به نظر من بهترین کار حذف تلویزیونه و برای اینکار بهتره کمتر توی خونه بمونید. مهمونی رفتن و پارک رفتن و تفریحات اینطوری بهترین جایگزینه

من حدود 2ساله تلویزیون از زندگیم حذف شده-اوایل بالاجبار بود/خونه دانشجویی و ... / اما الان خودم هیچ علاقه ای ب دیدن برنامه هاش ندارم. گاهی حس میکنم از دنیا بیخبرم اما همین بیخبری آرامش خوبی داره واسم
نمیخوام بگم بهترین کاره اما واقعا کار خوبیه
تلویزیون ک حذف شه کلی تایم آزاد میشه و میشه استفاده های بهتری ازین زمان کرد. میشه بیشتر واسه هم وقت بذارید. باور کنید همین ک هر چندروز ی بار شامتونو تو پارک بخورید کلی حس سرزندگی واستون ایجاد میکنه و بهمدیگه نزدیکتر میشید. ی سر ب ی کتابخونه بزنید مطمئن باشید کلی کتاب با خودتون میارید خونه تا بخونید. الان ک همه نت دارن. فیلمهای برتر رو دانلود کنید و ببینید. و ...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا