چند واکنش‌ تازه به برنامه پربیننده «خنده بازار»

drippy*

عضو جدید

واکنش متفاوت کاشانی به برنامه خنده بازار



حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به پخش ویژه برنامه خنده بازار از شبکه سوم سیما گفت:« چه ایرادی دارد که مردم ایران شاد شوند، به عقیده من اگر مردم این خوشحال شوند هیچ مشکلی ندارد

همزمان با پخش برنامه طنز شبکه سوم سیما در خصوص اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس میان حبیب کاشانی و علی دایی، بسیاری از اهالی فوتبال بر این باور بودند که طرفین درگیر در این ماجرا نسبت به پخش آیتم طنز برنامه خنده بازار واکنش تندی نشان خواهند داد و انتقادات تندی را نسبت به این برنامه انجام خواهند داد اما واکنش کاشانی و دایی نسبت به پخش این برنامه متفاوت بود.

حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به پخش ویژه برنامه خنده بازار از شبکه سوم سیما گفت:« چه ایرادی دارد که مردم ایران شاد شوند، به عقیده من اگر مردم این خوشحال شوند هیچ مشکلی ندارد که از دریچه طنز رفتار افراد مدنظر قرار گیرد،ما باید بپذیریم که مسوولان اجرایی باید برای کسب موفقیت ظرفیت خود را بالا ببرند، اگر رسانه حق انتقاد نداشته باشد که دیگر رسانه نیست.»

سرپرست باشگاه پرسپولیس که سه شنبه شب در جمع خبرنگاران روزنامه پرسپولیس، ویژه برنامه خندهبازار را تماشا کرد، در واکنش به نقش آفرینی هنرمندان تلویزیون در خصوص اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس گفت:« برای من عجیب بود همه به من زنگ زدند گفتند دیدید چگونه ادای شما را درآوردند؟ باید نسبت به این مساله واکنش نشان دهید،خیلی حساس نشدم، اما صبح سه شنبه که به باشگاه آمدم همه در خصوص این مساله حرف میزدند تا این که خودم این فیلم را دیدم، از نظر من هیچ ایرادی نداشت که ادای مرا در آوردند، مگر بی احترامی کردند، برنامه طنز خاصیتش این است که مردم با تماشای آن بخندند، حال چه سعادتی بزرگتر از این که مردم خوشحال شدند.»
 

drippy*

عضو جدید
واكنش پروین به "خنده بازار": انقدر خندیدم اشكم درآمد

علی پروین در گفتوگویی با روزنامه تماشا واكنش جالبی به برنامه خنده بازار نشان داده است.

پروین در گفتوگویی كوتاه با روزنامه تماشا گفت: دیروز برنامه را دیدم. از دست این پسره آنقدر خندیدم اشكم دراومد. چه قدر خوب بازی میكنه این پسره. ادای عادل خوب بود. اما واقعاً ادای دایی روعالی در میآورد.
 

drippy*

عضو جدید
خبرگزاری مهر هم با انتشار یادداشتی به این برنامه واکنش نشان داد:
مجموعه "خنده بازار" که یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های طنز این روزها است، با تکیه بر یک عادت ناپسند جامعه ایرانی توانسته میان مخاطبان تلویزیون جا باز کند.
به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه "خنده بازار" به کارگردانی شهاب عباسی این روزها یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیون است، در سال‌های اخیر در حوزه تلویزیون و سینما پرتماشاگر بودن مانند پتکی بوده تا بر سر مخالفان آثاری کوبیده شود که توانسته‌اند در سینماها به ارقام میلیاردی دست یابند و در تلویزیون میلیون‌ها ایرانی را پای برنامه‌شان بنشانند.
"خنده بازار" این ویژگی را دارد اما آنهایی که جریان طنز در تلویزیون را دنبال می‌کنند خوب می‌دانند که "جمعه بازار" مبدع جریان خاص و تازه‌ای در این حوزه نیست، در آغاز دهه 70 شمسی مجموعه‌های طنز که مبتنی به آیتم بودند متولد شدند و مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند. مهران مدیری ستاره این مجموعه‌ها بود که دو دهه دوام آورد و بدون رقیب جایگاه خود را حفظ کرد.
مدیری و پس از او رضا عطاران و حتی مهران غفوریان پس از مدتی دریافتند که دوره تصویری کردن لطیفه‌ها و ایجاد موقعیت طنز به شکل آیتم تمام شده و به سمت مجموعه‌های داستانی رفتند، مجموعه‌های اپیزودیک این فرصت را به نویسنده و کارگردان می‌داد که هم به اثرش تنوع بدهد، هم بتواند ایده‌ها و طرح‌های مختلفی را به کار بگیرد.
اما "خنده بازار" جذابیتش را مدیون چیست؟ مدیون تقلید از شخصیت‌های شناخته شده و برنامه‌های محبوب. کاری که ایرانی‌های فرهنگ دوست و هنرپرور معمولا در محافل خانوادگی به شدت به آن تمایل نشان می‌دهند، طنازان و هنرمندان خانواده تقلید از خاله، عمو، دایی و... را شروع می‌کنند و بعد به ستاره‌های سینما و ورزشکاران و سیاستمداران می‌رسند. مهمترین برگ برنده "خنده بازار" همین است.
شوخی‌های ساده و پیش پاافتاده با عادل فردوسی‌پور و برنامه "نود"، ارائه کاریکاتوری از فریدون جیرانی، احمد نجفی، رضا صادقی، علی دایی، حبیب کاشانی، مسعود فراستی، مرتضی شایسته و.... در "ساعت خوش" هم مهران مدیری با مرحوم منوچهر نوذری و مسابقه‌اش شوخی می‌کرد، اما جنس شوخی او با آنچه در "خنده بازار" اتفاق می‌افتد متفاوت بود.
شوخی‌ها در "خنده بازار" دم دستی و سطحی است، جا به جا کردن واژه‌ها و بازی با نام شخصیت‌ها قرار است بامزه باشد، تکرار شوخی با برنامه‌ها و شخصیت‌ها جذابیتی که ممکن است یک بار برای بیننده داشته باشد به باد می‌دهد و مخاطب را دلزده می‌کند. میزان خلاقیت نویسنده این آیتم‌ها در خلق شوخی و موقعیت کمیک هم آشکار و واضح است!
برگ برنده سازندگان این مجموعه تکیه کردن به یک عادت ناپسند ایرانی و آن هم مسخره کردن دیگران است! تا این خلق و خو در جامعه ایرانی وجود دارد بازار مجموعه‌هایی از این دست و تله‌فیلم‌هایی که شبکه نمایش خانگی را اشباع کرده داغ است، اما طبیعی است نمی‌توان از مدیران تلویزیون برای تولید چنین مجموعه‌هایی انتقاد نکرد، مجموعه‌هایی که فرهنگ لودگی و مسخره کردن را ترویج می‌دهند و نام طنز را در حد ادا درآوردن پایین می‌آورند.
 

Shahram.OTF

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمیدونم بگم قشنگ هست یا نه...کلا من از کار طنز خوشم میاد اما به نظرم (خنده بازار) با به سخره گرفتن بقیه داره پله های طرقی و طی میکنه متاسفانه
شوخی کردن با مسخره کردن فرق میکنه
هیچ جای دنیا هم مسخره کردن رو نمیپسندند

کاشکی به هم نخندیم با هم بخندیم
 

Similar threads

بالا