چند نکته ی بسیار مهم از استیو جابز برای برند عکاسی [قسمت دوم]

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]چند نکته ی بسیار مهم از استیو جابز برای برند عکاسی [قسمت دوم][/h]
زندگی خیلی کوتاه است : کاری که دوست دارید را انجام دهید و به دنبال رویای خود بروید !
در پست قبلی سایت شهر گرافیک چند نکته درسی که می توانستیم
از استیو جابز برای برند عکاسی خود بگیریم را مطرح کردیم.
امروز به چند درس دیگر به همراه نتیجه گیری می پردازیم .


طراحی و جمع آوری از : پگاه سعادت

پول خرج کنید
Jobs به صورت ذاتی یک شو من واقعی بود، و او عاشق ریسک بود. کنفرانس خبری سال ۱۹۸۴ که در پست قبلی به آن اشاره کردیم یکی از آن ریسک های بزرگی بود که Steve به جان خرید و در آن برنده شد. او Ridley Scott (کارگردان فیلم های Alien و Blade Runner) را استخدام کرد و با خرج کردن ۹۰۰,۰۰۰$ یک ویدئو ۶۰ ثانیه ای تبلیغاتی برای این شرکت ساخت و بعد از آن هم در زمان Super Bowl با خرج ۸۰۰,۰۰۰$ یک بار دیگر این ویدئو را پخش کرد.
استیو جابز: «گرسنه بمانید، احمق می مانید.»

آن زمان قبل از پخش این تبلیغ موفقیت آن مشخص نبود. اما موفقیت آمیز بود! این تبلیغ آنقدر انقلابی بود که رسانه ها از آن به عنوان یک حادثه یاد کردند! در نهایت این تبلیغ به اندازه خود Macintosh پوشش داده شد.

از تصویر استفاده کنید، نه کلمه
این روز ها در سایت Apple، شرکت سعی دارد تا همه چیز را به کوتاه ترین شکل ممکن بیان کند. مسلماً این هم یکی دیگر از نشانه های سادگی محوری در شرکت Apple است. اما دلیل اصلی آن این است که Steve فهمیده بود که عکس ها قدرت بیشتری در بیان داستان دارند تا کلمات.
و کار عکاسی یکی از بهترین زمینه ها برای استفاده از این قانون است، چرا که عکاسی کاری است که شما در آن حرفه ای هستید و شغل شما هم این است. همیشه در کیف خود بهترین کار های شخصی که به آنها افتخار می کنید را به همراه داشته باشید. یادتان باشد کیفیت مهم تر از کمیت است. همانطور که در بالا گفتم، یک محصول خوب بسازید. این بهترین راه برای تحت تأثیر قرار دادن مشتری است و می توانید با استفاده از آنها مخاطب بسازید.
یکی از مثال هایی که نشان دهنده قدرت تصویر در برابر کلمات است رو نمایی از Macbook Air است. Jobs در حالی که یک پاکت در دست داشت وارد صحنه می شود یک Laptop از درون آن پاکت در می آورد. به واکنش هایی که مردم بعد از در آوردن این Laptop از درون پاکت نشان می دهند، توجه کنید. همین کار تمام مردم را در آنجا شگفت زده کرد و طوری روی مردم تأثیر گذاشت و محصول را به آنها معرفی کرد که با هیچ کلماتی نمی توانست این کار را انجام دهد. پس، ساده کار کنید، و کارتان را نشان دهید. عکاسی کاملاً به عکس خلاصه می شود و نه کلمات.

از شکست نترسید
استیو جابز: «می خواهی بقیه عمرت را صرف فروش آب شکر بکنی، یا می خواهی برای تغییر دادن جهان شانسی داشته باشی؟»
همه شکست می خورند، حتی میلیاردری مانند Steve Jobs. در سال ۱۹۸۴، او از شرکت Apple اخراج شد. فکرش را بکنید، کسی که در گاراژ خانه پدرش شرکت Apple را تأسیس کرد، از شرکت خودش اخراج شد و بعد ها به یک میلیاردر تبدیل شد. او به یک افسانه و یک فرد محبوب در کل دنیا تبدیل شد. اما در ۳۰ سالگی با چنین شکستی (اخراج از شرکت خود) رو به رو شد. او در سال ۲۰۰۵ در باره شکست اینطور صحبت کرده:
استیو جابز: «آن زمان متوجه نبودم، اما بعد ها متوجه شدم اخراج شدن از Apple بهترین اتفاقی بود که می توانست برای من بیفتد. عظمتی که با موفقیت بدست آورده بودم دوباره با سبکی یک تازه کار عوض شد، اطمینانم در رابطه با همه چیز کمتر شد. این دوران برای من خلاقانه ترین زمان زندگیم محسوب می شود.»

به زبان دیگر، شکست راهی برای موفقیت است. اگر همیشه همه چیز خوب پیش برود نیازی به پیشروی و تغییر نیست، بنابراین چیز جدید ساخته نخواهد شد. مثال های بسیار زیادی در طول تاریخ وجود دارد که نشان می دهد انسان های موفق و معروف در ابتدا شناخته شده نبودند، زندگی اینگونه است! این قضیه مخصوصاً برای کسانی صادق است که مردد هستند عکاس تمام وقت شوند یا نه. تا امتحان نکنید نمی فهمید.

اولین نباشید، بهترین باشید
همانطور که همه ما می دانیم، Apple اولین سازنده گوشی هوشمند، MP3 Player، کامپیوتر یا تبلت نبوده. اما تمام این محصولات را بهبود بخشیده! در کنار سایر رقبا در بازار، Apple تمام آن محصولات را ارتقا داده و مدل های تقویت شده ای به بازار عرضه کرده: از لحاظ موقعیت یابی، تجربیات شخصی، طراحی، وزن، و بسته بندی. آنها طراحی و اندازه مناسب تری برای محصولات خود ارائه کرده اند.
برای عکاسی هم همینطور است. بازار عکاسی بسیار رقابتی و ریسکی است. اما هدف شما باید ساخت چیزی خاص و ساده باشد و سپس ترویج آن به شکلی صحیح. بهترین چیز هایی که خلق کرده ایم از ایده سایر افراد گرفته شده بوده است. منظور من دزدی هنری یا برداشتن ایده شخص دیگری برای خود نیست. از دستکاری و بهبود بخشیدن به چیزی که در حال حاظر وجود دارد نهراسید.
استیو جابز: «ما هیچوقت از دزدی ایده های خوب شرمنده نمی شویم.»


یک برند شخصی بسازید
Steve Jobs یکی از اولین اشخاصی بود که اهمیت برند شخصی را در دوران اینترنت نشان داد. لباس یقه بسته مشکی او خاص و منحصر به فرد بود و با دیدن این لباس آرم Apple به یادتان می افتد.
وقتی شروع به فروش محصول یا خدماتی می کنید، شما به صورت اتوماتیک قسمتی از یک برند می شوید. اگر می خواهید مردم شما را بشناسند، ابتدا باید شما را ببینند. یک عکس خوب از خود انتخاب کنید و از آن در همه جا استفاده کنید (مثلاً بر روی سایت خود یا به عنوان عکس شخصی شما در انواع و اقسام شبکه های اجتماعی)، این بهترین و ساده ترین کاری است که می توانید با آن برند شخصی خود را پایه گذاری کنید.

جمع بندی
برای جمع بندی می خواهم نقل قول دیگری از Steve Jobs بیاورم:
استیو جابز: «تقریباً همه چیز (تمام انتظارات خارجی، تمام غرور ها، تمام ترس ها از خجالت زدگی یا شکست) همه اینها در صورت مرگ از بین می روند و تنها چیز هایی که مهم هستند می مانند. یادآوری اینکه روزی خواهید مُرد، به نظر من بهترین چیزی است که می تواند شما را از ترس از دست دادن چیزی رها کند. شما از همین الان چیزی ندارید. هیچ دلیلی وجود ندارد که به دنبال علاقه خود نروید.»

زندگی خیلی کوتاه است: کاری که دوست دارید را انجام دهید و به دنبال رویای خود بروید! امیدوارم با استفاده از این درس هایی که از Steve Jobs به شما گفتیم بتوانید یک برند قوی عکاسی بسازید.
 

Similar threads

بالا