چند نکته ی بسیار مهم از استیو جابز برای برند عکاسی [قسمت اول]

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]چند نکته ی بسیار مهم از استیو جابز برای برند عکاسی [قسمت اول][/h]
سلام بازدید کنندگان عزیز
تمامی شما اسمی آشنا و پر افتخار رو که میشه به جرات یکی از بزرگترین غول های دنیایی دیجیتال هست رو
به یاد دارید امروز برای شما چند نکته ی بسیار مفید و کلیدی در خصوص برند عکاسی رو براتون آماده کردیم .
استیو جابز (Steve Jobs) برای همیشه به عنوان یک خالق رویایی در دنیای دیجیتال در خاطره ها خواهد ماند،
او کسی بود که شاعری را به میکرو چیپ ها آورد. این روز ها او یک مرد افسانه ایست.
شاید همه ما نمی توانیم یک استیو جابز باشیم،
ولی می توانیم درس هایی از زندگی خارق العاده او بگیریم و در کار عکاسی از آنها استفاده کنیم.




طراحی و جمع آوری از : پگاه سعادت
استیو جابز هدایت شرکت Apple را زمانی «دوباره» در دست گرفت که این شرکت تقریباً رو به ورشکستگی بود، ولی او توانست این شرکت را به یکی از موفق ترین و سودآور ترین شرکت های جهان تبدیل کند. او در صنعت دیجیتالی به یک افسانه تبدیل شده. او مهندس نبود، او حتی نمی توانست یک خط کد بنویسد، مدرک MBA نداشت، او حتی هیچ مدرک دانشگاهی ای نداشت. ولی او یک فروشنده فوق العاده بود. محصولاتی که او ساخت جهانی شدند. بنابراین، بیایید نگاهی دقیق تر به مهارت های فروش او بیاندازیم، و در ادامه ۱۰ درس آموزنده از استیو جابز به شما خواهیم گفت که می توانید در برند عکاسی خود از آنها استفاده کنید.

محصولی خوب بسازید
از عملکرد دستگاه های Apple گرفته، تا طراحی و بسته بندی زیبای آن ها، شما زمانی که یکی از دستگاه های Apple را می گیرید می دانید دقیقاً باید چه انتظاری داشته باشید. برای استیو جابز و تیم او، کیفیت حرف اول را می زند، اما نه فقط برای بسته بندی ای جذاب و حقه ها و استراتژی های فروش، نکته کلیدی این است که محصولات این شرکت فوق العاده اند.
استیو جابز: «چطور قبل از اینکه شخصی محصولی را ببیند می تواند بفهمد که آن را می خواهد یا نه؟»

Kawasaki، مدیر تبلیغاتی Apple گفته است: «کاری که Steve می کرد و تعداد اندکی از فروشنده ها آن را درک می کردند این بود که او ابتدا یک محصول خوب می ساخت. خیلی سخت می توان محصولی بد را به فروش رساند. اکثر فروشنده ها هر جنس مزخرفی که به آنها بدهند را تبلیغ می کنند. اما رمز موفقیت Steve این بود که او هم کالا و هم فروش را کنترل می کرد و نه فقط فروش را.» بنابراین سعی کنید بر روی کیفیت عکس ها و سایر سرویس های دیگری که می دهید دقت زیادی داشته باشید، تا مردم بدانند که از شما باید چه انتظاری داشته باشند و راجع به شما به سایر افراد اطلاع بدهند و به نوعی خود مشتری ها برای شما تبلیغ کنند.

ساده باشید
یکی از دلایل محبوبیت محصولات Apple سادگی آنهاست. وقتی کار را ساده می کنید، سعی کنید باز هم ساده ترش کنید. از تجربیات مصرف کننده شروع کنید تا یک طراحی بسیار زیبا داشته باشید، Steve و تیم او محصولاتی ساده ساختند که هر کسی می تواند از آن استفاده کند، با هر سن و با هر دانشی.
هر کاری که می کنید، چه می خواهید یک عکس بزرگ بگیرید و چه می خواهید سایت عکاسی طراحی کنید. ساده کار کنید و همه چیز را در حداقل نگه دارید، همیشه نتیجه خواهید گرفت! نگاهی به سایت Apple بیاندازید تا منظور من را بهتر متوجه شوید: یک بدنه ساده، توجه به جزئیات، فضای بسیار بزرگ خالی و سفید. مطمئناً بار ها شنیده اید، هر چه خلوت تر بهتر.

حس را بفروشید، نه کالا را
در بسته های محصولات Apple، خریدار همیشه چیزی بیشتر از یک محصول دریافت می کند: او یک تجربه شخصی را با باز کردن این بسته ها به دست می آورد که خیلی اهمیت بیشتری از خود محصول دارد. محصولات مشابه زیادی چون Apple در بازار وجود دارد، هزاران گوشی هوشمند متنوع، دستگاه های مختلف پخش موسیقی و انواع تبلت ها، ولی مردم آن دستگاهی را انتخاب می کنند که مارک Apple روی آن خورده باشد.
برای استیو جابز، خریداران، فقط خریدار نیستند، بلکه قبل از اینکه خریدار باشند، انسان هستند. محصولات او طوری طراحی شده که رویای اشخاص را به حقیقت تبدیل کند، حس جاه طلبی آن ها را ارضاء کند و خریدار را به اهدافش برساند. یکی از بهترین مثال هایی که می توان از آن نام برد، کنفرانس خبری به یاد ماندنی Apple در سال ۱۹۸۴ است که بر گرفته از رمان معروف Nineteen Eighty Four (1984) نوشته George Orewell بود.
این کنفرانس خبری یک انقلاب بود، و فرا تر از زمان خودش بود. شعاری داریم که می گوید: «و می بینید که چرا ۱۹۸۴ شبیه به ۱۹۸۴ نیست». شرکت Apple محصولاتش را رو به خصوصی و شخصی شدن برد. حتی حرف “i” که قبل از اسامی محصولات این شرکت آمده (iPhone، iPod، iPad، iMac و…) نشانه ای از این شخصی بودن محصول است. شما می توانید همین کار را در عکس های خود انجام دهید، به این صورت که خصوصیات فردی و شخصی هر فرد را در عکس او به شکلی نشان دهید.
راه های زیادی وجود دارد که می توانید به مشتری خود حس خوبی بدهید. برای مثال، می توانید به مشتری های خود در مناسبت های خاص هدایایی با عکس خودشان بدهید (مانند جا کلیدی یا کارت پستال)، این کار به آنها حس خوبی می دهد. همچنین می توانید یک کارت پستال تشکر بعد از هر برنامه عکاسی به آنها بدهید. شما می توانید احساسات مردم را تحت تأثیر قرار دهید، چرا این کار را طوری انجام ندهید که در شغل عکاسی شما هم باعث پیشرفت شود؟

بازاریابی بسیار مهم است


عکسی معروف از سال ۱۹۷۷ وجود دارد که استیو جابز چکی با مبلغ ۲۰۰,۰۰$ در دست دارد که سرمایه گزار وقت این شرکت Mark Markkula به او داده بود.
مبلغ این چک قرار بود برای ساخت محصول Apple II اختصاص داده شود، اولین محصول با انتشار انبوه شرکت Apple. اما قبل از خرج این مبلغ برای لوازم سخت افزاری لازم، Steve بهترین مدیر روابط عمومی را از Silicon Valley استخدام کرد. او می گوید:
اولین قدم در این پروژه متقاعد کردن مدیر مسئول روابط عمومی Valley، Regis McKenna بود، برای این که Apple را به عنوان مشتری بشناسد. دو تا از تخصص های McKenna این بودند که او مصاحبه های منحصر به فردی از مشتری های خود را با بهترین گزارشگر ها هماهنگ می کرد و در کنار آن کمپینی برای ساخت یک تبلیغ به یاد ماندنی با اطلاع دادن از محصولات خاص مانند میکرو چیپ ها می ساخت.
بازاریابی خوب برای فروش هر محصول یا خدماتی اهمیت بالایی دارد. در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید و تجربیات خود را با سایر عکاس ها در میان بگذارید و برای خودتان اعتبار کسب کنید. از طریق اینترنت با مشتری های قدیمی خود که پتانسیل مشتری شدن دوباره را دارند ارتباط برقرار کنید. کاری کنید که بعد از گذشت زمان اسم شما برایتان سرمایه و اعتبار باشد، فرقی ندارد که چه محصولی ارائه می کنید، کلوچه یا عکس.

به کاری که می کنید عشق بورزید
Steve عاشق کار خود بود، شرکتی که داشت، افرادی که با آنها کار می کرد و همچنین محصولاتی که می ساخت. و او زمانی به یک میلیاردر تبدیل شد که Apple را از شرف ورشکستگی در آورد. او هیچ کار دیگری نمی کرد. Apple عشق او بود. همه ما در قسمتی از زندگی خود شغلی داریم که به آن علاقه نداریم. باید جرات ترک این شغل و دنبال کردن رویا های خود را داشته باشید.
استیو جابز: «کاری که می کنید باید چیزی باشد که به آن عشق می ورزید چون در غیر این صورت پشت کار لازم برای موفقیت و پیشرفت در آن را نخواهید داشت.»

زندگی خیلی کوتاه تر از آن است که آن را صرف کار هایی بکنید که دوست ندارید. زندگی همیشه ادامه ندارد (به استیو جابز نگاهی بیاندازید)، پس از همین الان به سمت راهی بروید که به آن علاقه دارید! اگر به عکاسی علاقه دارید، به کاری که به آن علاقه دارید ادامه دهید، بدون توجه به اینکه دیگران چه می گویند و دیر یا زود به موفقیت خواهید رسید.
 

Similar threads

بالا