چند سوال مبتدی در مورد هواپیما

REZA1200

عضو جدید
سلام من چند تا سوال داشتم شایدتمسخر امیز باشه یا اینجا جاش نباشه ولی مدتی برام سوال شده:
استاندارد برق هواپیما چند ولت است؟
کولر هواپیما موتور دیزل جدا داره یا کمپرسور سر میل لنگ است؟
موتور هواپیما چند سیلندر است و قدرتش چقدر است؟
:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
آخرین ویرایش:

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
سلام،
سوال، سواله دیگه. چه مبتدی چه حرفه ای.
1- برق هواپیما:
Aircraft electrical components operate on many different voltages both AC and DC. However, most of the aircraft systems use 115 volts (V) AC at 400 hertz (Hz) or 28 volts DC. 26 volts AC is also used in some aircraft for lighting purposes. DC power is generally provided by “self-exciting” generators containing electromagnetics, where the power is generated by a commutator which regulates the output voltage of 28 volts DC. AC power, normally at a phase voltage of 115 V, is generated by an alternator, generally in a three-phase system and at a frequency of 400 Hz.

115 ولت AC با 400 HZ و 28 ولت DC
(منبع)

2- کولر هواپیما توی موتور جت، مقداری از هوای خروجی از کمپرسور با دمای بالاست است که از طریق دو لوله، یک لوله بواسطه کاهش ناگهانی فشار، دمای خودش رو از دست میده و سرد میشه و دیگری حاوی جریان هوای گرم، با همدیگر مخلوط می شوند تا دمای دلخواه بدست آید.
در هواپیماهای پیستونی هم به دلیل آنکه پرشرایز نمی شن، فکر نمی کنم بهکولر احتیاج داشته باشن.

3- موتور های پیستونی هواپیما دو نوعند:

- رادیال یا ستاره ای: دارای دو حالت یک ردیفه و دو ردیفه یا دوبل: یک ردیفه دارای 5 تا 9 سیلندر و دوبل دارای 14 تا 18 سیلندر.





- تخت، متقابل یا O شکل: بهترین و گسترده ترین نوع موتور هواپیما و هلیکوپتر. که کمتر از 100 تا بیشتر از 400hp قدرت تحویلی دارند. این نوع موتورها می توانند تعداد متفاوت اما زوجی از سیلندرها را داشته باشند. این موتورها معمولاً 6 سیلندر هستند.


البته انواع دیگری از موتور هم هستند که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. (برای اطلاع بیشتر اینجا را ببینید.)
 

f.a.o

عضو جدید
سلام منم یه سوال درباره هواپیما دارم؟؟؟
extended diversion time operations (EDTO)
یعنی چی؟
 

Similar threads

بالا