چند تا عکس قشنگ

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز


مجموعه عکسهای بسیار زیبا از هنر مجسمه سازی با استفاده از تنه ی درخت. در این عکسها مشاهده خواهید کرد که این هنرمندان چگونه و به چه زیبایی شکلهای گوناگون را بر روی تنه ی درختان ایجاد میکنند.​



* مجسمه سازی بر تنه ی درختها
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اهواز

 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز

تصاویرعاشقانه ای که خیلی ها با آن گریه کردند !!!

گفته شده است که عکس این دو پرنده در کشور اکراین گرفته شده است و میلیون ها نفر در کشور آمریکا و اروپا با دیدن این عکس ها گریه کرده اند. عکاس این عکس ها آنها را به بالاترین قیمت ممکن به روزنامه های فرانسه فروخته است و تمام نسخه های روزنامه در روز انتشار این عکس بطور کامل فروخته شده است.




ر تصویر اول پرنده ماده زخمی روی زمین افتاده و منتظر شوهرش می باشد

در تصویر دوم پرنده نر برای همسرش با عشق و دلسوزی غذا می آورد

در تصویر سوم پرنده نر مجددا برای همسرش غذا می آورد اما متوجه بی حرکت بودن وی می شود لذا شوکه شده و سعی می کند او را حرکت دهد


لحظه ای که متوجه مرگ عشق خود می شود و شروع به جیغ زدن و گریه می کند

در کنار جنازه همسرش می ایستد و همچنان به شیون می پردازد

در آخر مطمئن می شود که عشق به او باز نمی گردد لذا با غم و ناراحتی کنار جنازه وی آرام می ایستد












__._,_.___


__,_._,___
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز

این موزه در هلند واقع شده و ساختمان 35 متری در اصل راه ورود به بدن انسان است و شما با ورود به این ساختمان از پایین ترین قسمت بدن یک انسان تا بالاترین قسمت آن با اجزاء و قسمتهای مختلف و نحوه کارکرد بدن یک انسان آشنا میشوید. بازدیدکنندگان میتوانند تمامی قسمتهای داخلی بدن را لمس کنند و با نحوه کارکرد دقیق آنها آشنا شوند. آموزش و تفریح در کنار هم اصلی است که پژوهشگران معتقند کارایی و اثردهی بسیار بالاتری دارد.



__._,_.___
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
فستيوال مجسمه هاي زنده در اسپانيا
تصاوير زير متعلق به يك خيابان در اسپانيا ميباشد كه در فستيوال هاي ساليانه اي كه برگزارد ميشود اشخاص مختلف خود را به صورت مجسمه در مياورند و براي ساعت ها به يك حالت و بدون حركت مي ايستند. آنها در مقابل اين كار زيبا توسط شهروندان و توريست ها مبالغي را به صورت هديه دريافت ميكنند.


















 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ترسناک‌ترین دهان جهان + عکس

فرازنیوز: یک لاک پشت که در دریا زندگی می‌کند، دارای یکی از عجیب‌ترین دهان‌های دنیا با ظاهری وحشتناک است.

به گزارش فرازنیوز(faraznews.com)، آنچه در زیر می‌بینید دهان یک هیولای فرازمینی نیست، بلکه متعلق به یکی از آرام‌ترین و بی‌خطرترین موجودات زمین است.


لاک پشت پوست چرمی، یکی از بزرگ‌ترین خزندگان روی زمین و از گونه‌های در معرض انقراض جانوران است؛ این لاک پشت که در دریا زندگی می‌کند دارای یکی از عجیب‌ترین دهان‌های دنیا با ظاهری وحشتناک است؛ البته آنچه که در دهان این لاک‌پشت دریایی مشاهده می‌شود دندان نیست بلکه عضوی است که جانور از آن برای نگه داشتن غذا در دستگاه گوارش استفاده می‌کند.


این لاک‌پشت غول پیکر برای تأمین غذای مورد نیاز خود باید هر روز معادل 70 درصد از وزنش را غذا بخورد؛ از این رو تمام روز در دریا مشغول شنا و خوردن است و از آنجایی که تشخیص کیسه‌های پلاستیکی و زباله‌های شفاف از عروس دریایی برای این حیوان مشکل است خوردن این مواد زائد جانور را در معرض انقراض زودتر قرار می‌دهد.






 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز


ایران ما به سواحل شمال ,مشهد و شیراز خلاصه نمی شود بلکه هزاران دیدنی مذهبی ,تاریخی و طبیعی در آن یافت می شود که شاید اسم آنها به گوش شما هم نرسیده باشد.
به گزارش بانکی دات آی آر,برای رسیدن به این زیبایی ها فقط کافیست چشم هایتان را باز کنید و به جستجو بپردازید .حتما شگفت زده خواهید شد.
در این گزارش شما را با 10 کوه برتر و دیدنی ایران آشنا می کنیم.

1. دماوند

کوه دماوند بلند ترین کوه ایران و همچنین بزرگترین آتشفشان خاور میانه است. این کوه در بخش مرکزی رشته کوه البرز و بخش لاریجان شهرستان آمل قراردارد.
اگرچه این کوه از لحاظ تقسیمات کشوری جزء رشته کوه البرز است اما در زوهای صاف و آفتابی در تهران ,قم و ورامین هم قابل رویت است.
این کوه اولین اثرطبیقی است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در اساطیر و کتاب های متعدد از آن نام برده شده است.
این کوه به عنوان بلندترین کوه کشور همواره مورد توجه کوهنوردان بوده است.همچنین دماوند دارای چشمه‌های آب گرم لاریجان، اسک و وانه است.
2.دنا

دِنا بلندترین قله رشته‌کوه‌های زاگرس در باختر ایران و در باختر مرکز فلات ایران است.

بلندای این قله ۴۴۴۸ متر است و در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج در شهر سیسخت جای گرفته‌است. شهرستانی که این قله در آن قرار دارد نیز شهرستان دنا نام دارد.بارش سالانه در این قله از ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌متر است و رودهای بسیاری نیز از آن سرچشمه می‌گیرند.

3.زرد کوه

زرد کوه بختیاری با حداکثر ارتفاع بیش از ۴۲۰۰ متر دومین کوه زاگرس از نظر ارتفاع (پس از دنا) است.

این کوه در نزدیکی کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری در ایران قرار دارد.رشته کوه های زرد کوه بختیاری در جنوب غربی ایران و از انتهایی‌ترین قسمت غربی استان چهارمحال و بختیاری تا شرق و شمال شرق خوزستان امتداد یافته‌است. این رشته کوه یکی از غنی‌ترین ذخایر طبیعی آب ایران است و دو رودخانهٔ پرآب کشور (کارون و زاینده‌رود) نیز از دامنه‌های آن سرچشمه می‌گیرند.

از قلل زیبا و معروف آن می‌توان به شاه شهیدان، زرده، دوزرده، هفت‌تنان، کلونچین و کینو اشاره کرد. در این میان، قلّه کلونچین، با ارتفاع ۴۲۲۱ متر بلندترین قله زردکوه بختیاری است. همچنین قله شاه شهیدان هم ۴۱۵۰ متر بلندی دارد.
4.تفتان

تَفتان نام تنها آتشفشان فعال در سراسر ایران است. این کوه در منطقهٔ جنوب شرقی ایران، در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته‌است. این قله در حدود چهار هزار متر از سطح آب‌های آزاد ارتفاع دارد و بلندترین قله در منطقه جنوب شرقی ایران است. نزدیکترین شهر به تفتان خاش نام دارد.

تفتان در زبان پارسی به معنای مکان گرما است. این آتشفشان فعال است و گازهای گوگرد در دهانه آن منتشر می‌شوند. کوهنوردان عموما از یال غربی صعود می‌کنند که پناهگاه مجهزی ساخته شده‌است.

به دلیل وزش بادهای سنگین و سرد در فصل زمستان عموماً صعود به این قله بسیار دشوار است.

5.توچال

توچال قله‌ای در شمال تهران و به ارتفاع ۳۹۶۲ متر می‌باشد که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز است. دامنهٔ جنوبی توچال مجاور با شهر تهران و قلهٔ آن مشرف به این شهر است.

مشهورترین و پر رفت و آمدترین پناهگاه‌ها و جان‌پناه‌های توچال به ترتیب از شرق به غرب کلک‌چال، شروین، شیرپلا، ایستگاه پنجم تله کابین، اسپیدکمر و پلنگ‌چال هستند که همگی آن‌ها مشرف به تهران هستند.

پیست اسکی و تله کابین

تله‌کابین توچال دارای سه خط اصلی و سه خط تله‌سی‌یژ و یک خط تله‌اسکی می‌باشد. روی هم رفته درازای سه خط اصلی این تله‌کابین، نزدیک به ۷۵۰۰ متر است که در میان تله‌کابین‌های نصب شده در دنیا یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین پیوسته به شمار می‌رود. ایستگاه سوم این تله کابین در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا، ایستگاه پنجم در ارتفاع ۳۰۰۰ متری و ایستگاه هفتم در ارتفاع ۳۷۰۰ متری از سطح دریا است.

کار ساخت تله‌کابین توچال، در سال ۱۳۵۳ به دست بهمن باتمانقلیچ و با همکاری شرکت فرانسوی «پوما» و شرکت اتریشی «دوپل مایر» آغاز شد و در سال ۱۳۵۷ پایان یافت.

از سال ۲۰۰۳ مهمان‌پذیری به نام «هتل توچال» در ایستگاه هفتم تله‌کابین توچال تکمیل و راه‌اندازی شده‌است. نمای این هتل از چوب بوده و به دامنهٔ شمالی توچال و دامنهٔ جنوبی البرز مرکزی و قلل آزادکوه و خلنو اشراف دارد. قدیمی‌ترین جان‌پناه کوهنوردی ایران (اسپید کمر) در جنوب قلهٔ توچال و شرق ایستگاه ۵ قرار دارد.

6.اشتران‌ کوه‌

اشتران کوه‌، از بلندترین‌ رشته‌ کوه‌های‌ کوهستان‌ زاگرس است‌

این‌ رشته‌ کوه‌ بخشى‌ از چین‌خوردگى‌ زاگرس‌ (میانى‌) است‌ که‌ در امتداد شمال‌ باختری‌ - جنوب‌ خاوری‌ به‌ طول‌ حدود 50 کم و عرض‌ حدود 2 تا 11 کم در فاصله دو شهرستان‌ دورود و الیگودرز از استان‌ لرستان‌ قرار گرفته‌ است‌، به‌ گونه‌ای‌ که‌ از 10 کیلومتری‌ جنوب‌ خاور شهر دورود آغاز، و به‌ جنوب‌ روستای‌ چقاگرگ‌ منتهى‌ مى‌شود.

رودهای‌ کوچک‌ بسیاری‌ از این‌ قله‌ها سرچشمه‌ مى‌گیرند که‌ مهره‌ زرین‌، ماربره‌، گهررود، دره‌ دایى‌ و دره‌ دزدان‌ از آن‌ جمله‌اند. دریاچه گهر در یکى‌ از دامنه‌های‌ جنوب‌ باختری‌ اشتران‌کوه‌ و در دره گهررود قرار دارد.

دامنه‌های‌ اشتران‌ کوه‌ از دیرباز محل‌ استقرار برخى‌ طوایف‌ بوده‌ است‌؛ خاندان‌ فضلویه‌ که‌ از کردهای‌ شام‌ شمرده‌ مى‌شدند، پس‌ از مهاجرت‌ از آنجا و عبور از میافارقین‌ و آذربایجان‌، دامنه‌های‌ شمالى‌ اشتران‌کوه‌ را به‌ عنوان‌ محل‌ استقرار خود برگزیدند. آنان‌ بعدها به‌ اتابکان‌ لرستان‌ شهرت‌ یافتند.

مراتع‌ دامنه‌های‌ اشتران‌ کوه‌ مورد استفاده عشایر این‌ ناحیه‌ است‌. اشتران‌ کوه‌ و به‌ ویژه‌ دریاچه گهر دارای‌ جاذبه‌های‌ طبیعى‌ بسیاری‌ است.‌

این رشته کوه از لحاظ گونه‌های جانوری و گیاهی جزء مناطق حفاظت شده است و در سال ۱۳۴۸ جزء محیط زیست جهانی قرار گرفت.

از گونه‌های جانوری آن می‌توان به خرس قهوه‌ای، روباه، کفتار، گراز، گرگ خاکستری، بز کوهی، قوچ و از پرندگان می‌توان به عقاب، کبک، جغد، اردک و شاهین اشاره کرد که همگی تحت حفاظت محیط زیست می‌باشند.

در اشترانکوه پسته کوهی به فراوانی یافت می‌شود و پوشش گیاهی متنوع آن اعم از گون، ریواس و استپ‌ها در شیب ملایم بعضی نقاط و گل‌های طبیعی و خودرو محل مناسبی برای جانوران ساکن در اشترانکوه‌است که در آن زاد و ولد کرده و از آنان تغذیه می‌کنند.

7.بی‌بی شهربانو

کوه بی‌بی شهربانو در جنوب شرقی تهران قرار دارد

در دامنه‌های کوه ری و بر فراز صخره‌ای کوهستانی، بنایی گنبدی مینایی به نام بقعه بی‌بی شهربانو واقع است.

پایین پله‌های بقعه بی‌بی شهربانو و در سمت راست غاری به چشم می‌خورد که مدخل تنگ و باریکی دارد.

داخل غار نیز برای نذر شمع روشن می‌کنند. در قسمتی از این غار پنجره‌ای مشبک قرار دارد.

در این کوه ساختمانی کهن به نام بقعه بی‌بی‌شهربانو وجود دارد.

آثار باقی‌مانده از بافت تاریخی ری که دیوار اصلی برج و باروی این شهر بوده در شمال روی بلندی‌های چشمه علی تا غرب کوه بی بی شهربانو، ادامه می‌یابد.

8.کوه سبلان

سبلان با تلفط ترکی آذربایجانی ساوالان و در تالشی سفلون، نام کوهی است مرتفع در شمال غرب کشور و در استان اردبیل

کوه سبلان در شمال شرقی و در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشگین شهر قرار دارد.

سبلان سومین قله بلند ایران و یک کوه آتشفشانی غیر فعال است. ارتفاع قله این کوه ۴۸۱۱ متر است و در بالای قله آن دریاچه کوچکی قرار دارد.

سبلان به خاطر آبگرم‌های طبیعی دامنه کوه، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی معروف الوارس مورد توجه گردشگران است.

در جبهه غربی، قله سلطان و در کنار جانپناه سنگی به شکل عقاب قراردارد که در طول زمان به نمادسبلان تبدیل شده است.

این قطعه سنگ که به واقع اعجاز طبیعت است به شکل عقابی است که نشسته و سر را به جانب شرق چرخانده است.

این کوه در طول جغرافیایی ۴۷ درجه و ۵۰ دقیقه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۸درجه و ۱۷دقیقه شمالی قرار گرفته‌است.

برای این کوه عظیم ۶۰ کیلومتر طول و ۴۵ کیلومتر پهنا تخمین می‌زنند و سطحی که به وسیله آن در آذربایجان قرارگرفته نزدیک به ۶۰۰۰ کیلومترمربع است.

سلسله کوه‌های سبلان به طور کلی سه قله معروف دارد قله بزرگ آن به سلطان و دو قله دیگر به هرم و کسری مشهورند.

امتداد سبلان شرقی - غربی است و از شرق و شمال و جنوب کوهی به نام قوشه داغ آن را به رشته کوه ارسباران متصل می‌کند.

قسمت شرقی کوه سبلان به قله آتشفشان سبلان که در ارتفاع ۴۸۱۱ متری قرار دارد منتهی می‌شود.

در قله آن دریاچه‌ای زیبا به چشم می‌خورد و تمام قلل سبلان در ایام سال پوشیده از یخ و برف‌های دائمی است.

9.سهند

سهند نام قله‌ای در جنوب شهر تبریز دراستان آذربایجان شرقی است

ارتفاع کوه سهند از سطح دریا 3695 متر می‌باشد و مخروطی بسیار پهن و گسترده دارد که از توف‌ها و خاکسترهای فوران تشکیل گردیده و بر اثر آب‌های جاری دره‌های تنگی در آنها ایجاد شده است.

سهند در زمره کوه‌های رشته کوه‌های البرز است که در شمال مراغه و از غرب به شرق کشیده شده و بلندترین قله آن جام نام دارد که ۳۷۱۰ متر ارتفاع دارد. سهند و جام دو قله به هم چسبیده این رشته کوه می‌باشند.

سهند در تمام سال پوشیده از برف است. دامنه‌های سهند در طول سال پوشیده از گل و ریحان و لاله واژگون است.

کوهستان سهند بعد از سبلان یکی از بزرگترین و مهمترین برجستگی‌های آذربایجان و از معروفترین کوه‌های آتشفشان و خاموش ایران است که در 50 کیلومتری جنوب تبریز و 40 کیلومتری شمال مراغه قرار گرفته است.

قله منفرد و آتشفشانی خاموش سهند در میان جلگه آذربایجان قد برافراشته است این کوهستان آتشفشانی خاموش شبیه آرارات و البرز و سبلان بوده خط فاصل بین دو توده خروجی البرز و توده ارمنستان به وجود آمده است.

ارتفاع متوسط سهند 1400 تا 2200 متر بوده که در آن بریدگی‌های سخت، دامنه‌هائی با شیب تند با تنگه‌های باریک و رشته کوه‌ها کشیده شده در موازات یکدیگر به وجود آمده است.

در این تنگه‌های کوهستانی رودخانه‌های پر آبی به سوی دو آبگیر عمده آذربایجان یعنی دریاچه ارومیه و دره قزل اوزن جریان دارند.

جهت رشته کوه‌های سهند اکثراً شرقی - غربی است ولی در مجموع کوه‌های سهند به صورت شعاعی در جهت مساوی کشیده شده‌اند.

حد شرقی سهند، شهرستان هشترود تا دره قزل اوزن و حد غربی آن سواحل شرقی دریاچه ارومیه می‌باشد.

10.كوه‌هاي مريخي

كوه‌هاي منحصربه‌فرد و زيباي مريخي كه در جاده چابهار به گواتر ديده مي‌شوند، از زيباترين مناظر طبيعي ايران هستند كه كمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

حدود 40 تا 50 كيلومتر پس از چابهار به سمت بندرگواتر، كوه‌هايي در سمت چپ جاده نمايان مي‌شود كه به كوه‌هاي مينياتوري يا مريخي معروفند. وجود اين كوه‌ها با توجه به منظره كاملا متفاوتي كه در سمت راست جاده و رو به‌سوي دريا وجود دارد، باعث مي‌شود تا يكي از زيباترين جاده‌ها و مناظر طبيعي استان سيستان و بلوچستان به‌وجود آيد كه به دليل عدم معرفي، كمتر مورد بازديد قرار گرفته‌اند.

اين كوه‌ها كه از منحصربه‌فردترين كوه‌هاي ايران است، به ثبت و حفاظت محيط زيست نيز در نيامده‌اند تا دست کم به اين وسيله نامشان در فهرست مناظر زيبا و بي‌نظير ايران به‌جا گذاشته شود.

كوه‌هاي مريخي مناظري از کوه‌هاي کره ماه را براي انسان تداعي مي‌کنند و جنس رسوبي آنها و همچنين فرسايش خاص كوه‌ها موجب ايجاد شيارها و تراش‌هاي زيبايي شده است که گويي نقاشي ماهر آنها را به تصوير کشيده است.

اين کوه‌ها كه چاک چاک هستند و شکل‌هاي نامانوس دارند و فاقد پوشش گياهي هستند و به خاطر غيرعادي بودنشان، در سال‌هاي اخير و در ميان گردشگران، به کوه‌هاي مريخي شهرت يافته‌اند، نمونه‌هاي بدبوم (بدلند) هستند که پديده بوم‌شناختي ويژه‌اي است.

رنگ تقريبا سفيدرنگ کوه (چيزي ميان طوسي و سفيد) با واريزه‌هاي بسيار در پاي ‌آن، وجود گرما و حرارت و شرجي هوا و رطوبت نسبتا بالا و سوي ديگر آن دريا که به‌اين منظره آغوش گشوده است، مناظري رويايي و تخيلي را در ذهن بيننده پديد مي‌آورد. همين منظره منحصربه‌فرد كه جاده چابهار ـ گواتر آن را به دو نيم تقسيم كرده، باعث شده تا اين جاده به يكي از زيباترين جاده‌هاي ايران تبديل شود. يك‌سو كوه‌هاي مخروطي مريخي با آن رنگ خاكستري خيال‌انگيز و سوي ديگر درياي سبز و ماسه‌هاي اندكي سرخ با درختچه‌هاي بياباني در كرانه آن.

دشت كه در ميان جاده آبگير مي‌شود، تالاب‌هايي را پدپد مي‌آورد، كه در سوي دريا صورتي است و در سوي كوه خاكستري مايل به سفيد. جايي كه به آن تالاب صورتي مي‌گويند. اين جاده كه با سراشيبي‌ها و سربالايي‌هاي بسيار، نمايان شدن گاه‌به‌گاه دريا در سمت چپ و نظاره منظره از ارتفاع، از جاذبه‌هاي خاص گردشگري در استان سيستان و بلوچستان است.

 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
هند، استانی دارد به نام «مگالایا»؛ گمان می‌رود، اینجا یکی از پر باران‌ترین مناطق دنیا باشد. در این منطقه جنگل‌هایی انبوه و رودهای خروشان بی‌شمار قرار دارد.



گذر از این رودها، یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم بوده است؛ اما مردم این ناحیه به جای بنا کردن پل‌هایی از چوب، سنگ، فلز یا سیمان و بتن و به جای استفاده از دانش مهندسی و معماری پل، سال‌های متمادی است که آراسته به هنر و دانشی منحصر به فرد شده‌اند!



آنها پل‌ها را نمی‌سازند، بلکه می‌رویانند!



مردم ریشه‌ها و شاخه‌های درختانی را که در دو سوی رودخانه قرار دارند، با دست در راستای افقی قرار می‌دهند و به تدریح شبکه‌ای زنده از ریشه‌ها و شاخه‌ها ایجاد می‌کنند.



طول بعضی از این پل‌های زنده نزدیک سی متر هم می‌رسد و می‌تواند وزن پنجاه نفر و حتی بیشتر را هم تحمل کند.
از آنجا که این پل‌ها زنده هستند، مقاومت و دوان آنها نسبت به پل‌های چوبی، بسیار بیشتر است. از آنجا که میزان بارش سالانه در این منطقه از هند، ۱۵ متر است، این پل‌های زنده به تدریج رشد می‌کنند و بر مقاومت آنها افزوده می‌شود.




ساکنان محلی هند، بیش از هزار سال است که این کار را می‌کنند، آنها بیشتر از درخت کائوچو برای این کار بهره می‌گیرند.

البته ساخت یک پل با این روش، بسیار طول می‌کشد و ده تا پانزده سال طول می‌کشد، چرا که باید با صبر و حوصله فراوان و بدون آسیب رساندن به بافت زنده درختان، آنها را در جهت مناسب رویاند. در عوض، پلی ساخته می‌شود که برای نوه‌های سازنده هم قابل استفاده خواهد بود.




بسیاری از ساکنان این هنر را به فرزندان خود می‌آموزند و به آنها یاد می‌دهند چطور بدون آسیب رساندن به ریشه‌های درختان با شکیبایی، پل‌هایی سبز درست کنند.



این پل‌ها نمونه‌ والایی از پیوند انسان و طبیعت است.


 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز

فاصله چیدن تا پژمردن گل آن اندک، اما گل‌هایی هنرمندانه بوجود آمده که کسی قادر به چیدن آنها نیست.

به گزارش فارس، "جیک لانگ" هنرمند آمریکایی با استفاده از تکنیک عکاسی سریع و خلاقیت خود در ترکیب رنگ و آب، عکس‌های بی‌نظیری شبیه گل خلق کرده که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند.

لانگ برای به تصویر کشیدن این گل‌های بی‌نظیر ماهها آزمایش و تمرین کرده و از ترکیبات مختلفی از آب رنگ و مواد چسبناک استفاده کرده، ماهها تلاش برای پروراندن یک گل با عمری به اندازه کسری از ثانیه.











 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ماهی های عجیب و غریب، میمون هایی با بینی های بزرگ در این برنامه حرف اول را می زنند و تصویر حیوانات زیبا و دوست داشتنی از این مجموعه دور است.

مجموعه تصاویری از عجیب ترین حیواناتی که تاکنون دیده اید توسط یک جانور شناس جمع آوری شد این مجموعه شامل حیواناتی می شود که چهره آنها را تنها مادرشان دوست دارد.

به گزارش مهر، لوسی کوک از کاوشگران و جانورشناسان سرشناس اخیر یک برنامه تلویزیونی را اجرا می کند تا اذهان مخاطبان خود اندکی از ماهیت دوست داشتنی گربه ها و سگهای زیبا فاصله بدهد و آنها را با چهره عجیب و غریب موجودات دیگر در این کره خاکی آشنا کند.
این مجموعه نگاهی دارد به تصویر حیوانات غیر جذابی که شاید تنها مادر آنها ظاهرشان را فریبنده بداند.

موش کور لخت، بومی کنیا یکی از حیواناتی است که دارای غریب ترین ظاهر است
براساس اظهارات لوسی کوک، تاکنون برنامه های بسیاری درباره خرسهای کوالای دوست داشتنی و گربه های زیبا ساخته شده است اکنون وقت آن است که با میمونی آشنا شویم که یک بینی بزرگ و شکم برآمده دارد.
این برنامه کوک را در سه قاره جهان دنبال کرده تا وی بتواند مسابقه زیبایی را از آخر به اول اجرا کند.
ماهیهای عجیب و غریب، میمونهایی با بینی های بزرگ در این برنامه حرف اول را می زنند و تصویر حیوانات زیبا و دوست داشتنی از این مجموعه دور است.

کرکسی که داعیه دار عنوان زشت ترین حیوان است
مورچه خوار فلس دار از پستانداران فلسدار در آسیا و آفریقا است
میمونهای پوزه دار با شکمهای برآمده
شیطان تاسمانی که دارای یکی از قوی ترین آرواره ها در میان حیوانات است
قورباغه دریاچه تیتیکاکا که دارای یک لایه های وسیع پوستی است که می تواند به جذب اکسیژن کمک کند
عنکبوت بابون طلایی
سولنودون ساکن در کارائیب با بینی بلند
میمون بله قربان گو با گوشهای بزرگ، دم پرپشت و پوشش پشمالو، دندانهای موشی و انگشتهای بلند
سایگا از پستاندارانی که گونه آنها به شدت در خطر است و تنها در بخشهایی است استپ سیبریه اى و بخشهایی از قزاقستان یافت می شو
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سنگ های رودخانه هر کدام دارای شکل خاص و البته سطحی کاملا صاف هستند و به همین علت به راحتی می توان روی آن ها نقاشی های متفاوتی کشید.
به گزارش وبگردي به نقل از باشگاه خبرنگاران:سنگ ها هیچگاه خیلی جذاب و یا زیبا نیستند اما می توان با کمی خلاقیت به آن ها جان داد و آن ها را تبدیل به اجسامی زیبا کرد.

هنرمند ایتالیایی به نام "ارنستینا گالینا" همان کسی است که می تواند سنگ ها را تبدیل به اجسامی زیبا کند و البته با هنرمندی و نقاشی های که روی آن ها می کشد سنگ ها به نوعی جان تازه ای می گیرند.



این هنرمند از دوران بچگی علاقه خاصی به نقاشی بر روی سنگ ها داشته است و البته به مرور زمان سعی کرده است که این هنرش را گسترده تر کند و نقاشی های واقعی تری روی سنگ های بکشد.

او بعد از مطالعه های مختلف سنگ های رودخانه را برای کارش انتخاب کرده و تصمیم گرفت آن ها را با نقاشی های متفاوتی از حیوانات بپوشاند تا جان تازه ای بگیرند.



سنگ های رودخانه هر کدام دارای شکل خاص و البته سطحی کاملا صاف هستند و به همین علت به راحتی می توان روی آن ها نقاشی های متفاوتی کشید.

این نقاش در سال 2003 اولین نمایشگاه نقاشی های سنگی را در اروپا افتتاح کرد و البته از آن روز این نمایشگاه در حال کار کردن است و بسیاری از سنگ های نقاشی شده اش را در آن جا برای فروش گذاشته است.


















 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
پروانه ها از جمله زیباترین حشرات در دنیا هستند و همیشه از آن ها به عنوان نمادی از زیبایی طبیعت یاد می شود. این پروانه ها هرکدام از گونه های مختلف هستند و زیبایی های منحصر به فردی نیز دارند.
هر گونه از پروانه های دارای ویژگی های خاصی که به آن یک زیبایی منحصر به فرد را می بخشد. این پروانه با اینکه عمر خیلی طولانی ندارند اما در همان مدت کوتاه زیبایی وصف ناپذیری را به طبیعت می بخشند.

پروانه شیشه ای



یکی از زیباترین پروانه های دنیا پروانه شیشه ای است. این پروانه بال های بسیار نازکی دارد و البته جنس بال هایش به گونه ای است که می توان پشت آن را مشاهده کرد. این پروانه با نام "Greta Oto" شناخته می شود و همچنین محل اصلی زندگی آن نیز در مکزیک و آمریکای مرکزی است.

پروانه برگ خشک



یکی از شگفت انگیزترین پروانه های دنیا را می توان پروانه برگ خشک دانست. این پروانه بال هایی کاملا شبیه برگ های مرده و خشک شده دارد که به عنوان نوعی استتار نیز برای آن استفاده می شود. البته برخی از گونه های این پروانه بال هایی به مانند برگ های زنده و سبز دارند. این پروانه های برگی در گینه، جنوب اسیا و هند بسیار دیده شده اند.

پروانه 88



شاید اسم این پروانه بسیار عجیب باشد اما دلیل اصلی این نام گذاری خطوط روی بال این پروانه است. این پروانه بالی کرم رنگ با خطوط دایره ای مانند دارد که البته در میان آن ها می توانید عدد 88 را مشاهده کنید. این پروانه بیشتر در برزیل دیده شده است و اسم علمی آن "Diaethria neglecta" است.

پروانه جغدی



یکی از بزرگترین و البته زیباترین پروانه های دنیا پروانه"جغد بزرگ" یا ساده تر آن " جغدی" است. این پروانه دارای بال های بسیار بزرگی است که بر روی آن ها نمایی از چشمان یک جغد حک شده است. این پروانه توانایی پرواز زیادی ندارد چراکه بزرگی بالهایش اجازه به او نمی دهد. ولی این بال های جغد گونه یکی از رازهای زنده مانده و استتار او در طبیعت آمریکای جنوبی است.

پروانه سبز



"پروانه سبز" یکی از پروانه های نادر در دنیا است که بیشتر در شرق آسیا می توان آن را پیدا کرد و همچنین دارای دو بال بالایی و زیرین است. این پروانه می تواند به راحتی روی برگ های سبز استتار کند و البته دوباله بودن آن در هنگام پرواز نیز او کمک به سزایی می کند. نام علمی این پروانه "Papilio palinurus" است.

پروانه گورخری



یکی از پروانه های بسیار پرجمعیت دنیا است و می توانید آن را در هر نقطه ای پیدا کنید. مهمترین گونه آن ها بال های مشکی بلندی دارند که با خط های زرد مانند گورخر حکاکی شده اند. این پروانه در دهه 90 میلادی به عنوان یکی از زیباترین حشرات دهه انتخاب شده است و تحقیقات زیادی روی زندگی آن انجام شده است.


 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
هند ، آپارتمانی که در آتش و دود گرفتار شده ، و مادری که برای حفظ جان دختر بچه اش او را از پنجره بیرون نگه داشته تا با دود ناشی از آتش خفه نشود.

متاسفانه مادر این کودک بعد از مدتی بعلت خفگی از دود آتش جان سپرد اما نکتهء شگفت انگیز اینجاست که مادر بعد از مرگش بچه رو رها نکرده و ماموران آتش نشانی تونستن بچه رو صحیح و سالم با آن ارتفاع به زمین بیاورند.


 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]هنرمند انگلیسی ساکن ایتالیا Chris Gilmour مجسمه هایی در ابعاد واقعی با استفاده از مقوا و چسب درست می کند.[/FONT][FONT=arial,helvetica,sans-serif]
او در ساخت این مجسمه ها از هیچ چوب و فلزی برای استحکام بخشیدن استفاده نمی کند و قطعات مختلف مقوایی را با چسب به یکدیگر متصل می کند. به همین دلیل ساخت این مجسمه ها به شکل موتور سیکلت، اتومبیل، دوچرخه و ادوات موسیقی در ابعاد واقعی کاری سخت و زمان بر خواهد بود.
[/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT][h=2][FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT][/h][FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]​

[/FONT]

__._,_.___
 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز

یاد کاست‌های قدیم بخیر! با این وسیله می‌توانید که نوارهای قدیمی را داخل آی‌پاد خود بکنید​

به این می‌گن یک صفحه کلید استثنایی! بر روی کلیدها دقت کنید، حتی تعداد ایمیل‌های شما نیز نشان داده می‌شود!

اگر فکر کردید که این کابین یک سفینه فضایی است سخت در اشتباهید! در واقع این تنها بخش عقب ماشین رولز
رویس، فانتوم سری ۲ است که منظره‌ای شبیه به سفینه‌های علمی تخیلی دارد!
دوست دارید درون این خودرو بنشینید و از سفر لذت ببرید؟!


دوست دارید تلفن همراه خودتون را تبدیل به یک سینمای خانگی کنید؟! این وسیله چنین کاری رو برایتان انجام می‌ده!

کسی نیست بگه، مگر مجبورید چنین ساعتی بسازید! حالا یکی بگه ساعت چنده؟!!

این یک طرح جالب و ابتکاری برای محافظ گوشی یا پلیر موسیقی شماست، دوستش دارید؟!

این هم یک راه ساده برای باز کردن در نوشابه، مخصوص افراد تنبل که نمی‌خواهند از کنار تلویزیون تکان بخورند!

به به، خوردن چایی و قهوه در این لیوان چه حالی به عاشقان عکاسی می‌ده!

یک جا چسبی که خلاقیت در ساختش کاملا مشهود است

فکر نکنید این یک ماکت کیبورد است، این صفحه کلید یک نمونه حقیقی وایرلس است که با ذوق سازنده آن به شکل چوبی طراحی شده، پس حواستان باشد که آتش نگیرد!

دلتان آب افتاد؟ اگر آدم شکمویی تشریف دارید، پیشنهاد می‌کنیم این کیس خوشمزه را برای گوشی آی‌فون خود نگیرید! زیرا با هربار نگاه کردن به آن تنها بایستی حسرت خوردن یک شکلات خوشمزه را بکشید.

به این می‌گن یک کاناپه کارامد! فقط حواستون باشه از تخت طبقه دوم به پایین نیفتید!

فقط در وصف این تنگ و طراحی خلاقانه آن بایستی گفت: بسیار زیباست!

شرمنده! این کلیدها مخصوص تایپ کردند نیستند، بلکه بایستی در آن‌های چای و قهوه نوش جان کنید!

با برداشتن هر قدم به وسیله این دمپایی‌ها، به بقیه می‌گویید: نگران نباشید، شاد باشید!























































































































































 

yara59

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز





بیش از یک چهارم مردم جهان با آئین های شرق آسیا از قبیل هندوییسم، بودیسم، تائوییسم، سیک و غیره روزگار می گذرانند.

به گزارش خبرآنلاین، برخی از هیجان انگیزترین معابد دنیا متعلق به این ادیان است. این معابد هر کدام به دلیلی چون غیر قابل دسترس بودن، زیبایی ، قدمت و جلال و جبروت مورد توجه اند.
در گزارش زیر به ده تا از جالب توجه ترین معابد شرقی نگاهی انداخته ایم:
معبد لانه ببر
این معبد که در بوتان قرار دارد از مقدس ترین مکانهای بوایی ها است که بر طبق افسانه ای یکی از گوروهای بودای که به بودای دوم معروف است از فراز صخره ببر به آرامش رسیده است هم اکنون این معبد محل خلوت و تمرکز راهبان است.
معبد وات رانگ خان
این معبد که در تایلند قرار دارد یکی از معابد متفاوت بوداییان است که به رنگ سفید عاجی ساخته شده و هنوز در حال تکمیل است این معبد بسیار زیبا و چشم نواز است.
معبد پارامبانان
معبد هندویی و در مرکزی جاوا اندونزی است. معبد در 850 ساخته شده و 8 زیارتگاه اصلی و 250 زیارتگاه کوچکتر تشکیل شده است.تقریبا تمام دیوارهای معبد با حجاری داستان ویشنو ماجراهای هانومان پادشاه میمون وحماسه رامایانا و دیگر افسانه ها پوشانده شده است.
معبد شیواداگن پاگودا
کسی تاریخ دقیق ساخت این معبد زیبای طلایی در برمه را نمی داند گرچه می گویند 2500 سال قدمت دارد اما متخصصان حدس می زنند مربوط به قرن هفتم میلادی باشد در ساخت مناره آن از طلای خالص و یاقوت استفاده شده است.
معبد بهشت
معبد بهشت معبد تائویی در پکن پایتخت چین است. این معبد در قرن 14 توسط امپراتور Yongle از سلسله مینگ (که همچنین شهر ممنوعه را ساخت) به عنوان معبد شخصی خود ساخته است.معماری این معبد خیلی جالب است: در حالی که درسطح زمین معبد نشان دهنده مربع هستند اما همه چیز در معبد که نشان دهنده آسمان، مدور است.
معبد چوین این
در ژاپن واقع است معبدی مربوط به آیین ذن و مربوط به قرن 17 ام میلادی است.
معبد بوروبودار
در قرن نوزدهم اشغالگران هلندی در اندونزی سازه باستانی عظیمی یافتند که در اعماق جنگل های جاوه قرار داشت این معبد از بزرگترین معابد دنیاست و حدود 2700 پانل نقش برجسته و 504 مجسمه بودا دارد.
دربار صاحب یا معبد طلایی
زیارتگاه اصلی پیروان آئین سیک است؛ این پرستشگاه در شهر امریتسار در ایالت پنجاب هند واقع شده‌است. این پرستشگاه را چهارمین پیشوای مذهبی سیک‌ها، گورو رام داس بنیان نهاد.
دربار صاحب در بین سیک‌های سرتاسر جهان، مکانی زیارتی محسوب می‌شود و این معبد برای سیک‌ها مکانی مقدس به شمار می‌رود، زیرا گورو جاودانه این آئین، کتاب گورو گرانت صاحب در آن نگهداری می‌شود؛ این کتاب، کتاب مقدس آئین سیک و یازدهمین گورو به شمار می‌رود. نوشته‌ها و سروده‌های گورو ارجن در آدی گرانت نیز در این معبد قرار دارد. بیش از ششصد کاهن در این معبد به کار مشغولند.
معبد ویشنو سریرانگام
یکی از بزرگترین معابد هندو است که در هند قرار دارد و متعلق به ویشنو یکی از سه خدای هندوست.
مجتمع معبد عظیم است و شامل منطقه بیش از 150 هکتار با هفت دیوار متحدالمرکز با حدود 2.5 مایل (4 کیلومتر) مسافت است. این معبد از لحاظ تعدا مجسمه های کوچک روی طبقات هرمی بسیار چشم نواز است.
معبد انگکور وات
انگکور وات نام مجموعه‌ای از معابد است که در اوایل سدهٔ دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم در انگکور در کامبوج ساخته شد تا پرستشگاه حکومتی و پایتخت او قرار گیرد.
این معبد که در ابتدا معبدی هندو بود و به ویشنو، خدای هندیان تقدیم شده بود پس از ورود آیین بودا به معبدی بودایی بدل شد. انگکور وات که تا به‌امروز به‌خوبی حفظ شده است هنوز هم تنها پرستشگاهی است که از زمان ساختش تا کنون به عنوان یک مرکز مذهبی استفاده می‌شود.
این معبد بزرگترین بنای مذهبی در جهان است و معماری اصیل خمری را می‌توان در آن مشاهده نمود. انگکور وات که اصلی‌ترین جاذبهٔ گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به‌شمار می‌آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نیز نقش بسته است




 

Similar threads

بالا