چطور از دسته پلی استیشن ۴ بر روی کامپیوتر استفاده کنیم؟

kaveh989

عضو جدید

شرکت سونی در طراحی و ساخت کنترلر یا دسته پلی ۴ طوری عمل کرده تا بتوان بر روی پی سی هم از آن استفاده کرد. در این نوشته به شما نحوه استفاده از دسته پلی ۴ بر روی کامپیوتر شخصی را آموزش می دهیم.
در واقع اگر می خواهید از دسته PS4 استفاده کنید، PS4 DualShock 4 انتخاب خوبی است. طرح دکمه آن شامل تمام دکمه هایی است که اکثر بازی های مبتنی بر کنسول بازی کامپیوتر برای آن ساخته شده است و حتی می توانید از صفحه لمسی خود به عنوان موس استفاده کنید.
نکته: جک صوتی دسته پلی استیشن ۴ در حال حاضر پشتیبانی نمی شود، به این معنی که اگر می خواهید از آن استفاده کنید، هدفون های خود را به طور مستقیم به کامپیوتر خود وصل کنید.
همچنین می توانید از دسته پلی استیشن ۴ به صورت بی سیم با رایانه خود از طریق بلوتوث استفاده کنید. همچنین نیاز به یک کامپیوتر که دارای بلوتوث باشد دارید (همانطور که بسیاری از لپ تاپ های مدرن این قطعه را داخل خود دارند)، یا می توانید یک آداپتور USB DualShock Sony PlayStation 4 را که به پورت USB خود وصل می شود، خریداری کنید.
۱- برنامه DS4WINDOWS را دانلود کنید:
برای دریافت آن از وب سایت DS4Windows ، فقط روی دکمه Download Now کلیک کنید.
۲- DS4WINDOWS را نصب کنید:
فایل DS4Windows.zip دانلود شده را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کرده و گزینه Extract All … را انتخاب کنید. یک پنجره ظاهر می شود که در آن می خواهید فایل ها را استخراج کنید. می توانید انتخاب کنید که آنها را به پوشه ای که فایل زیپ را دانلود کرده اید استخراج کنید یا پوشه دیگری را انتخاب کنید.

پس از استخراج فایل ها پوشه مقصد باز خواهد شد و شما دو فایل خواهید دید. یکی از آنها DS4Updater.exe است، یک برنامه که DS4Windows را با آخرین نسخه های درایور به روز می کند. بر روی فایل دوم، یعنی DS4Windows.exe برای شروع راه اندازی که دسته PS4 را بر روی کامپیوتر اجرا می کند دوبار کلیک کنید.
۳- دسته پلی ۴ را با USB به کامپیوتر متصل کنید:

در حال حاضر قادر خواهید بود دسته PS4 خود را به کامپیوتر خود وصل کنید. می توانید این کار را به دو صورت انجام دهید، یا از طریق کابل USB یا از طریق بلوتوث. برای اتصال دسته PS4 به کامپیوتر خود از طریق یک کابل USB، مانند یک کابل میکرو USB معمولی، همان که همراه با بسیاری از گوشی های مدرن است می توانید این کار را انجام دهید.
منبع: گیم باز
 
بالا