چشم، کلید پیش‌بینی زودهنگام آلزایمر

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92053017359
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱



محققان آمریکایی با توسعه دو آزمایش جدید، امکان تشخیص زودهنگام نشانه‌های اولیه شکل‌گیری بیماری آلزایمر از طریق چشم را فراهم کردند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متخصصان مغز و اعصاب معتقدند که ارتباطی بین حجم آمیلوئید در چشم و میلیوئید در مغز وجود دارد؛ پلاک های آمیلوئید، نشانگر کلیدی بیماری آلزایمر محسوب می‌شود.

پروفسور «کیت بلک» مدیر دپارتمان جراحی مغز و اعصاب مرکز پزشکی سینای در لس آنجلس تأکید می کند: مراحل اولیه شکل گیری نشانگرهای بیماری آلزایمر از جمله ایجاد پلاک های آمیلوئید در اغلب افراد مربوط به اوایل دهه 50 عمر است.

محققان با توسعه دو آزمایش شاخص آمیلوئید شبکیه توسط محققان شرکت NeuroVision و آزمایش Sapphire II توسط شرکت Cognoptix، شکل گیری نشانه های اولیه بیماری را از یک دهه قبل (از شروع بیماری) مورد بررسی قرار دادند.

این آزمایش غیر تهاجمی شبکیه می تواند ابزار تشخیصی دقیق محسوب شده و وجود پلاک های آمیلوئید را به عنوان نشانگر نخست شکل‌گیری بیماری آلزایمر از روی چشم مورد بررسی قرار دهد.

این دو آزمایش تشخیصی با اندازه‌گیری میزان فوتون‌ها، ذرات نور تابیده شده به داخل چشم، نشانه‌های نخست بیماری را پیش‌بینی می‌کنند.

با کمک این روش پزشکان در آینده نزدیک قادر خواهند بود خطر ابتلا به بیماری در 20 سال آینده یا شکل‌گیری اولیه بیماری را بموقع تشخیص دهند.


انتهای پیام
 

Similar threads

بالا