چرا هر تجارت آنلاینی باید فعالیت خود را در زمینه بازاریابی با موبایل شروع کند؟

zahra-hamedani

عضو جدید
طبق گزارشات سالیانه، بیش از سه چهارم مردم آمریکا از موبایل های هوشمند استفاده می کنند. این رقم در ایران نیز با سرعت زیادی در حال افزایش است. طبق یک گزارش، تعداد دارندگان موبایل در ایران به بیش از 45 میلیون نفر رسیده است که نزدیک به 35 میلیون نفر از این تعداد به گوشی هوشمند و اینترنت موبایل دسترسی دارند. این رقم خیره کننده نشان می دهد که مبحث موبایل مارکتینگ در ایران نیز با پیشرفت قابل ملاحظه ای که استفاده از گوشی های هوشمند داشته است می تواند مهم باشد.
همچنین با توجه به آمار و ارقام جهانی، تعداد کاربران موبایل به نسبت کاربران دسکتاپ 64% به 36% می باشد. این نتایج نشان می دهد که هیچ کسب و کار آنلاینی برای ماندن در چرخه رقابت تنگاتنگ در حوزه تجارت آنلاین بدون بهره گیری از موبایل مارکتینگ به موفقیت دست پیدا نمی کند.
موبایل مارکتینگ هم مثل بازاریابی اینترنتی شامل کمپین های مختلف می شود. همچنین با توجه به حضور گسترده و ثابت شبکه های اجتماعی در موبایل ها، باید بیشتر سهم این شبکه ها را نیز به موبایل مارکتینگ ربط بدهیم. این کمپین ها شامل حضور در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجو، ترافیک و بازدید وب سایت، بلاگ یا صفحات شبکه های اجتماعی ، تعامل مستقیم با کاربران و نرخ تبدیل کاربر به مشتری می باشد. اما مواردی که بازاریابی آنلاین در موبایل ها را از دیگر روش های رایج متمایز می کند، مباحث Voice Search، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی می باشد. متخصصین سئو و بازاریابی اینترنتی معتقدند این موارد نقش بسیار مهمی در سئوی حرفه ای و رشد یک تجارت ایفا می کنند.
در این مقاله با نگاهی دقیق تر به مبحث موبایل مارکتینگ می پردازیم و جزئیات و نکات مهم آن را بررسی می کنیم و همچنین راه و روش های کسب موفقیت در این نوع از کسب و کار آنلاین را بازگو خواهیم کرد. در ادامه چک لیست مهمی که برای پیشرفت در بازاریابی با موبایل مورد استفاده قرار گرفته است را خواهیم دید.
منبع سورس: مدیروب
www.modireweb.com
 
Similar threads
بالا