چرا زنان متاهل احساس تنهایی می کنند؟

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
نگاه کلی

جان کاچیپو استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه شیکاگو، تنهایی را اینطور تعریف میکند: نشانه آزارندهای که هدف آن ترغیب ما به برقراری ارتباط است.” زنان متاهلی که احساس تنهایی میکنند باید به این نشانه توجه کنند و برای برطرف کردن این وضعیت اقدام کنند. تنهایی اگر برخورد نشود، قدرت این را دارد که ازدواج را برهم بزند و میتواند بر سلامت جسمی شما هم تاثیر منفی بگذارد.

تئوریها/تصورات

زنان متاهل به دلایل مختلف، مثل سواستفاده احساسی، فقدان صمیمیت فیزیکی یا زمانیکه مشکلات کاری باعث میشود زمان کمتری را کنارهم سپری کنند، ممکن است احساس تنهایی کنند. طبق گفتههای پپِر شوارتز، استاد دانشگاه واشنگتن، میل برآوردهنشده برای ارتباط احساسی هم باعث میشود خیلی از زنان متاهل احساس تنهایی کنند. دکتر شوارتز میگوید، “دوستان دختر با علاقه، توجه و محبت گوش میدهند، مهم نیست که مردی چقدر خوب باشد، مقایسه رابطه با همسرشان با دوستی که با خانمها دارند باعث میشود احساس تنهایی کنند.”
 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
تصورات نادرست

اگر احساس تنهایی میکنید، ازدواج کردن چاره کار شما نیست. درواقع، این تصور غلط که ازدواج میتواند تنهایی را درمان کند باعث میشود که برخی خانمها وارد روابطی شوند که حتی باعث بدتر شدن احساس تنهاییشان شود. در کتاب “The Mirages of Marriage”، ویلیام جی لادرر و دان دی جکسون خاطرنشان میکنند که، “شدیدترین و آزاردهندهترین تنهایی، تنهایی است که با فردی دیگر آغاز میشود.” وقتی ازدواج نتواند تنهایی فرد راپر کند، خشم، تلخی و پسزدن احساسی اتفاق میافتد که میتواند موجب بیشتر شدن حس تنهایی شود.



خطرات

براساس گفتههای پروفسور کاچیوپو، تنهایی میتواند از نظر جسمی نیز بر قلب فرد تاثیر بگذارد. او میگوید، مغز افراد تنها مقدار بسیارزیادی کورتیزول که هورمون استرس است تولید میکند که بر سیستم قلبی-عروقی اثر گذاشته و میتواند خطر بیماریهای قلبی را افزایش دهد.

همچنین تنهایی میتواند موجب افسردگی و رفتارهای خودتخریب مثل اعتیاد یا خیانت شود. براساس گفتههای دکتر جویس هامیلتونبری زنان متاهلی که احساس تنهایی میکنند، بیشتر به خیانت کشیده میشوند. او میگوید، “زنان معمولاً زمانی دست به خیانت میزنند که ازدواج خواستههای آنها را برطرف نکرده و دچار مشکل باشد.”
 

sweetest

عضو جدید
کاربر ممتاز
نظر متخصصین

دکتر شوارتز خاطرنشان میکند که حرف زدن با دوستان درمورد مشکلات و مسائل زندگی زناشویی میتواند کمککننده باشد. او به خانمها توصیه میکند که توقعات بیشازحد از همسر خود نداشته باشند و خودشان هم توجه کافی به شوهر خود داشته باشند. خیلی اوقات برای بهدست آوردن توجهی که از طرف مقابل انتظار داریم، باید خودمان همان میزان به او توجه نشان دهیم. او میگوید، “ازطرف دیگر، اگر بهاندازه کافی توجه میکنید اما توجهی درمقابل دریافت نمیکنید، آنوقت مشکل وجود دارد.”

درخواست کمک

دکتر شوارتز به زنان متاهلی که احساس تنهایی میکنند پیشنهاد میکند که زمان بیشتری را کنار دوستان دختر خود بگذرانند و زندگی اجتماعی خارج از زندگی زناشویی خود ایجاد کنند. همچنین باید درمورد علت احساس تنهاییشان با همسرشان صحبت کنند و سعی کنند باهم برای ساختن رابطهای قوی تلاش کنند. مشاوره و درمان، چه به تنهایی یا درکنار همسر هم میتواند برای ریشهیابی این مشکل مفید باشد.
 

Similar threads

بالا