چرا بدن این مرد سوراخ‌سوراخ نمی‌شود؟ / عکس

a.rezaee

عضو جدید
دانش > دانش‌های بنیادی - در این تصویر از 65امین فستیوال ادینبورگ، هنرمندی خیابانی روی تخته‌ای از میخ دراز کشیده و وزن شخصی 100کیلوگرمی را تحمل می‌کند. شاید بپرسید که چرا میخ‌های فولادی در بدن او فرو نمی‌روند؟
پاسخ در مفهوم فشار نهفته است. فشار، کمیتی غیربرداری است که از مقدار آن از تقسیم مقدار نیروی اعمال‌شده بر سطح بدست می‌آید. در اینجا هم اگر وزن 9800 نیوتنی (ناشی از جرم 100 کیلوگرم) فقط به سر یک میخ اعمال می‌شد، فشار وارد از سر میخ به پوست بدن از مقاومت پوست بیشتر می‌شد و میخ در بدن آن فرد نگون‌بخت (!) فرو می‌رفت؛ اما تعداد زیاد میخ‌ها، سطح اعمال نیرو را به شدت افزایش داده و بالتبع فشاری که سر هر میخ به بدن فرد وارد می‌کند، به آستانه مقاومت پوست و ماهیچه‌های بدن نمی‌رسد.
البته این بدان معنی نیست که فرد درازکشیده روی تخته میخی هیچ دردی را تحمل نمی‌کند. سلول‌های عصبی حساس به فشار که در فاصله نزدیکی از سطح پوست قرار دارند، فشار زیادی را احساس می‌کنند و با ارسال پیام‌های عصبی به مغز، باعث واکنش‌هایی غیرارادی می‌شوند که بخشی از آن‌ها را در صورت و دستان فرد می‌بینید.
اگر به نمایش‌های مشابه در سراسر جهان دقت کنید، متوجه می‌شوید در همه آنها از میخ‌های فولادی بلند و قطور استفاده می‌شود، میخ‌هایی که مقاومت بالایی در برابر کمانش دارند تا در طول اجرای برنامه، بخشی از میخ‌ها خم نشوند و با کاهش سطح اعمال نیرو، حادثه ناگواری پیش نیاید.
 

Mohsen 89

مدیر تالار فیزیک
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ممنون بابت پست جالبتون.................نمونه هایی از این دست زیادن:مثل راه رفتن رو آتش تو هند و............................
 

immigrant

عضو جدید
قشنگ ترین رشته دنیا

قشنگ ترین رشته دنیا

لذت می برم وقتی میشه همه پدیده ها رو با فیزیک تحلیل کرد.:thumbsup2:
 

hatame.a

عضو جدید
سال پیش توی دانشگاه اصفهان(دانشگاه محل تحصیل خودم)این برنامه باحضور استادها و...اجرا شده وخیلی علاقه مند داشته هنوزم ابزارشو داریم اگه کسی خواست امتحان کنه بیاد بگه:smile::smile::smile:
 

Mohsen 89

مدیر تالار فیزیک
مدیر تالار
کاربر ممتاز
چه ربطی داره؟
ربطش اینه که بوسیله ی قوانین علم فیزیک کار هایی انجام میشه که به نظر خارقالعاده میاد
در صورتی که اصلنم عجیب نیست و توجیه قابل قبول علمی داره.;)
اگه به نظرتون پست من بی ربط بود معذرت میخوام.........
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Campus تاثیر میدانهای مغناطیسی بر بدن انسان فیزیک 0

Similar threads

بالا