چرا ارث زن نصف ارث مرد است؟

alligol

عضو جدید
دین بین المللی است

دین بین المللی است

دین بین المللی است
سلام. مرسی. دین مزاحم نیست. دنیا با دین دنیائی بر مدار آفرینش است. لذت آن کمتر از بی دینی نیست و بلکه دین ما را اوج میدهد. یک فرد و آئین اگر بین المللی نباشند در تاریخ نمی مانند. مطابق با درون انسانها و با دو شعار:

1- همه انسانها در حقوق مساوی اند و امکانات برای همه است.
2- کسی حق تعرض به انسانها را ندارد.

این تفاوت ماندن در طول تاریخ است با یک دیکتاتور طرفدار فرد و یا قدرت. این رمز صحیح بودن افکار و ماندگاری است. نه مرد سالاری و نه زن سالاری.
 

PersiaN_PulsE

عضو جدید
کاربر ممتاز
باید باشه , چون معمولا مردها مسولیت خانواده هارو به دوش می کشن واسه همین اگه ارثی قراره تقسیم شه باید به مردها دو سهم برسه که یه کمکی بهشون بشه . خانم ها 2 سهم بگیرن که چی بشه اخرش یا همرو طلا می گیرن یا لوازم ارایش یا لباس یا دست مزد ارایشگر و... خلاصه همرو به باد می دن دیگه
 

venus4164

عضو جدید
"ای زرتشت چرا اینچنین در تاریکی شب راه می روی؟چیست آنکه هراسناک دزر زیر ردایتداشته ای؟گنجی یافته ای یا آنکه طفلی یافته ای؟ای یار بدان دزدانه کجا می روی؟"زرتشت گفت:ای برادر به راستی گنجی به من بخشوده اند.حقیقتی خرد که چون کودک بی پرواست اگر دهانش را نگیرم به بانگی بلند فریاد می زند.امروزبه هنگام فرورفت آفتاب تنها به راه خود می رفتم و به زن سالخوردی برخوردم که رازی به من گفت:"زرتشت با زنان بسیار سخن گفته است اما درباره ما هیچ نگفته است"به اوگفتم مرد باید درباره زن تنها با مردان سخن بگوید.گفت:تو باید با من سخن بگویی چرا من دیگر پیرزنم وگفته هایت را نتوانم یاد س÷رد.خواهش او را پذیرفتم وگفتم:"سراسر وجود زن معماست و راهگشای این چیستان کلمه "آبستنی"است."مرد افزاری در اختیار زن است.زن بچه میخواهدو بس.اما زن چیست در نگاه مرد؟مرد راستین دو چیز میخواهد خطر و بازی.زن را که خطرناکترین بازیچه است برای این میخواهد.مرد برای جنگ آفریده شده است و زن آفریده شده که مرد با او آرام گیردو جز این دیوانگی است جنگاور میئه بسیبار شیرین نمیخواهد.از این روی مشتاق زن است زیرا از شیرینترین زنان مزه تلخ به کامش میرسد.در هر مردی کودکی نهفته است که شیفته بازی است زن باید بپاید تا ان کودک را بیابد.زن باید بازیچه ای کوچک وپاک باشد همچو الماس.تا فضیلت هتی جهان منتظر در آن بدرخشد...":cry:چنین گفت زرتشت"
 
دلایلی چون مهریه، نفقه و جهاد نمی تواند قابل قبول باشد. برای نمونه اگر زن خانه دار کم سوادی، شوهر فقیرش با چند فرزند فوت کند چرا باید نسبت به برادرش که تاجر پول داری است نصف ارث بگیرد؟ مهریه چه ربطی به ارث دارد؟ کدام زن متعهدی مهریه طلب میکند؟
 
بالا