چاپگر سه بعدی چیست؟

مازیار 2020

عضو جدید
چاپ سه بعدی چیست؟

در چاپ سه بعدی ، تصویر دو بعدی رایانه در یک 3D واقعی چاپ می شود. عملکرد این چاپگرها این است که در طی فرایند اضافه کردن لایه ها ، یک شی ایجاد می شود. در این فرآیند ، لایه ها به صورت افقی مرتب شده و جسم ایجاد می شود. نحوه انجام کارها در یک چاپگر سه بعدی نیز به عنوان کار افزایشی نامیده می شود. در فرآیند تولید ، دو روش مشترک برای تولید قطعات وجود دارد. روشی که همه با آن آشنا هستند این است که کاهش دهید که از مواد اولیه و ابزارهای ساختمانی برای به دست آوردن محصول مورد نظر خود استفاده می کند.

اما در یک ساخت و ساز تدریجی ، شما با جمع آوری مواد و مواد اولیه در لایه ها ، قطعه مورد نظر را درست می کنید. تمام مدل های چاپگرهای سه بعدی به تدریج برای تولید قطعات از طراحی استفاده می کنند.

از پرینترهای سه بعدی برای ساخت ماکت و مجسمه استفاده می شود. با استفاده از این چاپگرها ، ساخت دستگاه ها یک فرایند بی عیب و نقص و حتی سریعتر است.
چاپگر 3D FDM
یکی از رایج ترین چاپگرهای بازار ، که به راحتی در دسترس کاربران است ، چاپگرهای FDM هستند که بسیار مقرون به صرفه هستند و مواد اولیه آنها آسان و ارزان است.

چاپگرهای FDM 3D قیمت خرید کمتری نسبت به سایر چاپگرها دارند. شاید این عامل باعث سرعت ، کیفیت و دقت آن شود. باید بدانید که نمی توانید روی این چاپگر چاپی پیچیده حساب کنید.

نحوه کار چاپگر 3D FDM ، که به آن رشته نیز گفته می شود ، این است که با ذوب پلاستیک و اکستروژن ، مدل شما را در لایه های برش افقی ایجاد می کند. به عبارت دیگر ، رشته ، پس از ذوب شدن در ترمز ، از نازل بیرون می آید و روی نخ قبلی قرار می گیرد که اکنون خنک و خشک شده است.این چاپگر دارای وضوح بین 50 تا 400 میکرومتر است.

ابتدا چاپگر با یک رول فیبر قرار می گیرد و هنگامی که دمای چاپگر به سطح مورد نظر می رسد ، فیبر وارد نازل می شود و به دلیل گرما ذوب می شود. اکسترودر چاپگر توانایی حرکت در سه جهت در امتداد محورهای X ، Y و Z را دارد و لایه مواد را روی سطح مورد نظر خالی می کند. سرانجام ، با وجود فن چاپگر ، مواد خشک می شوند. البته فن فقط در برخی از چاپگرها وجود دارد ، این فن ها باعث می شوند که قطعات سریعتر خشک شوند و کیفیت چاپ نیز در حال افزایش است.

معرفی انواع مختلف چاپگرهای سه بعدی

رده: چاپگر 22 فوریه 2017 5536 بازدید از زمان مطالعه 6 دقیقه اظهار نظر
امروز با ظهور چاپگرهای سه بعدی ، چاپ بسیار جذاب و سریع شده است. در اینجا ما شما را با انواع مختلف چاپگرهای سه بعدی آشنا می کنیم تا با این فناوری آشنا شوید.

چاپ سه بعدی چیست؟

در چاپ سه بعدی ، تصویر دو بعدی رایانه در یک 3D واقعی چاپ می شود. عملکرد این چاپگرها این است که در طی فرایند اضافه کردن لایه ها ، یک شی ایجاد می شود. در این فرآیند ، لایه ها به صورت افقی مرتب شده و جسم ایجاد می شود. نحوه انجام کارها در یک چاپگر سه بعدی نیز به عنوان کار افزایشی نامیده می شود. در فرآیند تولید ، دو روش مشترک برای تولید قطعات وجود دارد. روشی که همه با آن آشنا هستند این است که کاهش دهید که از مواد اولیه و ابزارهای ساختمانی برای به دست آوردن محصول مورد نظر خود استفاده می کند.اما در یک ساخت و ساز تدریجی ، شما با جمع آوری مواد و مواد اولیه در لایه ها ، قطعه مورد نظر را درست می کنید. تمام مدل های چاپگرهای سه بعدی به تدریج برای تولید قطعات از طراحی استفاده می کنند.

از چاپگرهای سه بعدی برای ساخت ماکت و مجسمه استفاده می شود. با استفاده از این چاپگرها ، ساخت دستگاه ها یک فرایند بی عیب و نقص و حتی سریعتر است.

در زیر انواع چاپگرهای سه بعدی را بررسی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که به دلیل هزینه بالای این نوع چاپگرها ، شما باید برای خدمات دوره ای آنها درخواست کنید تا نیازی به تعمیر چاپگر نباشید.

چاپگر سه بعدی با قرار دادن لایه های افقی برش مدل نهایی را ایجاد می کند
چاپگر 3D FDM
یکی از رایج ترین چاپگرهای بازار ، که به راحتی در دسترس کاربران است ، چاپگرهای FDM هستند که بسیار مقرون به صرفه هستند و مواد اولیه آنها آسان و ارزان است.

چاپگرهای FDM 3D قیمت خرید کمتری نسبت به سایر چاپگرها دارند. شاید این عامل باعث سرعت ، کیفیت و دقت آن شود. باید بدانید که نمی توانید روی این چاپگر چاپی پیچیده حساب کنید.

نحوه کار چاپگر 3D FDM ، که به آن رشته نیز گفته می شود ، این است که با ذوب پلاستیک و اکستروژن ، مدل شما را در لایه های برش افقی ایجاد می کند. به عبارت دیگر ، رشته ، پس از ذوب شدن در ترمز ، از نازل بیرون می آید و روی نخ قبلی قرار می گیرد که اکنون خنک و خشک شده است. این چاپگر دارای وضوح بین 50 تا 400 میکرومتر است.

ابتدا چاپگر با یک رول فیبر قرار می گیرد و هنگامی که دمای چاپگر به سطح مورد نظر می رسد ، فیبر وارد نازل می شود و به دلیل گرما ذوب می شود.اکسترودر چاپگر توانایی حرکت در سه جهت در امتداد محورهای X ، Y و Z را دارد و لایه مواد را روی سطح مورد نظر خالی می کند. سرانجام ، با وجود فن چاپگر ، مواد خشک می شوند. البته فن فقط در برخی از چاپگرها وجود دارد ، این فن ها باعث می شوند که قطعات سریعتر خشک شوند و کیفیت چاپ نیز در حال افزایش است.

هرچه وضوح چاپ کوچکتر باشد ، مدل نهایی نرم تر است.
فروش چاپگرها و دستگاههای اداری در Phunnish
چاپگرها یکی از لوازم جانبی رایانه ای هستند که امروزه در کارهای روزمره مورد استفاده قرار می گیرند. همه از آنها برای چاپگرها استفاده می کنند ، با انتخاب های هوشمند می توانید در وقت و هزینه صرفه جویی کنید ، بنابراین اکنون شروع کنید:
نکات و چاپگرها
چاپگر سه بعدی SLA
چاپگر سه بعدی SLA ، که میانبر از لیتوگرافی استریو است ، همچنین در لایه ها چاپ می شود. چاپگرهای SLA 3D دارای دو نوع قسمت برای ساخت قطعات هستند:

مکانیسم از بالا به پایین
مکانیسم از پایین به بالا
در مکانیزم بالایی ، لیزر در بالای مخزن قرار دارد و بنابراین قطعه از بالا به پایین ساخته می شود. در مکانیزم پایین ، به دلیل قرار دادن لیزر ، یک قطعه از پایین به بالا در پایین مخزن ساخته می شود.

چاپگرهای SLA برای بستن مدل از رزین مایع استفاده می کنند و این کار توسط نور ماوراء بنفش پخش می شود ، زیرا این مواد حساس به نور هستند. این چاپگر برای ساخت محصولات مهندسی و نمونه های اولیه صنعتی استفاده می شود.

با توجه به این واقعیت که در SLA چاپگر ، مدل از پایین تا پایین ساخته شده است ، مدل ساخت مدل در داخل مخزن رزین است. با تابش لیزر UV با مایع رزین ، یک الگوی سخت و تک لایه شکل می گیرد و به دنبال آن لایه های زیر است.متریال مورد نیاز برای ساخت مدل با چاپگر SLA رزین است و قطعاتی که در ساخت آن به کار می روند چندان بادوام نیستند و برای کارهای سخت توصیه نمی شوند. یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران از آن شکایت داشته اند، پیچ خوردگی، پیچ خوردگی و شکستگی قطعات است. لازم به ذکر است که چاپگرهای اسلا قطعاتی با جزئیات بزرگ تولید می کنند. این عامل باعث می شود این محصولات بسیار حساس و شکننده باشند.

تنظیمات چاپگر SLA توسط سازنده انجام می شود و کاربر این چاپگر نمی تواند تنظیمات را تغییر دهد. تنها متغیرهایی که کاربر می تواند تغییر دهد، جهت گیری مدل سه بعدی و ضخامت لایه است.
.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا