پیشگیری از سرطان با خوردن این سبزی ها

hadad64

عضو جدید
فلفل قرمز گیاهی از خانواده بادنجانیان می باشد این گیاه به همراه کلم بروکلی که از خانواده کلم است در پیشگیری از بروز سرطان نقش به سزایی دارند.کلم، منبع غنی ویتامین ث، گلوتامین و اسیدهای آمینه است و فلفل قرمز سرشار از ویتامین‌های گروه ب مانند تیامین، ریبوفلاوین و ب۶ است.
در مقاله های قبلی در مورد خواص گیاهانی مانند عناب،زیتون ،سیر و…. در پیشگیری از سرطان گفتیم امروز در این گزارش از برگ نیوز به نقل از سیمرغ در مورد خواص کلم بروکلی و فلفل قرمز در پیشگیری از انواع سرطان به خصوص سرطان پانکراس و تخمدان خواهیم پرداخت.
نقش فلفل قرمز و کلم بروکلی در پیشگیری از سرطان:


در مطالعات اخیر، محققان تاثیر تغذیه و رژیم غذایی را در سرطان های کشنده از جمله سرطان پانکراس و تخمدان مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد که فلفل قرمز و کلم بروکلی به طور موثری سلول های سرطانی را مهار می کنند. در این تحقیق مشخص شد که یکی از ترکیبات موجود در فلفل قرمز به نام کاپسایسین که طعم تند فلفل را ایجاد می کند، قادر است موجب آپوپتوز سلول های سرطانی پانکراس شود، در حالی که بر سلول های طبیعی پانکراس چنین تاثیری نداشت. آپوپتوز مرگ سلولی برنامه ریزی شده است و یکی از مکانیسم های طبیعی بدن برای از بین بردن سلول های سرطانی به شمار می رود.


در حقیقت این تحقیق اثبات کرد که ماده کاپسایسین یک عامل ضدسرطانی قوی است، روند آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه ریزی شده) سلول های سرطانی را القا می کند و صدمات قابل توجهی را به سلول های طبیعی و سالم وارد نمی کند.

همچنین این محققان تاثیر ماده ای به نام فن اتیل ایزوتیوسیانات (PEITC) که یکی از اجزای موجود در سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی است را بر سلول های سرطانی تخمدان بررسی نمودند. نتایج حاکی از این بود که فن اتیل ایزوتیوسیانات با پروتئینی به نام گیرنده فاکتور رشد اپیدرمال که در رشد تومورهای سرطانی تخمدان و برخی سرطان های دیگر موثر است، تداخل کرده و رشد تومور را مهار می نماید.

این تحقیق نشان داد که مصرف روزانه میوه و سبزیجات متنوع نقش بسزایی در پیشگیری و مقابله با سرطان ایفا می کند.

گرد آوری برگ نیوز
http://www.barg-news.ir/
 
بالا