پیدا کردن ژورنال مناسب جهت ارسال مقاله

mehdi.chem

مدیر تالار شیمی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان.

نوشتن مقاله یه بحثه، پیدا کردن ژورنال مناسب و فرستادن اون یه بحث دیگس که خیلیم مهمه (البته اینو وقتی میفهمید که مثل من یکی از مقالاتتون بخاطر بی توجهی استاد بره توی یه نشریه ISI قلابی:mad:). حالا میخوام یه حرفایی بزنم برا پیدا کردن ژورنال، امیدوارم به دردتون بخوره.


ژورنال های زیادی توی رمینه شیمی هست که اگه اونارو با ژورنال های علوم و مواد و پزشکی و... که مرتبط با شیمی هست جمع کنید میبینید که با دنیایی از ژورنال ها رو برو هستید که باید یکی رو بسته به ارزش و اهمیت کارتون انتخاب کنید.

برای این کار اول باید بدونید چه ژورنال هایی وجود دارند که از جاهای مختلف میتونید اینو بفهمید، مثلا یکیش اینه که از سایت تامسون جستوجو کنید که برای این کار میرید اینجا و اینجا و موضوع خودتون رو سرچ می کنید، ژورنال های ثبت شده SCIENCE CITATION INDEXکه با موضوعتون مرتبط باشن و همچنین نحوه چاپشون (ماهنامه، دوماهنامه و ...) و یه سری اطلاعات در موردش میاد.

روش بعد اینه که از یسری سایت ها که ژورنال ها رو دسته بندی کردن استفاده کنید، برای مثال میتونید از این سایت ها استفاده کنید (اینجا و اینجا). حالا وقتی ژورنالتون رو انتخاب کردین میتونید خیلی راحت سرچ کنید و چک کنید که ژورنالتون isi هست یا نه، برای اینکار میتونید به صورت پیشرفته سرچ کنید یا مستقیم توی گوگل اینو بنویسید :Journal Name” site: thomsonreuters.com“ یا

ISSN: *****” site: thomsonreuters.com“ که بجای اسم یا issn، نام یا issn ژورنال مورد نظرتون رو بنویسید، درصورتی که ژورنال توی سایت تامسون ثبت شده باشه اولی یا دومین نتیجه جست و جو نتیجه مورد نظره در غیر اینصورت نیست.
البته وزارت علوم هم هرچندوقت یکبار یه بلک لیست میده که باید حواستون بش باشه.

امیدوارم موفق باشید;)
 
بالا