پیامبر خوبی ها[تولد ]

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ستاره اي بدرخشيد و ماه مجلس شد دل رميده ما را انيس و مونس شد
نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد
به بوي او دل بيمار عاشقان چو صبا فداي عارض نسرين و چشم نرگس
به صدر مصطبه ام مي نشاند اكنون دوست گداي شهر نگه كن كه مير مجلس شد
طربسراي محبت كنون شود معمور كه طاق ابروي يار منش مهندس شد​
لب از ترشح مي پاك كن براي خدا كه خاطرم به هزاران گنه موسوس شد​
كرشمه تو شرابي به عارفان پيمود كه علم بي خبر افتاد و عقل بي حس شد​
چو زر عزيز وجودست شعر من آري قبول دولتيان كيمياي اين مس شد​
خيال آب خضر بست و جام كيخسرو به جرعه نوشي سلطان ابوالفوارس شد​
ز راه ميكده ياران عنان بگردانيد چرا كه حافظ از اين راه برفت و مفلس شد​
اين کلام سعدي بزرگ است و او در جايي ديگر مي فرمايد:​
ماه فروماند از جمال محمد سرو نرويد به اعتدال محمد​
بايد اذعان کرد که در وصف خلق نيکوي محمد بن عبدالله همه سخنوران داد سخن داده اند توصيف کسي که در ذهن کودکانه آدم بلوغ کاشت، انسان به کمال رسيد و دستيابي به انسان کامل ميسر شد رسولي که فرمود من براي اتمام مکارم اخلاق مبعوث شدم پيامبري که حلم را سيد اخلاق مي دانست.
الحلم سيد الاخلاق انسان هميشه و بيش از همه چيز به مکارم اخلاق و معلم الهي نياز دارد به همين لحاظ رسول نوراني ما فرمود: انما بعثت معلما من معلم مبعوث شدم اين معلم سراپا مشتاق و اين معلم درد اصلي در بشر را شناخت و نسخه علاج - قرآن- را به عنوان معجزه خويش نثار انسان راه مقصود گم کرده کرد.
آمد در آن سياهي ممتد رسول نور آمد که نور را برساند به کوه طور​
مي آمد و ملائکه در پيش پاي او در وجد و در سماع به اذن خداي او​
با حضور و بروز آن ملکوتي مرد، بنيان ظلم و ستم، جهل و خرافات متزلزل شد ابر قدرت ايران و روم که حاضر نبودند جماعت عرب، همان عرب سوسمارخور و دختر زنده به گور کن را به مستعمره خود افزوده کنند در مقابل اين محمد عربي تسليم شدند سعدي چه عالي فرمود:
دوستان منع کنندم که مده دل به عرب من چگونه ندهم دل که محمد عرب است​
محمد عربي که آبروي هر دو سراست با بيان مهر و خلق نيکو صيد اهل نظرکرد بتخانه ها مسجد شد و مساجد محل جنگ و حرب با شيطان، با حضور نور نبي(ص) کار شيطان سخت تر شد و کاخ ظلم ترک خورد. ابر قدرت ايران و روم که شبيه ابر قدرت هاي آمريکا و شوروي امروز بودند به کرشمه اي فرو ريختند. راستي چه مشابهتي است بين آن رسول و اين روح الله. پدر فاطمه شاعر و ساحر نبود تصور و تخيل نبود حقيقتي به روشني آفتاب و به زلالي آب به صدايي بلند فرمود: بگوييد لا اله الا الله تا رستگار شويد.
هر چه بت و بتگر را نفي کرد و به ذهن آدم الله را هديه داد تا کلمه لا اله الا الله بر زبان ها جاري شود. امام خميني هم به مدد مسيحاي جدش رسول اسلام همان پرحم لا اله الا الله را بر قلل رفيع جهان برافرازد با انقلاب امام کمونيسم محو شد و کميت امپرياليسم لنگ مي زند آن فرياد توحيدي از گلوي روح الله بلند شد و پرچم امام به نايبش آيت الله خامنه اي رسيد و اين راه تا ظهور نور مهدي ادامه دارد امام ما فرمود: «تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم» به راستي که افسانه سخن بدين درازي نشود مي زلال وحدت در کف سلسله نوبت جوشش زد و هنوز مي جوشد.

خوشا دلي که بنوشد مي از سبوي محمد بيفتد از سر مستي به جستجوي محمد​
کلام وحي به واسطه حقيقت و نياز بشر اعصار و قرون دوش به دوش، گوش به گوش و دست به دست گشت تا حالا به ما رسيده و از هر پنج نفر آدم روي کره زمين يک تن مسلمان است و زلال اسلام روز به روز و لحظه به لحظه فراگيرتر مي شود مسلمين دارند به وحدت مي رسند و ابر ظلمت ها از وحدت ايشان هراس دارند.
قدح قدح مي وحدت بنوشد از خم احمد کسي که معتکف آيد به پاي کوي محمد​
شيفتگان موي او معتکفان کوي مقصود و منصور علي(ع) به حقيقت امام و ولايت فقيه پي برده اند و مردم امروز خوب مي دانند تنها راه و اتصال به درياي دين اطاعت از ولي امر و ولايت مطلقه فقيه است. ولايت فقيه امتداد کربلا، غدير و مبعث است. راه روشن و نوراني نبي اسلام به ولايت و النهايه به ظهور آخرين خم سربسته امامت مي رسد. ابهت و عظمت محمد(ص) به فرزندانش روح الله و سيد علي رسيده و شمه اي از حماسه ولايت حزب الله را خلق کرده و به قول قرآن، حزب الله غالب است و زمين به وارثان اصلي خود يعني مستضعفين خواهد رسيد. خفاش هاي مخالف نور نمي توانند مقابل خورشيد ولايت ديوار فراق بکشند. و وحدت گل درخت توحيد است من و تو به برکت اسلام ما شديم. تازه گفتيم:
اين ما و من نتيجه بيگانگي بود صد دل به يکدگر چو شود آشنا يکي است​
يکي شدن را پاس داريم تا رسول اکرم(ص) بر ما مبعوث شود و در قلب هايمان ظهور کند که اگر چنين شود کمترين حاصلش اين است که ديگر موازيان به ناچاري نيستيم. بلکه به جاي بر هم بودن با هم بودن را جشن مي گيريم. پيامبر اسلام دندانش شکست که دل مسلمين از نفاق نشکند قرآن فرمود منافقين از کفار هم بدترند و امروز نفاق کهنه و نو بر آن است که بين مسلمين شکاف و تفرقه ايجاد کند دل از تفرقه بيزار است اگر اسلام در ما تجلي کند همه يک حرف را زمزمه مي کنيم و همه با هم مي گوييم:
لا حول و لا قوه الا بالله العلي العظيم همه مي گوييم نيست خدايي جز خداي يگانه هميشه شيطان ها از جدايي ها استفاده کرده و جمع ما را پريشان کرده اند امروز براي پاس داشتن مبعث، غدير و کربلا که به قول قزوه عزيز:
ابتداي کربلا مدينه نيست ابتداي کربلا غدير بود​
بايد دور ولايت پروانه وار بگرديم و براي به دست آوردن لبخند پيامبر اسلام(ص) همه با هم بگوييم.
نام احمد نام جمله انبياست چون که صد آمد نود هم پيش ماست​
رفت خميني چون پيمبر ولي خامنه اي همچو علي پيش ماست

 
آخرین ویرایش:

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خدایا مردم اغلب بی انصاف و بی منطق و خود محورند
ولی انان را ببخش..


خیلیا بی منطقند ولی مایی که ادعای منطق و ولایت پیامبر رو داریم باید ............................
مرسی که حرف باحال و قابلی رو زدی.................
کاش همه اینطوری بفکرند!!!!!!!!!!!!
 

marziye70

عضو جدید
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=134120&d=1359485611
الهی .. اگر چه درویشم ولی داراتر از من کیست؟
که تو دارایی منی..
الهی در شگفتم از کسی که غصه ی خودش را نمیخورد .. غصه ی روزی اش را میخورد
 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اعتراف خاورشناسان به فضايل پيامبر(ص)



خلاصه اين‌كه در اطراف شخصيت آن بزرگواران و مخصوصاً پيغمبر صلوات‌الله عليه و آله اگر هر روز بگوييم باز هم تمام نمي‌شود، حتي بيگانگان و خاورشناسان هم در مقابل عظمت‌هاي وجود آن بزرگواران به خصوص پيغمبر ناچار به اعتراف شده‌اند. توماس كارلايل در كتاب الابطال خودش، از هر صنفي، قهرمان و بطل آن صنف، يعني كسي كه در آن صنف موفق بوده است را نام مي‌برد، مثل البطل في صورة القائد، البطل في صوره الشاعر. در جايي مي‌گويد: البطل في صورة النبي، قهرمان پيغمبران. در آنجا نه حضرت موسي را مي‌گويد و نه حضرت عيسي، و نه حضرت ابراهيم را، بلكه مي‌گويد: بطل و قهرمان در نبوت و پيغمبري، محمّد است.


البته هر چه ما بگوييم باز هم نمي‌توانيم پيامبر صلي الله عليه و آله را مانند حضرت اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام وصف كنيم آنجا كه مي‌فرمايد:
«إِنَّ اللهَ تَعَالَى بَعَثَ مُحَمَّداً نَذِيراً لِلْعَالَمِينَ وَ أَمِيناً عَلَى‏ التَّنْزِيلِ‏ وَ أَنْتُمْ مَعْشَرَ الْعَرَبِ عَلَى شَرِّ دِينٍ وَ فِي شَرِّ دَارٍ مُنِيخُونَ بَيْنَ حِجَارَةٍ خُشْنٍ وَ حَيَّاتٍ صُمٍّ تَشْرَبُونَ الْكَدِرَ وَ تَأْكُلُونَ الْجَشِبَ وَ تَسْفِكُونَ دِمَاءَكُمْ وَ تَقْطَعُونَ أَرْحَامَكُمْ الْأَصْنَامُ فِيكُمْ مَنْصُوبَةٌ وَ الْآثَامُ بِكُمْ مَعْصُوبَة»(2)


و يا اين‌كه اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب عليه‌السلام در خطبه معروف قاصعه(3)، معجزه‌اي از پيامبر نقل مي‌كند كه يكي از مورّخان مي‌نويسد: «من شك ندارم كه اين معجزه واقع شده است، چرا كه در آن زماني كه مردم معاصر پيغمبر اكرم صلي الله عليه و آله هنوز در قيد حيات بودند و اميرالمؤمنين در بين جمعيت همان مردم اين خطبه را مي‌‌خواند و همه هم مي‌دانستند كه اين امر واقع شده است.»
حضرت در آن خطبه مي‌فرمايد: «لَقَدْ كُنْتُ مَعَهُ لَمَّا أَتَاهُ الْمَلَأُ مِنْ قُرَيْشٍ. فَقَالُوا لَهُ: يَا مُحَمَّدُ إِنَّكَ قَدِ ادَّعَيْتَ‏ عَظِيماً لَمْ يَدَّعِهِ آبَاؤُكَ وَ لَا أَحَدٌ مِنْ بَيْتِكَ وَ نَحْنُ نَسْأَلُكَ أَمْراً إِنْ أَنْتَ أَجَبْتَنَا إِلَيْهِ وَ أَرَيْتَنَاهُ عَلِمْنَا أَنَّكَ نَبِيٌّ وَ رَسُولٌ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ عَلِمْنَا أَنَّكَ سَاحِرٌ كَذَّابٌ.»


اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام مي‌فرمايند: با پيغمبر اكرم بودم كه گروهي از قريش آمدند، و گفتند: يا محمد! تو ادعاي بزرگي كرده‌اي كه پدران تو و احدي از اهل تو اين ادعا را نكردند. ما از تو معجزه‌‌اي مي‌خواهيم كه اگر آن را به ما نشان دهي مي‌فهميم كه تو پيامبر هستي، و الا مي‌فهميم كه ساحر و دروغگويي.


«فَقَالَ: وَ مَا تَسْأَلُونَ؟ قَالُوا: تَدْعُو لَنَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ حَتَّى تَنْقَلِعَ بِعُرُوقِهَا وَ تَقِفَ بَيْنَ يَدَيْكَ فَقَالَ: إِنَّ اللهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ. فَإِنْ فَعَلَ اللهُ لَكُمْ ذَلِكَ أَ تُؤْمِنُونَ وَ تَشْهَدُونَ بِالْحَقِّ؟ قَالُوا: نَعَمْ. قَالَ: فَإِنِّي سَأُرِيكُمْ مَا تَطْلُبُونَ وَ إِنِّي لَأَعْلَمُ أَنَّكُمْ لَا تَفِيئُونَ إِلَى خَيْرٍ وَ إِنَّ فِيكُمْ مَنْ يُطْرَحُ فِي الْقَلِيبِ وَ مَنْ يُحَزِّبُ الْأَحْزَابَ. ثُمَّ قَالَ: يَا أَيَّتُهَا الشَّجَرَةُ إِنْ كُنْتِ تُؤْمِنِينَ بِاللهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ تَعْلَمِينَ أَنِّي رَسُولُ الله فَانْقَلِعِي بِعُرُوقِكِ حَتَّى تَقِفِي بَيْنَ يَدَيَّ بِإِذْنِ اللهِ.»


فرمودند: چه مي‌خواهيد؟ گفتند: درختي كه آنجا هست را بطلب تا نزد تو بيايد. حضرت فرمودند: اگر خداوند اين را امر را به شما نشان داد، شما ايمان مي‌آوريد؟ گفتند: آري ...
حضرت رو به درخت كردند و فرمودند: اگر تو مرا مي‌شناسي بيا.
امير المؤمنين عليه السلام مي‌فرمايد: درخت به طرف حضرت آمد در حالي كه سر و صداي زيادي داشت.
در مقابل پيغمبر ايستاد ...
قريش متحير و مبهوت شدند. گفتند كه امر كن به جاي خودش برگردد و نصف آن نزد شما بيايد.
پيغمبر اكرم صلوات الله عليه و آله امر كردند درخت برگشت و نصف آن جلو آمد.
«فَقُلْتُ: أَنَا لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ إِنِّي أَوَّلُ مُؤْمِنٍ بِكَ يَا رَسُولَ اللهِ وَ أَوَّلُ مَنْ أَقَرَّ بِأَنَّ الشَّجَرَةَ فَعَلَتْ مَا فَعَلَتْ بِأَمْرِ اللهِ تَعَالَى تَصْدِيقاً بِنُبُوَّتِكَ وَ إِجْلَالًا لِكَلِمَتِكَ.»
آن وقت اميرالمؤمنين عليه الصلاة و السلام وقتي اين معجزه ظاهر شد مي‌فرمايد: من اول كسي هستم كه به تو ايمان آوردم ...


نوشتن و گفتن درباره پيشواي ششم حضرت امام صادق عليه‌السلام هم همين‌گونه است يعني وصف آن حضرت در يك سخنراني و يك مقاله و ده و صد مقاله و سخنراني هم امكان ندارد.
 

آشنا....

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون خدا اجرت بده:gol:
او از مادر مهربانتر به فرزند بود و هیچ کس به اندازه او دلسوز امتش نبوده... از معجزات پیامبر (ص) همین مهربانی و دلسوزی کافی بود.
انشاالله روز قیامت ما رو شفاعت کنه.
 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون خدا اجرت بده:gol:
او از مادر مهربانتر به فرزند بود و هیچ کس به اندازه او دلسوز امتش نبوده... از معجزات پیامبر (ص) همین مهربانی و دلسوزی کافی بود.
انشاالله روز قیامت ما رو شفاعت کنه.


مرسی دوست مهربونم.......انشالله این توفیق نصیب هممون بشه..........
ممنون از لطفت
 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
و ...

در جاهلیتی به سر می بریم كه همه چیز و همه كس بازیچه دست تمسخر و الحاد است!!

سردمداران شرك و نفاق ، امروز چون ابوسفیان های دیروز كمر به هجو و حذف اسلام بسته اند!


دیری است كه دشمنان قسم خورده اسلام ، یاوه سرایانه و دیوانه رفتار بر‌محمد (ص)

پیامبر آب و آیینه

رسول پاكی و آزادگی

گستاخی می كنند ...


سران كفر در جاهلیت مدرن بر ساحت قدسی پیامبرِ هدایت و رحمت اهانت و استهزا روا می دارند

غافل از اینكه هتاكیشان را عذاب سخت الهی در كمین است كه:



"هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین كله و لو كره المشركون" (توبه/33)


اینك ای مسلمان! چه جای نشستن؛

كه سكوت تلخ تو در قبال این فتنه برخاسته از آل استكبار،

خود گناهی نابخشودنی و كفری آشكار است

اكنون برخیز كه هنگامه غیرت است ...

 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کناره گیری در لحظات بحرانی

کناره گیری در لحظات بحرانی


کناره گیری از سپاه اسلام در لحظات بحرانی


از عملکردهای منافقان در عصر رسالت، کناره گیری از سپاه اسلام در لحظاتی بود که مسلمانان، سخت به تقویت روحیه نیازمند بودند؛
آنان در چنین لحظاتی به منظور ایجاد تزلزل و اضطراب و دودستگی در صفوف مسلمانان، از سپاه اسلام کناره گیری می کردند.

آنان در جنگ های زیادی به این کار مبادرت ورزیدند، در غزوه ی احد هنگامی که مشرکین قریش به منظور انتقام گیری از مسلمانان با تجهیز سپاه انبوه و امکانات فراوان از مکه به قصد حمله به مدینه حرکت کردند، رسول خدا (ص) نیز پس از مشورت با اصحاب و یاران خویش برای مقابله با نیروی دشمن با هزار نفر سپاه به سمت کوه احد حرکت نمود.

در این موقع که اسلام بیش از هر زمانی به یار و یاور نیاز داشت تا در برابر حمله ی دشمن ایستادگی نموده و از کیان اسلام دفاع نمایند، عبدالله بن ابی، سر کرده ی منافقان از بین راه به بهانه ی اینکه پیامبر (ص) تسلیم نظریه ی جوانان شده و نظر او را نادیده گرفته و نیز به این دستاویز که جنگی نخواهد شد، با سیصد نفر از طرفداران خویش از سپاه اسلام کناره گیری کرده و به مدینه باز گشتند.

در غزوه ی خندق نیز عده ی زیادی از منافقین با بهانه های پوچی و واهی، صحنه ی نبرد را ترک نموده و به خانه های خویش باز گشتند.


در غزوه ی تبوک به هنگام اعزام سپاه اسلام برای جنگ با رومیان، سپاه اسلام در منطقه ای به نام «ثنیه الوداع» اردوگاهی تشکیل دادند. جمعی از منافقین نیز به سرکردگی عبدالله بن ابی اندکی پایین تر، در ناحیه ی «زباب» خیمه های خود را بر پا کردند. عبدالله بن ابی و پیروانش با ایجاد شک و تردید در میان مسلمانان، جمع کثیری را از رفتن به همراه رسول خدا برای جنگ با رومیان بازداشته و از همان جا به مدینه برگشتند.


:gol::gol::gol:



__________
__________

ابن آدم اذا اصبحت معافي في بدنك آمنا في سربك عندك قوت يومك فعلي الدنياالعفاء .

فرزند آدم وقتي تن تو سالم است و خاطرت آسوده است و قوت يك روز خويش راداري ، جهانگر مباش .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 782 ، ح 8740

________
________
 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عید مبعث مبارک..........

عید مبعث مبارک..........

ای سینه ی مجروح ما مجروح طول غیبتت / در بعثت جدت همه چشم انتظار بعثتت
خورشید مکه کی رسد صبح طلوع نهضتت / بت های عالم بشکند با دست عزم و همتت

 
  • Like
واکنش ها: 7742

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بعثت شیعه ز آغاز غدیر است و حراست / بعثت سوم او واقعه ی عاشوراست
پدر شیعه علی، مادر شیعه زهراست / شیعه جان و تنش از آب و گل کرببلاست


 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بت و بتخانه همه ذکر خدا می گویند / سخن از اقرأ و از غار حرا می گویند
حمد حق، مدح رسول دو سرا می گویند / خلق عالم همه تبریک به ما می گویند


 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
از بام و در کعبه به گردون رسد آواز / کامشب در رحمت به سماوات شده باز
بت های حرم در حرم افتاده به سجده / ارواح رسل راست هزاران پر پرواز


 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این چراغی است که تا شام ابد جلوه گر است / این یتیمی است که بر عالم خلقت پدر است
این نجات همه در دامن موج خطر است / این رسولی است که از کلّ رُسُل خوب تر است



 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یا رحمت للعالمین جبریل می خواند تو را / ای منجی کل بشر بیرون بیا از این سرا
تو شهریار عالمی تا چند در غار حرا / ای یوسف مصر وجود از چاه تنهایی درآ



 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
از حرا آیات رحمن و رحیم آمد پدید
با نخستین حرف،قرآن کریم آمد پدید
صوت”اقرا ء باسم ربک” می رسد بر گوش جان
یا که از غار “حرا”خلق عظیم آمد پدید



 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اعمال روز عید مبعث

اعمال روز عید مبعث

عید مبعث از جمله اعیاد عظیمه است و روزى است که حضرت رسول (ص) در آن روز به رسالت برگزیده شد . برای این روز چند عمل ذکر شده است :

* غسل *

روزه،

روز عید مبعث یکى از چهار روزى است که در تمام سال امتیاز دارد براى روزه گرفتن و برابر است با روزه هفتاد سال.

* بسیار صلوات فرستادن. *

زیارت حضرت رسول و امیرالمؤمنین .
 
آخرین ویرایش:

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اعمال شب عيد مبعث

اعمال شب عيد مبعث




27 رجب سالروز بعثت حضرت محمد(ص) از روزهای خوب و متبرکی است که اعمالی برای شب و روز آن ذکر شده تا امکان بهره مندی هرچه بهتر و بیشتر از این فرصت معنوی فراهم شود.

شب مبعث از شبهای متبرکه است و برای آن اعمالی ذکر شده:


* در مصباح از حضرت ابوجعفر امام جواد (ع) روایت شده که فرمود در رجب شبى است که از آنچه که بر آن آفتاب می تابد بهتر است و آن شب بیست و هفتم رجب است که در صبح آن پیغمبر خدا (ص) به رسالت مبعوث شد و براى آن شب اعمالی است که اگر شیعه ای از ما آن اعمال را در آن شب انجام دهد اجر عمل شصت سال می برد.

در مورد این عمل آمده: پس از نماز عشاء هر ساعتى از شب را تا پیش از نیمه آن بیدار شو و دوازده رکعت نماز اقامه کن و در هر رکعت حمد و سوره اى از سوره هاى کوچک مفصل ( مفصل ازسوره محمد است تا آخر قرآن) بخوان.

نمازها دو رکعتی هستند. پس از هر دو رکعت بعد از سلام؛ هفت مرتبه سوره حمد، هفت مرتبه مُعَوَّذَتَیْن، و سوره های توحید و قُلْ یا اَیُّها الْکافِرُونَ هر کدام هفت مرتبه، و سوره قدر و آیة الکرسى هر کدام را هفت مرتبه بخوان.

بعد از اتمام نماز این دعا خوانده شود:


اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً وَلَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فى الْمُلْکِ وَ لَمْیَکُنْ لَهُ وَلِىُّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبیراً اَللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُکَ بِمَعاقِدِ عِزِّکَ عَلَى اَرْکانِ عَرْشِکَ و َمُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ کِتابِکَ وَ بِاسْمِکَ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ وَ ذِکْرِکَ الاْعْلىَ الاْعْلىَ الاْعْلى وَ بِکَلِماتِکَ التّامّاتِ اَن تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اَنْ تَفْعَلَ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ...


ستایش خاص خدایى است که نگیرد فرزندى و نیست براى او در فرمانروایى شریکى و نیست برایش یاورى از خوارى و به بزرگى کامل بزرگش شمار، خدایا از تو خواهم به حق چیزهایى که موجبات عزتت بر پایه هاى عرشت مى باشد و به حق سرحد نهایى رحمتت از کتابت و به نام بزرگتر بزرگتر بزرگترت و به حق ذکرت که والاتر و برتر و اعلى است و به کلمات تام و تمامت....


پس بخوان هر دعایى و حاجتی که داری و درود فرست بر محمد و آلش .


* انجام غسل در این شب مستحب است.

* زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) که افضل اعمال شب عید مبعث است.
 
بالا