پژوهش: چرا برخی از زوج ها بیشتر رابطه جنسی دارند؟

ali199_1991

کاربر بیش فعال
پژوهشگرانی که درباره زندگی جنسی مردم مطالعه می کنند، می گویند زوج ها هر چقدر بیشتر از زندگی جنسی خود رضایت داشته باشند، از رابطه خود نیز راضی ترند.
F886080D-641F-44B9-830E-3473F2BF74E9_w640_r1_s_cx0_cy3_cw0.jpg


آنها همچنین یادآور می شوند برای فهمیدن این که یک زوج تازه ازدواج کرده هتروسکشوال (دگرجنس گرا) چه اندازه لذت می برند و رابطه دارند – یا ندارند – باید به شخصیت های آنها نگاه کرد.

در گزارشی که سی ان ان منتشر کرده است به نقل از پژوهشگران گفته می شود: مشخصا به شخصیت زن نگاه کنید. اگر در باره زندگی خیلی زیاد کنجکاو است و در باز کردن سر صحبت با دیگران مشکلی ندارد، یعنی رابطه جنسی زوج بیشتر است. از سوی دیگر، به نظر نمی رسد شخصیت مرد تاثیر زیادی در دفعات رابطه داشته باشد.

در مطالعه جدید، دو روانشناس دانشگاه ایالتی فلوریدا از ۲۷۸ زوج خواستند یادداشت های روزانه خود را نگاهدارند – چرا که راه معتبرتری برای اندازه گیری دفعات هم آغوشی است – و بعد در آزمایش به اصطلاح پنج ویژگی بزرگ شخصیت شرکت کنند: وجدان کاری، یا چه اندازه سر وقت برای دیدارها و پاسخ به ایمیل ها حاضرهستید؛ توافق، یا چه اندازه برای خوشحال ساختن مردم اشتیاق دارید؛ باز بودن برای تجربه جدید، یا چه اندازه آماده ماجراجویی هستید؛ روان پریشی، یا چگونگی واکنش به دشواری های گوناگون زندگی؛ و برونگرایی، یا چه اندازه می خواهید با دیگران وقت بگذرانید.
پژوهشگران از سه نمونه متفاوت تازه ازدواج کرده ها، اکثرا بین میانه ۲۰ سالگی و اوائل ۳۰ سالگی خواستند برای دو هفته کارهایی را که روزانه انجام می دهند بنویسند و گزارش دهند آیا هر روز رابطه داشته اند، و در این صورت در میزان یک تا هفت چه اندازه اقناع شدند.

اقناع جنسی مقوله دیگری بود. در این مورد، شخصیت های هر دو طرف مطرح بود. برای مردان و زنان، سطوح بالاتر روان پریشی به سطوح پایین تر اقناع ارتباط داشت.
جالب این که باز بودن شوهران برای تجربه جدید رابطه منفی با اقناع داشت، در حالی که در زنانی که اینگونه بودند، اقناع جنسی بیشتر بود. و همچین، شخصیت خود فرد، و نه شریک جنسی آنها بود که با رضایت جنسی رابطه مستقیم داشت.
با این همه، پژوهشگران یاد آور می شوند مطالعه – شامل چهارده روز برای زوج هایی که شاید هنوز در مرحله ماه عسل بودند - نباید معیاری برای تمام زوج ها در تمام مراحل رابطه ها باشد. افزون بر این باید عوامل فرهنگی و نوع رشد، و نیز رابطه دو نفر در مناطق آزاد تر، مانند نیویورک و سانفرانسیسکو در مقایسه با نواحی محافظه کار تر در نظر گرفته شود.
گزارش سی ان ان می گوید با این همه، کسی واقعا نمی داند که زوج های "خوشحال" - چه ازدواج کرده باشند و چه ازدواج نکرده باشند - چند دفعه رابطه واقعا باید داشته باشند. با این همه، به گفته یک محقق، به نظر می رسد که زوج های تازه ازدواج کرده تقریبا هر سه یا چهار روز یک بار رابطه دارند. اما وقتی محققان از زوج ها خواستند تعداد دفعات رابطه را دو برابر کنند، آنها از رابطه جنسی کمتر خوششان آمد.
 

hraha97

عضو جدید
پژوهشگران یاد آور می شوند مطالعه – شامل چهارده روز برای زوج هایی که شاید هنوز در مرحله ماه عسل بودند - نباید معیاری برای تمام زوج ها در تمام مراحل رابطه ها باشد.QUOTE]
در تحقیقات علمی نباید حالت خاص وجود داشته باشد که توضیح بالا نشان می دهد که نمی توان روی این تحقیق حساب ویژه ای باز کرد.
 

Similar threads

بالا