پيري زودرس زناني كه پاي رايانه ها نشسته اند !

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهر: “مايكل پراگر” جراح و متخصص زيبايي است كه موفق شده در ميان زناني كه براي ساعات طولاني پشت رايانه ها مي نشينند، پديده اي به نام “چهره كامپيوتري” را شناسايي كند.
به گفته وي تمامي اين زنان كه از مراجعه كنندگان وي به شمار مي روند، نشانه هايي از سالخوردگي زودهنگام از قبيل چين خوردگي هاي عميق بر روي گردن و صورت دارند. به گفته وي افرادي كه عادت دارند هنگام كار با رايانه و نگاه كردن به نمايشگر اخمهاي خود را در هم بكشند و يا عضلات چشمهاي خود را منقبض كنند با گذشت زمان خطوط عميقي را بر روي چهره هاي خود به وجود خواهند آورد.
به گفته وي آنچه بيش از همه چيز شگفت انگيز است، پژمرده شدن زودهنگام پوست و ماهيچه هاي فك پاييني در زنان به دليل نشستن طولاني مدت در پشت رايانه ها است زيرا نگاه كردن طولاني مدت به سمت پايين ماهيچه هاي گردن را كوتاه كرده و علاوه بر آويزان شدن پوست گردن، غبغب به شكل گردني ثانويه ظاهر مي شود.
وي اخطار مي دهد اين پديده با خو گرفتن هر چه بيشتر نسلها و استفاده ناگزير از رايانه ها در طول روزهاي زندگي پيشرفته تر خواهد شد و طي ۱۰ سال آينده زناني كه از ۲۰ سالگي خود با رايانه ها اخت گرفته اند، ظاهري بسيار پير و پژمرده پيدا خواهند كرد.
وي به بيمارانش پيشنهاد داده است در كنار نمايشگر خود آينه اي قرار دهند تا هر از چند گاهي خود را در آن نگاه كرده و ببينند آيا به نمايشگر اخم كرده اند يا نه زيرا معمولا زماني كه انسانها در حال فكر هستند اخمها را به صورت نادانسته و ناخود آگاه در هم مي كشند.
بر اساس گزارش تلگراف، ايجاد فاصله هاي زماني مناسب و منظم در حين كار براي ورزش دادن ماهيچه هاي گردن يكي از ديگر راه حلهايي است كه مي تواند از پيري زودرس صورت و گردن در زناني كه هميشه پاي رايانه ها نشسته اند، جلوگيري كند.
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولی من شنیدم ضرر استفاده از لپتاب برا اقایون بیشتر از خانوماس
بله اگه لپتاپ رو ران قرار بدن .فکر میکنم با تولید لپتاپهای جدید که گرمای کمتری تولید میکنن و در بعضی موارد خنک هم هستن این مشکل حل بشه.
 

hilari

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من که این روزا برای کارای سمینارم و ... شاید روزی بیش از 7 - 8 ساعت پای سیستم میشینم
فکر کنم همین روزا شکل مامان بزرگا بشم:cry::cry:
 

Similar threads

بالا