پوست شما و صابون های فال سانای

math2

عضو جدید
دوستان حتما با محصولات تخصصی خانواده و سلامت سانای آشنایی دارید و کم و بیش در برنامه های تلوزیونی با محصولات سانای آشنا شدین.

تو بلاگ سانای یه سری اطلاعات مفید در مورد پوست و زیبایی نوشته شده و به انضمام معرفی محصولات مناسب با مشاوره و ... .

ابتدا توضیحات علمی در مورد صابون را خوانده و سپس به توضیحاتی در این رابطه توجه کنید.

لینک سانای بلاگ:
http://sanai.ir/blog/sabonfal
[h=2]معرفی صابون های فال:[/h]
انواع صابون
تاریخچه
صنعت صابون‌سازی ، ریشه در بیش از 2000 سال گذشته دارد. در حفاری‌های بمبئی یک کارخانه صابون‌سازی پیدا شده است. ، و به احتمال زیاد صابون را اولین بار مصریان در دره‌ی نیل ساختند. در حدود ۶۰۰ سال پیش از میلاد ملوانان فنیقی فن صابون سازی را به سواحل مدیترانه بردند. در قرن اول میلادی بهترین صابون از چربی بز و خاکسترهای بدست آمده از سوزاندن چوب درخت آلش به دست می‌آمد.تا پایان قرن هجدهم صابون را از چربی حیوانی و خاکستر چوب تهیه می‌کردند.در همان موقع معلوم شد که می‌توان به جای خاکستر چوب از سود سوزآور که قلیای حاصل از نمک معمولی است استفاده کرد.درهمین زمان روغن های گیاهی نظیر روغن زیتون، روغن نخل، روغن نارگیل، روغن کنجد و روغن سویا جانشین چربی‌های حیوانی شدند.
مواد اولیه صابون
پیه ، ماده چرب اصلی در صابون‌سازی است. مقدار پیه مصرفی ، حدود سه‌چهارم کل روغن‌ها و چربی‌های مصرفی صنایع صابون‌سازی است و مخلوطی است از گلیسریدهایی که از آب کردن چربی جامد گاوی با بخار بدست می‌آید. این چربی جامد با بخار ، گوارش می‌شود و پیه روی آب تشکیل می‌گردد، بطوری که به راحتی می‌توان آنرا از روی آب جمع آوری کرد. به منظور افزایش انحلال‌پذیری صابون پیه را معمولا در داخل ظرف صابون‌سازی یا ظرف آبکافت با روغن نارگیل مخلوط می‌کنند. روغن دنبه (حدود 20 درصد) دومین ماده اولیه مهم در صابون‌سازی است. این روغن که منبع مهمی از گلیسریدهای چرب است، از حیوانات کوچک اهلی بدست می‌آید. تصفیه روغن از طریق آب کردن با بخار یا استخراج با حلال انجام می‌گیرد و اغلب بدون اختلاط با سایر چربی‌ها مخلوط می‌شود.
پاکسازی پوست با صابون مناسب

پاکسازی پوست برای تامین سلامتی آن لازم است وباعث زیبایی ظاهری هم می شود. ، غبار ، دوده موجود در هوا ،عرق ، مواد ناشی از تجزیه سموم، باقیمانده مواد آرایشی که قبلا استفاده شده ، و مواد دیگر موجود در هوا که برحسب موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی متفاوت است، آلودگی های پوستی می باشند که باید از روی آن پاک شوند .این مواد به لایه چربی نازک روی سطح پوست می چسبند و چون این آلودگی ها درون لایه چربی پوست قرار گرفته اند، شستن پوست با آب به تنهایی کافی نیست. چربی آب را دفع می کند و به همین دلیل آب نمی تواند لایه چربی روی پوست را که حاوی ذرات آلودگی است، بردارد و تمیز کند. زیرا همانطور که میدانید آب خالی نمی تواند روغن یا چربی را پاک کند و برای تمیز کردن موثر لایه چربی روی سطح پوست که حاوی آلودگی است، باید از صابون استفاده کرد.
کاربرد صابون برای پوست است تا مو
صابون برای پوست و شامپو برای مو ساخته شده است. کسانی که سرشان را با صابون می شویند قطعا دچار خشکی مو می شوند زیرا مواد قلیایی صابون بسیار بیشتر از شامپو است. برای پوست های چرب، استفاده از صابون های معمولی که خاصیت قلیایی بالایی دارند ایرادی ندارد و باعث خشکی پوست نمی شود. استفاده از صابون زمانی برای پوست درست نیست که فردی ذاتا پوستی خشک داشته باشد. در این صورت استفاده از صابون باعث خشکی بیشتر می شود. برای افرادی که پوست نرمال یا چربی دارند استفاده از صابون برای پوست مضر نیست، اما برای سر حتی موی سر چرب نباید صابون استفاده کرد زیرا باعث خشکی، کدری و شکنندگی مو می شود. افرادی که پوست خشک دارند، می توانند از صابون های خنثی یا pH اسیدی استفاده کنند. شستن صورت
برای شستشوی صورت از صابون ملایم متناسب با نوع پوست استفاده کنید. برای پوست های خشک از صابون دارای مرطوب کننده استفاده کنید.
برای شستشو از آب ولرم، نه خیلی سرد و نه خیلی گرم، استفاده کنید.
نیازی به ساییدن بیش از حد صورت هنگام شستشوی آن نیست.
در زمان خشک کردن صورت از مالیدن شدید پوست خودداری کنید چون ممکن است باعث التهاب پوستی شود. پوست را با ضربه زدن آرام به صورت با حوله ای نرم خشک کنید.
صابون های مرطوب کننده ها
استفاده از همه صابون ها باعث می شود لایه چربی سطح پوست برداشته شود ولی این فقط چربی حاوی آلودگی نیست که پاک می شود بلکه لایه چربی طبیعی پوست که برای حفاظت پوست اهمیت دارد نیز برداشته می شود. به همین دلیل در اثر استفاده از صابون، با حذف لایه چربی طبیعی، پوست خشک می شود. از بین رفتن لایه محافظ پوست احتمال آزار و التهاب پوست را بالا می برد. بنابراین صابون ها حاوی مواد مرطوب کننده مانند لانولین، گلیسیرین و چربی های مختلف گیاهی هستند. این مواد لایه محافظی روی پوست باقی می گذارند تا اثر خشک کنندگی صابون را خنثی کند اما آبکشی پوست و کارکرد خود صابون (در برداشتن چربی) باعث می شود که مرطوب کننده های صابون نیز از روی پوست شسته شوند. بنابراین، بعد از استفاده از صابون ، مرطوب کننده زیادی روی پوست باقی نمی ماند و افرادی که تمایل به خشکی پوست داشته باشند باید از کرم ها یا پماد های مرطوب کننده استفاده کنند و فقط به صابون های مرطوب بسنده نکنند.
صابون های مخصوص پوست چرب
این صابون ها دارای حداقل مقدار مرطوب کننده هستند، به علاوه، حاوی سورفاکتانت هایی هستند که تاثیر ویژه ای در از بین بردن لایه چربی پوست دارند و استفاده از مرطوب کننده باید متناسب با نوع پوست صورت گیرد، افرادی که پوست خشک دارند باید از صابون های حاوی مرطوب کننده استفاده کنند. از طرفی ، برای افراد با پوست چرب و کسانی که آکنه دارند نیازی نیست که از صابون حاوی مرطوب کننده استفاده کنند.
صابون های شفاف
نوع دیگری از صابون هایی که حاوی مرطوب کننده هستند، معمولا غلظت بالاتری از گلیسیرین یا قند های مختلف را دارند. غلظت بالای گلیسیرین باعث شفاف شدن صابون می شود. برخی متخصصان پوست عقیده دارند که گلیسیرین آّب پوست را جذب می کند. در نتیجه در بعضی موارد باعث خشکی پوست می شود. بنابراین بعضی از صابون های شفاف حاوی مرطوب کننده های اضافی هستند و بدین ترتیب صابون های خاصی را می توان برای انواع مختلف پوست، خشک، چرب و معمولی تولید کرد. در مجموع، صابون های شفاف جز صابون های ملایم محسوب می شوند.
صابون های ملایم، هیپو آلرژنیک
صابون هایی هستند که فاقد مواد افزودنی مثل عطرها و مواد رنگی می باشند.استاین ها موادی هستند که از لحاظ آماری احتمال بیش تری برای ایجاد التهاب پوستی و واکنش های آلرژیک دارند. ویژگی دیگر این صابون ها این است که حاوی موادی از گروه بتائین هستند. بتائین ها سورفاکتانت های آمفوتریک ملایمی هستند که سوزش پوستی و چشمی کم تری به وجود می آورند. با این حال، حتی صابون های ملایم نیز ممکن است التهاب پوستی و واکنش های آلرژیک ایجاد کنند، اگر چه احتمال آن از نظر تئوریک کم تر از صابون های معمولی است. صابون های هیپو آلرژنیک برای استفاده ی افرادی با پوست آسیب پذیر و کودکان می باشد.
صابون های مورد استفاده در آکنه
برخی از صابون هایی که برای آکنه استفاده می شوند، حاوی مواد ضد باکتری مانند بنزوئیل پراکسید هستند. بنزوئیل پراکسید ماده ای اکسید کننده و قوی است که به فولیکول مو نفوذ و روی باکتری هایی عمل می کند که در ایجاد آکنه دخالت دارند. صابون های دیگری که در آکنه مورد استفاده قرار میگیرند بیشتر صابون های طراحی شده برای پوست های چرب هستند که خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی دارند. کم کردن چربی پوست به درمان آکنه کمک می کند. باید توجه داشت بیش تر فرآورده هایی که امروزه در درمان آکنه به کار می روند، پوست را خشک می کنند و استفاده ی بیش از حد از صابون های خشک کننده ی پوست به همراه داروهای ضد آکنه که خود اثر خشک کننده روی پوست دارند، ممکن است موجب خشکی شدید پوست شود .
صابون آلوئه ورا
حاوي 5% عصاره آلوئه ورا​
آب رسانی عمقی پوست​
ایجاد حس آرامش و خنکی پوست​
تسکین واکنش های التهابی پوست​
مناسب پوست هاي خشک و حساس​
صابون بابونه
حاوی عصاره طبیعی بابونه​
باعث ضد عفونی شدن پوست می شود​
تسکین دهنده التهابات و آلرژی های پوستی
خاصیت ضد قارچ ، ضد بوی بدن دارد.
خاصیت ضد شوره و ضد اگزما بودن دارد.
ضد آکنه و جوش غرور است.
باعث ترمیم سوختگی، زیبایی پوست می شود.
خاصیت ضد ورم و قرمزی پوست دارد.
مناسب برای پوست های خشک .

صابون بادام
حاوي روغن بادام و100% ارگانیک.
دارای ويتامين هاي A و گروه B
پاک کننده طبيعي و ملايم براي پوست
محو تدریجی حلقه های تیره دور چشم
باعث نرمي، لطافت و شفافيت پوست می شود
درمان برخي عوارض پوستي مانند خشکي و حساسيت

صابون بیربری
دارای عصاره بيربري است که محتوي آلفا آربوتين و آنتي اکسيدان هاي فراوان می باشد.
موثر بر لايه اپيدرم پوست و باعث مهار آنزيم تيروزيناز می شود.
مانع از تجمعات رنگدانه منجر به تيرگي پوست می شود.
محافظ پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید .
باعث شفافیت و روشن شدن پوست می شود.


صابون تی تری
حاوی روغن درخت چای​
با آنتي سپتيک و آنتي باکتريال طبيعي
از بین برنده بوی بد بدن
بهبود دهنده زخم هاي پوستي
درمان عفونت هاي موضعي و آکنه (جوش) .
درمان بيماري هاي پوستي و قارچي
با ترکیبات تالو و روغن گياهي، اسيد چرب نارگيل.
دارای سود کاستيک، سيليکات سديم، روغن تي تري استراليايي .

صابون تی سی سی
ضد جوش، ضد قارچ می باشد.​
آنتی باکتریال و ضد قارچ موثر است.
باعث رفع بوی نامطبوع بدن می شود.
باعث رفع التهاب و قرمزی ناشی از آکنه می شود.



صابون ختمی
حاوي عصاره طبيعي گل ختمي
بدون رنگ و اسانس می باشد.
رفع کک و مک صورت
روشن تر ساختن پوست
حاوی موسیلاژ که باعث نرمی پوست می شود.
درمان کننده اگزما و خارش های پوستی و ضد التهاب است.
براي افراد حساس نسبت به ساير صابون ها مناسب است .​
صابون زیتون
حاوی روغن زیتون 100% ارگانیک.
سرشار از ویتامین A,E
باعث نرمي و لطافت پوست هاي خشک و حساس می شود.
از پوسته پوسته شدن پوست ، مخصوصاً پوست سر جلوگيري می کند.
جلوگيري از شوره زدن پوست سر.
جوان کننده و شاداب کننده پوست .
جلوگيري از شکنندگي و موخوره موي سر.
تحریک نوسازی پوست و تسریع دفع سلول های مرده​
صابون سدر
حاوی عصاره طبيعي سدر می باشد.
بدون رنگ و اسانس می باشد.
بدون اثر تحريک کننده است .
پوست را نرم و لطیف می کند.
درمان عفونت هاي پوستي
تقويت مو و جلوگيري از ريزش و رفع شوره

صابون کالندولا
حاوی عصاره طبیعی گل همیشه بهار​
بدون رنگ و اسانس
نوسازی سلول های آسیب دیده
خاصيت آنتي باکتريال و آنتي سپتيک دارد.
با قدرت نرم کنندگي بالا و برطرف کننده خشکي و ترک هاي پوست
برای درمان برخي ناراحتي هاي پوستي و درماتيت ها مفید است.
باعث تسکين التهابات و تحريکات پوست مانند خارش می شود.
مناسب براي انواع پوست به ويژه پوست هاي حساس و خشک.
آثار و علائم افزايش سن را برطرف می سازد.

صابون کرمدار25%
دارای 25 درصد کرم، ویتامین E و لانولین
مخصوص پوست‌های خشک
با اسانس کرم
خاصیت رطوبت رسانی عمقی پوست​
باعث نرم و لطیف شدن پوست می شود.


صابون گلیسیرینه
رطوبت رسان قدرتمند پوست های خشک
حاوي 8% گليسيرين
کمک به درمان آکنه
سازگار با انواع پوست است
باعث درخشش و جذابیت پوست می شود.
از خشک شدن پوست جلوگيري می کند.
رفع چروک ریز و یا خارش های ناشی از کم آبی پوست​
باعث حفظ رطوبت پوست و نرم و لطيف شدن آن می شود.

گليسيرينه کودک
رطوبت رسان قدرتمند پوست های خشک​
رفع چروک ریز و یا خارش ناشی از کم آبی پوست​
دارای 8% گليسيرين
حاوي روغن هاي گياهي کاملاً طبيعي
خاصیت تقويت کننده و مغذي پوست
باعث التیام و تسکین اگزما می شود.
قرمزی ، خارش سوزش و کشیدگی پوست را برطرف میکند.

صابون گوگرد10%
آنتی باکتریال و ضد قارچ قوی
مناسب جهت پوست هاي چرب
درمان موثر آکنه​
کاهش ترشح غدد چربی​
حذف سلول های مرده جمع شده در سطح پوست​
برای درمان بيماري هاي درماتيت سبورئيک مفید است
برای درمان عفونت هاي قارچي، انگلي پوستي و اگزما مفید است
 

Similar threads

بالا