پوست زیبا با مطالعه و ورزش/راه‌های زیبا شدن پوست

Majid Nemo

عضو جدید
[h=1]پوست زیبا با مطالعه و ورزش/راه‌های زیبا شدن پوست[/h][h=2]خبرگزاری تسنیم: برخی رفتارها از جمله ورزش، شادی و مطالعه باعث زیبایی رنگ چهره می‌شوند. همچنین ،مصرف نخود، آبگوشت بدون نان، تخم مرغ عسلی به زیبایی پوست کمک می‌کند.[/h]


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سرما، باد و عدم شست‌و‌شوی پوست از عوامل زشت شدن و تیرگی پوست هستند وبرخی عوامل سبب زردی پوست می‌شوند؛ مانند غم و غصه، سوء تغذیه، افراط در نزدیکی جنسی، درد بدن، گرمای شدید، نوشیدن آب راکد، خوردن سرکه به مقدار زیاد و خوردن و بوییدن زیره.
در دایرة المعارف پزشکى آمده است:
خواص تصفیه کننده کاسنى یک عقیده عمومى است و مخصوصاً براى کسانى که در فصل بهار پوست بدنشان جوش مى‌زند، تجویز مى‌شود.
لئونس کارلیه مى‌نویسد: «طبق مطالعات جدیدى که بر روى آثار شفابخش کاسنى به عمل آمده است معلوم شده که کاسنى براى تمام اعضاى داخلى از قلب و جگر و معده مفید است و آن‌ها را به فعالیت سالم وامى‌دارد، کاسنى مساوى است با خون پاک، مساوى است با رنگ رخسار شاداب و زنانی که به زیبایى خود علاقه دارند نباید آن را فراموش کنند. آثار کاسنى در ابتداى مصرف آن ضعیف و غیر محسوس است به همین جهت است که باید به مصرف آن مداومت داد تا با مرور ایام آثار شفابخش آن ظاهر شود.

راه‌های زیبا شدن پوست
جریان داشتن صحیح خون به زیر پوست باعث روشنایی و سرخی دل نشین و زیبایی می‌شود. برای تولید خون خوب بایداز موادغذایی مانند نخود، تخم مرغ عسلی، آبگوشت، عرقیات گیاهی و انجیر مصرف شود.
اگر کسی بر اثر بیماری رنگ چهره‌اش زشت شده باشد، باید انجیر خشک مصرف کند.
داروهای زیبا کننده پوست
- سبزی‌هایی که باعث زیبایی رخسار می‌شوند عبارتند از: ترب، تره، پیاز، کلم و سیر.
رفتارهای زیبا کننده پوست
- برخی رفتارها نیز باعث زیبایی رنگ چهره می شوند؛ از جمله ورزش، شادی و مطالعه.
انجمن تحقیقات طب سنتی عنوان می‌کند: ایران ضماد آرد باقالی، آرد گندم، آرد جو، آرد نشاسته، آرد نخود، آرد برنج، آرد عدس، زنبق، انجیر، کندر، پوست تخم مرغ، بادم تلخ، بادام شیرین، بذر خیار، بذر خربزه و آرد بذر ترب، نشاسته، مخلوط کتیرا و شیر، شیرتازه، سفیده تخم مرغ و آب پز شنبلیله برای زیبایی پوست مفید است.

نسخه: یک جزء آرد باقالی، یک جزء آرد جو، یک جزء آرد نخود، نیم جزء عدس بی پوست، نیم جزء کتیرا، نیم جزء نشاسته و دو جزء بذر خربزه را با مقداری زعفران مخلوط کن و شب بر چهره بمال و فردای آن شب با آب پز بنفشه و امثال آن چهره را بشوی.

نسخه: آرد باقالی، آردجو، آرد نخود و نان بدون سبوس را با سفیده تخم مرغ مخلوط کن و بر چهره بمالند.


 

Similar threads

بالا