پهپاد جاسوسی بوئینگ آماده دومین تست پرواز

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] پهپاد جاسوسی بوئینگ آماده دومین تست پرواز

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91112313792
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱



بوئینگ با انجام بروز رسانی در برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری هواپیمای بدون سرنشین Phantom Eye، به زودی دومین تست پرواز هواپیما در ارتفاع بالاتر را انجام خواهد داد.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نسل جدید هواپیمای بدون سرنشین بوئینگ با هدف پاسخگویی به نیاز ارتش آمریکا برای پهپادهای جاسوسی و شناسایی با قابلیت پرواز طولانی در ارتفاع بسیار بالا، طراحی و مورد آزمایش قرار گرفته است.
طول بال های این پهپاد 46 متر است که در مرحله نهایی قابلیت پرواز در ارتفاع 65 هزار پایی (19هزار و 800 متری) و حمل محموله ای به وزن 204 کیلوگرم را دارد.
سیستم نیروی محرکه با سوخت هیدروژن مایع نیز امکان پرواز در ارتفاع بالا به مدت چهار روز پیاپی را فراهم می کند.
نخستین مرحله آزمایش پهپاد جاسوسی Phantom Eye ماه ژوئن 2012 (تیر ماه) در ارتفاع چهار هزار و 80 پایی (یک هزار و243 متر) با سرعت 115 کیلومتر در ساعت انجام شد، اما ارابه های فرود (landing gear) در اثر برخورد با محل فرود در پایگاه نیروی هوایی ادوارد در کالیفرنیا شکسته شد.
کارشناسان بوئینگ با ارتقای سیستم فرود، بهبود سیستم پرواز خودکار و پمپ های سوخت موتور، گام مهمی برای آغاز دومین مرحله تست پرواز در ارتفاع بالاتر برداشتند.
تست تاکسی (taxi testing) پهپاد جاسوسی بوئینگ در تاریخ ششم فوریه 2013 میلادی (18 بهمن) با رسیدن به سرعت 74 کیلومتر در ساعت به منظور آماده سازی برای دومین تست پرواز انجام شد.
انجام تست های تاکسی گام مهمی برای تست های پرواز در ارتفاع بالاتر محسوب می شود.
انتهای پیام
پهپاد جاسوسی Phantom Eye شرکت بوئینگ



 
بالا