پنل های خورشیدی آفریقا و خاورمیانه ظرفیت تولید سالانه ١٠ گیگاوات برق دارند

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار


مرکز تحقیقات ان پی دی سولاربوز (NPD Solarbuzz) در آخرین گزارش خود از گسترش بازارهای پنل خورشیدی در کشورهای خاورمیانه و آفریقا خبر داد.

به گزارش انرژی هاب و به نقل از شانا، مرکز تحقیقات ان پی دی سولاربوز اعلام کرد: بازاهای پنل خورشیدی، در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه طی پنج سال آینده در مقایسه با سال ٢٠١٣، چهار برابر پیشرفت می کند.


این گزارش نشان می دهد بازارهای پنل خورشیدی این کشورها در سال ٢٠١٢، سالانه ظرفیت تولید ١٤٠ مگاوات برق داشتند که این رقم با توجه به سرمایه گذاریهای صورت گرفته، در سال ٢٠١٣ به یک گیگاوات رسیده است.


بنابر پیش بینیهای این مرکز ظرفیت سالانه تولید برق در سال ٢٠١٤ به ١.٦ گیگاوات و تا پایان سال ٢٠١٨ به ٤.٤ گیگاوات می رسد.


مرکز تحقیقات ان پی دی سولاربوز در گزارش خود گفته است میل شدید کشورهای خاورمیانه به افزایش صادرات نفت و گاز، علت اصلی پیشرفت حوزه ی انرژی خورشیدی است.


این مرکز همچنین پیشبینی کرده است عربستان سعودی تا سال ٢٠١٦ تبدیل به بزرگترین تولید کننده برق با استفاده از انرژی خورشیدی در منطقه شود.


مرکز تحقیقات ان پی دی سولاربوز در باره کشورهای آفریقایی اعلام کرده است: افرایش تولید انرژی به وسیله این کشررها، سبب بهبود اوضاع اجتماعی و اقتصادی آنها می شود که این، مهمترین دلیل سرمایه گذاری این کشورها در حوزه ی انرژی خورشیدی است.


در گزارش این مرکز آمده است که در سال ٢٠١٨ کشورهای آفریقایی با استقاده از انرژی خورشیدی در مجموع ٢.٢ گیگاوات برق تولید می کنند.
 
بالا