پنج مهارت ارزشمندي كه يك كارمند بايد داشته باشد

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
انجمن ملی دانشجویان و کارمندان ایالات متحده (NACE) در پژوهشی که ‌روی ۲۶۰ کارمند صورت داده، این پنج مهارت را به ترتیب اهمیت، جزو ارزشمند‌ترین مهارت‌های یک کارمند طبقه‌‌بندی کرده است.

کار تیمی و گروهی: افرادی که ‌مهارت کار گروهی بالاتری ‌دارند، در شغل خود از جایگاه محکم تری برخوردارند. در کار گروهی افرادی که توانایی دیدن نقشه وسیع‌تر را داشته و در محدوده تخصص خود فرا‌تر از موضوعات کاری روند، در جایی که لازم باشد رهبری تیم را بر عهده می‌گیرند؛ این افراد از مهم‌ترین دارایی‌های هر شرکت هستند.

تصمیم‌سازی: توانایی نگاه از منظر‌های متفاوت و برآورد و سنجش خروجی‌های احتمالی هر تصمیم ‌و سپس مشخص ساختن و دفاع از مسیری مشخص‌ به شدت مورد نیاز شرکت‌ها هستند.

ارتباط‌ گیری: توان خواندن و نوشتن و سخن گفتن به شکل واضح از نیازهای اساسی هر جوینده کار است؛ اما افرادی که قادر به آن باشند تا مفاهیم تکنیکی پیچیده را به گونه‌ای واضح و بدون ابهام برای گستره عظیمی از مخاطبان تشریح کنند، از قدرت ارتباط گیری بالایی برخوردار بوده و با سایرین به کلی متمایزند.

طرح‌ریزی و اولویت‌بندی: روش جزئیات محور، نگاه رو به جلو‌ و تفکر خلاقانه، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای رقابت شرکت‌ها در دنیای فعلی است. این موضوع و اهمیت آن بیش از همه مربوط به اختصاص منابع محدود و گران قیمت در موارد ضروری و مورد نیاز است.

پژوهشگری و تفکر انتقادی: قرار نیست پاسخ همه پرسش‌ها را دانست؛ اما باید دانست از ‌کجا و از چه طریق به پاسخ آنها رسید.

منبع: linkedin
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
ghazal1991 مهارت های مدیریتی آموزش های مدیریتی 2

Similar threads

بالا