پنج زاویه جدید و خلاقانه برای ثبت عکسهای حرفه ای

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز

بعضی وقتها فقط کافیه زاویه دوربین رو عوض کنید، تا قاب و ترکیب بندی کاملا متفاوتی به دست بیارید. اگه به دنبال عکاسی خلاقانه هستید و دوست دارین عکسهاتون رنگ و بوی خاص خودشون رو داشته باشند، باید به فکر امتحان کردن ترفندهای جدید باشید و از تغییر نترسید. امروز میخوایم ۵ تا زاویه عکاسی آشنا بشیم که امتحان کردنشون میتونه باعث خلق عکس های خوب و با کیفیتی بشه.


1) کاملا رو به بالا




احتمالا اینجور عکسها رو قبلا زیاد دیدی. این زاویه عکاسی باعث میشه مخوف بودن جنگل و درخت ها بیشر توی عکس معلوم بشه. برای این کار میتونید دوربین رو روی زمین بگذارید و با سلف-تایمر عکس بگیرید.



2) بشین پایین
این زاویه برای عکاسی کمتر استفاده میشه، و به همین خاطر میتونه تاثیر جالبی رو عکسهاتون بذاره. به این زاویه، زاویه دید کرمی هم میگن که برای قرار گرفتن در اون باید به زمین خیلی نزدیک باشید.



3) دوربین رو کج کنید

مشکل اصلی عکس گرفتن از چیزهایی که زیادی دراز هستند، فضای اطرافشونه. با کج کردن دوربین میتونید فضای بیشتری از قاب رو پر کرده و عکس واقع گرایانه تری بگیرید. یک بار امتحان کنید!



4) اغراق کنید


همه عکس مکان های مشهور رو دیدم، و نکته ای که قابل توجهه اینه که فرقی نمی کنه چه کسی این عکس ها رو گرفته، چون همه شون شبیه به هم هستند. برای ایجاد کمی تغییر و تنوع در مدل عکاسی تون، میتونید زاویه های غیر عادی رو امتحان کنید.



5) روی زانو بنشین
همه دوست دارن از قسمت بالایی بدن عکس بگیرن. شما میتونید با زانو زدن و عکاسی از محدوده زانو به پایین، یه مجموعه عکس جالب درست کنید. این زاویه با زاویه چشم کرم فرق می کنه و در اینجا مهمه که پس زمینه رو تمیز و بدون جزئیات اضافی نگه دارید..


 

Similar threads

بالا