پنج توصیه برای عکاسی از پرندگان در حال پرواز

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عکاسی از پرندگان در حال پرواز یکی از پرطرفدارترین زمینه های عکاسی در عکاسی حیات وحش است اما با یکبار تسلط یافتن بر تکنیک عکاسی این کار ،می توانید مناظری دیدنی ثبت کنید.شما نیاز به فضایی باز دارید چراکه ثبت عکس از گروهی از پرندگان همواره از ثبت پرواز یک پرنده تنها آسانتر بوده است. آماده کردن لنز های تله فوتو و تنظیمات Exposure را فراموش نکنید.
بدست آوردن نتایجی عالی
قوها و غازها پرندگان سریعی در پرواز نیستند که این امر آنها را به سوژه هایی مناسب برای پیشرفت در عکاسی ، برای شما تبدیل می کند.
مکان هایی مثل پارک ها یا جاهایی را که پرندگان به مردم عادت کرده اند و بنابراین کار شما در آنجا راحت تر است ، برای عکاسی انتخاب کنید. عکاسی از پرندگانی که مستقیما به سوی شما پرواز می کنند به دلیل اینکه نیازی به حرکت دادن دوربین برای قاب بندی ندارید ، راحت تر است.
ثبت عکس از گروه هایی از پرندگان در
حال پرواز مثل لک لک ها یا غازها هم می تواند مناظری دیدنی بیافریند. بازهم باید تکرار کنم که عکاسی از گروهی از پرندگان بسیار آسانتر از عکاسی از یک پرنده تنها است.

اگرچه شما می توانید در حین عکاسی از حرکت دادن دوربین تان خودداری کنید اما این امر محدودیت هایی برای شما به همراه خواهد داشت. فراگرفتن تکنیک صحیح عکاسی قبل از شروع به عکاسی از پرندگان می تواند در ثبت عکس هایی حرفه‌ای تر به شما کمک کند. پاهایتان را به اندازه عرض شانه هایتان باز کرده و محکم سر جای خود بایستید. آرنج هایتان را به پهلویتان چسبانده و سپس نیم تنه بالایی تان را به جلو خم کنید.
سوژه را با لنز دوربین دنبال کرده وسعی کنید که آنرا درون قابتان ساکن نگه دارید. برای افزایش دادن شانس موفقیت تان در ثبت یک عکس زیبا ، عکس هایی پیاپی را با به کارگیری بالاترین سرعت شاتر ثبت نمایید.
فوکوس را به حالت خودکار یا در دوربین های Canon به حالت AI تنظیم کنید . با دنبال کردن سوژه بوسیله لنز فوکوس همواره بر روی آن خواهد ماند.
عکاسی از سوژه های در حال حرکت
ثبت عکس از سوژه های در حال پرواز ، اگر با سرعتی یکنواخت حرکت نمایند بازهم به مهارت ویژه ای نیاز دارد. بهتر است که قاب را روی پرنده ببندید و فضای کافی برای پرواز آن را هم در نظر بگیرید.
من مرتبا نقطه فوکوس را در پشت دوربینم بر اساس جهت حرکت سوژه تغییر می دهم و بنابراین می توان همیشه فوکوس را به طور دقیق کنترل کنم و مطمئن باشم که همواره فوکوس روی سوژه مورد نظر قرار داشته باشد.
تا جایی که امکان دارد سعی می کنم در حالتی از سوژه عکس بیاندازم که آنرا در موقعیتی از حال طبیعی اش نشان دهد. سعی می کنم که سوژه را در گوشه ای از قاب قرار دهم وبنابراین فضای زیادی از قاب بوسیله محیط اشغال شود. عکس هایی شبیه به این کلا احساس و قصه ای متفاوت را به ببیننده القا می کند.
گروهی از پرندگان که خیلی سریع حرکت می کنند می تواند فوکوس خودکار را با مشکل مواجه کند. بهتر است که از فوکوس تک نقطه ای بجای فوکوس خودکار در این موارد بهره بگیرید.

اثرات Exposure
طلوع و غروب خورشید بهترین زمان برای ثبت عکس از حیات وحش به شمار می روند. و پرندگان در حال پرواز هم جزئی از حیات وحش به حساب می آیند.
هنگامی که آسمان به رنگ سرخ درآمده و نور به قدر کافی برای ثبت عکس با جزئیات کامل وجود داشته باشد ، به عکاسی بپردازید.
هنگامی که هوا روشن است و قصد دارید از پرندگان عکس بگیرید، بهتر است که میزان exposure را برای روشن تر ساختن عکس افزایش دهید. میزان این افزایش به سوژه مورد نظر شما بستگی دارد پس هیستوگرام را در هر زمان که ممکن است چک کنید. اگر در پس زمینه تصاویر شما درخت یا تپه وجود دارد ، بهتر است درخشندگی را تقریبا متوسط انتخاب کرده و آنرا به طور دستی تنظیم نمایید.

مجهز بودن به تجهیزات پیشرفته عکاسی نمی تواند ثبت عکس هایی خارق العاده را تضمین کند اما می تواند شانس موفقیت شما را در ثبت چنین عکس هایی افزایش دهد. لنز های سریعتر در این موارد همواره بر سایر لنز ها ترجیح داده می شوند. اما لنزهایی که گشودگی دیافراگم آنها از f/2.8 تا f4 است گران تر و سنگین تر هستند . به جای استفاده از آنها بهتر است ISO را برای دست یافتن به سرعت شاتر مورد نیاز افزایش دهید.
قوها بزرگ هستند و به کندی پرواز می کنند. این دلایل آنها را به سوژه هایی ایده آل برای تمرین عکاسی از پرندگان در حال پرواز بدل می کنند.

فاکتور برش در سنسورهای کوچکتر در دوربین های SLR بدین معنی است که شما به استفاده از لنزهای بزرگ تله فوتو نیاز ندارید. در نهایت داشتن دانشی از نحوه رفتار سوژه مورد نظر ، پشتکار و ثبات قدم و استعداد و بینش شخصی می توانند عواملی تعیین کننده در موفقیت شما باشند.
هیستوگرام را در مواقعی عکس ها مبهم شده اند چک کنید . شاید به افزایش میزان Exposure نیاز داشته باشید.
 

Similar threads

بالا