پنج بازی برتر تلفن همراه ( پلتفرم های مختلف )

Arman 512™

عضو جدید
پیشرفت‌ بازی‌های همراه در این چند سال به اندازه‌ای سریع و چشمگیر بوده که در بحث بازی‌های ویدیویی به هیچ وجه نمی‌توان از این بخش چشم‌پوشی کرد. در ادامه این متن از پنج بازی همراه برتر سال از دیدگاه عصر ارتباط نام خواهیم برد. البته قبل از هر چیز باید اشاره کرد این بازی‌ها از میان بازی‌های معرفی‌شده توسط عصر ارتباط در سال 90 انتخاب شده‌اند و در این انتخاب، سال انتشار بازی ملاک نبوده است.




آسمان به‌هم‌ریخته (Rogue Sky)

پلتفرم: ios



آسمان به‌هم‌ریخته به دلیل گرافیک بالا، ایده نو و سیستم کنترلی روان به عنوان یکی از پنج بازی همراه برتر سال انتخاب شده است. کنترل بالون خندان به شما سپرده شده و در هر مرحله باید ماموریت خواسته‌شده را با موفقیت به پایان برسانید. ماموریت‌های خواسته‌شده از نابود کردن تمام بالون‌های دیگر تا جمع‌آوری انرژی کافی با به دست آوردن گوی‌های نارنجی متغیر هستند. کنترل بازی با استفاده از صفحه‌ لمسی آی‌فون به راحتی صورت می‌گیرد و برای گردش به چپ و راست باید از دو کلید مجازی ساده روی صفحه‌نمایش استفاده کنید و برای شلیک به بمب‌های معلق و بالون‌های دشمن از کلید کوچک وسط صفحه‌نمایش استفاده خواهید کرد. ضمن پرواز و صعود در این آسمان به‌هم‌ریخته باید مراقب برخورد به ابرهای سیاه بارانی با رعد و برق‌های مهلک و بمب‌های معلق در آسمان هم باشید.





برداشت (The Harvest)

پلتفرم: ویندوزفون7




بازی برداشت به خوبی نشان داد که گوشی‌های مبتنی بر ویندوزفون7 نیز در زمینه بازی‌های ویدیویی می‌توانند رقبای جدی برای گوشی‌هاي مبتنی بر اندروید و iOS باشند. بازی برداشت یک بازی نقش‌آفرینی با گرافیک سه‌بعدی و بسیار زیباست ضمن اینکه در این بازی به خوبی از قابلیت‌های گوشی ‌همراه برای کنترل بخش‌های مختلف بازی استفاده شده است. محیط‌ها، کاراکترها و جلوه‌های بصری همگی با جزییات بالا طراحی شده‌اند به گونه‌ای که نمی‌توان تفاوتی میان گرافیک بازی و عناوین سطح بالای کنسول دستی PSP قائل شد. برای حرکت در محیط وسیع بازی تنها کافی است دست خود را روی صفحه‌نمایش لمسی تلفن همراه حرکت دهید و برای شلیک روی نیروهای دشمن ضربه بزنید. امکان استفاده از توانایی‌های ویژه هم وجود دارد و به عنوان نمونه با دو ضربه کوچک روی کاراکتر خود می‌توانید یک ضربه مهلک و کشنده روی زمین وارد کنید. در این بازی به غیر از صداگذاری تاثیرگذار به خوبی از لرزاننده تلفن‌ همراه در انتقال حس انفجارها و ضربه‌ها استفاده شده است. در برداشت، یک سیستم پیشرفت قابل مقایسه با سیستم‌ پیشرفت‌های موجود در بازی‌های نقش‌آفرینی برجسته وجود دارد. برداشت به اندازه‌ای پردازنده گوشی همراه شما را به کار می‌گیرد که می‌توان به آن لقب سیاهچاله باتری داد.





عنکبوت حریص (Greedy Spider)

پلتفرم: اندروید




فاکتور خلاقیت در موفقیت بازی‌های همراه از هر فاکتور دیگری تاثیرگذارتر است. پرندگان خشمگین بهترین دلیل برای اثبات این موضوع است و بازی «عنکوبت حریص» نیز به همین دلیل به عنوان یکی از پنج بازی ‌همراه برتر سال انتخاب شده است. عنکبوت‌ها یک مهمانی ساختگی برای حشرات ترتیب داده‌اند و با گول زدن حشرات شامی لذیذ برای خود تدارک دیده‌اند. در بازی «عنکبوت حریص» وظیفه شما آزاد کردن حشرات از تارهای تودرتوی عنکبوت‌هاست. حشرات در تار عنکبوت حریص بازی گرفتار شده‌اند و به ترتیب باید بندها را از دست و پای حشرات جدا کنید. با هر حرکت شما، عنکبوت بازی نیز یک گام به سمت حشره دردام‌افتاده نزدیک‌تر می‌شود تا مشخص شود شما زودتر حشره را نجات می‌دهید یا عنکبوت زودتر به شام خوشمزه‌اش می‌رسد. با پیشرفت در بازی بر تعداد حشرات گرفتارشده و پیچیدگی تارها افزوده می‌شود و باید با دقت بیشتری تارها را جدا کنید. در این عنوان بیش از 100 مرحله گوناگون با درجه سختی متفاوت وجود دارد. عنکبوت حریص با یک ایده ساده به خوبی قوه استدلال شما را به کار خواهد گرفت و به همین دلیل این بازی یکی از خلاقانه‌ترین و در نتیجه برترین بازی‌های همراه سال است.





Trial Xtreme 2 HD

پلتفرم: اندروید




سری بازی‌های Trial همواره پایه ثابت کنسول‌های مختلف بوده‌اند؛ بازی‌هایی که در جریان آنها وظیفه حفظ تعادل موتورسیکلت و موتورسوار در زمین‌های ناهموار با موانع مختلف به بازی‌کننده سپرده می‌شود. در کنار حفظ تعادل بازی‌کننده‌ها باید به فکر انجام حرکات آکروباتیک و نمایش مهارت موتورسواری خود باشند و به همین دلایل Trial Xtreme 2 HD را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین عناوین بررسی‌شده سال گذشته نامید. در این نسخه گرافیک بازی پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده اما طبق انتظار گیم‌پلی تغییری نداشته است. همچنان یک کلید برای گاز دادن و یک کلید برای ترمز کردن در اختیار دارید ضمن اینکه با استفاده از دو کلید چپ و راست باید در موقعیت‌های مختلف تعادل موتور خود را حفظ کنید. وجود 12 مرحله متنوع با شکل و شمایل و موانع متفاوت از جمله ویژگی‌های مثبت بازی است ضمن اینکه در هر مرحله می‌توانید در کسب امتیاز بیشتر با دیگر دوستان رقابت کنید و در نتیجه بازی تا مدت‌ها تازگی خود را حفظ خواهد کرد.





عملیات سیاه: زامبی‌ها (Call of Duty Black Ops Zombies)

پلتفرم: ios




ظاهرا در هر بخش از دنیای بازی‌های ویدیويی باید نامی از ندای وظیفه برده شود. مرحله پایانی و البته عجیب و غریب ندای وظیفه: عملیات سیاه این بار به صورت یک بازی همراه مجزا روی آی‌فون منتشر شده است تا کاربران آی‌فون به لطف این بازی یک زامبی‌کشی پرهیجان به راه بیندازند. بازی همان سبک نمونه اصلی خود را دارد و همانند نسخه‌های پرطرفدار همنام خود از گرافیک خوبی نیز برخوردار است. سیستم کنترلی بازی، زامبی‌کشی را بسیار آسان‌تر کرده است به این صورت که با حرکت انگشت دست روی قسمت سمت راست و چپ صفحه‌نمایش زاویه دوربین تغییر می‌کند و با ضربه زدن روی صفحه‌نمایش از اسلحه‌تان استفاده می‌کنید. وجود اسلحه‌های متنوع و جلوه‌های تماشایی شما را به ادامه عملیات و کسب امتیازهای بیشتر ترغیب می‌کند. بازی «زامبی‌ها» به دلیل گرافیک مناسب، سیستم کنترلی روان، گیم‌پلی وسوسه‌انگیز و البته نام ندای وظیفه یکی از بهترین بازی‌های تیراندازی اول‌شخص منتشرشده روی پلتفرم‌های همراه به شمار می‌آید.
 

Similar threads

بالا