پمپی، شهری سوخته در زیر خاکستر های آتش فشانی

abines

عضو جدید
پمپی یکی از هزاران اثر جهانی ایتالیا می باشد، این شهر باستانی در جنوب ایتالیا در نزدیکی شهر ناپل واقع شده است. شهر سوخته پمپی نزدیک به 1700 سال در زیر خاکستر های آتش فشانی "وزوو" مدفون بوده است.

کشور ایتالیا یکی از تاریخی ترین و زیباترین کشور های اروپایی است که در تور اروپا مقصد سفر بسیاری از گردشگران نقاط مختلف دنیا می باشد. شهر سوخته پمپی یکی از جاذبه های تاریخی و فوق العاده کشور ایتالیا می باشد.برای آشنایی بیشتر با این شهر تاریخی با ما در تور اروپایی ندای ارژنگ همراه باشید.
امروزه شهر پمپی به عنوان یک اثر جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است و یکی از پر بازدید ترین سایت های گردشگری در تور ایتالیا به شمار می رود.پمپی، پایگاه باستان شناسی در کشور ایتالیا به حساب مِی آید.


[h=3]تاریخچه شهر پمپی[/h]
[h=3][/h]
[h=3][/h]
از تاریخ شهر پمپی اطلاعات چندانی در دسترس نمی باشد اما بر اساس مطالعات باستان شناسی قدمت این شهر به 8 قرن قبل از میلاد باز می گردد. این شهرقبل از مدفون شدن در زیر خاکستر های آتش فشانی به مدت 600 سال به عنوان مهم ترین بندر ایتالیا قلمداد می شد. بنا بر اطلاعاتی شهر پمپی را قومی به نام (اوسی) که در مرکز ایتالیا می زیسته اند بنا کرده اند.این شهر به دلیل قرارگیری در بهترین موقعیت جغرافیایی خلیج ناپل، محل مناسبی برای تردد دریانوردان فنیقی و یونانی شد؛ به طوری که بعد از مدتی پمپی، گذرگاهی مهم برای ورود اجناسی شد که از دریا وارد و به ایتالیا یا رم فرستاده می شد.
این شهر زیبا به عنوان تفرجگاه ثروتمندان در آن زمان به حساب می آمد. شهر پمپی در سال 62 میلادی با وقوع زلزله ویران شد اما بعد از آن بازسازی شد و تا صبح گاه سال 79 میلادی که به مرحله نابودی کامل رسید زندگی در آن جریان داشت.


[h=3]نحوه کشف شهر سوخته پمپی[/h]
[h=3][/h]
[h=3][/h]
در سال 1748 کشاورزی که در این منطقه مشغول به کندن زمین بود به طور اتفاقی چند مجسمه را در دل خاک می یابد همین مجسمه ها باعث کشف شهر سوخته پمپی می شود. این شهر بعد از فوران آتش فشان "وزوو" در زیر تلی از خاکستر به ضخامت 2 تا 3 متر مدفون شده بود که 2000 نفر از جمعیت 20000 هزار نفری این شهر بر اثر همین اتفاق جان خود را از دست داده اند. تابلو های نقاشی، سکه های رومی، ظروف مختلف و اجساد مردمی که به صورت مجسمه از دل خاک بیرون کشیده شده اند از هزاران شی کشف شده در این شهر است که در موزه شهر ناپل نگه داری می شوند.

 
بالا