پس از خريدن پرايد اين كارها رو روش انجام بديد

Arminiya

عضو جدید
آقا كسي كه 9 تومن داره پرايد بخره به نظر من اشتباه ميكنه سمند 86 نميخره
من ميگم 7 تومن بده 83 سمند بخره 1 تومن خرج كنه عروسكش كنه...1 تومنم مابالتفاوت هزينه هاشون...

خدا نكرده با پرايد تصادف كنه 5 تومن خرج سلامتيش كنه خوبه يا با سمند تصادف كنه 1 قرون خرج نكنه خوبه؟
ديد بلند داشته باش داداش
اين مسعله رو خودم تجربه كردم
يا علي
نمیدونم بحث من و شما که هر دو یه نظر داریم سر چی میتونه باشه
حرفتون رو قبول دارم ولی کلی گفتم اتومبیل های ما بدرد نمیخورن
چاره نیست از بین بد و بدتر باید بد رو انتخاب کرد
 

eng.b.ch

عضو جدید
در مورد ماشین صفر و دست دوم هر کی نظر خاص خودشو داره ..
به هر حال هر دو طرف موقعیت رو در نظر میگیرن و واسه انتخابشون دلایل خاص خودشون رو دارن .
یکی مثل دوستمون Dieas به نظرش دست 2 به نظرش بهتره . یکی هم مثل من اگه از بی ماشینی بمیرم هم حاضر نیستم واسه ماشین دست 2 حتی یک ریال هم پول بدم.
من شخصا حاضرم 9 تومن بدم پراید 111 مدل 90 بگیرم ولی سمند یا 206 یا هر ماشین دست 2 دیگه سوار نشم.چون اصلا نمی تونم به ماشین که قبلا دست کس دیگه ای
بوده اطمینان کنم و نمیدونم چطوری باهاش رفتار کرده .
در این که بدنه و شاسی 405 و سمند (به خصوص سمند ) از پراید قوی تره اصلا شکی نیست ..
تجربه شخصی : اگه یه بچه ی یکم تپل رو کاپوت پراید بشینه برای صاف کردن جای باسنش از رو کاپوت یه سری باید بری پیش صافکار یه 4 -5 تا ضربه بهش بزنه :biggrin:

ولی برای خیلی از افراد فقط بدنه ملاک نیست . سلامت موتور هم فاکتور مهمیه..
 

dieas

عضو جدید
نمیدونم بحث من و شما که هر دو یه نظر داریم سر چی میتونه باشه
حرفتون رو قبول دارم ولی کلی گفتم اتومبیل های ما بدرد نمیخورن
چاره نیست از بین بد و بدتر باید بد رو انتخاب کرد

بحثي نبود
من كامل متوجه نشده بودم
 

alivolvo

عضو جدید
راستش من هم با ماشين دست دوم زياد موافق نيستم.
مگر در شرايط خاص. مثلا ماشين مال يكي از اعضاي خانواده ات باشه و از روز اول بدوني چيكار باهاش كرده و گرنه ماشين دست دوم به دلم نميشينه.
مخصوصا براي خانوما هم كه اصلا توصيه نميكنم. چون ماشين دست دوم احتمال اينكه تو خيابون خراب بشه و گير بكني خيلي خيلي بيشتر از ماشين صفر هست.
 

Arminiya

عضو جدید
راستش من هم با ماشين دست دوم زياد موافق نيستم.
مگر در شرايط خاص. مثلا ماشين مال يكي از اعضاي خانواده ات باشه و از روز اول بدوني چيكار باهاش كرده و گرنه ماشين دست دوم به دلم نميشينه.
مخصوصا براي خانوما هم كه اصلا توصيه نميكنم. چون ماشين دست دوم احتمال اينكه تو خيابون خراب بشه و گير بكني خيلي خيلي بيشتر از ماشين صفر هست.
مشکل اینجاست که خودرو ی صفر کیلومتر هم به درد نمیخوره و کلی ایراد داره که باید رفع بشه
 

alivolvo

عضو جدید
مشکل اینجاست که خودرو ی صفر کیلومتر هم به درد نمیخوره و کلی ایراد داره که باید رفع بشه

قبول دارم كه صفركيلومترهاي ايران هم اشكالاتي دارند كه كبايد رفع بشود.
اما عموما اين اشكالات يك بار بروز ميكنه و با مراجعه به نمايندگي براي هميشه حل ميشه. (عرض كردم عموما نه هميشه)
اما خودروهاي چند سال كاركرده مشكلاتشون تمومي نداره. اونم با قطعات غير اصلي كه توي بازار پيدا ميشه.
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
چند روزه پراید یکی از آشنایان دستم که کارای خونشو انجبم بدم .
چندتا مشکل دیدم که بهتره پرایدارا حلش کنن
اولیش اینکه کمک ها رو تنظیم استاندارد کنن و اینجور نباشه که جلو بلند باشه
دومیش برید گارانتی و صفحه رو عوض کنید سیکو بد نیست ولس دایکن بهتره . بابا این کلاجش پدرمو در آورد .
سومیش رو ترمز زیاد اتکا نکنید ، ماشین خودمون 405 هستش من ار ترمزش گله دارم ولی پراید اینطوز نیست اصلا نداره !
و دوستان همنطور گفتن باید مدارا کرد من که ......
چهارمون نکته در های ماشین رو ریگلاژ کنید ا شما رو اذیت نکنه .
واسه اینکه کولرجواب بده درون ماشین رو سایه کنید یا با پرده یا دودی کردن .
اگر تونستید فرمون هیدرولیک بگیرید .

در کل اگر من تا 5 یا 6 میخواستم ماشین بگیرم یه پراید ور میدارم بدک نیست ولی با مدارا !
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
قبول دارم كه صفركيلومترهاي ايران هم اشكالاتي دارند كه كبايد رفع بشود.
اما عموما اين اشكالات يك بار بروز ميكنه و با مراجعه به نمايندگي براي هميشه حل ميشه. (عرض كردم عموما نه هميشه)
اما خودروهاي چند سال كاركرده مشكلاتشون تمومي نداره. اونم با قطعات غير اصلي كه توي بازار پيدا ميشه.

در مورد ماشین های ایرانی مخصوصاً ماشین هایی که خانواده ها می گیرن :
معمولاً خنواده های ایرانی وقتی یه ماشین صفر میگیرن تا وقتی که ماشین اذیتشون نکنه نگه می دارن ولی وقتی شروع به ایراد درآوردن کردن باید عوضش کن حالا من رو 206 و سمند و ... این رو می گم چون خرجشون خیلی زیاد در میاد ولی مورد اتومبیل های وارداتی قضیه یکم فرق می کنه چون شرایط گارانتی اونها با مال ایران یه فرق هایی داره
 

alivolvo

عضو جدید
چند روزه پراید یکی از آشنایان دستم که کارای خونشو انجبم بدم .
چندتا مشکل دیدم که بهتره پرایدارا حلش کنن
اولیش اینکه کمک ها رو تنظیم استاندارد کنن و اینجور نباشه که جلو بلند باشه
دومیش برید گارانتی و صفحه رو عوض کنید سیکو بد نیست ولس دایکن بهتره . بابا این کلاجش پدرمو در آورد .
سومیش رو ترمز زیاد اتکا نکنید ، ماشین خودمون 405 هستش من ار ترمزش گله دارم ولی پراید اینطوز نیست اصلا نداره !
و دوستان همنطور گفتن باید مدارا کرد من که ......
چهارمون نکته در های ماشین رو ریگلاژ کنید ا شما رو اذیت نکنه .
واسه اینکه کولرجواب بده درون ماشین رو سایه کنید یا با پرده یا دودی کردن .
اگر تونستید فرمون هیدرولیک بگیرید .

در کل اگر من تا 5 یا 6 میخواستم ماشین بگیرم یه پراید ور میدارم بدک نیست ولی با مدارا !

مطالب خوبي رو گفتيد متشكرم.
اول اينكه شما مشكلتون چي بود كه كلاچ رو عوض كرديد؟ من تا حالا با كلاجش مشكل نداشته ام 4 هزار تا هم راه رفته ام. پيشنهاد ميكنم اگر كلاجتون مشكل نداره بيخودي نديد دست مكانيكها يا نمايندگي باز و بسته بكنند.
دوم اينكه درمورد كمك جلو كه گفتيد تنظيم استاندارد بكنند اگر ميشه بيشتر توضيح بديد .
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
مطالب خوبي رو گفتيد متشكرم.
اول اينكه شما مشكلتون چي بود كه كلاچ رو عوض كرديد؟ من تا حالا با كلاجش مشكل نداشته ام 4 هزار تا هم راه رفته ام. پيشنهاد ميكنم اگر كلاجتون مشكل نداره بيخودي نديد دست مكانيكها يا نمايندگي باز و بسته بكنند.
دوم اينكه درمورد كمك جلو كه گفتيد تنظيم استاندارد بكنند اگر ميشه بيشتر توضيح بديد .

در مورد کلاچ اینو بگم معمولا جنس شرکتی بدرد نمیخوره بهتره تعویض بشه اگر مشکلی نداره دست نزن ولی اگر احساس می کنی ماشین خوب گاز نمیخوره و کشش کمه یه آشنا تو نمایندگی داری با یه نمونه خارجی سیکو یا دایکن عوضش کن .
در مورد کمک ها هم اینو بگم معمولا بعات شرایط تولید کمک های جلو باند هستن و چندتا مسافر هم میشینن ته ماشین میچسبه به زمین سرش میاد بالا در این حالت رو شتاب هم منفی و هم مثبت تاثیر سو داره یجورایی انرژی رو هدر میده .
نمیگم حتما ببوریش اگر استایل ماشین خوبه و در سرعت تو فرمون ماشین احساس گیجی نمی کنی خوبه و اگر نه یجوری سر ماشین رو یخورده پایین بکش البته زیاد نه در حد نیاز .
مثلا 6 یا 7 سانت فاصله گلگیر جلو از لاستیک باشه خوبه .
 

alivolvo

عضو جدید
در مورد کلاچ اینو بگم معمولا جنس شرکتی بدرد نمیخوره بهتره تعویض بشه اگر مشکلی نداره دست نزن ولی اگر احساس می کنی ماشین خوب گاز نمیخوره و کشش کمه یه آشنا تو نمایندگی داری با یه نمونه خارجی سیکو یا دایکن عوضش کن .
در مورد کمک ها هم اینو بگم معمولا بعات شرایط تولید کمک های جلو باند هستن و چندتا مسافر هم میشینن ته ماشین میچسبه به زمین سرش میاد بالا در این حالت رو شتاب هم منفی و هم مثبت تاثیر سو داره یجورایی انرژی رو هدر میده .
نمیگم حتما ببوریش اگر استایل ماشین خوبه و در سرعت تو فرمون ماشین احساس گیجی نمی کنی خوبه و اگر نه یجوری سر ماشین رو یخورده پایین بکش البته زیاد نه در حد نیاز .
مثلا 6 یا 7 سانت فاصله گلگیر جلو از لاستیک باشه خوبه .
بالا رفتن جلوي ماشين هم نكته جالبي بود كه هنوز براي من پيش نيومده.
اما بالا بودن جلوي ماشين فكر نميكني به خاطر فنرهاي جلو هست و نه كمكهاي جلو؟
شما منظورت اين بود كه همون فنرهاي جلو رو دوستان ببرند ديگه (نه كمكها رو) ؟
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
بالا رفتن جلوي ماشين هم نكته جالبي بود كه هنوز براي من پيش نيومده.
اما بالا بودن جلوي ماشين فكر نميكني به خاطر فنرهاي جلو هست و نه كمكهاي جلو؟
شما منظورت اين بود كه همون فنرهاي جلو رو دوستان ببرند ديگه (نه كمكها رو) ؟
درست میگید
اشتباه شد
فنر چلو رو باید تعویض کرد یا برید
خیلی در شتاب گیری تاثیر داره و هم در هندلینگ
بخوبی احساس میشه
البته بریدنو من غیر اصولی میدونم ! چون بعد بریدن فنر نمیتونه جلو ضربه رو بگیره .
 

dieas

عضو جدید
درست میگید
اشتباه شد
فنر چلو رو باید تعویض کرد یا برید
خیلی در شتاب گیری تاثیر داره و هم در هندلینگ
بخوبی احساس میشه
البته بریدنو من غیر اصولی میدونم ! چون بعد بریدن فنر نمیتونه جلو ضربه رو بگیره .

بله
غير اصوليه
بايد با نوع خارجي و كوتاه تعويض شه....جزو لوازم حرفهاي محسوب ميشه
امابريدن فنر كلا 10 تومن هزينه بر ميداره و تعويضش قطعا بيش از 60 تومن..دقيق نميدونم
من پرايدم رو بريده بودم ...خيلي كم البته...ولي خيلي بد نشده بود و اگه ماشين سنگين بود ميكوبيد
كلا خيلي بهتر ميشه


يه كار ديگه كه بايد رو پرايد انجام داد موكت كاري كف اتاق هست كه آماده ميفروشن
بعد از موكت هم بايد رو موكت يه لايه پلاستيك بكشي كه اونم آماده الان ميفروشن
نمد كاپوت جلو هم كه ضد حريقه خوبه ببنديد
صندلي هايه ناراحتش هم 2تا پشت سري كه پشت گردن قرار ميگيره ...ميخواد
حتما لاستيك پهن بندازيد زيرش...هندلينگ فرق ميكنه
دزدگير هم چون كار خودمه ميدونم يه دزگير ساده با صندوق پران بستشه...تصويري خرج اضافس
ترجيحا استيل ميت يا ماجيكار ساده با 55
روكش صندلي درجه يك هميشه به نفع شماست پس تو خريدش خسيس نباشيد كه بي كيفيت بخريد
يكي از دوستام رو ورودي هواي پرايدش يه قطعه بسته كه ميگه شتابو افزايش داده..ميپرسم اسمشو
 

alivolvo

عضو جدید
بله
غير اصوليه
بايد با نوع خارجي و كوتاه تعويض شه....جزو لوازم حرفهاي محسوب ميشه
امابريدن فنر كلا 10 تومن هزينه بر ميداره و تعويضش قطعا بيش از 60 تومن..دقيق نميدونم
من پرايدم رو بريده بودم ...خيلي كم البته...ولي خيلي بد نشده بود و اگه ماشين سنگين بود ميكوبيد
كلا خيلي بهتر ميشه


يه كار ديگه كه بايد رو پرايد انجام داد موكت كاري كف اتاق هست كه آماده ميفروشن
بعد از موكت هم بايد رو موكت يه لايه پلاستيك بكشي كه اونم آماده الان ميفروشن
نمد كاپوت جلو هم كه ضد حريقه خوبه ببنديد
صندلي هايه ناراحتش هم 2تا پشت سري كه پشت گردن قرار ميگيره ...ميخواد
حتما لاستيك پهن بندازيد زيرش...هندلينگ فرق ميكنه
دزدگير هم چون كار خودمه ميدونم يه دزگير ساده با صندوق پران بستشه...تصويري خرج اضافس
ترجيحا استيل ميت يا ماجيكار ساده با 55
روكش صندلي درجه يك هميشه به نفع شماست پس تو خريدش خسيس نباشيد كه بي كيفيت بخريد
يكي از دوستام رو ورودي هواي پرايدش يه قطعه بسته كه ميگه شتابو افزايش داده..ميپرسم اسمشو

من هم نظرم اينه كه بريدن فنر غير اصوليه.
نمدي كاپوت رو چرا پيشنهاد ميديد؟ موتور كه صداش زياد نيست!
در مورد لاستيك پهن شما چقدر بهبود توي هندلينگ ديديد؟ حتما متوجه هم شديد كه با لاستيك پهن ماشين بيشتر ارتعاش داره و كمي بيشتر ميكوبه مگه نه؟
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
من هم نظرم اينه كه بريدن فنر غير اصوليه.
نمدي كاپوت رو چرا پيشنهاد ميديد؟ موتور كه صداش زياد نيست!
در مورد لاستيك پهن شما چقدر بهبود توي هندلينگ ديديد؟ حتما متوجه هم شديد كه با لاستيك پهن ماشين بيشتر ارتعاش داره و كمي بيشتر ميكوبه مگه نه؟
من نمدی کاپوت ندیدم کسی استفاده کنه ولی اگر باعث کم شدن صدا میشه خوبه !
پراید صدا نداره دور موتور به 5500 میرسه دوست داره منفجر شه !
در مورد لاستیک پهن به نظر من 175 برای کسایی که داخل شهرند خوبه بیرون شهر 185 خوبه .
به نظر من که لاستیک خیلی تو هندلینگ تاثیر داره .
بعد فنر لاستیک پهن خوبه !
حتما هم روکش درسته حسابی بندازید .
اگر ماشین ریموت نداره دزدگیر بندازید .
 

dieas

عضو جدید
من هم نظرم اينه كه بريدن فنر غير اصوليه.
نمدي كاپوت رو چرا پيشنهاد ميديد؟ موتور كه صداش زياد نيست!
در مورد لاستيك پهن شما چقدر بهبود توي هندلينگ ديديد؟ حتما متوجه هم شديد كه با لاستيك پهن ماشين بيشتر ارتعاش داره و كمي بيشتر ميكوبه مگه نه؟

نمد واسه اينكه اول خوشگل و تميز ميشه
دوم همون صدايه كم رو هم ميگيره..
لاستيك پهن تو كنترل هايه يه هويي و يا جاده ليز و يا لبه دار تاثير داره و كلا كاهش ارتفاع كمك بهتري تو پايداري ماشين ميكنه تا لاستيك
اما لاستيك هم تاثير توهندلينك داره..يه جورايي ماشين تو دستته تو هوا نيست!
در مورد كوبش تا اونجا كه من خودرو خوندم ميدونم كه خير بيشتر كوبيدن به سايز قطر رينگه و لاستيك از نوه راديال به بهبود نرمي ماشين كمك هم ميكنه(كوچولو)...
 

alivolvo

عضو جدید
نمد واسه اينكه اول خوشگل و تميز ميشه
دوم همون صدايه كم رو هم ميگيره..
لاستيك پهن تو كنترل هايه يه هويي و يا جاده ليز و يا لبه دار تاثير داره و كلا كاهش ارتفاع كمك بهتري تو پايداري ماشين ميكنه تا لاستيك
اما لاستيك هم تاثير توهندلينك داره..يه جورايي ماشين تو دستته تو هوا نيست!
در مورد كوبش تا اونجا كه من خودرو خوندم ميدونم كه خير بيشتر كوبيدن به سايز قطر رينگه و لاستيك از نوه راديال به بهبود نرمي ماشين كمك هم ميكنه(كوچولو)...

دوست گرمي متشكرم از توضيحاتتون.
اما با بخشي از نظرتون موافق نيستم.
لاستيكهاي پهن تر كمي كوبيدن رو در خودرو افزايش ميده. د رواقع باعث تشديد ارتعاشات ناشي از ناهمواري جاده ميشه.
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
دوست گرمي متشكرم از توضيحاتتون.
اما با بخشي از نظرتون موافق نيستم.
لاستيكهاي پهن تر كمي كوبيدن رو در خودرو افزايش ميده. د رواقع باعث تشديد ارتعاشات ناشي از ناهمواري جاده ميشه.
درسته
ولی بخاطر طارحی های اشتباه همان فضا سازی در طراحی خودرو باعث عدم تعادل میشود و یکی کارهایی که انجام می دن معمولا انتخاب لاستیک نچندان پهن 175 و 185 .
چندان هم نمی کوبه هم با 184 و هم 175 و هم با 165 زیاد در کوبیدن تفاوت ندارن .
 

alivolvo

عضو جدید
درسته
ولی بخاطر طارحی های اشتباه همان فضا سازی در طراحی خودرو باعث عدم تعادل میشود و یکی کارهایی که انجام می دن معمولا انتخاب لاستیک نچندان پهن 175 و 185 .
چندان هم نمی کوبه هم با 184 و هم 175 و هم با 165 زیاد در کوبیدن تفاوت ندارن .

الان فابريك پرايد كه كارخونه روش نصب ميكنه چنده 165 ؟
 

a_parniya

عضو جدید
لنت چرخهاي جلو رو با يك نوع خوب عوض كنيد:

لنتهايي كه شركت سايپا به صورت فابريك بر روي اين ماشين قرار ميده از جنس مرغوبي نيستند. گاها هنگام ترمز گيري صدا ميده. گاهي هم در سرعتهاي كم (20-30) بدون ترمز گيري سوت ميكشه و با ترمز گيري صداش قطع ميشه. ديده شده كه عموما از مارك ماشين لنت استفاده ميشه كه خيلي مرغوب هم نيست.
باتوجه به اهميت سيستم ترمز توصيه ميشه يك دست لنت كره‌اي اصل روي ترمزهاي جلو نصب كنيد. قيمتش در حال حاضر در تهران در حدود 7-8 هزار تومن هست.
سمباده كاري لنتها توصيه نميشه.





سلام
مثل اینکه اطلاعات شما تو زمینه خوررو خوبه
می خواستم بگم این پرایدای جدید که خودتم داری ما هم داریم این صندلی رانندش ارتفاعش زیاد نمی شه توی دفتر راهنماش اهرمشو معرفی کرده ولی داخل ماشین اهرم تنظیم ارتفاع نداره واسه من یه کم مشکله شما می دونید چه جوری می شه ارتفاعش رو زیاد کرد؟
 

smirin

عضو جدید
شنیدم تغییراتی داشته
از نظر فنی چه تغییراتی کرده ؟
مثلا موتورش ؟ شاسیش ؟ کمک های عقبش ؟ ترمزش ؟ و...........
بازم همون پراید مزخرف قبله یا نه ! مزخرف گغتم پراید دارا ناراحت نشن ها علاوه بر اینکه ماشینه خوبی نیست با کمی دفت بیشتر در امر مونتاژ دیگه شاید کمتر اعصابمون رو خورد کنه !
من چند وفته پیش با پراید واسه یه کاری تا یه جایی رفتم و اومدم ؛ اومدم خونه همه بدنم درد گرفته بود ، سرعتم بالا بود نمی ونستم تویه یه لاین نگهدارم .
حالا زیادم بالا نبود 140 تا ! من ا با پژو 405 بالای 160 تا تازه همچین حالی بهم دست میده ولی با پراید از 120 تا !
کلی اعصابم خورد شد .
اگر کمک هاش یخورده پایین تر بود شاید اینجوری نمیشد .
به هر حال
این 131 چطوره ؟

من الان یه ماهه یه 131 مزخرف دارم:D فرق که کرده اینجوری که خودشون میگن 100 تا قطعه اش عوض شده, سواریش یکم بهتر شده جلو داشبوردش بی صدا تره, موتورش هیچ فرقی نکرده همون سیستم زیمنس و این حرفا! صندلیش شکل صندلیه ریوئه ولی فوم صندلی ایرانیه دیگه بگیر چجوریه! بیشتر از یک ساعت بشینی و پیاده نشی کمرت 2 روزی درد می کنه! روی شاسیش یه کارایی کردن وزنو بالا بردن, ولی باز با 120 تا از کنار اتوبوس رد شی هلت میده تو گاردریل,
من قبل اینکه بگیرم از مصرفش میترسیدم ولی هر دفعه حساب کردم مصرفش پایین بود از 6.3 داشتم تا 7.4!
یه چیز عجیبش اینه که مصرف شهریش از اتوبان کمتره! من دانشجوی قزوینم میرم میام بالاتر از داخل شهر میسوزونه! کلا هرچقدر هم گاز بدی بالای 160 نمیره!
یه چیز عجیب تر اینه که انگار باک هاچ بک روش گذاشتن! چون من با چراغ بنزین روشن 29 لیتر بیشتر نتونستم بزنم! بعد وقتی آمپرو نگاه می کنی میگی صدی 10 میسوزونه ولی حساب کنی 7.5 بالاتر نمی سوزونه!
ولی با ارتفاع استاندارد مثل مدلهای قبلی بازی نداره موقع لایی کشیدن یکم هندلینگش بهتر شده!
ترمزشم از مدل بدون abs بهتره ولی تو این مملکت چیز درست حسابی تولید نمیشه که! abs وقتی شدید بگیریو فعال شه نباید ماشین منحرف شه! ولی بالای 80 تا ترمز کنی مطمئن باش یه طرف می کشه! ولی خوب نگه میداره! ولی انگار به ترمز عقب ربطی نداره! یعنی تو ترمز شدید مخصوصا تو سرازیری حس می کنی مثل موتور کراس می خواد باسن ماشینت بلند شه!
کمک عقبشم حس کردم یکم تغییرات داشته چون پراید صبا اگه دیده باشی بعد سرعت گیر نیم ساعتی به سرنشینا حال میده و بالا پایینشون میکنه! ولی این زیاد اونجوری نیس!
 

ahad-sanobary

عضو جدید
سلام
مطالب خیلی با حالی گفته شده ولی همه دارن در مورد پراید کم لطفی میکنن
پراید دارای موتور طراحی جنرال موتورز هستش و خیلی سگجونه
نوع کاربراتوری 69 اسب خار
انژکتوری کیا 73 اسب بخار
انژکتوری جدید 61 اسب بخار
اگه راننده پراید راننده باشه نه ---خول و یکم تغییرات مناسب به ماشین بده صاحب یه ماشین کم خرج و با حال میشه
من خودم دوتا ماشین دارم یه فولکس گول و یه پراید 76 ترجیح میدم با پراید رانندگی کنم
البته توجه داشته باشید من در مورد پراید صحبت میکنم نه آشغالهای سایپا
خوش باشید
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
مطالب خیلی با حالی گفته شده ولی همه دارن در مورد پراید کم لطفی میکنن
پراید دارای موتور طراحی جنرال موتورز هستش و خیلی سگجونه
نوع کاربراتوری 69 اسب خار
انژکتوری کیا 73 اسب بخار
انژکتوری جدید 61 اسب بخار
اگه راننده پراید راننده باشه نه ---خول و یکم تغییرات مناسب به ماشین بده صاحب یه ماشین کم خرج و با حال میشه
من خودم دوتا ماشین دارم یه فولکس گول و یه پراید 76 ترجیح میدم با پراید رانندگی کنم
البته توجه داشته باشید من در مورد پراید صحبت میکنم نه آشغالهای سایپا
خوش باشید
حرف ما هم همینه وگرنه اگه بیان پرایدو با همون کیفیت کره ایش به مردم بدن که کسی مشکلی نداره
 

lovehamed

عضو جدید
سلام
من پراید 132 مدل 90 خریدم.
تازگی ها چراغ check روشن میشه. خاموش که میکنم حدود یک دقیقه بعد روشن میکنم چراغش خاموش میشه.
ظاهرا ماشین درست کار میکنه .آمپر موتور 3 یا 4 تا حداکثر بالا میاد.
 

l3ehi

عضو جدید
سلام
روشن شدن چراغ چک, به معنی این نیست که ماشین الان مشکل داره. حتی اگه کابل بعضی سنسورها و عملگرها رو دربیاری و جابزنی دوباره مخصوصا اونایی که با نسبت سوخت و هوا در ارتباطن, خطا میافته رو فلش ایسیو, و چراغ چک روشن میشه
برا ریست کردنش لازمه ۴۰ بار استارت زده شه و یا از دیاگ استفاده کنیم.
حرف اخر اینکه اگه مطمین بودی ماشینت درست کار میکنه ولی چراغ چک روشن شده اهمیت نده.
ولی اینکه میگین دور موتور بالا نمیره, میتونه از سنسور دور موتور باشه که اگه خراب شه,یا سیم اش زدگی پیدا کنه,ماشین به سختی روشن میشه. سنسور میل سوپاپ هم میتونه مشکل داشته باشه,خیلی به ندرت اتفاق میافته
فشار پمپ بنزین افت داشته باشه,دور موتور بالا نمیره,ولی چراغ هم چک روشن نمیشه
سنسور دریچه گاز هم میتونه عیب دار شه و شایع هست,مخصوصا تو ایسیو های اس ۲۰۰۰,
برا شما که ۸۸ گرفتین زیمنسه, نمیتونه ایرادش این باشه
سر شمع هاتونم چک کنین دوده نگرفته باشن
فیلرشم ۰.۸ بیشتر نباشه
 
آخرین ویرایش:

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
سلام
روشن شدن چراغ چک, به معنی این نیست که ماشین الان مشکل داره. حتی اگه کابل بعضی سنسورها و عملگرها رو دربیاری و جابزنی دوباره مخصوصا اونایی که با نسبت سوخت و هوا در ارتباطن, خطا میافته رو فلش ایسیو, و چراغ چک روشن میشه
برا ریست کردنش لازمه ۴۰ بار استارت زده شه و یا از دیاگ استفاده کنیم.
حرف اخر اینکه اگه مطمین بودی ماشینت درست کار میکنه ولی چراغ چک روشن شده اهمیت نده.
ولی اینکه میگین دور موتور بالا نمیره, میتونه از سنسور دور موتور باشه که اگه خراب شه,یا سیم اش زدگی پیدا کنه,ماشین به سختی روشن میشه. سنسور میل سوپاپ هم میتونه مشکل داشته باشه,خیلی به ندرت اتفاق میافته
فشار پمپ بنزین افت داشته باشه,دور موتور بالا نمیره,ولی چراغ هم چک روشن نمیشه
سنسور دریچه گاز هم میتونه عیب دار شه و شایع هست,مخصوصا تو ایسیو های اس ۲۰۰۰,
برا شما که ۸۸ گرفتین زیمنسه, نمیتونه ایرادش این باشه
سر شمع هاتونم چک کنین دوده نگرفته باشن
فیلرشم ۰.۸ بیشتر نباشه

ایسیوهای زیمنس خیلی حساس اند.مثلا اگه کیلومتر کارنکنه بعد از چند دقیقه دور زدن،سنسور اکسیژن ثابت میمونه و دور موتور بالاتر از 3000 نمیره/
 

Similar threads

بالا