پس از خريدن پرايد اين كارها رو روش انجام بديد

alivolvo

عضو جدید
قطعا پرايد در حال حاضر پر فروش ترين خودرو در ايران هست. توي قيمت 8.5-9 ميليون تومن تقريبا گزينه ديگه‌اي جز پرايد نخواهيد داشت.
اين خودرو رو اگر خوب باهاش رفتار كنيد خودروي خوبي هم هست. فقط اندكي توجه نياز داره. نگران نباشيد منظورم از توجه اين نيست كه بايد براش كلي خرج بكنيد. فقط بايد كمي دقت بكنيد و اندكي هم هزينه بكنيد كه بسيار ناچيز خواهد بود.
در اين تاپيك راننده ها و تعميركارا و كسائي كه تجربه در مورد پرايد دارند حتما شركت بكنند تا ديگران از اطلاعاتشون بهره مند بشند.
در پستهاي بعدي ميخوائيم بحث بكنيم كه بعد از خريد پرايد چيكار كنيم تا پرايد ما يك خودروي ايده آل باشه:
 

alivolvo

عضو جدید
لنت چرخهاي جلو رو با يك نوع خوب عوض كنيد:

لنتهايي كه شركت سايپا به صورت فابريك بر روي اين ماشين قرار ميده از جنس مرغوبي نيستند. گاها هنگام ترمز گيري صدا ميده. گاهي هم در سرعتهاي كم (20-30) بدون ترمز گيري سوت ميكشه و با ترمز گيري صداش قطع ميشه. ديده شده كه عموما از مارك ماشين لنت استفاده ميشه كه خيلي مرغوب هم نيست.
باتوجه به اهميت سيستم ترمز توصيه ميشه يك دست لنت كره‌اي اصل روي ترمزهاي جلو نصب كنيد. قيمتش در حال حاضر در تهران در حدود 7-8 هزار تومن هست.
سمباده كاري لنتها توصيه نميشه.
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام
به نظر من خرید خودرو پراید اشتباه هست ولی چه میشه کرد چاره ای نداریم پس با کمی ملاحظه بیشتر رانندگی کنیم که گرفتار نشیم به خانوادهمون آسیب نرسونیم
من چن توصیه می کنم
در مورد سیستم تعلیق :
فنر عقب پراید حتما باید عوض بشه فنر جلو هم باید کمی کوتاه بشه یا ارتفاع جلو خودرو کم بشه تا انرژی خودرو در هنگام ترمز گیری و شتاب هدر نره و در کل فرمان پذیری بهتری داشته باشه !
اگر فنر ها کوره ای باشن بهتره و فنر عقب دوو یی بزارین جوواب میده .

در مورد ترمز ها خیلی ضعیفا یا تعییر کنه یا احتیاط لنت پارس هم کیفیتش عالیه !

درمورد لاستیک هم من 175 رو توصیه می کنم خارجی فقط چینی نباشه کوموهو و یوکوهوما و هانکوک و .....

در مورد بلبرنگ هم تعوض بشه ضرر نداره

در مورد پراید های جدید 131 شنیدم تغییراتی دادن کسی دقیقا اطلاع داره ؟
 

alivolvo

عضو جدید
چراغهاي جلو رو تنظيم كنيد.
پرايدهاي جديد دوتا تنظيم دارند براي نور چراغهاي جلو كه به راحتي هم ميشه انجامش داد.
اكثر پرايدها نورشون تنظيم نيست پس با روش زير نور رو تنظيم كنيد:
مقابل يك ديوار به فاصله حدود 10 متري پارك كنيد. ماشين حتما به صورت عمود بر ديوار پارك بشه تا نور چراغها به صورت مستقيم به ديوار بتابه.
نور پائين رو روشن كنيد (بهتره هوا تاريك باشه!) و تنظيم ارتفاع چراغها رو از بغل فرمون روي صفر تنظيم كنيد.
حالا بريد بيرون ماشين و محلي رو كه هر چراغ روشن ميكنه روي ديوار با دقت بررسي كنيد.
در محدوده روشن شده يك بخش هست كه روشنائيش بيشتره و اصطلاحا كانون روشنائي هست.
كانون روشنائي بايد درست مقابل چراغ باشه و هم ارتفاع چراغ جلو. ميشه چراغها رو دوجور تنظيم كرد. 1- ارتفاع (بالا يا پائين بودن) نور 2- مركز گرائي (به سمت وسط جاده بزنه يا كناره ها رو بيشتر روشن بكنه)
پشت هر چراغ رو اگر نگاه بكنيد يك پيچ 4 سوي بلند و يك پيچ چهار سوي كوتاه و كوچيك هست.
پيچ بلند براي تنظيم ارتفاع نور و پيچ كوچك هم براي تنظيم مركز گرائي نور هست. با چرخوندنشون به راحتي ميتونيد هر كدوم از چراغها رو تنظيم كنيد.
توصيه ميكنم از لامپهاي با وات بالا استفاده نكنيد كه به سيم كشي ماشين آسيب ميزنه و حرارت خيلي بالائي توليد ميكنه. بهترين لامپ براي پرايد لامپ اسرام از نوع 70 وات هست.

 

Arminiya

عضو جدید
با این تفاسیر خودم یه خودرو میسازم
مطمعن تره . . .:biggrin:
چرا خودرو سازهای داخلی اینقدر جور و جفا میکنن ؟
 

eng.b.ch

عضو جدید
132

132

سلام خدمت همه دوستان عزیز.
من یه 132 مدل 88 صفر گرفتم 7.900.000 سال 90 فروختم 7.200.000
پراید اصولا ماشین خوبی نیست و خیلی مراقبت می خواد ولی خب چاره چیه !
با یه سری مراقبت ها میشه ماشینو تر و تمیز و سرحال نگه داشت که هم خودت زیاد تو خرج نیوفتی
هم مشتری که میاد بالا سرش اساسی باهاش حال کنه و هر قیمتی بگی ببره.
تو سرویس اولیه یه بار روغن ماشینتونو عوض میکنن
بعد از اون حدود 2500 تا باهاش برید بعد تعویض موارد زیر کارا خیلی میتونه کمک کنه
1-روغن موتور رو با یه روغن خوب عوض کنید کاسترول مگناتک خیلی خوبه واسش
2-روغن ترمز عوض بشه
3-***** هوا

بعد از 5000 کیلومتر دیگه لنت جلو و عقب رو عوض کنید
و یه مکمل بنزین بریزید تو باک و این کار رو حداقل تا 10.0000 کیلومتر بعدی انجام ندید(مکمل زیاد واسه انژکتور مشکل ساز میشه )

کمک فنرا خیلی خوب نیستن پس تو دست اندازها خیلی بهش گاز ندید و تا حد امکان تو دست انداز ترمز نگیرید
(ترمز گرفتم رو دست انداز شدید مخصوصا سرعت گیرا جلوبندی رو مرخص میکنه ):biggrin:
تو این مواقع اگه با دنده سرعت رو کنترل کنید خیلی بهتره.

با توجه به کیفیت خیلی ضعیف داشبورد اگه داشبورد رو واکس میزنید مقدار زیاد روش نذارید و به اون دو تا مربعی که محل
اتصال داشبورد به بدنه است اصلا واکس نزنید چون نور خورشید هم زیاد بهش میتابه
وباعث ترک خوردن داشبورد اطراف اون پیچ ها میشه و اگه داشبورد نیوفته صدای تق تقش همیشه رو اعصابتونه..

موفق باشید :gol:
 

Arminiya

عضو جدید
سلام خدمت همه دوستان عزیز.
من یه 132 مدل 88 صفر گرفتم 7.900.000 سال 90 فروختم 7.200.000
پراید اصولا ماشین خوبی نیست و خیلی مراقبت می خواد ولی خب چاره چیه !
با یه سری مراقبت ها میشه ماشینو تر و تمیز و سرحال نگه داشت که هم خودت زیاد تو خرج نیوفتی
هم مشتری که میاد بالا سرش اساسی باهاش حال کنه و هر قیمتی بگی ببره.
تو سرویس اولیه یه بار روغن ماشینتونو عوض میکنن
بعد از اون حدود 2500 تا باهاش برید بعد تعویض موارد زیر کارا خیلی میتونه کمک کنه
1-روغن موتور رو با یه روغن خوب عوض کنید کاسترول مگناتک خیلی خوبه واسش
2-روغن ترمز عوض بشه
3-***** هوا

بعد از 5000 کیلومتر دیگه لنت جلو و عقب رو عوض کنید
و یه مکمل بنزین بریزید تو باک و این کار رو حداقل تا 10.0000 کیلومتر بعدی انجام ندید(مکمل زیاد واسه انژکتور مشکل ساز میشه )

کمک فنرا خیلی خوب نیستن پس تو دست اندازها خیلی بهش گاز ندید و تا حد امکان تو دست انداز ترمز نگیرید
(ترمز گرفتم رو دست انداز شدید مخصوصا سرعت گیرا جلوبندی رو مرخص میکنه ):biggrin:
تو این مواقع اگه با دنده سرعت رو کنترل کنید خیلی بهتره.

با توجه به کیفیت خیلی ضعیف داشبورد اگه داشبورد رو واکس میزنید مقدار زیاد روش نذارید و به اون دو تا مربعی که محل
اتصال داشبورد به بدنه است اصلا واکس نزنید چون نور خورشید هم زیاد بهش میتابه
وباعث ترک خوردن داشبورد اطراف اون پیچ ها میشه و اگه داشبورد نیوفته صدای تق تقش همیشه رو اعصابتونه..

موفق باشید :gol:
با توضیحات کاملت خرسندمون کردی
جدا پراید یه ماشین مزخرفه
افسوس که گذینه ای جز خرید برای ملت ایران و جود نداره
 

alivolvo

عضو جدید
همونطور كه دوستمون گفت، وقتي كه سرويس اوليه برديد و روغن موتور و گيربكس رو براتون عوض كردند حتما حدود 2000-3000 كيلومتر بعدش دوباره هر دو رو عوض كنيد. در اين موقع نيازي به تعويض ***** روغن نيست.
اگر ماشين زير افتاب ميمونه بهتره هر چند وقت يك بار داشبورد رو واكس بزنيد. از همين اسپريها كه تو بازار پيدا ميشه هم خوبه. حواستون باشه روي فرمون رو نزنيد كه فرمون موقع رانندگي از دستتون سر نخوره. واكس داشبورد باعث مقاومت بيشتر به افتاب و جلوگيري از ترك خوردگي ميشه. زيبائيش رو هم بيشتر ميكنه.
دقت كنيد بعضي واكسها رو كه ميزنيد به داشبورد وقتي كه كولر ميگيريد شيشه جلو رو كم كم چرب ميكنه! پس نوع مرغوبش رو بخريد.
باد چرخهاتون رو طبق عددي كه لاي درب راننده نوشته شده تنظيم كنيد براي 131 و 132 چرخهاي جلو و عقب بايد 29 تا باد بزنيد.
خيلي نيازي به باد نيتروژن هم نيست درمورد پرايد.
اگر روي طاقچه عقب باندهاي خوبي وصل كرديد حتما روش رو با اين روكشهايي كه تو بازار هست بپوشونيد كه ديده نشه و اقا دزده هوس نكنه به ماشينتون يه حالي بده.
اگر ماشين رو ميخوائيد بيشتر از دو سال نگه داريد سراغ اين *****هاي هواي كله قندي كه تو بازار هست نريد كه شديدا سايش رو توي سيلندر و پيستون زياد ميكنه و ماشين زود به روغن سوزي ميافته.
نيازي به تعويض شمع هاي ماشين نيست. گول تبليغات شمعهاي سه پلاتين و چهار پلاتين رو نخوريد.

 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
بنده دارم دوست عزيز. تازگي صفر خريده ام. چه چيزي دقيقا ميخوائي بدوني در مورد 131 ؟
شنیدم تغییراتی داشته
از نظر فنی چه تغییراتی کرده ؟
مثلا موتورش ؟ شاسیش ؟ کمک های عقبش ؟ ترمزش ؟ و...........
بازم همون پراید مزخرف قبله یا نه ! مزخرف گغتم پراید دارا ناراحت نشن ها علاوه بر اینکه ماشینه خوبی نیست با کمی دفت بیشتر در امر مونتاژ دیگه شاید کمتر اعصابمون رو خورد کنه !
من چند وفته پیش با پراید واسه یه کاری تا یه جایی رفتم و اومدم ؛ اومدم خونه همه بدنم درد گرفته بود ، سرعتم بالا بود نمی ونستم تویه یه لاین نگهدارم .
حالا زیادم بالا نبود 140 تا ! من ا با پژو 405 بالای 160 تا تازه همچین حالی بهم دست میده ولی با پراید از 120 تا !
کلی اعصابم خورد شد .
اگر کمک هاش یخورده پایین تر بود شاید اینجوری نمیشد .
به هر حال
این 131 چطوره ؟
 

Farez 132

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شنیدم تغییراتی داشته
از نظر فنی چه تغییراتی کرده ؟
مثلا موتورش ؟ شاسیش ؟ کمک های عقبش ؟ ترمزش ؟ و...........
بازم همون پراید مزخرف قبله یا نه ! مزخرف گغتم پراید دارا ناراحت نشن ها علاوه بر اینکه ماشینه خوبی نیست با کمی دفت بیشتر در امر مونتاژ دیگه شاید کمتر اعصابمون رو خورد کنه !
من چند وفته پیش با پراید واسه یه کاری تا یه جایی رفتم و اومدم ؛ اومدم خونه همه بدنم درد گرفته بود ، سرعتم بالا بود نمی ونستم تویه یه لاین نگهدارم .
حالا زیادم بالا نبود 140 تا ! من ا با پژو 405 بالای 160 تا تازه همچین حالی بهم دست میده ولی با پراید از 120 تا !
کلی اعصابم خورد شد .
اگر کمک هاش یخورده پایین تر بود شاید اینجوری نمیشد .
به هر حال
این 131 چطوره ؟
از نظر موتور هیچ فرقی نکرده فقط شکل ظاهری و داشبوردش عوض شده . تازه شاید کیسه هوا هم بذارن. درباره کمکها باهات موافقم خودم فنر جلو رو بریدم خدایی محشر شده
 

alivolvo

عضو جدید
شنیدم تغییراتی داشته
از نظر فنی چه تغییراتی کرده ؟
مثلا موتورش ؟ شاسیش ؟ کمک های عقبش ؟ ترمزش ؟ و...........
بازم همون پراید مزخرف قبله یا نه ! مزخرف گغتم پراید دارا ناراحت نشن ها علاوه بر اینکه ماشینه خوبی نیست با کمی دفت بیشتر در امر مونتاژ دیگه شاید کمتر اعصابمون رو خورد کنه !
من چند وفته پیش با پراید واسه یه کاری تا یه جایی رفتم و اومدم ؛ اومدم خونه همه بدنم درد گرفته بود ، سرعتم بالا بود نمی ونستم تویه یه لاین نگهدارم .
حالا زیادم بالا نبود 140 تا ! من ا با پژو 405 بالای 160 تا تازه همچین حالی بهم دست میده ولی با پراید از 120 تا !
کلی اعصابم خورد شد .
اگر کمک هاش یخورده پایین تر بود شاید اینجوری نمیشد .
به هر حال
این 131 چطوره ؟


موتور و شاسي و گيربكس فرقي نكرده.
وزن ماشين كمي زياد شده چون برخي قطعات رو به خاطر ايمني ضخيمتر كرده اند مثل ستونها و ... . پس اندكي شتابش كمتر شده چون وزنش حدود 50-80 كيلو بيشتر شده. البته خودشون ميگند كه موتور هم اندكي تقويت شده كه اين افزايش وزن رو جبران كنه كه اونش رو ديگه نميدونم.
ترمزها خوبه و مشكلي ندارند. مخصوصا با اي بي اس كه جاش واقعا خالي بود.
مدلهاي SX داراي فرمان هيدروليك هستند (مثل پرايد من) كه خب راحتي زيادي رو هنگام رانندگي به شما ميده مخصوصا موقع پارك در محلهاي كوچيك توي تهران.
بين مدلهاي ديگه پرايد 131 براي رانندگي در شهر مناسبترين گزينه هست بيشتر به خاطر سپرهاش ميگم و اينكه افرادي كه 141 داشته اند عموما از اطاق ناراضي بوده اند.
131 چراغهاي جلو تغيير كرده مثل 405 شده. يعني راهنما با خود چراغ يك تكه شده. چراغها از داخل اطاق قابل تنظيم هستند (مثل 206). چراغها از داخل كاپوت بدون هيچ زحمتي داراي دو تنظيم بالا و پائين كردن نور و چپ و راست كردنش رو دارند.
داشبورد كاملا عوض شده. فرمون شبيه 206 شده منتها مثل 206 بوقش سفت نيست (با 206 وقتي كه از روي عابر بد بخت رد شدي و كشتيش تازه بوقش صداش در مياد !)
فضاي صندوق عقب هم كه تغييري نكرده و زاپاس تو صندوق هست.
چراغهاي عقب بهتر شده. داراي دو چراغ مه شكن هست. چراغ ترمز كاملا روشنائيش براي روز هم كافيه.
دسته دنده ديگه اون پلاستيك اكاردئوني رو نداره و مثل 405 يك تكه چرم جاش رو گرفته.
روكش دربها كاملا بهتر شده. ديگه چوبي نيست كه با اولين كارواش باد بكنه و خراب بشه.

نهايتا درمورد اينكه گفتي توي سرعت بالاي 120 نميتونستي توي يك لاين نگهش داري منظورت رو متوجه نشدم؟! يعني ماشين مدام به سمت چپ و راست كشيده ميشد و زيگزاگ ميرفت؟!
 

Farez 132

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام بچه ها من میخوام دربهای 132 رو خفاشی کنم . نظرتون چیه؟؟؟؟؟؟؟
 

eng.b.ch

عضو جدید
باید جالب بشه . البته به نظرم رو 111 بهتر جواب بده.
حدود یه سال پیش شنیدم که نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی با این کار مشکل دارن !! و تصویب شده که به این جور ماشینا معاینه فنی ندن.
حالا تا چقدر صحت داشته رو نمیدونم.
قبلش حتما یه پرس و جویی کن که خدایی نکرده با مشکل مواجه نشی.:smile:
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز


نهايتا درمورد اينكه گفتي توي سرعت بالاي 120 نميتونستي توي يك لاين نگهش داري منظورت رو متوجه نشدم؟! يعني ماشين مدام به سمت چپ و راست كشيده ميشد و زيگزاگ ميرفت؟!

چند روز پیش هم تو همون ماشین نشستم فکر کنم جلو بندیشم یکم مشکل داره ولی چون 3تا مسافر هم داشتم خیلی بهتر شده بود .
اون شب ماشین خالی بود من هم عجله داشتم انگار با کوچکترین حرکت با سه ،چهار تا فرمون تنظیمش می کردم .
یکی یدگه از عتاش فکر کنم بخاطر بلندی ماشین بود .
در هر حال پدرم رو درآورد .
 

Arminiya

عضو جدید
چند روز پیش هم تو همون ماشین نشستم فکر کنم جلو بندیشم یکم مشکل داره ولی چون 3تا مسافر هم داشتم خیلی بهتر شده بود .
اون شب ماشین خالی بود من هم عجله داشتم انگار با کوچکترین حرکت با سه ،چهار تا فرمون تنظیمش می کردم .
یکی یدگه از عتاش فکر کنم بخاطر بلندی ماشین بود .
در هر حال پدرم رو درآورد .
فرمان ماشینت خلاصی داره ؟
 

dieas

عضو جدید
با توضیحات کاملت خرسندمون کردی
جدا پراید یه ماشین مزخرفه
افسوس که گذینه ای جز خرید برای ملت ایران و جود نداره

چرا وجود نداره
من 7.200 داشتم..دادم يه سمند 83 سلم گرفتم كه به نظرم به اندازه پژو 405 صفر ارش داشته واسم
به قول يه صافكار كه بردم سلامت ماشينو تاعييد كنه ((آقا هر چي داغونم باشه سمند داري سوار ميشي))..راست ميگفت..هر چند ماشينه من سالمم هست
كلاس سمند كجا پرايد صفر كجا!!!از اينم بگزريم خدا وكيلي ماشينه راحتيه..من قبلش يه پرايد صفر كه صاحب قبليش خيلي بهش رسيده بود داشتم
اما اين كجا و اون كجا
با سمند هم حال نكرديد بريد يه 405 مدل85 يا 83 بگيريد..عمرا پشيمون شيد
راستي اينم بگم كه پرايد من تو تصادف از وسط شكست!!باور نميكنيد؟ لچكي عقب پرايد اومده بود جايه شيشه جلو
كلي هم خسارت جاني گذاشت...ماشينه 8 تومني رو فروختم 3 تومن
خدارو شكر فقط جراحت هاي سطحي بودوچند تا بخيه و 2 ماهه رفع شد...
حالا اگه فكرتون كار ميكنه پرايد گزينه خوبيه؟؟؟
 

Arminiya

عضو جدید
اصلا و عبدا
من که نگفتم ماشین خوبیه !
یه تابوت متحرکه
خدا به سرنشینانش رحم کنه
آره 405 خیلی از پراید بهتره
ولی اینو مد نظر داشته باش که یه نفر با کلی جون کندن پولی جمع کرده و میخواد ماشین بخیره وقتی دو دوتا چهارتا میکنه مبینه که پولش در حد پرایده
اینجاست که میگم گذینه ی دیگری ندارم
همون 405 اش دهان سوزی نیست ولی در مقایسه با پراید پادشاست
 

alivolvo

عضو جدید
چند روز پیش هم تو همون ماشین نشستم فکر کنم جلو بندیشم یکم مشکل داره ولی چون 3تا مسافر هم داشتم خیلی بهتر شده بود .
اون شب ماشین خالی بود من هم عجله داشتم انگار با کوچکترین حرکت با سه ،چهار تا فرمون تنظیمش می کردم .
یکی یدگه از عتاش فکر کنم بخاطر بلندی ماشین بود .
در هر حال پدرم رو درآورد .

دوست عزيز پرايد بنده اين مشكل رو نداره. شما رو هم توصيه ميكنم حتما به يك جلو بندي ساز نشون بدي ماشين رو. همونطور كه دوستمون گفت ممكنه خلاصي فرمون باشه يا زاويه چرخهات تنظيم نباشه يا توپيهاي جلو خيلي لقي يا خلاصي داشته باشه.
 

dieas

عضو جدید
اصلا و عبدا
من که نگفتم ماشین خوبیه !
یه تابوت متحرکه
خدا به سرنشینانش رحم کنه
آره 405 خیلی از پراید بهتره
ولی اینو مد نظر داشته باش که یه نفر با کلی جون کندن پولی جمع کرده و میخواد ماشین بخیره وقتی دو دوتا چهارتا میکنه مبینه که پولش در حد پرایده
اینجاست که میگم گذینه ی دیگری ندارم
همون 405 اش دهان سوزی نیست ولی در مقایسه با پراید پادشاست

آقا كسي كه 9 تومن داره پرايد بخره به نظر من اشتباه ميكنه سمند 86 نميخره
من ميگم 7 تومن بده 83 سمند بخره 1 تومن خرج كنه عروسكش كنه...1 تومنم مابالتفاوت هزينه هاشون...

خدا نكرده با پرايد تصادف كنه 5 تومن خرج سلامتيش كنه خوبه يا با سمند تصادف كنه 1 قرون خرج نكنه خوبه؟
ديد بلند داشته باش داداش
اين مسعله رو خودم تجربه كردم
يا علي
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
چرا وجود نداره
من 7.200 داشتم..دادم يه سمند 83 سلم گرفتم كه به نظرم به اندازه پژو 405 صفر ارش داشته واسم
به قول يه صافكار كه بردم سلامت ماشينو تاعييد كنه ((آقا هر چي داغونم باشه سمند داري سوار ميشي))..راست ميگفت..هر چند ماشينه من سالمم هست
كلاس سمند كجا پرايد صفر كجا!!!از اينم بگزريم خدا وكيلي ماشينه راحتيه..من قبلش يه پرايد صفر كه صاحب قبليش خيلي بهش رسيده بود داشتم
اما اين كجا و اون كجا
با سمند هم حال نكرديد بريد يه 405 مدل85 يا 83 بگيريد..عمرا پشيمون شيد
راستي اينم بگم كه پرايد من تو تصادف از وسط شكست!!باور نميكنيد؟ لچكي عقب پرايد اومده بود جايه شيشه جلو
كلي هم خسارت جاني گذاشت...ماشينه 8 تومني رو فروختم 3 تومن
خدارو شكر فقط جراحت هاي سطحي بودوچند تا بخيه و 2 ماهه رفع شد...
حالا اگه فكرتون كار ميكنه پرايد گزينه خوبيه؟؟؟
ماشینت مبارکه ، چرخش برات به خوشی بچرخه !
سمند بدیش اینکه زود وا می میره من 404 را بیشتر قبول دارم ولی در کل آش دهن سوزی نیستن . بضی وقتها با 405 گاز مییدم احساس می کنم ترمز نداره ! واقعا میگم !
برو خدا رو شکر کن که از پراید سالم بیرون اومدی !
من عید باهش تصادف کردم ، لامصب حلب خالیه !

ولی ماشین صفر کجا و دسته دو کجا .
 

Farez 132

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چرا وجود نداره
من 7.200 داشتم..دادم يه سمند 83 سلم گرفتم كه به نظرم به اندازه پژو 405 صفر ارش داشته واسم
به قول يه صافكار كه بردم سلامت ماشينو تاعييد كنه ((آقا هر چي داغونم باشه سمند داري سوار ميشي))..راست ميگفت..هر چند ماشينه من سالمم هست
كلاس سمند كجا پرايد صفر كجا!!!از اينم بگزريم خدا وكيلي ماشينه راحتيه..من قبلش يه پرايد صفر كه صاحب قبليش خيلي بهش رسيده بود داشتم
اما اين كجا و اون كجا
با سمند هم حال نكرديد بريد يه 405 مدل85 يا 83 بگيريد..عمرا پشيمون شيد
راستي اينم بگم كه پرايد من تو تصادف از وسط شكست!!باور نميكنيد؟ لچكي عقب پرايد اومده بود جايه شيشه جلو
كلي هم خسارت جاني گذاشت...ماشينه 8 تومني رو فروختم 3 تومن
خدارو شكر فقط جراحت هاي سطحي بودوچند تا بخيه و 2 ماهه رفع شد...
حالا اگه فكرتون كار ميكنه پرايد گزينه خوبيه؟؟؟
باهاش مدارا کن ببینم باز هم از این اتفاقات برات میوفته؟؟؟
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
بیشتر تصادفهایی که من از پراید دیدم به خاطر سرعت بالا هست .

کاملا حرفت منطقی هست ولی منخودم با سرعت 40 تا تصادف کردم !
در کل با این ماشین باید رعایت کرد .
وقتی مسافر می شینه ترمز نداره ، تعادل نداره باید اینها رو در نظر گرفت .
 

Farez 132

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کاملا حرفت منطقی هست ولی منخودم با سرعت 40 تا تصادف کردم !
در کل با این ماشین باید رعایت کرد .
وقتی مسافر می شینه ترمز نداره ، تعادل نداره باید اینها رو در نظر گرفت .
تمام این چیزهایی که میگی در یه کلمه گنجانده شده : مدارا
در ضمن به راننده هم بستگی داره
 

alivolvo

عضو جدید
همه دوستان ميدونند كه هرچقدر پول بدي اش ميخوري.
در كل مقايسه پرايد مثلا با سمند يا 405 يا 206 كاملا مقايسه اشتباهي هست.
شما هر اتومبيل رو با اتومبيل هم رده خودش مقايسه كنيد.
رده بندي اتومبيل هم براي همين در نظر گرفته شده كه بشه اتومبيلهاي هم رده و هم قيمت رو با هم مقايسه كرد. مثلا مقايسه ال 90 با 206 با ريو تقريبا منطقي هست.
اما اگر شما ميخوائيد مقايسه كنيد بايد پرايد رو با روا مقايسه كنيد.
پرايد يك اتومبيلي هست كه براي استفاده با هزينه كم طراحي شده. يعني با كمترين هزينه نيازها براورده بشه. اين نيازها شامل امنيت و سرعت و كيفيت هم ميشه. خب وقتي شما هزينه رو زياد كاهش بديد ديگه نبايد انتظار داشته باشيد كه مثلا بهترين كيفيت رو داشته باشيد.
 

alivolvo

عضو جدید
پيشنهاد ميكنم تجربياتي رو مطرح كنيد كه به دوستان كمك بكنه از پرايدي كه دارند بهتر استفاده كنند و بهتر مراقبت كنند.
بهتر تعميرش بكنند و در صورت بروز مشكل توي جاده بتونند يه جوري راهش بندازند تا تو جاده گير نكنند و ... .

 

dieas

عضو جدید
بیشتر تصادفهایی که من از پراید دیدم به خاطر سرعت بالا هست .

قابل توجه شما
من سر چهار راه وايسادهه بودم پشت چراغ قرمز يه خاور اومد از پشت سر كوبوند تو صندوق..جمع كرد آورد تا شيشه جلو

اينم بهتون بگم كه ميگيد سمند خودشو وا ميده اصلا حرف مهندسي و تحليلي نيست
ضمنا با كمتر سمندي كه مدلش مثلا 83 باشه مسافر كشي انجام شده و اتومبيل شخصي بوده
پس غالبا صاحب قبليش بهش رسيده
شايد يه خورده ريز خرج موتوري داشته باشه كه گفتم 1 تومن از اون 9 تومن رو خرج ظاهر و باطن ماشين ميكنيد و دست دوم سالم سوار ميشيد

آقا من هر چي ميخوام بگم اين كار پشيموني نداره شما ميخوايد بگيد پرايد صفره!!
ماشين صفري كه واسه راحتي ميخري و هيچ راحتي نداره و جون خانواده آدم رو حفظ نميكنه به چه درد ميخوره؟

خود دانيد
 

Similar threads

بالا