پسر‌ها را از نحوهٔ رفتار با مادرشان بشناسيد

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
معمولا تمام هم و غم افراد در دوران عقد اين است که نامزد خود را بهتر و کامل‌تر بشناسند. در اين راستا بسياري از خانم‌ها در مورد رابطه نامزدشان با مادرش نيز کنجکاو و حساس مي‌باشند. آنچه در اين راستا جالب توجه مي‌باشد آن است که دقت به نحوه رفتا همسر با مادرش در شناخت شخصيت و ويژگي‌هاي اخلاقي او به فرد مقابل (نامزد) کمک شاياني کرده و او را نسبت به اخلاق و روحيات همسرش آگاه‌تر مي‌سازد. در ادامه به برخي از رفتارهاي پسران با مادرشان و شناخت حاصل از آن اشاره مي‌شود.

۱-برخي از پسران در همه شرايط به مشورت با مادرشان نياز دارند رفتار مرد بالغي که حتي بعد از ازدواج به مشورت با مادرش نيازمند است و نمي‌تواند بدون دانستن نظر مادر خود تصميم بگيرد کمي نااميدکننده به نظر مي‌رسد. البته که احترام به نظرات مادر و پدر ضروري است، ولي وقتي اين احترام به صورت يک وابستگي و نياز در آمده باشد مي‌تواند نشانه عدم اعتماد به نفس يک مرد باشد. اگر مردي نتواند به تصميمات خود اعتماد کند در جلب اعتماد همسر خود نيز موفق نخواهد بود. اين افراد به دليل اينکه از مستقل زندگي کردن مي‌ترسند، مرتب از جمله «مادرم مي‌گويد، مادرم معتقد است و…» استفاده مي‌کنند.

۲-برخي مدام در حال تماس با مادرشان و صحبت با وي هستند مردي که هر روز با مادرش صحبت مي‌کند احتمالا همه چيز از جمله جزئيات رابطه خود با همسرش را به او مي‌گويد. اين کار به مادر او فرصت و شرايطي براي قضاوت راجع به رابطه پسر و عروسش، و همين طور فرصتي براي سبک سنگين کردن همه اختلاف نظر‌ها و چالش‌هاي يک رابطه مي‌دهد… و زمينه دخالت خانواده پسر در زندگي زوجين را فراهم مي‌سازد.

۳-برخي قدردان زحمات مادرشان نيستند اگر مردي قدر مادرش را نداند، يقينا قدردان همسرش نيز نخواهد بود. چنين افرادي معمولا خودمحور هستند و هميشه خود را محق مي‌دانند. از نظر اين افراد ديگران به آن‌ها لطف نمي‌کنند، بلکه صرفا وظيفه خود را انجام مي‌دهند. آن‌ها هرگز از کسي تشکر نمي‌کنند. خواه از همسرشان، خواه از مادرشان، و خواه از دوستانشان.

۴-عده‌اي از مردان با مادرشان صميمي نيستند بعضي از مردان عجول هستند يا وقت و حوصله‌اي براي بودن با مادرشان ندارند. اگر مردي براي رابطه خود با اولين زني که دوستش داشته است، يعني مادرش، ارزش قائل نباشد احتمالا با همسر خود نيز صميمي و نزديک نخواهد بود. اين امر به احتمال زياد در مورد رابطه او با فرزندانش نيز صادق خواهد بود.

۵-برخي مدام در حال ملامت مادرشان هستند مسلما ممکن است بعضي از زنان، مادران چندان خوبي نباشند. اما وقتي مردي زني را که او را به دنيا آورده است سرزنش مي‌کند يا او را با لحن تند و توهين آميز مورد خطاب قرار مي‌دهد، بايد در مورد شخصيت او بيشتر فکر کنيم. البته عصبانيت‌هاي آني و زودگذر اگر از حد خاصي تجاوز نکنند طبيعي هستند، ولي وقتي حالت توهين يا کنايه به خود بگيرند و بيشتر از حد خاصي تکرار شوند نشان دهنده عدم احترام به زنان مي‌باشد. مردي که حتي در سن جواني همچنان مسئوليت‌هاي خود را به گردن ديگران مي‌اندازد نمي‌تواند قابل اعتماد باشد چرا که تنبل و نابالغ است.

۶-بعضي از پسران به مادرشان احترام نمي‌گذارند درست است که بسياري از مردان و زنان از رفتار مادر خود راضي نيستند، ولي مردي که در برابر شما يا ساير افراد به مادرش بي‌احترامي کند، احتمالا فردي گستاخ و تند است. چنين فردي پتانسيل آن را دارد که در مقابل ديگران به همسر خود نيز بي‌احترامي کند.

۷-مرداني که با مادرشان مثل يک خدمتکار رفتار مي‌کنند بعضي از مردان حتي در سنين بزرگسالي از مادر خود انتظارات عجيب دارند، مثلا انتظار دارند که مادرشان اتاقشان را تميز کند، برايشان غذا بياورد و …. مردي که حتي در سن جواني همچنان مسئوليت‌هاي خود را به گردن ديگران مي‌اندازد نمي‌تواند قابل اعتماد باشد چرا که تنبل و نابالغ است.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
mina12345 دخترها با پسرها این طوری رفتار کنید! مشاوره ازدواج 0

Similar threads

بالا