پرینتر های سه بعدی

Nikano

عضو جدید
کمان Skyrim Nightingale در 12 قطعه به چاپ رسیده است.

اگر اهل ویدیو گیم هستید ، شاید تا بحال برایتان پیش آمده باشد که از یک اسلحه قهرمان بازیتان خوشتان آمده باشد و دوست داشته باشید یک مدل فانتزی از اون را داشته باشید . ادی، شخص معروفی نیست.فقط علاقه ی او به چاپ سه بعدی باعث شد به فکر ساخت یک اسلحه قهرمان بازی بیفتد.


من پسر عموی کوچکی دارم که بسیار عاشق نقش آفرینی بازی های ویدیویی به نام Skyrim است. هر زمانی که برای دیدن او می روم ، او به پلی استیشن خود چسبیده و در حال بازی با این بازی اغوا برانگیز است. یک بار برحسب اتفاق با او همراه شدم ، ولی در زمان بازی های کامپیوتری آنقدر ضعیف عمل می کنم که کسی دوست ندارد من در کنار او بازی کنم. سعی کردم تمام تلاشم را انجام دهم تا او از من راضی باشد اما باز هم در آخر خیطی بالا می آوردم و شرمنده می شدم. من کار خود را با چاپ سه بعدی بیشتر ترجیح می دادم ، پس هر وقت یکی از اشیا از Skyrim را به طور 3 بعدی برای پسر عمویم چاپ می کردم و طبق انتظار او بسیار شاد می شد. او حتی یک قفسه ی کامل را مختص همین چاپ های سه بعدی کرده و نام آن را عروسک های عمو ادی گذاشته است.





می توانید تصور کنید که من چه ذوقی داشتم وقتی از Skyrim با من تماس گرفتند و از من خواستند تا در مورد کمان با هم صحبت کنیم ، این طرح توسط مردی اسپانیایی به نام مارکو آنتونیو پرز موراتا طراحی شده بود. این کمان ، برای شماهایی که مانند من در مورد به روز ترین بازی های ویدیویی نمی دانید ، یک اسلحه ی تیراندازی است که در بازی ویدیویی Skyrim یافت می شود. این هدیه ایست که به اژدها زاده توسط کارلیاه اعطا می شود ، البته بعد از آنکه آنان جستجوی انجمن دزد ها را به پایان رساندند. با داشتن آشنایی بر روی این اسلحه ، موراتا تلاشی در جهت طراحی آن انجام داد. موراتا می گوید که در حدود 7 تا 8 ساعت زمان صرف طراحی آن با SolidWorks کرد و آن را در 12 قطعه ی مجزا بر روی چاپگر MakerBot Replicator پرینت گرفت. در کل ، او تخمین زد که حدود 58ساعت تا زمان چاپ و تکمیل کار زمان نیاز است.



من مدل ها را به قطعاتی کوچک تقسیم کردم پس نیاز به پس پردازش بسیار کمی برای سرهم بندی آن بود. بیشتر شبیه به یک پازل تقسیم شده اند بنابرین می توانید مستقیما از بستر چاپ بردارید و روی هم سرهم بندی کنید. من کمان را به دو نیم تقسیم کردم تا در موقع سرهم بندی قطعه ای جا نماید ، اما دو قطعه ی پایانی را به عنوان یک مدل نگه داشتم تا ظاهری سخت تر به خود بگیرد. دیگر ویژگی منحصر به فرد در مورد این کمان این است که، به نظر می رسد حتی کمان بعد از ساخته شدن با رشته های پرینتر سه بعدی سفت تر می نمایاند. در حقیقت، موراتا از رشته های انعطاف پذیر نینجا فلکس به جای رشته های مرسوم کمان استفاده کرده بود. در زمان پرتاب تیر از کمان ، هنوز موراتا ان را امتحان نکرده بود ، اما مطمئن بود که کار خود را به خوبی انجام می دهد. او به شوخی گفته بود که این کمان به قدرتمندی کمان واقعی نیست اما می تواند وظیفه ی ضربه زدن به همکار را به خوبی انجام دهد. موراتا فایل های طراحی را برای کمان در اختیار شرکتMyMiniFactoryقرار داد ، و پیشنهاد کرد آنان را با استفاده از لایه هایی 2/0 میلی متری با ارتفاع هشت دهم مواد درونی پرینت بگیرند. در کل ، کار پرینت حدود نیم قرقره از رشته ( 578 گرم) را استفاده می کرد. می دانم اگر زمانی وقتی برای انجام داشته باشم این پروژه را در لیست کارهای انجامی قرار خواهم داد. شما چه فکر می کنید؟ آیا فکر می کنید چاپ سه بعدی، کمان را به خوبی در می آورد؟





منبع:nikan3dprint.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Nikano

عضو جدید
اخبار پرینتر های سه بعدی (۲)

اخبار پرینتر های سه بعدی (۲)

چاپ سه بعدی شخصیت Singleton از بازی Grey Goo که رباتی با 7 فوت بلندی است.

سازندگان بازی های ویدئویی Grey Box، این بازی را"فرآیند جستجوینیروانا" می دانند:بخش سرگرمی شرکت 3D Systems استدیوGentle Giant، ربات Singleton را به وسیله ی پرینتر سه بعدی استریولیتوگرافی پرینت و در یک ویدیو معرفی کرد. Singleton یک شخصیت با استراتژی زمان واقعی بازی ویدئویی جدید Grey Goo است.تکنولوزی استریو لیتوگرافی (stereolithographic)یا SLA هیچ محدودیت ذاتی در اندازه ندارد، چرا که لیزر عکس را با مواد رزین روی همه ی نقاط لایه های شی ترسیم میکند. در واقع بزرگترین سیستم های تولید SLA شرکت 3D Systems می توانند اشیاء را با رزین به وسعت یک و نیم متر بسازند.





این چیزی است که استودیو Gentle Giant با Singleton انجام داد. اگر چه به عنوان یک شی واحد نیازی به ساختش نبود، تمام اجزای هفت پای دراز، یعنی Singleton با پرینتر سه بعدی جایگزین شد و توسط کارکنان استودیو در طی یک ماه جمع شد. در مجموع، بیش از 70 قطعه از مدل های دیجیتال ارائه شده توسط Grey Box ساخته شد که بسیاری از جزئیات در مدل بازی بر پایه ی نقشه ی اصلی بود، هنرمندان Gentle Giant همه ی جزئیات را حجاری کردند،به طوری که آنها این کار را با پرینتر سه بعدی یکبار انجام دادند.تیم توپولوژی تمام سطح ناحیه را دوباره انجام می دهد، بخش های ادغام شده، قطعات جدا از هم، و حالت نهایی را هم برای مدل های اندازه واقعی و برای مدل دومی، در مقیاس سه ماهه با مجموعه ی مجسمه ها برنامه ریزی می کند. همه ی دستگاه ها وضوح بالا و جزئیات را عرضه می کنند. به علاوه مواد خاکستری که مورد استفاده قرار میگیرد،کاملا در خط بازی های Grey goo تایید می شود.




پس از "بهینه سازی هندسه" در فرآیند حجم سازی، قطعات فیبر شیشه ای تولید و با ساختار فولاد تقویت می شوند و توسط هنرمندان Gentle Giant در خانه نقاشی می شوند. شخصیت Singleton اتفاقی انتخاب نشد: طراحی دقیق شخصیتش، توسط استفان لامبرت از کارگاه Weta ، آن را به یکی از شخصیت های نمادین در بازی تبدیل کرده است.کاراکتر Singleton ساختاری شبیه به انسان دارد که فضا را بدلیل عدم واضح روح و قلب ترک می کند و این دستور تعبیه شده و تکی را که ممکن است افراد دیگری هم وجود داشته باشند دنبال می کند. ماموریتش برای مبارزه بیش از دو قرن به طول می انجامد. در این بازی، Singleton نمادی از جنگ است. در زندگی واقعی ،او در حال حاضر می تواند همچنین نمادی برای شعار شرکت 3D Systems "ساخت آینده" باشد.


منبع:nikan3dprint.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Nikano

عضو جدید
برف روبی پارکینگ با دستگاه فوق العاده ی مکنده برف RC تولید شده با پرینتر سه بعدی


آب و هوای زمستان می تواند خطرناک باشد، اما بیشتر فقط آزار دهنده است. سردی هوا ، لغزنده بودن جاده ها ، ترافیک، گزارشهای مکرر هواشناسی و تاخیر در حمل و نقل عمومی. شاید آزار دهنده ترین قسمت این است که شما مجبور به برف روبی از جلوی خانه خود هستید. خوشبختانه، رایان، تعمیر کننده ای از Minnesota است که یک راه حل کامل را ارائه کرده است: مکنده برف که با پرینتر سه بعدی ساخته می شود.


ایده این است که مکنده برف RC جلوی درب شما را ساده تر و سرگرم کننده تر از قبل تمیز می کند. در حقیقت شبیه بسیاری از بازی ها سرگرم کننده به نظر می رسد. به طور خلاصه ، مکنده برف اصلاح شده ی Kyosho Blizzard SR است، که یک برف روب نسبتا کوچک است که برای انجام همین کار طراحی شده است که براحتی می توان آن را از بسیاری از فروشگاه های سرگرمی RC و وب سایت ها خریداری کرد. رایان به تازگی بر روی این پروژه کارهایی انجام داده است، اما متوجه شدکه اجرای پروژه ی برف روبی تقریبا بدترین سرمایه گذاری بود.


بنابراین او پروژه بازسازی وسیعی را برای تبدیل آن به یک دمنده برف آغاز کرد تا آن را به یک موجود RC غول پیکر تبدیل کند. بخش برداشت برف، حجمی برابر 14 در 6 اینچ دارد و سوراخ ضربه حدود 2 اینچ عرض دارد.از همه مهمتر، نتایج، رضایت بخشی بالایی را با توجه به برنامه ریزی که برای فروش در نظر گرفته بود نشان می داد ،هم به عنوان یک مجموعه از فایل های STL و هم راهنمای گسترده( با60 دلار).


تبدیل این ماشین برف روب RC به یک دمنده برف موفق یک پروژه کاملا پیچیده است. برای شروع، نیاز به تغییر سیستم سرموتور است که توانایی به عقب راندن را داشته باشد و همچنین یک مکنده برف در پشت برف روب متصل می شود. سپس اتصال پیچیده ی ساخت و ساز دمنده مساله ای است که رایان به طور کامل آن را با نرم افزار CAD طراحی کرده است - حتی چرخ دنده های مخروطی و قرقره تسمه زمان بندی با پرینتر سه بعدی چاپ شده اند. همه اجزا درفیلامنت ABS، با پرینتر سه بعدی تولید می شوند. در رزولوشن لایه ای 0.4 mm چرخ دنده و میله ها 0.2 mm بر روی پرینتر سه بعدی XYZ Da Vinci 1.0 حدود 40 ساعت تولید شدند.



همانطورکه در فیلم می بینید،مکنده برف شبیه یک دستگاه بسیار جامد و موثر، به نظر می رسد، رایان در این باره می گوید: "دستگاه مکنده برف بسیار محکم است. مردم فکر می کنند قطعات پرینتر سه بعدی ضعیف هستند، و می توان آنها را بشکانند، اما این ها همه به نحوه ی چاپ کردن بستگی دارد. "و این اطمینان را به وجود می آورد که کار برداشتن برف از سطح و مکیدن آن درست انجام می شود که هر دو توسط یک موتور 540 نیرو می گیرند. به عنوان بخشی از طراحی رایان، بخش مکنده برف در 360 درجه حرکت می کند،تا شما مطمئن شوید مکیدن برف کامل شده و باید به جای دیگری که نیاز است رفت.








به طور کلی،این دستگاه شبیه یک ماشین RC بسیار سرگرم کننده و مفید، به نظر می رسد. شاید این نوآوری تولید شده با پرینتر سه بعدی برای زمستان آینده آماده خواهد باشد.


منبع:nikan3dprint.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Nikano

عضو جدید
پرینتر سه بعدی Materialise یک جگوار عظیم جثه برای یک قایق بادبانی لوکس تولید می کند.

اگر چه شاید خیلی از پروژهای پرینتر سه بعدی را دیده باشید ، احتمالا چیزی شبیه به این را قبلا ندیده باشید. Materialise که یک شرکت خدمات محصولات دیجیتالی است توسط ۲۵٫Fried Vancraenسال پیش تاسیس شد، امروز اعلام کردکه یک جگوار با چاپگر سه بعدی خلق کردند که از آب نمی ترسد.




این شرکت با پرینتر سه بعدی یک جگوار در مرکز خود با 4 متر طول (13.6 فوت) و 2 متر ارتفاع (6.5 فوت) تولید کرده است که کمی بزرگتر از یک جگوار معمولی و بسیار بزرگتر از محصولات چاپ شده با پرینتر سه بعدی است.تولید کامل شده به طور مستقیم از کارخانه Materialise به KISMET فرستاده می شود که یک قایق بادبانی لوکس است که برای اولین بار است که به آب انداخته می شود.برای ساخت جگوار، تیم Materialise از ماشین های استریو لیتوگرافی Mammoth خود برای ایجاد بیش از 5000 لایه در رزولوشن 5mm. استفاده کردند. برای اطمینان از اینکه این تولید سه بعدی هر دو ارزش نصب قایق بادبانی لوکس و توانایی قرار گرفتن در برابر شرایط غیر قابل پیش بینی اقیانوس را درنظر می گیرد. تیم Materialise محصول نهایی را با مجموعه ای از لایه های محافظ با روکشی زیبا برای لنگر پو شش داد.





ماشین Mammoth ، که اغلب برای نمونه سازی ماشین استفاده می شود، توسط تیم Materialise برای ساخت قطعات استریولیتوگرافی بزرگ در یک قطعه طراحی شده است. براساس این ایده نیاز به پرینتر های سه بعدی با مقیاس بزرگ و وضوح بالا برای اتمامی ساده و موثر و با کیفیت بالا می باشد. اگر چه آنها هنوز هم به چسباندن یا مونتاژ برخی از سفارشات می پردازند اما دستگاه قادر به چاپ تا 2 متر در یک زمان است.به جای تولید کامل جگوار٫ تیم تصمیم گرفت فقط پوسته بیرونی چاپ شود که در مجموع 5.8 درصد از حجم کل را شامل می شود و پس از آن یک سیستم پشتیبانی ساختاری سه بعدی داخل بدن را چاپ می کند که اطمینان حاصل شود که جگوار بدون شکستن همچنان قوی خواهد ماند.در حالی که ممکن است قبل از این گربه های تولید شده و یا حتی قایق های اسباب بازی را با پرینتر سه بعدی دیده باشیم، این چاپگر سه بعدی غول پیکر برای ساخت قایق بادبانی لوکس قطعا برای اولین بار طراحی شده است.





هنوز صحبتی درباره این که Materialise برنامه ای برای ساخت فایلی برای پرینتر سه بعدی با طول 4 متر قابل دسترس برای دیگران که یک جگوار تولید و در اتاقشان قرار دهند،ندارد.


منبع:nikan3dprint.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Nikano

عضو جدید
پیشرفت تکنولوژی چاپ سه بعدی و نرم افزارهای مدل سازی٫ این آزادی را به طراحان داده است تا هر رویایی که در ذهن خود دارند را خلق کنند.شاید تا همین چند سال گذشته دیدن این گونه اشکال فانتزی٫ پیچیده و زیبا٫ جز در تصاویر رندر شده میسر نبود.ولی امروزه هر ایده ای که از ذهن خلاق یک طراح می گذرد را بصورت یک حجم واقعی مشاهده می کنیم.
۱ - حلقه ی عقرب یک عقرب ربات مانند بر روی یک حلقه انگشتر.جزئیات روی این حلقه باورنکردنیست.


۲- لامپ هسته ایدر مورد این کار فقط باید خلاقیت طراح را ستود.
8things2.jpg

۳ - تاس خاردارشاید در آینده تخته نرد را با اینگونه تاس ها بازی کنیم.


۴ - Maze سه بعدیاین شی سه بعدی متشکل از یک شبکه پیچیده از لوله های نازک در یک قاب سفت و سخت است.


۵ - جمجمه فلزیشگفت انگیز ترین جزئیات بر روی یک جمجمه را با پرینت سه بعدی ببینید.





۶ - درب باز کن بطریشبیه هیچ درب بازکن بطری که شما بتوانید در بازار پیدا کنید٫نیست.



۷ - سمبل این قطعه پرینت شده بی شک برگرفته از هنر ریاضی است.



منبع:nikan3dprint.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Nikano

عضو جدید
معرفی هولوس پلتفرم تعاملی هولوگرافیک (مخصوص علاقمندان پرینتر سه بعدی)

معرفی هولوس پلتفرم تعاملی هولوگرافیک (مخصوص علاقمندان پرینتر سه بعدی)

معرفی هولوس پلتفرم تعاملی هولوگرافیک،مخصوص علاقمندان پرینتر سه بعدی

پلتفرم هولوگرافیک تعاملی هولوس، با گزینه‌های طراحی چاپ سه بعدی بصورتی موفقیت آمیز در عرض چند ساعت تامین بودجه شد.



مدت‌ها است که می‌دانیم سیستم‌های واقعیت مجازی تجاری، گزینه‌های طراحی قابل چاپ سه‌بعدی خارق‌العاده‌ای نظیر Oculus Rift را که هولولنز آتی است به ارمغان خواهند آورد. به هر حال، یک قطعه‌ی کاملا جدید از این سخت‌افزار که تقریبا از ناکجا آباد ظاهر شده می‌توانست به ابزار عالی‌ای برای طراحان مبدل شود: این قطعه هولوس نام دارد. مخلص کلام این که هولوس پلتفرم هولوگرافیکی‌ای است که محتوای دیجیتالی را از هر گونه منبعی به هولوگرامی سه بعدی تبدیل می‌کند. این امر هولوس را به ابزاری عالی برای بازی کردن، آموزش و برقراری ارتباط تبدیل کرده و بطور جدی گزینه‌های طراحی دیجیتالتان را بسط می‌دهد.می توانید مطلب مربوطه را از اینجا مطالعه کنید.در ادامه با نیکانو همراه باشید.

ازآنجایی که هولوس بطور قابل توجهی محبوب شده است مردم هنگام مرور Kickstarter بصورت اتفاقی با آن مواجه خواهند شد: تنها در عرض چند روز، هدف طرح ریزی شده‌ی 50 هزار دلاری کمپین تامین مالی جمعی هولوس در سه نوبت بدست آمد. جای تعجب نیست که به نظر می‌رسد این ابزار تقریبا برای همه کس گزینه‌های هولوگرافیک دارد. هولوس توسط H+ کانادایی در ونکوور، طراحی شده است. شرکتی نوپا که 18 ماه گذشته را به توسعه‌ی پروتوتایپ ابزار هولوگرافی تجاریش صرف کرده است.



هدف اصلی این شرکت، همانطور که راجع Kickstarter شرح داده‌اند، غلبه بر انزاویی است که گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی‌های مبتنی بر تبلت ایجاد می‌کنند؛ فراموش نکنیم که همه جا حتی در مهمانی‌ها و بعنوان توریست تمام طول روز را با گوشی‌های همراهمان سر می کنیم. این شرکت می‌نویسد:«می‌خواستیم هولوس را به شیوه‌ای طراحی کنیم که بتواند به طراحی‌ای ایمن، مقرون‌بصرفه، سبک‌وزن، انرژی بهره‌ور، پاک و کوچک دست‌یابد بطوری که کاربر بتواند دیگر افراد پیرامون هولوس را دیده و با آن‌ها ارتباط برقرار کند. دو چالش کلیدی را نیز که با آن در تکنولوژی‌های نمایش جاری مواجهه هستیم شناسایی کردیم. این چالش‌ها عبارتند از: انزوا و ایستایی حرکت بشر.» راهکار این چالش‌ها؟ پلتفرم هلوگرافیکی هرمی شکل است که استفاده آن از همانند تبلت ساده و شهودی است و در عین حال تعامل از چهار زاویه‌ی متفاوت را میسر می‌سازد. بصورت خلاصه، این پلتفرم می‌تواند سیستم تفریحی خانوادگی، ابزاری آموزشی برای آموزش‌های تعاملی، ابزار کسب و کار برای ارائه‌ها و ... باشد. این شرکت می‌نویسد« برخلاف بسیاری سیستم‌های پوشیدنی و تفریحی‌ای که تمایل به منزوی کردن افراد دارند، هولوس قصد دارد تجربه‌ی «دورهمی اجتماعی» را ایجاد کند که افراد را بی این که ناتوان از زندگی کردن لحظه‌های واقعی زندگیشان سازد دور هم جمع کند.» دیگر گزینه‌ها عبارتند از تله‌کنفرانس هولوگرافیک و حتی استفاده از سنسورهای مغزی جهت کنترل اشیای هولوگرافیک.



ولیکن احتمالا جالب‌ترین مورد برای ما علاقمندان به چاپ سه بعدی، نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی هولوس است. این پلتفرم در دو نسخه‌ دردسترس خواهد بود: مشتری متمرکز که با گوشی‌های هوشمند تعامل می کند و نسخه‌ی حرفه‌ای که برای توسعه‌دهندگان منظور شده است. این شرکت می نویسد« اعتقاد داریم که جامعه‌ی توسعه‌دهندگان راجع به H+ چیزهای زیادی برای عرضه دارند و از این رو از آن‌ها دعوت می‌کنیم تا بخشی از کار ما باشند و در ایده‌هایشان سهیم باشیم. داریم بر روی هولوس کار می کنیم تا آن را تبدیل به پلتفرمی باز کنیم بطوری که جامعه‌ی توسعه‌دهندگان بتوانند هر گونه ایده‌‌ای را تحقق بخشند.»



در نسخه‌ی مربوط به توسعه دهندگان درگاه HDMI و ابزار SDKای هم گنجانده شده است بطوری که همه نوع دستگاهی را می‌توان به هولوس متصل کرد. این به این معنی است که هولوس بعنوان مثال می تواند برای کنترل کردن مدل‌های سه بعدی قبل از فرستادن آن ها به پرنیترهای سه بعدیتان، اصلاحات طراحی‌های سه‌بعدی و حتی اسکن اشیا و تبدیل آن‌ها به رندرینگ‌های قابل چاپ سه‌بعدی بکار برده شود. از آنجایی که این نسخه برای توسعه دهندگان کاملا باز ساخته خواهد شد، طیف تمام و کمالی از برنامه‌های کاربردی چاپ سه‌بعدی را می‌توان ایجاد کرد که به هولوس پتانسیل بیش‌تری می‌دهند. توسعه‌دهندگان توضیح می‌دهند« علاوه بر این توسعه دهندگانمان را با فراهم آوردن دموها و SDKها‌ی Unity3D و موتورهای غیرواقعی بازی همراه با پلاگین‌هایی برای محصولات شرکایمان، Leap Motion و Emotivو Occipital پشتیبانی می‌کنیم. با میان‌افزار اختصاصی خود، نه فقط برای توسعه‌دهندگان بلکه برای هنرمندان و طراحان نیز ایجاد برنامه‌های کاربردی برای هولوس را ساده کرده‌ایم.» مخصوصا تکنولوژی حسگر Leap motion می‌تواند به ابزار طراحی جالبی تبدیل شود چرا که از این ابزار می‌توانیم جهت تعامل با طراحانمان استفاده کنیم. میان‌افزار تکنولوژی اسکن سه بعدی Occipitial می‌تواند هر چیزی را به گزینه‌های سه بعدی قابل چاپ تبدیل کند. از این رو، بصورت خلاصه بنظر می‌رسد که هولوس حرفه‌ای برای سازندگان انجمن‌ها در آینده‌ای نزدیک دارای پتانسیل زیادی باشد. گرچه واضح است که هولوس به محتوای دقیق توسعه دهندگان SDK و برنامه‌های کاربردی طراحی‌ای که برای هولوس نوشته خواهند شد متکی خواهد بود ولیکن این ابزار می توانست به افزوده‌ای عالی به مجموعه‌ی سازندگان تبدیل شود. هولوس حرفه‌ای همانطور که افراد گوش به خبر همین حالا هم دارند از آن صحبت می‌کنند 950 دلار برایتان خرج خواهد برداشت.

منبع:nikan3dprint.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Nikano

عضو جدید
پرینت سه بعدی یک بوگاتی ویرون فوق العاده

[h=2]‘HBot 3D’ یک مدل سه بعدی فوق العاده از ماشین بوگاتی ویرون با مقیاس یک به هشت پرینت می کند.[/h]


زمانی که در دبیرستان بودم را به خاطر دارم ، علاقه زیادی به ماشین های لوکس داشتم. هنوز گواهینامه رانندگی ام را نگرفته بودم ، و مطمئنا حساب بانکی ای هم نداشتم که یکی از این ماشین ها را بخرم ، اما چیزی در این ماشین های لوکس وجود داشت که اشتیاق من را زیاد می کرد. من دقیقا صاحب بیش از دو جین مدل های درجه بندی شده ماشین های لوکس بودم ، از انواع لامبورگینی گرفته تا فراری و حتی تعدادی بوگاتی. این ماشین ها در قفسه های اتاق من قرار داشتند و من هر شب قبل از خواب به آنها خیره می شدم ، و رویای روزی رو در سر داشتم که شاید صاحب یه ماشین واقعی از نوع آنها بشوم. متاسفانه آن روز هنوز نرسیده ، اما باعث نمی شود که دست از رویا بکشم.در ادامه با نیکانو همراه باشید.



به لطف پرینت سه بعدی ، کلکسیونرهایی مثل من مجبور نیستند که برای خرید کپی های این ماشین های لوکس پول زیادی خرج کنند. یک شرکت لهستانی ، به نام HBOT 3D, یک نمونه از بوگاتی ویرون در مقیاس 1 یه 8 طراحی و ساخته است .
HBOT 3D می گوید
" هر تکه از بوگاتی از رنگهای مختلف ساخته شده است ، تا دیگر نیازی به رنگ آمیزی بعد از ساخته شدن نداشته باشد. "
"تنها کاری که نیاز است انجام شود متصل کردن قطعات پس از پرینت است. مدل های این نوع یک مثال ارزشمند از روشی است که تکنولوژی پرینت FDM 3D می تواند به تعداد زیادی شرکتهای تولید خودرو کمک کند تا تصویر کلی ماشین های خود را نمایش دهند. "




شرکت از زمانی که یک مدل شبکه به هم ریخته را به صورت آنلاین پیدا کرد شروع به طراحی این مدل فوق العاده سه بعدی کرد. تمام قسمت ها از هم جدا بودند تا توسط یک پرینتر سه بعدی HBOT به طور مناسب پرینت شوند. در کل به 60 قطعه متفاوت قابل پرینت تقسیم شده بود ، که 300 ساعت طول کشید تا کاملا پرینت شود. پروژه در مدت 14 روز از شروع کار تا پایان آن طول کشید ، و از قسمتهای کوچکی به قطر 9 میلی متر ( چراغ عقب ) ، تا به بزرگی 250 میلی متر در طول ساخته شده است.
بوگاتی ویرون یک به هشت 570 میلی متر است ، و از 6 رشته با رنگ مختلف ساخته شده است. به خاطر تفاوت های بزرگ این رشته های رنگی ، هیچ پردازشی به جز حذف مواد Support ( موادی که در هنگام پرینت قسمت های زاویه دار و شیب دار٬ به عنوان یک پایه ی کمکی نازک ساخته می شوند و در پایان کار براحتی می توان آنها را با دست جدا کرد) و مونتاژ آنها نیاز نمی باشد.






HBOT 3D می گوید "این مدل قرار است که ارزیابی شود و قسمت های داخلی مثل صندلی ها ، فرمان ماشین و غیره طراحی شوند تا مدل کلی را کاملا نشان دهد. " " شما می توانید با باز کردن پنجره ها و سقف قسمت داخلی را مشاهده کنید. همچنین برنامه ای وجود دارد تا مدل چرخ ها را هم آماده کنیم تا اجازه دهند کاربرد قدرت موجود و معمول نشان داده شود."
HBOT 3D حدودا دو سال قبل تاسیس شد ، و پرینترهای سه بعدی FFF/FDM-based آنها ، کاربران را با یک ساخت حجمی 300*300*300 میلی متر که امکان پرینت شدن در یک حجم زیاد مواد را دارا می باشد مجهز می کند ، از جمله ABS ,PLA, رشته های چوبی ، HIPS , و شیشه انعطافی. جزئیات بیشتر در سایت آنها قابل مشاهده است.
کپی برداری از مطالب با درج لینک مجاز می باشد.





منبع:nikan3dprint.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ده پرینت سه بعدی برتر سال 2015

ده پرینت سه بعدی برتر سال 2015

ده پرینت سه بعدی برتر سال 2015 از نگاه دیزاین بوم
در طول سال های گذشته، پروژه های پرینت شده ی سه بعدی و تحقیقات بر روی آن ها به منظور توسعه و گسترش قابلیت های ساخت ادامه داشته است. سال 2015 نیز شاهد ادامه ی این روند توسط شرکت های مستقل و کاوشگرانی برای تولید محصولات منحصر بفردتر حتی با بهترین برندها و بزرگ ترین صنایع برتر جهان بوده است.
پروژه هایی که مشاهده می نمایید ده طرح چشمگیر از نگاه دیزاین بوم در روند توسعه و گسترش حیطه پرینترهای سه بعدی در جهان اطراف ما در سال 2015 هستند:
1. خط تولید پرینت های سه بعدی فلزی ‘DXV‘ از کمپانی استاندارد امریکایی
2. مدل فلزی پل MX3D از جوریس لارمن
3. مجموعه ی اختراع مجدد کفش از زاها حدید، بن ون برکل، فرناندو رومرو، مایکل یانگ و رز لاوگرو
4. طرح 3DXL از DX
5. پاویون وولکان، بزرگ ترین سازه ی پرینت شده ی سه بعدی معماری از لابراتوار طراحی خلاق
6. کفش پرینت شده از پسماند پلاستیک اقیانوس از آدیداس و بنیاد مذاکره برای اقیانوس
7. پرینت شیشه از گروه مدییت متر از اِم آی تی
8. لباس های خانگی از دانیت پلگ
9. اتومبیل تمام پرینت شده از آئودی
10. ماکت های معماری از hsbLABS

خط تولید پرینت های سه بعدی فلزی ‘DXV‘ از کمپانی استاندارد امریکایی

مدل فلزی پل MX3D از جوریس لارمن

مجموعه ی اختراع مجدد کفش از زاها حدید، بن ون برکل، فرناندو رومرو، مایکل یانگ و رز لاوگرو

طرح 3DXL از DX

پاویون وولکان، بزرگ ترین سازه ی پرینت شده ی سه بعدی معماری از لابراتوار طراحی خلاق

کفش پرینت شده از پسماند پلاستیک اقیانوس از آدیداس و بنیاد مذاکره برای اقیانوس

پرینت شیشه از گروه مدییت متر از اِم آی تی

لباس های خانگی از دانیت پلگ

اتومبیل تمام پرینت شده از آئودی

ماکت های معماری از hsbLABS
برگرفته از سایت های: اتوود _ دیزاین بود
 
بالا