پروفیل های پالترود شده

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
در میان توده عظیم محصولات کامپوزیتی، پروفیل های پالترود شده مانند گریتینگ، نرده ها، سینی کابل، میله های سفت و محکم و سایر بخش ها در بسیاری از کاربرد ساختاری استفاده میشوند. روش پالتروژن مقرون به صرفه ترین روش در تولید پروفیل های کامپوزیتی تقویت شده با الیاف میباشد. روش پالتروژن باعث میشود عملکرد بالای کامپوزیت در کاربردهای تجاری مانند سازه های سبک و ضد خوردگی، قطعات FRPپالترود شده، سکوهای دریایی و سایر محصولات جدید استفاده شود.
در کشورهای توسعه یافته قطعات پالترود شده جایگزین فولاد، چوب و آلومینیوم شده اند و به سرعت در سایر نقاط دنیا نیز توسعه یافته اند. این سازه ها در سکوهای نفتی، صنایع شیمیایی و غیره بازارهای آماده ایی دارند و قابل دسترس هستند. میزان انرژی مورد نیاز برای ساخت مواد کامپوزیتی FRP برای کاربردهای ساختاری نسبت به مواد معمولی مانند فولاد و آلومینیوم کمتر است و در نهایت مزیت های اقتصادی نیز دارد. محصولات پالترود شده به عنوان کالایی در بازار بین المللی صنعت ساخت و ساز در حال شناخته شدن است.
به دنبال توسعه عملکرد مواد برای ساخت و ساز، راه آهن، اتومبیل، پزشکی و غیره، برنامه و روش کار کامپوزیت های پیشرفته توسط شورای پیش بینی و ارزیابی فن آوری اطلاعات (TIFAC) ، اداره علمی و فن آوری (DST)، Govt. کشور هند انجام شده است. پروفیل های FRP پالترود شده (گریتینگ های صنعتی، میله های سفت و محکم برای عایق الکتریکی، سینی کابل، نرده و غیره) تحت برنامه و روش کار کامپوزیت های پیشرفته و با استاندارد بین المللی توسعه یافته اند. پروفیل های توسعه یافته تمام خواص دلخواه و مورد قبول را دارند. جدول زیر، لیست مشخصات مکانیکی و شیمیایی قطعات پالتروده شده FRP و سایر مواد سازه ایی را نشان میدهد .

m11.jpg


مترجم: م. تقی زاده- انجمن کامپوزیت ایران
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مزایای پالتروژن

مزایای پالتروژن


pultrusion-table-2.jpg

پروفیل هایی مانند گریتینگ، میله های سفت و محکم برای عایق الکتریکی، سینی کابل، نرده ها و غیره با استاندارد M/S. Surco Filters Pvt.Ltd., Pune و با فن آوری آزمایشگاه بین المللی شیمی (NCL) توسعه یافته است. آزمایشگاه NCL بر روی پارامترهای بحرانی گوناگونی مانند کاربرد سیستم کاتالیست 3 برای پخت، سرعت بالای پالتروژن (1.0-1.5 m/min) و مشخصات ضد حریق برای محصولات را کار نموده است. مقایسه خواص قطعات پالترود شده FRPو سایر مواد در جدول 3 نشان داده شده است.
 

پیوست ها

  • pultrusion-table-1.jpg
    pultrusion-table-1.jpg
    47.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
pultrusion-table-3.jpg
شرکت ها در بازار محصولات پالترود شده سه موضوع مهم منجمله پروژه های جدید، جایگزینی کاربردهای صنعتی و غیر صنعتی را در نظر گرفته اند. محصولاتی مانند سینی کابل، لوازم و سایر تجهیزات جانبی توسط صنایع گوناگون در هند و سایر کشورها وارد میشوند.
 
بالا