پرواز دور دنیا با هزاران سلول خورشیدی

sh_amini

عضو جدید
به گزارش گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری Solar Impulse 2 هواپیمای خورشیدی و سازگار با محیط زیست ˈSolar Impulse 2ˈ که دارای 17500سلول خورشیدی است، دوم ژوئن (12 خرداد 1393) اولین پرواز آزمایشی خود را در شهر ˈپایرنˈ سوئیس با موفقیت انجام داد.

دو سوئیسی به نام های «برت راند پیکارد» ˈBertrand Piccardˈ و «اندره بورش برگ» ˈ Andre Borschbergˈ سازنده این هواپیما هستند که با نور خورشید کار می کند و خلبان آن یک آلمانی به نام مارکوس شردل است.

فاصله دو سر بال های این هواپیما 72 متر است؛ اندکی کمتر از فاصله دو سر بال های هواپیمای ایرباس A380. وزن این هواپیمای خورشیدی نیز2300 کیلوگرم است.

بزرگی کابین خلبان این هواپیما 8 / 3 مترمربع است. کابین خلبان طوری ساخته شده تا خلبان بتواند در آن حدود یک هفته به راحتی پرواز و استراحت کند.

همچنین کابین این هواپیما ضد فشار نیست؛ کابین خلبان هم قابلیت گرم شدن ندارد.ˈSolar Impulse 2ˈ یک توالت و یک صندلی ˈBusiness - classˈ هم دارد. این هواپیما همچنین دارای یک هدایتگر خودکار است.

برت راند پیکارد، یکی از سازندگان این هواپیما می گوید: ما توانستیم مقدار مصرف انرژی از طریق سلول های خورشیدی را به نصف برسانیم.

اندره بورش برگ دیگر سازنده این هواپیما نیز می گوید: این هواپیمای خورشیدی می تواند به مدت یک ماه بدون توقف پرواز کند.

قرار است این هواپیما از روی هند، میانمار و چین بگذرد؛ سپس از روی اقیانوس آرام و آمریکا عبور کند.

Solar Impulse 2ˈ پس از گذشتن از روی آمریکا، به طرف جنوب اروپا پرواز خواهد کرد و پس از عبور از شمال آفریقا دوباره به طرف نقطه آغاز پرواز خود بازمی گردد.

6.jpg
4.jpg
 
بالا