پرسشنامه وفاداری به برند در تجارت الکترونیک

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
سوالات خوب طراحی نشده بود.
اول از همه که به نظر گنگ میرسید، جواب دادنش راحت نبود. بعدش سوالی مثل «من به برند فلان وفادار خواهم ماند» جوابش معلومه به نظر شما؟ من تا حالا به اون برند وفادار بودم، اما آیا تا آخر امروز هم اوضاع اینجوری میمونه؟ با قطعیت نمیشه گفت.
سوالات هم بعضی هاش به نظر من تکراری بود.
(اینها نظر من در مورد این پرسشنامه است، معنیش زیر سوال بردن کار شما نیست، صرفا اظهار نظره و امیداورم توش چیز به دردبخوری واسه پرسشنامه های آینده اتون پیدا بشه)
 

hadisssss

عضو جدید
ممنون از انتقادتون،ولی من سوالات رو با توجه به آیتم هایی که توی مدلم بود، از منابع معتبر خارجی استخراج کردم .درسته که ممکنه بعدا به برند X وفادار نمونیم ولی الان با توجه به تجربه ای که ازش به دست آوردیم، فکر می کنیم که در آینده هم وفادار می مونیم.
 

setare.soheyl

عضو جدید
من نفهمیدم برند x سایت بود یا محصو.ل سایت؟
چون چیزی که تو سایت x فروخته میشه لزوما نباید مال خودش و به نام خودش باشه، مثل دیجی کالا
به نظر منم تو سوالاتت تجدید نظر کن
 

hadisssss

عضو جدید
شاید توضیحات اولیه رو گنگ نوشتم که سوالات نامفهوم به نظر میرسه. چون به استاد راهنما که نشون دادم، چیزی نگفتن و تأیید کردن. :-(
حالا به نظر شما توضیح اولیه رو چی بنویسم که سوالات واضح تر بشن؟
اگه اینجوری بنویسم خوبه؟
X همان برند(محصول) یا سایت برندی است که معمولا از آن خرید می کنید.
مثلا شما محصولات شرکت نایک رو از خود سایت نایک خریداری می کنید.
 
آخرین ویرایش:

طاها حک

کاربر فعال مهندسی IT ,
کاربر ممتاز
مساله ای که در پر کردن این پرسشنامه برای من پیش اومد اینه که سوالات بیشترشون مفهوم خاصی نداره و جوابشون مشخصه، چون وقتی من مشتری یک جا هستم و حق انتخاب هم دارم، پس حتماً از اون راضی هستم وگرنه راحت می تونستم از یک برند دیگه استفاده کنم. اگر برندی رضایت منو براورده نکنه، با من صادق نباشه، من از خرید از اون ضرر بکنم، پشتیبانی نکنه و... خب بدیهی هست که در صورت وجود برندهای مشابه، من اونو عوض می کنم.
مثال می زنم، (مثال فیزیکی میزنم که ملموس تر باشه) من همیشه از تعاونی سیروسفر استفاده میکنم، تعاونی های دیگه ای هم وجود دارند، من هم حق انتخاب دارم. ولی چون از این تعاونی راضی هستم و حتی حاضرم برای استفاده از اون هزینه بیشتری نسبت به تعاونی های دیگه پرداخت کنم، پس نسبت به اون وفادارم و به همه توصیه اش می کنم.
 

hadisssss

عضو جدید
قبول دارم که جواب بعضی از سوالا واضحه
ولی یه مسأله ای هم هست
مثلا به فرض شما توی منطقه ای زندگی می کنید که همین تعاونی در نزدیکی شماست و شما بخاطر بعضی شرایط (دوری تعاونیهای دیگه و...) مجبور باشید که باهمین تعاونی سفر کنید. در اینصورت شما حتی اگه از این تعاونی خیلی هم راضی نباشید به خاطر همون شرایط با این تعاونی سفر می کنید. یه جورایی وفاداریتون جعلیه.
 

طاها حک

کاربر فعال مهندسی IT ,
کاربر ممتاز
قبول دارم که جواب بعضی از سوالا واضحه
ولی یه مسأله ای هم هست
مثلا به فرض شما توی منطقه ای زندگی می کنید که همین تعاونی در نزدیکی شماست و شما بخاطر بعضی شرایط (دوری تعاونیهای دیگه و...) مجبور باشید که باهمین تعاونی سفر کنید. در اینصورت شما حتی اگه از این تعاونی خیلی هم راضی نباشید به خاطر همون شرایط با این تعاونی سفر می کنید. یه جورایی وفاداریتون جعلیه.
شاید تعریف من از وفاداری با تعریف شما متفاوت باشه. اون طور که من از درس مدیریت ارتباط با مشتری یادمه، مشتری زمانی به یک برند وفادار هست که اگه حتی برند دیگه ای خدمات بیشتر و یا با قیمت پایین تری ارائه کنه، با وجود داشتن اختیار، باز مشتری برندش رو عوض نکنه.
در مثالی که شما میگید، دقیقاً ذکر کردید که : "مجبور باشید که باهمین تعاونی سفر کنید". اگه به کامنت قبلی من هم دقت کنید من گفتم فرد مختار هست و هیچ اجباری نداره. الان مثلاً بیشتر ایرانیا مشتری سایپا و ایران خودرو هستند. آیا وفادارند؟ خیر، به خاطر شرایط مجبور هستند مشتری این برندها بمونن.

بذارید مثال خودمو دقیق تر بگم: من به سیروسفر وفادارم، وقتی میرم ترمینال، کلی آدم میپره جلوم که کجا میری، ما زیر قیمت میبریم و... پس من می تونم و مختارم با قیمت کمتر و از یک تعاونی دیگه بلیت بگیرم ولی این کار رو نمی کنم.
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا