پذیرش دانشجو در رشته مهندسی ماهواره/پیگیری ساخت سفینه حامل موجود زنده

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=2][/h]


رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد:

پذیرش دانشجو در رشته مهندسی ماهواره/پیگیری ساخت سفینه حامل موجود زنده

» سرویس: علمي و فناوري - علمي


کد خبر: 91120100549
سهشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱




رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آغاز پذیرش دانشجو در رشته مهندسی ماهواره در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی 92 خبر داد.


به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علیرضا رهایی در مراسم آغاز دوازدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران با اشاره به تهیه، تدوین و تصویب این رشته توضیح داد: امیدواریم با پذیرش دانشجو از سال آینده زمینهساز برطرف کردن نیازهای تخصصی کشور در زمینه مهندسی ماهواره باشیم.



به گفته رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی هوافضای این دانشگاه که از سال 1366، آغاز به کار کرده تا کنون 1100 نفر فارغالتحصیل در ردههای مختلف داشته است و هم اکنون نیز 220 دانشجو کارشناسی، 140 دانشجوکارشناسی ارشد و 60 دانشجو دکتری درآن مشغول به تحصیل هستند.

رهایی افزود: دانشکده مهندسی هوافضا یکی از کیفیترین دانشکدههای دانشگاه امیرکبیر است وهمین موضوع باعث شده تا فارغ التحصیلان آن در صنایع کشور برجستگی های خوبی داشته باشند.


رهایی با تاکید بر این که پژوهشکده علوم و فناوری فضایی این دانشگاه که با سازمان فضایی ایران به صورت مشترک کار میکند در میان 28 پژوهشکده این دانشگاه فعالترین است، گفت: این پژوهشکده دو پروژه کلان هواپیمای 150 نفره و سفینه حامل موجود زنده را در برنامههای اصلی خود دارد اما فعالیتهای دیگری را نیز انجام میدهد و هم اکنون نمونه پروازی ماهواره AUTSat امیرکبیر را نیز آماده کرده است.



رهایی با اشاره به محدودیتها و تحریمهایی که صنایع هوافضای کشور با آن روبرو هستند، تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات، پیشرفت ما در این صنعت در سطح دنیا بیسابقه است که این موفقیت با پشتیبانی ارزشمند و مستمر ارگانهای مرتبط مانند سازمان فضایی ایران و ستاد توسعهی فناوری هوافضا و سازمان صنایع هوایی ممکن شده است.

 

Similar threads

بالا