[پتینه]-کار روی شیشه ( بافت برجسته روی شیشه )

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
وازم مورد :
- شابلون پلاستیکی
- رنگ آنتی کینگ قهوه ای
-چسب ورق طلا
-ورق نقره
- ابر و الکل
- اکلیل نقره ای و طلائی
- شیشه مناسب



1- ابتدا طرف شیشه ای مناسبی انتخاب کنید .سپس با الکل کاملاً تمیز کنید تا عاری از هرگونه چربی و مواد زاید باشد . سپس شابلون ابر رنگ قهوه ای آنتی کینگ را به روی شابلون به صورت ضربه ای بزنید . این عمل را دور تا دور شیشه انجام دهید تا طرح کامل شود .
2- با اسپری ثابت کننده (کیلرو...) یک بار به میزان کم شیشه را اسپری کنید . اکلیل را با چسب dm5 به میزان مناسب مخلوط کنید . میزان چسب و اکلیل دلخواه است . اما دقت کنید میزان چسب بیش از اندازه نباشد . سپس با قلم استنسیل به صورت ضربه ای به سطح شیشه زده و همه شیشه را با این ماده بپوشانید .
3- بگذارید کاملاً چسب بی رنگ شود . کمی رنگ آنتی کینگ قهوه ای را با ابر پشت سطح اکلیل بزنید . این عمل را به شکل ضربه ای و بسیار ملایم انجام دهید تا میزان رنگ بسیار کم باشد . پس از خشک شدن رنگ همه سطوح پشت شیشه را با ابر چسب طلا بزنید .
4- بگذارید چسب ورق طلا کاملاً بی رنگ شود و چند ساعتی از خشک شدن چسب ورق طلا بگذرد . سپس ورق نقره را به پشت شیشه بچسبانید ، طوری این عمل را انجام دهید که همه سطح شیشه را پوشش دهد . با اسپری نقره ای پشت شیشه را اسپری کنید تا کاملاً یکنواخت گردد . در انتها با ثابت کننده ها ثابت کنید . بهترین نوع ثابت کننده برای شیشه ها ماده کریستال سیرورنیک است ، که نحوه استفاده از این ماده در شماره های قبلی مجله آموزش داده شده است
منبع:ساغررنگ
 

Similar threads

بالا