[پتینه]- تکنیک بامبو

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
اگر تمایل دارید تا قدری دکوراسیون خانه خود را آسیایی‌تر کنید، ما تکنیک بامبو را به شما معرفی می‌کنیم. این تکنیک را می‌توانید به راحتی روی هر وسیله‌ای پیاده کنید و به عنوان وسیله تزئینی از آن استفاده کنید. از دیوارهای بزرگ گرفته تا صندلی‌ های میز نهارخوری، حتی برای قاب‌های عکس هم می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید.


وسایل مورد نیاز:

- زرد کمرنگ براق
- رنگ روغنی زرد اخرایی و قهوه‌ای سوخته
- قلموی رنگ
- تربانتین (ماده روغنی نیمه مایع زرد یا سفید)
- ظرف رنگ
- خط‌کش
- مداد
- قلموی نازک

دستورالعمل

1) دو لایه زرد کمرنگ براق را روی سطح مورد نظر بمالید. اگر رنگ براق در اختیار ندارید می‌توانید از یک لایه زرد معمولی استفاده کرده و سپس روی آن یک لایه جلادهنده بی‌رنگ بزنید.




2) رنگ روغنی زرد اخرایی را با تربانتین در داخل ظرف رنگ مخلوط کنید. مخلوط آن را روی سطح زده و پیش از شروع مرحله بعدی اجازه دهید که رنگ به طور کامل خشک شود.




3) استفاده از خط‌کش سطح مورد نظر را اندازه‌گیری کنید و با مداد شاخه‌های بامبو را روی سطح بکشید. خطوط عمودی باید چیزی در حدود 25/1 سانتی‌متر از هم فاصله داشته باشند.




4) پس از اتمام خطوط عمودی ساقه ها باید نقطه‌های انتهایی را مشخص کنید. به آرامی خطوط نیمه‌گردی را بکشید، فقط دقت داشته باشید که این کار را به صورت رندوم انجام دهید.




5) رنگ روغنی قهوه‌ای سوخته را با تربانتین مخلوط کرده و الگوی مدادی را رنگ کنید. در انتهای ساقه‌های بامبو که یک خط کوچک عمودی به ارتفاع تقریبا 10 سانتیمتر هم رسم کنید تا به عنوان رگه های ساقه در نظر گرفته شود و کار طبیعی‌تر جلوه کند.




6) یک قلموی رنگی توپر را برداشته، آن را به رنگ قهوه‌ای سوخته آغشته کرده و به آرامی روی سطح بزنید تا نقطه‌های پراکنده‌ای روی سطح ایجاد شود.



منبع:ساغررنگ
 

Similar threads

بالا