پتروشيمي فريمان(خراسان رضوي)

mehrshimi

عضو جدید
ممحققان برومند" مجتمع پتروشيمي فريمان" باري ديگر نام ايران را بر فراز قله هاي افتخار برافراشتند و نتيجه ي سالها تلاش بي وقفه و طاقت فرسا را بدين گونه به آستانه ي ظهور رساندند :
- صنايع پالايش مهر شيمي اولين واحد منحصر به فرد توليد حلالهاي كلره در خاور ميانه
- مهر شيمي يك مجتمع صد در صد ايراني در طراحي ، ساخت و توليد
- ابداع دانش فني توليد منحصر به فرد محصولات شيميايي ارزشمند توسط فرزندان همين مرز و بوم براي اولين بار در دنيا
- ايجاد 3000 فرصت شغلي غير مستقيم و 840 فرصت شغلي مستقيم براي جوانان كوشا و مستعد ايراني و كسب عنوان كارآفرين برتر در سال 85
- سي ميليون دلار صرفه جويي ارزي در هر سال براي كشور عزيزمان
- توليد انواع فرآورده هاي با ارزش شيميايي ، صددرصد بدون آلودگي محيط زيست
- آب ، خاك ، هوا و طبيعتي سبز و سالم و ايجاد بستري مناسب براي زندگي رشد و شكوفايي فرزندان و آيندگان مان
- كانديداي كسب جايزه ي ملي زيست محيطي كشور
- گامي در جهت خود كفايي ميهن عزيزمان در عرصه ي اقتصاد وتوليد مواد شيميايي
- صادرات فراورده هاي ارزشمند شيميايي و ارز آوري بالا براي كشور(درست عكس گذشته)
- امكان صدور دانش فني توليد بدون آلودگي محيط زيست به دنيا براي حفظ جهاني پاك و بدون آلاينده هاي شيميايي
- توليد سوخت سبز ، جايگزيني مناسب براي بنزين سرب دار ، بدون آلايندگي هاي زيست محيطي


در تمام دنيا صنايع مختلف كمتر توجهي به محيط زيست دارند زيرا يافتن راهكارهايي براي كاهش آلودگي هاي زيست محيطي مستلزم استخدام نيروهاي متخصص ، صرف طولاني وقت و هزينه هاي هنگفت مازاد مي باشد و در نهايت نيز ممكن اين تلاشها نتيجه اي در بر نداشته باشد .
مجتمع پتروشيمي فريمان علي رغم وجود اين مشكلات ، با تحمل رنج و مشقت فراوان پس از سالها تلاش و زحمت و بدون كوچكترين حمايتي از هيچ ارگان ، نهاد و يا سازماني چه از نظر مالي و چه از نظر امكانات ، خدمتي بي شائبه را نه تنها به مردم ايران بلكه به تمام دنيا ارائه نمود و موفق شد تا توليد مواد شيميايي پرارزش خود را به صورت صددرصد بدون آلودگي محيط زيست انجام دهد .
بنابراين هر موجودي كه به نحوي در اين كره ي خاكي زندگي مي كند مديون زحمات عزيزاني است كه اين پروژه را به ياري خداوند متعال به پايان رساندند . بر ماست كه با ياري اين مجتمع گامي در جهت حفظ محيط زيست ، اين نعمت فناپذير خدادادي برداريم تا خود و آيندگانمان را از خطرات جدي آلودگي هاي زيست محيطي مصون بداريم . بياييد حال كه اين ايده به آستانه ي ظهور پيوسته ، با سرمايه گذاري و مشاركت مان جوانه هاي نوشكفته ي آنرا به درختي تنومند تبديل كنيم تا همگان از ثمره ي آن بهره مند شوند . يك ايراني به تنهايي ابداع اين دانش فني را انجام داده و تا كنون با هزينه هاي شخصي ، سنگيني اين پروژه را يكه و تنها به دوش كشيده است . آيا اين اقدام كه در جهت سلامت تمامي نسل ما و آيندگان ما صورت گرفته مستحق كمك و ياري نيست؟
محيط زيست تنها يك نعمت خدادادي نيست كه آنرا با غفلت و بي توجهي به زوال و نابودي بكشانيم ، بلكه امانت آيندگان در نزد ما نيز هست . فرزندان ما نيز حقي از اين موهبت الهي دارند كه چنديست توسط ما به دست نابودي سپرده شده است .
بدون وجود آب ، خاك ، هوا و محيط زيست سالم و بستري مناسب براي زندگي ، آينده اي نيز وجود نخواهد داشت . . . !

ما توانستيم با تلاش بي وقفه ي محققان و مهندساني داخلي ، بدون هيچ حامي و پشتيباني با توكل به ايزد منان به تنهايي به فناوري بي نظيري دست پيدا كنيم كه تا به حال در هيچ كجاي دنيا كسي به دانش آن پي نبرده است . ابداع و طراحي دانش فني توليد فرآورده هاي شيميايي توسط يك مهندس ايراني صورت گرفته است و توليد تمامي تجهيزات مربوطه در اين پتروشيمي نيز زير نظر اين محقق و به دست متخصصان ميهن مان صورت گرفته است .
جناب آقاي مهندس شريفي از سال 76 تحقيقات و آزمايشات خود را بر روي اين پروژه آغاز كرد و تا به امروز با هزينه ها ي شخصي ، بدون اينكه حتي ريالي را جهت پيشبرد اهداف عالي خويش دريافت كند كار خود را ادامه داد . در اين مرحله 80000 متر مربع مساحت براي احداث پتروشيمي اختصاص يافت .
تنها مراحل آزمايشي و تحقيقاتي اين طرح عظيم 4 سال به طول انجاميد كه هزينه اي بالغ بر 5/3 ميليارد تومان در بر داشت .
عمليات پايلوت كه باز هم با هزينه هاي شخصي جناب مهندس و بدون هيچ گونه كمكي از هيچ نهاد يا سازماني صورت گرفت هزينه اي 5/6 ميليارد توماني بر جاي گذاشت .
اكنون فاز اول اين مجتمع تمام ايراني ، اين افتخار ملي به لطف زحمات طاقت فرساي مهندسان ايراني در حال بهره برداري است و فاز دوم آن تا 4 ماه ديگر به ياري خداوند متعال به بهره برداري خواهد رسيد .
توليد انبوه محصولات اين مجتمع علاوه بر اينكه ايران را صددرصد خود كفا خواهد كرد كشور عزيز مان را نيز از يك مصرف كننده ي مواد شيميايي به صادر كننده آن تبديل خواهد كرد . مرحله ي توليد انبوه محصولات شيميايي مجتمع چيزي در حدود 5/22 ميليارد تومان هزينه ي اجرا دارد و اين در حاليست كه هنوز هم هيچ مقام مسئول و يا نهادي حاضر به همكاري با اين مجتمع صنعتي كه اكنون در آستانه ي بهره برداري كامل است ، نمي باشد .
در اينجا از تمام هم ميهنانم مي خواهم كه با هر بضاعت مالي با مشاركت و سرمايه گذاري در اين شركت علاوه بر دريافت سود مناسب ، نه تنها به مردم ايران بلكه به تمام جهانيان خدمت ارزنده اي را تقديم كنند .
بياييد تنها تماشاگر لحضه هاي سخت فعالان صنعت مان نباشيم ، بياييد تا ما هم سهمي در پيشرفت ميهن مان داشته باشيم ، بياييد تا پوزخند تمام كساني را كه به تمسخر اين پروژه ايراني را محال و دور از باور طلقي مي كردند بر لبانشان بخشكانيم ، بياييد تا با ياري رساندن به عزيزاني كه در اين راه تلاش بسيار كردند مرحمي بر تن خسته ي آنان باشيم ، بياييد تا با مشاركت مان در خود احساس غرور كنيم ، بر خود بباليم و با صداي بلند فرياد سر دهيم ما مي توانيم . . .


از تمامي شما عزيزاني كه به كشورتان و به پيشرفت و ترقي آن علاقمنديد خواهش مي كنم براي همكاري ، با اين آدرس تماس بگيريد تا خود نيز سهمي از افتخارات كشور داشته باشيد
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا